Monthly Archives: January 2021

  1. ۱۹ فیلمی که اسکار بهترین طراحی لباس را دریافت کرده‌اند

    برندگان اسکار طراحی لباس

    اگر اهل دیدن فیلم‌های سینمایی مطرح دنیا هستید، حتما می‌دانید که هر ساله جایزه اسکار، مهم‌ترین و بزرگترین جایزه در صنعت سینما، در بخش‌های مختلف به برترین آثار سینمایی جهان تعلق می‌گیرد. یکی از این بخش‌ها، «طراحی لباس» است که یک اثر می‌تواند دریافت کند. اگر دوست دارید بدانید کدام یک از فیلم‌ها موفق به دریافت این جایزه شده‌اند، در این مقاله از مدمن همراه ما باشید.

    هر ساله در مراسم اسکار یک فیلم مهم‌ترین جایزه در زمینهٔ فیلم‌سازی، یعنی اسکار بهترین طراحی لباس را از آن خود می‌کند. در اکثر موارد، فیلم‌های تاریخی که به درست‌ترین شکل ممکن لباس آن دوران را طراحی کرده‌اند، برنده این جایزه شده‌اند. اما علاوه بر لباس، مدل مو و گریم بازیگران نیز مد نظر گرفته شده است. به همین دلیل است که چنین فیلم‌هایی اغلب در چند بخش مختلف نامزد دریافت اسکار می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم ۱۹ فیلم سینمایی که جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را کسب کرده‌اند، به شما معرف

    Read more »
  2. 10 ایده برای خرید هدیه برای آقایان

    خرید هدیه برای آقایان

    شما با خریدن هدیه زیبا می خواهید یک خطره زیبا و فراموش نشدنی برای فرد مقابلتان بسازید. مخصوصا اگر آن فرد مهم مانند معشوق، همسریا نامزدتان باشد. اولین قدم برای یک انتخاب مناسب شناخت علاقه مندی های فرد مقابلتان است. مثلا ببینید در ست کردن لباس های روازانه اش از چه چیزهایی استفاده می کند یا بهتر است نیاز او را بسنجید، اینکه بدانید در حال حاضر او به چه چیزی نیاز دارد می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

    Read more »
  3. انتخاب کیف مناسب برای هر مکان

    انتخاب کیف مناسب برای هر مکان

    انتخاب کیف مناسب برای هرمکان

    یکی از سخت ترین انتخاب ها برای داشتن یک ست مناسب انتخاب کیف مناسب برای هرمکان است. یقینا شما نیز برای تکمیل استایلتان هنگام رفتن به مکان های مختلف از کیف استفاده می کنید. بر اساس آمار مد و پوشاک در دنیا اغلب این خانم ها هستند که دغدغه استفاده از کیف مناسب برای رفتن به مکان های مختلف را دارند.

    کیف دوشی_مناسب برای هر مکان

    در اینجا به چند نمونه از کارکردهای مختلف کیف اشاره می کنیم:

    Read more »
  4. لباس آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

    لباس آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم

    رنگ آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها بین مردان و زنان است؛ این رنگ با لطافت و زیباییش، به استایل شما جذابیت خاصی می‌بخشد. اما می‌دانید که آبی را با چه رنگ‌هایی می‌توان ست کرد؟ در این مقاله از مدمن به این سوال پاسخ می‌دهیم.

    وقتی حرف از رنگ مورد علاقه به میان می‌آید، بی‌شک آبی جزو پرطرفدارترین‌ها است. در کمد لباس هر کسی حداقل چند دست لباس به رنگ آبی وجود دارد. وقتی صحبت از لباس آبی می‌شود، اکثر افراد به یاد شلوارهای جین می‌افتند. رنگ آبی نماد قابلیت اعتماد، ثبات، اطمینان، اقتدار و قدرت است. به همین دلیل است که در لوگوی اکثر شرکت‌ها از رنگ آبی استفاده می‌شود.

    ست لباس آبی

    معمولا هر رنگی با طیف‌های مختلف آبی مثل آبی پاستیلی، سرمه‌ای و آبی روشن هارمونی دارد و کمتر رنگی پیدا می‌شود که در کنار این رنگ، زشت دیده شود.

    Read more »
  5. استایل مینیمال چیست و چه اصول و قوانینی دارد؟

    استایل مینیمال

    مینیمال یکی از استایل‌های شیک و ساده در دنیای مد است که بر این اصل استوار است: کمش هم زیاد است! اگر شما هم زیبایی را در سادگی می‌بینید و می‌خواهید استایل خود را تغییر دهید، با مدمن همراه شوید تا شما را با دنیای جذاب مینیمال آشنا کنیم.

