Monthly Archives: December 2020

  1. 11 مدل کلاه که باید بشناسید

    11-hat-models-you-should-know

    11 مدل کلاه که باید بشناسید

    کلاه جزو لوازم جانبی‌های جذاب محسوب میشود. اما اگر بدنبال اولین دلیل برای استفاده از آن باشیم میتوان گفت اولین دلیل استفاده از کلاه برای جلوگیری از نور آفتاب و یا محافظت در برابر سرما بود اما خیلی زود این لوازم جانبی وابسته به فرهنگ، طبقه اجتماعی، آداب و رسوم و همچنین سن و سال شد. برخی از نمونه کلاه ‌ها قدمت و تاریخچه‌ی طولانی دارند. برخی برگرفته از مناطق سردسیر و برخی از کشورهای خشک با آفتاب سوزان آمده‌اند. برخی معرف و نماد طبقات اجتماعی بوده و نمونه‌های معرف حرفه و پیشه فرد بوده است. اما با گذر زمان این لوازم جانبی پر کاربرد به صنعت و مد و فشن راه پیدا کرده است و حالا به یک اکسسوری جذاب تبدیل شده است. اگر اهل استفاده از کلاه هستید و یا علاقمند به استقاده از آن شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید و با تاریخچه و مدل‌های مختلف کلاه آشنا شوید. بعد از آن د

    Read more »
  2. نکاتی برای انتخاب بهترین شال گردن زمستانی

    شال گردن

    شال گردن یکی از اکسسوری‌های پراستفاده در فصل زمستان است که انتخاب صحیح آن هم به استایل شما جذابیت بیشتری می‌بخشد و هم باعث می‌شود سرما نخورید. اما چه نکاتی را برای انتخاب بهترین شال گردن باید مد نظر بگیریم؟ برای دریافت پاسخ این سوال با مدمن همراه باشید.

    سرمای زمستان در همین چند قدمی است و کمد لباس‌مان کم کم رنگ زمستانی به خود می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های این فصل شال گردن است که فقط برای زیبایی استایل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ این اکسسوری گردن شما را از سرمای سوزناک زمستان در امان نگه می‌دارد. اما برای خرید و استفاده از شال گردن نکاتی وجود دارد که در ادامه مرور می‌کنیم.

    ۱. چطور طول شال گردن را مناسب با لباس خود انتخاب کنیم؟

    Read more »
  3. هدیه شب یلدا چی بخریم؟

    هدیه شب یلدا

    شب یلدا کم‌کم فرا می‌رسد و در این اوضاع کرونایی، امکان دور هم جمع شدن و هدیه دادن مهیا نیست. اما چطور می‌توانیم برای این شب برای عزیزان‌مان هدیه بخریم و کمی از تلخی این روزها بکاهیم تا نه جان خودمان به خطر بیفتد و نه عزیزان‌مان؟ در ادامه مقاله با مدمن همراه باشید.

    شب یلدا یا شب چله همان آخرین شب پاییز است که از همهٔ شب‌های سال طولانی‌تر است. ایرانیان از دیرباز به دنبال بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن و شادی بودند و این شب را نیز به فال نیک گرفته و جشن می‌گرفتند. حالا این میراث گران‌بها به ما رسیده و هر سال در این شب، مردم اغلب به خانهٔ بزرگترهای فامیل می‌رفتند و تا پاسی از شب از کنار هم بودن لذت می‌بردند.

    Read more »
  4. رنگ سال 2021 و دلیل انتخاب آن چیست؟

    رنگ سال 2021

    رنگ سال 2021 توسط موسسهٔ پنتون انتخاب شد: رنگ زرد و خاکستری. اگر می‌خواهید در مورد رنگ سال جدید و نحوه ست کردن لباس با این رنگ‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه با مدمن همراه باشید.

    موسسهٔ پانتون یا پنتون یک شرکت آمریکایی فعال در صنعت چاپ، طراحی گرافیک، مد، دکوراسیون و ... است که از سال ۲۰۰۰ به‌طور غیررسمی رنگ سال را مشخص می‌کند. این موسسه معمولا رنگ سال جدید را در پاییز (اواخر سال میلادی) اعلام می‌کند. اما امسال به جای انتخاب یک رنگ، دو رنگ را به‌عنوان رنگ سال انتخاب کرده است: رنگ زرد با نام Illuminating و رنگ خاکستری با نام Ultimate Gray. بیایید کمی بیشتر در مورد رنگ‌های سال 2021 و نحوهٔ ترکیب آنها برای داشتن ظاهری جذاب و شیک صحبت کنیم.

    رنگ سال 2021 در دنیای مد و فشن

    Read more »
  5. شب یلدا ؛ آداب و رسوم و نکاتی برای انتخاب لباس شب یلدا

    شب یلدا و آداب و رسوم آن

    شب یلدا بلندترین شب سال است و ایرانیان از دیرباز به دنبال مناسبتی هرچند کوچک برای شادی و جشن بودند؛ و چه بهانه‌ای بهتر از آخرین شب پاییز که یک دقیقه بلندتر است. در شهرهای مختلف ایران سنت‌ها و رسم و رسوم خاصی برای برگزاری جشن شب یلدا وجود دارد؛ همه دور هم جمع می‌شوند، بزرگترها قصه‌ها و حکایت‌های قدیمی منطقه خود را تعریف می‌کنند، شاهنامه می‌خوانند، فال می‌گیرند، تنقلات و خوراکی‌ها و میوه‌های متنوع نوش جان می‌کنند و یک لحظه بیشتر در کنار هم بودن را گرامی می‌دارند. در ادامه با مدمن همراه باشید تا در مورد این شب و آداب و رسوم آن بیشتر بدانید.

    نیاکان ما ساده‌ترین چیزها را تبدیل به دلخوشی، جشن و شادمانی می‌کردند و هر اتفاقی را به نیکی تعبیر و تفسیر می‌کردند. در شب یلدا نیز با کنار هم بودن و خوش گذراندن، سیاهی، تاریکی  سردی را با بودن کنار هم و حضور عزیزان، به صبح می‌رساندند. چنین رسم و رسوم زیبا و معناداری به ما به ارث رسیده و باید به زیباترین شکل ممکن آن را پاس بداریم. بیایید در مورد این شب میمون، کمی بیشتر صحبت کنیم؛ از خوراک

    Read more »