پالتو با یقه ساده

اکثر افراد دوست دارند که در شرایط سخت و دشوار، جدی گرفته شوند. اگر به جلسه یا مصاحبه کاری مهمی می روند، اولین تاثیری که بر جای می گذارند، به یاد ماندنی باشد. دوست دارند، در مکان های عمومی مانند رستوران جدی گرفته شوند و خدمات خوبی را دریافت کنند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما استایل خوبی داشته باشید. در فصل های سرد سال، پالتو ۸۰ درصد استایل شما را تشکیل می دهد. اگر می خواهید یک پالتو زیبا خریداری کنید، بهتر است به تمامی ویژگی های آن، از جمله یقه پالتو توجه کنید. انتخاب یقه به سلیقه شما بستگی دارد، اما یک پالتو با یقه ساده را اغلب اوقات همه مردم می پسندند و در مکان های مختلف قابل استفاده است. در ادامه مطلب شما را با چند مدل پالتو با یقه ساده آشنا خواهیم کرد تا بهترین نمونه را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

انواع یقه های مختلف

پالتو یک پوشش مناسب فصل سرد است اما برای بررسی انواع پالتو با یقه ساده، لازم است انواع مختلف یقه ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

  • یقه نوک تیز: این یقه اغلب بر روی لباس های رسمی قرار می گیرد و تمرکز اصلی چشم بیننده را بر روی عرض و پهنای شانه ها قرار می دهد.
  • یقه شالی: این یقه ها جزو خاص ترین نمونه ها هستند. کمی مجلسی و بسیار منحصر به فرد است.
  • یقه برگردان کلاسیک: این‌ نمونه جزو معمولی ترین و متداول ترین یقه ها است که اغلب کت ها و پالتو ها را در بر می گیرد.

هدف اصلی این مقاله معرفی پالتو هایی با یقه ساده و کلاسیک است. در ادامه چند نمونه از پالتو هایی را که دارای یقه ساده هستند برایتان ‌معرفی خواهیم کرد.

کت چسترفیلد

کت چسترفیلد

نام عجیب این کت به افتخار طراح و تولید کننده آن، ارل چسترفیلد گذاشته شده است. ارل چسترفیلد، این کت را در اواسط قرن نوزدهم به دنیای مد و فشن ارائه کرده است. گرچه از آن زمان تا به حال تغییرات بسیار زیادی داشته است. ویژگی های این پالتو با یقه ساده، به شرح زیر است:

  1. اندازه آن بر روی زانوی شما می رسد.
  2. فاقد درز کمر است.
  3. یقه این کت ساده است، اما در صورت درخواست مشتری، انواع مخملی آن نیز در دسترس است.
  4. فاقد سر آستین است و جیب های ساده در دو طرف خود دارد.
  5. اکثر طراحان و تولید کنندگان، این کت را به رنگ طوسی تیره یا ذغالی می پسندند و آن را رنگ مناسب فصل سرد می دانند و با این رنگ به بازار عرضه می کنند.

اور کت

پالتو با یقه ساده

اور کت شباهت زیادی به کت چسترفیلد دارد. اما از مواد محکم تر و با دوام بیش تری تولید شده است. برای کار های بیرون از فضای بسته مناسب است. ویژگی های این پالتو با یقه ساده را در ادامه مطلب برایتان توضیح خواهیم داد.

  1. اندازه آن تقریبا کمی بلند تر از کت اصلی شما است و اغلب بر روی کت و شلوار مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. بر روی آستین ها چند خط کوک از نخ دارد.
  3. یقه آن اغلب ساده است و در صورت درخواست مشتری، می تواند کمی تغییر یابد.

ترنچ کت

پالتو با یقه ساده

این مدل از پالتو با یقه ساده، همیشه به روز است و هیچ گاه از مد نخواهد افتاد. این کت در جنگ جهانی اول، برای افسران نظامی طراحی شد و پس از آن به یک پالتو و کت زیبا برای اغلب آقایان و خانم ها تبدیل شد. ویژگی های این پالتو را می توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

  1. دارای یقه بسیار ساده ای است که اغلب در مدل های دیگر هم ارائه نخواهد شد و تنها به صورت ساده استفاده می شود.
  2. اندازه قد آن از زانو بلند تر است که به همین دلیل در میان پالتو های دیگر مشهور است.
  3. یک کمربند مناسب و دو جیب در اطراف دارد.

پالتو

پالتو با یقه ساده

شاید نام این کت برایتان عجیب باشد، زیرا در ایران همه کت ها را پالتو می نامیم. اما بهتر است بدانید که نام این لباس، فرانسوی است و به معنای یک کت نسبتا کوتاه است. در ادامه به برخی از ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

  1. اغلب دارای دکمه هستند.
  2. پالتو با یقه ساده و ایستاده خود معروف است.
  3. فاقد کمربند است.
  4. پالتو ها در مدل های مختلفی ارائه می شوند که با توجه به سلیقه مشتری طراحی خواهند شد.

کت اولستر

پالتو با یقه ساده

این نام عجیب، درواقع نام یکی از استان های موجود در ایرلند است که زادگاه اصلی این کت است. به همین دلیل نیز این پالتو با یقه ساده را اولستر می نامند. ویژگی های آن عبارت اند از:

  1. اغلب ۶ الی ۸ دکمه دارد.
  2. تقریبا بلند و برای هوای سرد بسیار مناسب است.
  3. یقه ساده آن به راحتی از گردن شما در برابر هوای سرد محافظت خواهد کرد.
  4. آستین های آن سر آستین دارد.
  5. جیب های بزرگی نیز دارد.
  6. از دوام زیادی برخوردار است.

کت پولو

پالتو با یقه ساده

این پالتو با یقه ساده، در واقع محصول کشور انگلستان است و ظاهری بسیار کلاسیک دارد. در آن زمان، برای گرم کردن خود در حین بازی چوگان از آن استفاده می کردند. در سال ۱۹۲۰، این پالتو با یقه ساده جزو پرطرفدار ترین کت های آن دوران شناخته می شد. ویژگی های آن را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

  1. ۶ یا ۸ دکمه دارد.
  2. یقه آن اغلب ساده است، اما نمونه های ایستاده و دوخت سر آستین نیز کاملا اختیاری است.