    وقتی به مینیمالیسم فکر می‌کنید، چه چیزی به ذهن‌تان خطور می‌کند؟ ممکن است بلافاصله جنبش‌های هنری مینیمالیسم دهه ۱۹۶۰ به فکرتان برسد که البته اشکالی هم ندارد. با این حال موضوع مورد بحث ما استایل و مد مینیمال است. هم هنر و هم استایل مینیمالیسم دارای یک اصل مشترک هستند: سادگی!

    در هنر مینیمالیست، یک طرح به اساسی‌ترین المان‌های خود تقلیل می‌یابد و از محیط و متریال برای دستیابی به یک اثر هنری زیبا، شیک و ساده استفاده می‌کند؛ تمامی این موارد برای استایل مینیمال هم صدق می‌کند.

    Read more »
  6. ‍۱۹ توصیه به خانم های سایز بزرگ ؛ هر آنچه که باید بدانید

    توصیه به خانم های سایز بزرگ

    خوش‌استایل و شیک بودن به لاغری یا چاقی ربطی ندارد. هر کسی می‌تواند با هر اندامی شیک‌پوش باشد. خانم‌های سایز بزرگ گاهی از اینکه استایل خوبی داشته باشند، ناامید می‌شوند؛ اما باید بدانند که با رعایت برخی نکات، می‌توانند به اندازهٔ افراد لاغر زیبا و شیک باشند. برای مرور این نکات با مدمن همراه شوید.

    افرادی که اضافه وزن دارند، گاهی خیال می‌کنند که نمی‌توانند لباس مورد علاقه‌شان را بپوشند و شیک‌پوش باشند. اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانند بسیار خوش‌پوش باشند. ممکن است خیلی‌ها به این توصیه‌ها واقف باشند، اما برای برخی افراد راه کاملا جدیدی برای دیدن دنیای مد و فشن باشد. اگر زیاد اهل مد روز و فشن نیستید و فقط می‌خواهید کمی چاقی و سایز خود را با پوشیدن لباس سیاه‌رنگ پنهان کنید، امیدواریم این توصیه‌ها اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد و از استایل و بدن خود خجالت نکشید.

    Read more »
  7. نکاتی که هنگام خرید لباس کودک باید در نظر بگیرید

    لباس کودک

    کسانی که برای اولین بار پدر و مادر می‌شوند، معمولا تجربهٔ کافی برای خرید لباس مناسب برای فرزندشان را ندارند. در این مقاله از مدمن با هم نکاتی را مرور می‌کنیم که هنگام خرید لباس کودک حتما باید در نظر بگیرید.

    به نظر می‌رسد وقتی یک نفر پدر یا مادر می‌شود، تمام دنیای او از محور خود دور شده و روی عضو جدید خانواده متمرکز می‌شود. این یکی از شگفت‌انگیزترین و شادترین تجربه‌ها برای اکثر افراد است و به همین دلیل بخش قابل توجهی از زندگی والدین را شامل می‌شود. با این حال هیچ کسی به عنوان پدر یا مادر کامل زاده نشده و در نتیجه فقط با تلاش و کار مداوم است که باعث می‌شود یک فرد به تجربه کافی در مورد بزرگ کردن فرزندان دست یابد.

    با این حال در بسیاری از مواقع صنایع و شرکت‌های متعدد با محصولات بی‌خطر و راحت به  کمک والدین آمده‌اند تا زندگی را برای آن‌ها و فرزندان‌شان آسان‌تر کنند. از پوشک گرفته تا لباس کودک نوپا و اسباب بازی‌های مناسب هر سن. تنها

    Read more »
  8. چگونه مد و لباس بر سلامت روان تاثیر می‌گذارد؟

    چگونه مد و لباس بر سلامت روان تاثیر می‌گذارد؟

    ۱۴ دی‌ماه، روز جهانی سلامت و ذهن و بدن است؛ اما می‌دانستید که لباس‌هایی که می‌پوشید، می‌تواند نقش بسزایی در سلامت روان و ذهن شما داشته باشد؟ این امر یک واقعیت اثبات‌شده است و مد و لباس می‌تواند هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی در ذهن و روان ما بگذارد. اما چگونه؟ برای گرفتن پاسخ این سوال، با مدمن همراه شوید.

    آیا با لباس‌هایی که به تن می‌کنید، راحت هستید؟ جواب این سوال مهم است، چون لباس‌هایی که می‌پوشیم می‌توانند تاثیرات مثبت و منفی بر سلامت روان ما بگذارند. می‌دانیم که نحوهٔ لباس پوشیدن بر شناخت افراد نسبت به ما تاثیر می‌گذارد؛ اما باید بدانید که همین لباس می‌تواند بر روح و روان خودمان نیز تاثیرگذار باشد. پوشیدن لباس‌های مختلف، افکار و فرآیندهای ذهنی مختلفی را ایجاد می‌کند. لباس می‌تواند روحیه و افکار ما را تغییر دهد.

    Read more »