رنگ لباس مناسب افراد چاق

رنگ ها، امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی همه ما دارند. طبق علم روانشناسی، رنگ ها تاثیر مستقیم و بسیار زیادی بر روی روان افراد دارند و به همین خاطر است که استفاده از رنگ درست در هر مکانی می تواند برای شما یک امتیاز محسوب شود. یکی از کار هایی که رنگ ها می توانند انجام دهند، لاغر نشان دادن افراد چاق است. ما در این مقاله به طور کامل در مورد رنگ لباس مناسب افراد چاق توضیح داده ایم و رنگ مناسب این افراد را نام برده ایم.

رنگ هایی که شما را لاغر تر نشان می دهد :

رنگ لباس مناسب افراد چاق

در ادامه چندین رنگ که می تواند شما را لاغر تر نشان دهد را معرفی کرده ایم :

  • مشکی

رنگ مشکی، یکی از جذاب ترین رنگ ها است و به عنوان تیره ترین رنگ موجود در طیف رنگی شناخته می شوند. به همین خاطر بیشتر اوقات استایل با رنگ مشکی توهمی در افراد ایجاد می کند که انگار شما چند کیلو لاغر تر هستید. علاوه بر این ها مشکی یکی از زیبا ترین رنگ ها است و طرفدران بسیار زیادی دارد و تقریبا می توان گفت که همه افراد حداقل یک دست لباس مشکی در کمد لباس خود دارند.

برای رنگ لباس مناسب افراد چاق باید گفت که رنگ مشکی برای کسانی که می خواهند لاغر تر به نظر برسند بسیار مناسب است. البته باید گفت که تنها رنگ مشکی نیست که شما را لاغر نشان می دهد. بلکه تمامی رنگ های تیره مانند رنگ های آبی، سرمه ای، قهوه ای شکلاتی یا خاکستری تیره همگی می توانند شما را لاغر تر از آن چه که هستید نشان دهند.

  • سایه های تک رنگ

در مورد رنگ لباس مناسب افراد چاق باید گفت که رنگ های سایه تک نیز می توانند کاری کنند که شما لاغر تر به نظر برسید. اگر می خواهید کاری کنید که قد شما بلند تر دیده شود  و ظاهری باریک داشته باشید، می توانید از رنگ های تکی استفاده کنید. با این کار انگار که یک خط عمودی بصری در شما ایجاد می شود و به کمک آن قد شما بلند تر دیده می شود. با این کار قسمت هایی از بدن شما مانند شکم که حجیم تر هستند در پشت رنگ لباس شما استتار می شوند و کاری می کنند که شما لاغر تر به نظر برسید.

  • رنگ های ترکیبی

در مورد رنگ لباس مناسب افراد چاق باید گفت که حتما لازم نیست فقط از رنگ های تیره یا فقط از یک رنگ برای لاغر تر نشان دادن خودتان استفاده کنید. اگر کمی حرفه ای باشید، می توانید از رنگ های مختلف استفاده کنید و باز هم لاغر به نظر برسید. اگر در زمینه ست کردن رنگ های مختلف حرفه ای هستید، می توانید از ترکیب رنگ های روشن و سایه های تیره استفاده کنید و جذاب تر به نظر برسید.

رنگ هایی که بهتر است افراد چاق از آن ها استفاده نکنند :

رنگ هایی که بهتر است افراد چاق از آن ها استفاده نکنند

در کنار رنگ هایی که کمک می کند شما لاغر تر به نظر برسید رنگ هایی نیز وجود دارد که شما را چاق تر از آن چه که هستید نشان می دهد. مایلیم در ادامه این رنگ ها را برای راهنمایی بهتر به شما معرفی کنیم :

  • رنگ خاکی یا سفید

همان طور که رنگ لباس مناسب برای افراد چاق را نام بردیم، خوب است که به رنگ های نامناسب نیز اشاره ای داشته باشیم. یکی از بدترین رنگ ها برای افراد چاق، رنگ های سفید و خاکی هستند. این رنگ ها نه تنها شما را لاغر نشان نخواهند داد، بلکه شما را چاق تر از آن چه که هستید نشان می دهند. سعی کنید تا حد امکان از استایل هایی با رنگ های خنثی استفاده نکنید و به دنبال رنگ های دیگر باشید.

  • رنگ های روشن

در مورد رنگ لباس مناسب برای افراد چاق باید گفت که افراد چاق تا حد امکان باید از رنگ های روشن استفاده نکنند زیرا رنگ های روشن استعداد بیشتری در نشان دادن قسمت های چاق بدن دارند و می توانند به راحتی آن قسمت ها را نمایان کنند. برای مثال اگر پا های چاقی دارید، سعی کنید از شلوار های رنگ روشن استفاده نکنید. فقط برای موقعیت های خاص از رنگ های شاد استفاده کنید. برای انتخاب وسایل جانبی و اکسسوری نیز به همین روش عمل کنید و اکسسوری های مناسب را انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب رنگ برای افراد چاق

مایلیم در ادامه به شما چندین نکته در اتخاب رنگ مناسب به شما معرفی کنیم :

نکات مهم در انتخاب رنگ برای افراد چاق

  • اصول رنگ ها

اولین و مهم ترین نکته ای که لازم است برای انتخاب رنگ لباس مناسب افراد چاق بدانید، این است که با اصول رنگ ها و قوانین ست کرد رنگ ها در استایل آشنا شوید. برای مثال یکی از ساده ترین اصول ها که احتمالا تا الان متوجه آن شده اید، این است که رنگ های روشن از رنگ های تیره توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. به همین خاطر است که رنگ های روشن می توانند شما را چاق تر نشان دهند. پس اگر می خواهید که لاغر تر به نظر برسید، باید تا حد امکان از رنگ های تیره استفاده کنید. برای مثال رنگ مناسب لباس افراد چاق می تواند شامل رنگ هایی مانند مشکی، قهوه ای، سرمه ای، زغالی و دیگر رنگ های تیره شود.

  • آشنایی با روانشاسی رنگ ها

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، رنگ ها می توانند تاثیر زیادی در روان افراد بگذارند. اکثر افراد هنگامی که با رنگ های لباس شما مواجه می شوند می توانند واکنش های مختلفی نشان دهند. به همین خاطر است که افراد چاق اگر می خواهند رنگ مناسب خود را پیدا کنند، باید از تاثیر رنگ ها بر روی روان افراد آشنا شوند.

  • تک رنگ لباس پوشیدن

یکی از بهترین راه ها برای این که بتوانید خود را لاغر نشان دهید، این است که از یک رنگ برای ست کردن لباس های خود استفاده کنید. این امر امروزه بسیار رایج است. برای مثال خیلی از افراد مشهور از استایل تک رنگ استفاده می کنند تا بتوانند قسمت های مختلف بدن خود را که چاق است یا مشکل دارد پنهان کنند و خود را بلند تر نشان دهند.

حتی کسی که چیز زیادی از مد نمی داند نیز می تواند با دیدن یک دست لباس یک رنگ زیبا، تشخیص دهد که شما سلیقه خوبی دارید.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد رنگ لباس مناسب افراد چاق توضیح دادیم. در ابتدا رنگ های مناسب و نامناسبی که برای افراد چاق وجود دارد را نام بردیم. سپس در ادامه به نکات بسیار مهمی که در هنگام انتخاب رنگ باید به آن ها توجه کرد اشاره کردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.