انواع شلوار مردانه

شلوار مردانه یکی از اصلی‌ترین المان‌های یک استایل شیک هر مردی است؛ با شناخت انواع مدل‌های شلوار مردانه و نحوهٔ ست کردن آن‌ها، شیک‌تر و جذاب‌تر از قبل در جمع ظاهر شوید. با مدمن همراه باشید.

شلوار مناسب می‌تواند به شما اعتماد به نفس و راحتی کافی را دهد تا موقعیت شغلی مورد نظر خود را به آورید، در قرار اول جذاب به نظر برسید یا از سفر و گشت و گذار لذت ببرید. انواع مختلفی از شلوارها برای انتخاب وجود دارد و ممکن است انتخاب بهترین شلوار مناسب استایل‌تان کار آسانی نباشد. قبل از خرید شلوار، حتما مقالهٔ «نکاتی که قبل از خرید شلوار مردانه باید بدانید» را مطالعه کرده و با آگاهی بیشتری شلوار استایل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

انواع شلوار مردانه

چه شلوارهای کلاسیک بپوشید و چه انواع مدرن آن را، باید بدانید که چطور باید شلوار مردانه را با سایر لباس‌هایتان ست کنید. اگر برای این کار مهارت کافی را ندارید، می‌توانید از نکاتی که در این مقاله ذکر می‌شود الهام بگیرید. در اینجا انواع مدل‌های شلواری که هر مردی باید در کمد لباسش داشته باشد را معرفی می‌کنیم. برخی از آن‌ها لباس‌هایی برای استایل کژوال پرطرفدار، مد روز و شیک است و برخی دیگر کلاسیک و رسمی که تا همیشه شیک باقی می‌ماند! در نهایت این مقاله راهنمایی است که فهرست جامعی از انواع شلوار مردانه را ارائه می‌کند.

۱. شلوار پارچه‌ای رسمی

 شلوار پارچه ای رسمی مردانه

همهٔ مردان باید یک شلوار پارچه‌ای باکیفیت در کمد لباس‌شان داشته باشند، چه یک تاجر باشند و چه فقط استایل شیک کت و شلواری را دوست داشته باشند. اگر می‌خواهید چنین شلواری را برای سر کار رفتن بپوشید، می‌توانید آن را با یک کت دو دکمه ست کنید؛ یا برای استایل کژوال یا روزمره آن را به همراه یک پیراهن یا ژاکت به تن کنید. بهترین شلوار پارچه ای مردانه از پارچه‌های باکیفیت تولید می‌شود و معمولا اسلیم فیت است. این شلوار می‌تواند گزینه‌ای راحت با ظاهری مدرن و زیبا باشد. حتما یک شلوار پارچه‌ای مشکی، سرمه‌ای و خاکستری بخرید تا همیشه یک شلوار شیک برای پوشیدن داشته باشید.

۲. شلوار چینو

شلوار چینو مردانه

شلوارهای چینو عملکرد زیاد و بسیار خوبی دارند و می‌توانید آن‌ها را به راحتی با لباس‌های قبلی‌تان ست کنید؛ با این شلوارها هم می‌توانید استایل شیک و مجللی داشته باشید و هم استایل کژوال. به دلیل استفاده از متریال سبک در تولید این شلوار، چینو گزینهٔ بسیار مناسبی برای فعالیت در فضای باز و استفاده در روزهای گرم سال است. بیش از یک قرن است که شلوار چینو تولید می‌شود و افراد مشهور زیادی در دنیا از جمله بازیگران هالیوود و بازیکنان مطرح فوتبال از آن استفاده می‌کنند. نحوهٔ ست کردن و استفاده از اکسسوری این امکان را به شما می‌دهد که با این شلوار مردانه استایل خاص خود را داشته باشید.

۳. شلوار کتان خاکی

شلوار کتان خاکی

شلوارهای کتان خاکی که چندین سال است در بین انواع شلوار مردانه ترند هستند، بخش جدایی‌ناپذیر استایل آقایان برای محیط کار، به‌خصوص بیزینس‌من‌ها است. این شلوار را می‌توان با کت اسپرت دو دکمه یا پیراهن و ژاکت ست کرد؛ هر مردی حتما باید یکی از این شلوارها را داشته باشد، چون واقعا ظاهری شیک به استایل‌تان می‌بخشد. شلوار کتان خاکی راحت و در عین حال فوق‌العاده بوده و پوشیدنش آسان است و با هر نوع لباسی ست می‌شود.

