شلوار های مناسب فصل گرم

با فرا رسیدن فصل تابستان و هوای گرم همه ما به دنبال لباس هایی با ظاهر مناسب و در عین حال راحت و خنک هستیم. هر فصل لباس های خاص خودش را دارد که اگر آن ها را نشناسیم ممکن است لباس اشتباهی را انتخاب کنیم. شلوار یکی از مهم ترین لباس ها در استایل ما است و باید دقت فراوانی در انتخاب آن به خرج دهیم وگرنه تابستان و گرمای آن برای ما طاقت فرسا خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی پارچه ها و شلوار های مناسب فصل گرم بپردازیم.

انواع پارچه برای شلوار های مناسب فصل گرم

پیش از هر چیزی خوب است بدانید که کدام نوع پارچه برای شلوار های مردانه فصل گرم مناسب است. در این قسمت به شما در انتخاب پارچه مناسب بهار و تابستان کمک می کنیم. به این ترتیب، می‌ دانید که آیا شلواری که می خواهید خریداری کنید برای فصل گرم خوب است یا خیر. پارچه های ایده آل برای شلوار های مناسب فصل گرم عبارت هستند از:

  • Linen: در بین شلوار های مناسب فصل گرم این نوع پارچه شباهت زیادی به پنبه دارد؛ اما نسبت به پنبه بسیار با دوام تر است. این پارچه بسیار سبک است و هوا را به راحتی داخل خود رد و بدل می کند و یک پارچه ایده آل برای ماه های تابستانی است و همچنین به این دلیل که زیاد کش نمی آید بعد از چندین بار شست و شو هم شکل اولیه خود را حفظ می کند. از معایب این پارچه می توان به سریع چروک شدن آن به دلیل بسیار سبک و لطیف بودن اشاره کرد.

شلوار های مناسب فصل گرم

  • Linen blend: این پارچه هم برای تابستان و یا روز های گرم مناسب است. این پارچه معمولا با ابریشم مصنوعی یا پنبه ترکیب می شود. شست و شوی این نوع پارچه را به خشک شویی بسپارید و به هیچ عنوان با حرارت خیلی زیاد آن را اتوکشی نکنید.
  • Cotton/Polyester: پلی استر پنبه متشکل از نخ های طبیعی و مصنوعی است. این پارچه بسیار بادوام است و از بهترین خصوصیات عملکردی هر دو نوع الیاف برخوردار است. به عنوان مثال وجود الیاف مصنوعی در ساختار این پارچه باعث می شود تا کمتر چروک شود و الیاف طبیعی، حساسیت زا نبودن را به ویژگی های این پارچه اضافه می کند. این پارچه به دلیل وجود مواد پلی استری کمتر دچار آب رفتگی می شود و بسیار ارزان تر از پارچه های ساخته شده از پنبه طبیعی است.
  • Cotton: پارچه کتان جزء شناخته شده ترین و قدیمی ترین پارچه های تابستانی بسیار بادوام است. پارچه کتان نفوذ پذیری هوای بسیار ویژه ای دارد، به طوری که هوا را به آسانی از پارچه عبور می دهد و سبب خنکی بدن شما می شود. از این رو این پارچه برای استفاده در شلوار های مناسب فصل گرم انتخاب بسیار خوبی است؛ البته خوب است بدانید اگر می خواهید از پارچه کتان استفاده کنید سعی کنید لباس های آزاد تر را انتخاب کنید؛ زیرا جذب بودن این پارچه مانند جین می شود و برای هوای گرم مناسب نیست.

شلوار کتان

  • Chambray: اگر عادت به پوشیدن لباس های جین دارید، این پارچه به دلیل ظاهر جین مانندش برای شما بسیار مناسب است. پارچه جین به‌ دلیل سنگین‌ بودن انتخاب مناسبی برای اوقات گرم سال نیست و بین شلوار های مناسب فصل گرم قرار ندارد؛ اما این پارچه با اینکه شبیه جین به ‌نظر می‌رسد، بسیار سبک ‌تر و خنک ‌تر است و برای هوای گرم و خشک یا شرجی گزینه به‌ مراتب بهتری نسبت به جین است.
  • Twill: این پارچه ترکیبی از تراکم بالا و نرمی فوق العاده است. همچنین استحکام و مقاومت در برابر سایش این پارچه قابل توجه است. واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند. پارچه کاملاً شکل خود را حفظ می کند و به راحتی چروک نمی شود. این پارچه قادر است گرد و غبار را روی سطح نگه دارد؛ ولی در عین حال هوا را از خود عبور می دهد. همچنین به دلیل دوام بسیار بالا، این پارچه نیازی به مراقبت خاصی ندارد.

چند مدل از شلوار های مناسب فصل گرم

شلوار های مناسب فصل گرم

بعد از آشنایی با پارچه مناسب فصل گرما حال نوبت به این می رسد که با شلوار های مناسب فصل گرم نیز آشنا شوید. در ادامه چندین مدل شلوار را به شما معرفی کرده ایم که برای فصل گرما وجود آن در کمد هر فردی الزامی است.

  1. Slim fit: این طرح شلوار برای آقایان در رده های سنی مختلف انتخابی مناسب و ایده آل است و شما می توانید در استایل روزانه تان از این طرح شلوار استفاده کنید. این شلوار ظاهری رسمی ولی در عین حال راحت به شما می دهد. جنس شلوار های اسلیم فیت معمولا از کتان است. در رابطه با شلوار های مناسب فصل گرم خوب است بدانید اگر در فصل تابستان تمایل دارید از شلوار اسلیم فیت استفاده کنید، می توانید این طرح شلوار را با تیشرت و پیراهن ست کنید. همچنین این مدل شلوار با کفش های اسپرت و کالج و نیمه رسمی به راحتی ست می شود.
  2. Off-Duty: این شلوار یک کمر راحت با یک بند کشی مفید دارد. به اضافه دکمه‌ ای کلاسیک و زیپ، برای ظاهری تقریبا رسمی که آن را جزء دسته شلوار های مناسب فصل گرم قرار داده است. کشش زیاد این شلوار از ویژگی هایی است که آن را به یک شلوار تابستانی تبدیل می‌کند. این شلوار را می ‌توانید به راحتی با یک تی شرت جیبی سفید یا یک پیراهن مجلسی یا حتی یک پیراهن دکمه‌ دار ست کنید.
  3. Drawstring: این شلوار های کتان مردانه با پارچه ویسکوز ترکیب شده‌ اند. این شلوار ها نسبت به کتان خالص کمتر در معرض چروک شدن قرار می گیرند. اگر برای هوای گرم به دنبال تنفس‌ پذیر ترین شلوار هستید، قطعاً باید این شلوار را بین شلوار های مناسب فصل گرم در نظر بگیرید. آن ها یک کمربند کشی دارند که باعث می شود در کنار ظاهری مناسب، حس راحتی هم داشته باشد. مراقبت از این شلوار آسان است؛ البته اگر اشتباه شسته شود، چروک می شود.

طرح شلوار برای آقایان

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با شلوار های مناسب فصل گرم صحبت کرده ایم و انواع پارچه هایی که برای این نوع شلوار ها مناسب هستند را نام بردیم. لازم به ذکر است که علاوه بر نوع پارچه به رنگ آن هم توجه کنید؛ زیرا رنگ های تیره گرما را به خود جذب می کنند و برای فصل تابستان مناسب نیستند.