 اصلی‌ترین تفاوت بین شلوارهای خاکی و چینو این است که قسمت نشیمنگاه شلوارهای خاکی راسته و پلیسه‌دار است و از پارچه‌های کتان سنگین تولید می‌شود تا ظاهر شق و رق‌تری داشته باشد؛ اما شلوارهای چینو با آمدن به سمت پایین تنگ‌تر می‌شود، دوخت‌شان قابل مشاهده است و با پارچه‌های کتان و نخی سبک یا کتان ترکیبی (پارچه‌ای که از کتان و پلی‌استر تولید شده است) تولید می‌شود. شلوارهای خاکی برندهای مختلف ازجمله Topman، Bonobos، Levi’s، Dockers، Polo Ralph Lauren و 7 For All Mankind را هم می‌توانید برای سر کار به‌عنوان لباس رسمی بپوشید و هم به‌عنوان لباسی راحت برای بیرون رفتن با دوستان‌تان.

۴. شلوار جین

شلوار جین مردانه

شلوار جین مردانه استایلی همیشه شیک و مد است و تقریبا در کمد هر مردی چند مدل شلوار جین وجود دارد. یک شلوار جین خوب و باکیفیت یکی از لازمه‌های داشتن استایل جوان‌پسند است؛ این شلوار مدل‌های مختلفی دارد که می‌توان گفت برای هر استایلی می‌توانید بسته به استایل و فرم بدن خود شلوار جین متناسب آن را پیدا کنید، از شلوار اسکینی گرفته تا اسلیم فیت، راسته، راحت و گشاد. اگر نمی‌دانید چه مدل شلوار جین مناسب فرم بدن‌تان است، می‌توانید مقالهٔ «بهترین شلوار جین با توجه به فرم بدن» را مطالعه کنید. 

اگر می‌خواهید به‌روز باشید و شلوار خود را با ژاکت ست کنید، می‌توانید شلوار جین اسکینی بخرید. اما اگر حس می‌کنید این نوع شلوار متناسب با فرم بدن‌تان نیست، باید بگوییم که برخی از پرطرفدارترین برندهای شلوار جین از پارچه‌های کشی استفاده می‌کنند تا هر کسی بتواند شانس خود را برای داشتن ظاهری شیک با شلوار جین امتحان کند. اما اگر به‌طور کلی لباس تنگ دوست ندارید، شلوار جین راسته را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۵. شلوار بنددار

شلوار بنددار مردانه

شلوارهایی که کمرشان کشی و بنددار است، در حال حاضر مد هستند و دلیلش نیز واضح است؛ ساختار راحت آن هم برای انجام کار در محیط کار مناسب است و هم خانه، هم برای خرید خوب است و هم برای شرکت در رویدادهای اجتماعی. برای داشتن استایل خیابانی (استریت استایل) این شلوار را با اکسسوری‌های شیک ست کنید، یا آن را با کت دو دکمه یا حتی ژاکت خلبانی بپوشید. شلوارهای بنددار برای مسافرت‌های طولانی گزینهٔ فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند؛ حتی چند برند مشهور سطح بالا شلوارهای به این مدل تولید کرده‌اند که می‌توان آن را به‌عنوان لباس کار معمولی پوشید.

۶. شلوارهای اسلیم فیت

شلوارهای اسلیم فیت

شلوارهای اسلیم فیت روشی شیک و آسان برای به نمایش گذاشتن استایل خاص خود و لذت بردن از یک لباس راحت است؛ این شلوار شیک‌پوشی و راحتی را یک‌جا باهم دارد. اگر می‌خواهید شلوار اسلیم فیت بخرید، به دوخت آن توجه کنید که متناسب با فرم بدن‌تان باشد و سپس آن را با کت یا ژاکتی ست کنید که به رنگ سایهٔ تیره‌تر خود شلوار است. البته اگر فقط تیشرت یا پیراهن می‌پوشید، بهتر است رنگ آن، سایه‌ای روشن‌تر از رنگ شلوار باشد.

۷. شلوار پشمی مردانه

شلوار پشمی مردانه

وقتی صحبت از شلوار مردانه پشمی می‌شود، گزینه‌های زیادی در اختیار دارید، از پارچه‌های موهر گرفته تا گاباردین؛ هر یک از این پارچه‌ها به منظور اهداف منحصر به فردی مصرف می‌شوند و با سبک‌های مختلف مطابقت دارند. اگر می‌خواهید استایل کلاسیک روستیک (روستیک به معنای روستایی است و نوعی استایل کلاسیک است) داشته باشید، حتما به یک شلوار پشمی با تناژ تیره نیاز دارید که با پلیور بافت و یک جفت بوت ست کنید. برای ظاهری مجلل‌تر، می‌توانید کت و کفش مجلسی (بدون بند) را با شلوار پشمی بپوشید.  برای سفر یا روزهایی که ساعات طولانی در اداره کار می‌کنید، پارچه‌های موهر گزینهٔ مناسبی است، چون شکل خود را به خوبی حفظ می‌کند و در عین حال راحت است.

۸. شلوار لگ راحتی مردانه

شلوار لگ راحتی مردانه

شلوار لگ راحتی لباسی کلاسیک است که می‌توانید به کمد لباس و استایل خود اضافه کنید. در انتخاب این شلوار باید به طول آن اهمیت دهید، چون اگر مناسب نباشد، زیبا به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین در انتخاب شلوار لگ راحتی دقت کنید. معمولا این شلوارها مناسب استایل کژوال است، هرچند می‌توان از آن در یک استایل شیک خیابانی نیز بهره گرفت.

۹. شلوار فلانل خاکستری

شلوار فلانل خاکستری

اگر می‌خواهید تغییری در ظاهر خود ایجاد کنید، شلوار فلانل خاکستری گزینهٔ جذاب و ترندی است که می‌تواند شما را از سایر مردان حاضر در جمع متمایز و برجسته کند! مردان معمولا این شلوار را دست کم می‌گیرند؛ فلانل از پشم تولید می‌شود و می‌توان چندین بار بدون نیاز به نظافت آن را پوشید و با انواع ژاکت ست کرد. اگرچه لباس‌های خوب ارزان نیستند، اما لباس‌های باکیفیت ارزشش را دارند، چون ظاهر شما را بسیار زیبا و خاص جلوه می‌دهند. با پوشیدن شلوار فلانل خاکستری استایل خود را به رخ بکشید!

۱۰. شلوار جاگر

شلوار جاگر

جاگر معمولا به‌عنوان شلواری برای استایل کژوال شناخته می‌شود، اما می‌توانید این لباس راحت را که به شما ظاهری ورزشکاری می‌بخشد، با کت، کفش رنگ روشن یا اکسسوری خاص و منحصر به فرد ست کنید و استایل شیک و برجسته‌ای داشته باشید. رنگ‌های خنثی این استایل مدرن را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، اما اگر می‌خواهید سلیقهٔ خود را در آن به کار ببرید، می‌توانید رنگ‌های روشن را نیز امتحان کنید. اگر دورکار هستید و در خانه کار می‌کنید یا بچهٔ کوچک دارید و هنوز هم می‌خواهید در طول روز احساس راحتی کنید، شلوار جاگر مناسب شما است.

۱۱. شلوار کوتاه مردانه

شلوار کوتاه مردانه

شلوارهای کوتاه مد دههٔ ۸۰ میلادی هستند، اما این روزها می‌توانید با چنین شلواری را با چند تغییر امروزی بپوشید. این شلوارها باعث برجسته‌تر دیده شدن جوراب‌هایتان شود، چه خودتان پاهای شلوار را بالا بزنید و چه شلوار کوتاه بخرید. برای داشتن استایل رسمی این مدل شلوار مردانه را با یک پیراهن زیبا، یک کت یا ژاکت بلند و کفش رسمی بپوشید و در جمع بدرخشید. در نهایت باید به ارتفاع پاهای شلوار دقت کنید، اگر خیلی بلند بود، به خیاط بدهید تا برایتان کوتاه کند.

۱۲. شلوار کارگو یا شش جیب

شلوار کارگو یا شش جیب

شلوارهای کارگو به لطف مدرنیته و اسلیم فیت، مد شد. شلوارهایی که جیب‌های بزرگ دارند یا بیش از حد گشاد هستند را کنار بگذارید و گزینه‌های معقول‌تر را انتخاب کنید. این شلوارها اکثرا در رنگ‌های خاکی و خنثی در بازار موجود است، بنابراین می‌توانید آن‌ها را با سبز تیره یا آبی ست کنید؛ یا اینکه برای داشتن استایل تابستانی، شلوار کارگو را با رنگ سنتی شتری بپوشید. این مدل راحت است، اما نمی‌توان در استایل رسمی از آن استفاده کرد.

۱۳. شلوار فاق بلند

شلوار فاق بلند

شلوارهای فاق بلند استایلی محبوب هم در میان آقایان و هم در بین خانم‌ها است و دانستن دلیلش هم سخت نیست. این مدل شلوار مردانه برای هر فرم بدنی مناسب است و می‌تواند حال و هوای کلاسیک و قدیمی هالیوود را به ظاهر مدرن شما ببخشد. به علاوه راه‌های زیادی برای ایجاد سبک خاص هر کسی وجود دارد، مثلا می‌توانید کمربندهای خاص و برجسته ببندید. با پوشیدن شلوار مردانه فاق بلند در محیط کاری استایلی قدیمی داشته باشید.

۱۴. شلوار پلیسه‌دار مردانه

شلوار پلیسه دار مردانه

وقتی که مردی شلوار پلیسه‌دار می‌پوشد، اعلام می‌کند که شیک و بااعتماد به نفس است و می‌داند چگونه خودش را به دنیا معرفی کند. شلوارهای پلیسه‌دار مردانه هر چند دهه یک بار ترند می‌شود و این بدان معنا است که اکنون زمان مناسبی برای پوشیدن این شلوار برای داشتن استایل کلاسیک با پیراهن و اکسسوری‌های مدرن است. اگر می‌خواهید ظاهری کژوال داشته باشید و جذاب به نظر برسید، آستین پیراهن‌تان را تا آرنج تا بزنید؛ علاوه بر این پوشیدن ژاکت چرمی تیپ شما را شیک و مدرن می‌کند.

۱۵. شلوار ورزشی

شلوار ورزشی مردانه

شلوار ورزشی فقط برای پوشیدن در باشگاه نیست. شما می‌توانید هنگام نرمش روزانه در پارک یا بیرون رفتن با دوستان‌تان در شب نیز از این شلوار استفاده کنید. لباس ورزشی با ژاکت خلبانی جذاب دیده می‌شود و گزینهٔ خوبی برای استریت استایل است. در خانه هم اگر می‌خواهید شلوار راحتی به تن کنید، می‌توانید روی شلوار ورزشی مردانه هم حساب کنید.

۱۶. شلوار چرم

شلوار چرم مردانه

البته این مدل شلوار مردانه برای هر استایل و فرم بدنی مناسب نیست و برای گروه خاصی که بدن‌شان روی فرم است توصیه می‌شود. این شلوار گزینهٔ خوبی برای پوشیدن در یک موقعیت اجتماعی مناسب به‌شمار می‌رود؛ چون ظاهر شما را مردانه‌تر و قدرتمندتر نشان می‌دهد. شلوار چرمی مردانه انواع مختلفی دارد، از شلوار چرم مشکی اصل گرفته تا چرم مصنوعی و شلوارهای چرمی که شبیه به شلوار جین است. پوشیدن این شلوار کمی چالش‌برانگیز است، به همین دلیل بهتر است آن را با یک جفت کفش چرمی ست کنید.

۱۷. شلوار گرمکن

شلوار گرمکن مردانه

شلوار گرمکن ورزشی راحت‌ترین نوع شلوار مردانه محسوب می‌شود. این شلوار، راحت و پرطرفدار است و پوشیدن آن در بیرون از منزل مثل گذشته عیب نیست! شلوار گرمکن برای استایل روزمره انتخاب خوبی محسوب می‌شود، چه در خانه هنگام استراحت و تماشای تلویزیون و چه وقت خرید کردن؛ هم راحت است و هم کاربردی. تفاوت اصلی بین شلوار گرمکن و جاگر این است که جاگر معمولا از متریال سبک و نازک تولید می‌شود و شلوار گرمکن ضخیم‌تر و گرم‌تر است. برای خرید بهترین شلوار گرمکن مردانه بهتر است شلوارهایی به رنگ خنثی یا طرح‌های ساده انتخاب کنید، به جای شلوارهای گشاد شلوارهای متناسب‌تر را برگزینید و با کفش‌های کتانی بپوشید.

۱۸. شلوار مخمل کبریتی مردانه

شلوار محمل کبریتی مردانه

مخمل کبریتی نوعی پارچهٔ کلاسیک است و شلوارهای به این جنس حال و هوای کلاسیک و شیکی دارند. با ست کردن شلوار مخمل کبریتی با ژاکت مناسب، در جمع‌های خانوادگی چشم همه را به سوی خود جذب کنید. از آنجایی که پارچه مخمل کبریتی گرم‌تر از سایر پارچه‌ها است، شلوارهای اینچنینی برای ماه‌های سرد سال مناسب‌تر است. این نام از بافت پارچهٔ شلوار گرفته شده و در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

۱۹. شلوار پیژامه

شلوار پیژامه

پیژامه انواع مختلفی دارند که همه‌شان کاربردی و راحت هستند. گاهی طرح‌های این شلوارها به قدری شیک و زیبا است که می‌توانید خارج از خانه نیز آن‌ها را بپوشید. هر مردی باید برای راحتی در خانه، چند پیژامه داشته باشد. پیژامه‌ها معمولا از بهترین پارچه‌های باکیفیت تولید می‌شود و هم مناسب هوای مطبوع بهار است و هم روزهای سرد پاییز و زمستان. جنس پیژامه‌ها معمولا به گونه‌ای است که با پوشید آن پوست حس خوبی دارد.

حال که با انواع شلوار مردانه آشنا شدید، می‌توانید متناسب با هر موقعیت و همچنین فرم بدن خود، بهترین گزینه را برای استایل‌تان انتخاب کنید. شما کدام از این شلوارهای مردانه را بیشتر می‌پسندید؟ هر نوع شلواری که دوست داشته باشید را می‌توانید در فروشگاه آنلاین مدمن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سفارش دهید. 

 

منبع: toptrendsguide