نیم بوت نبوک

در فصل های سرد سال استفاده از نیم بوت، استایل جدید و زیبایی را به شما هدیه خواهد داد، اما انتخاب نیم بوت مناسب نیز چندان راحت نیست. امروزه مدل ها و جنس های فراوانی در بازار موجود است که همگی آن ها کاربردی نیستند و بعضی از جنس ها و مدل ها، تنها جنبه زیبایی دارند. در ادامه مطلب می خواهیم شما را با نیم بوت نبوک آشنا کنیم. نبوک نوعی چرم است که ویژگی ها و کاربرد های خاص خودش را دارد. نیم بوت نبوک، علاوه بر زیبایی حس گرما و راحتی را نیز برای پا های شما به ارمغان می آورند. برای مطالعه بیش تر و آشنایی با نحوه نگه داری و شست و شوی این نیم بوت ها، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

نبوک چیست؟

نیم بوت نبوک

نیم بوت نبوک، بافتی مخملی دارد و بسیار زیبا است. اغلب مردم بر این عقیده هستند که این نیم بوت ها شبیه به نیم بوت های جیر هستند و دیده شده است که این دو جنس را با یکدیگر اشتباه می گیرند، اما حقیقت این است که نبوک از قسمت بیرونی پوست حیوانات ساخته می شود. به همین دلیل است که از زیبایی بی نظیری نسبت به جیر برخوردار است. همچنین نیم بوت نبوک، نسبت به نیم بوت های جیر از دوام بالا تری نیز برخوردار هستند.

اگر به نبوک دست بزنید، پوششی مخملی را احساس خواهید کرد. نبوک به تنهایی ضد آب نیست و به راحتی خیس می شود، مگر اینکه ترکیبات ضد آب نیز در ساختن کفش مورد استفاده قرار گیرد.

 

نحوه تمیز کردن نیم بوت های نبوک

نحوه تمیز کردن نیم بوت های نبوک

برای تمیز کردن نیم بوت نبوک، می توانید از یک برس برنجی بهره ببرید. شاید با خود فکر کنید که استفاده از چنین برسی، برای از بین بردن لکه های نبوک، بسیار خشن است، اما زمانی که قصد دارید مقاومت این الیاف را بشکنید و لکه ها را از بین ببرید، چنین برسی بهترین وسیله موجود در بازار است، اما لازم است که با ملایمت برخورد کنید و درست مانند یک مسواک، این برس را به جلو و عقب بکشید تا تمام آلودگی ها را به خوبی پاک کند. توجه داشته باشید که این کار را به صورت روزانه انجام ندهید و تنها زمانی که آلودگی به صورت مشهود بر روی کفش وجود داشت، آن را با یک برس برنجی تمیز کنید.

 

شرایط نگه داری نیم بوت نبوک

شرایط نگه داری نیم بوت نبوک

پوست با گذشت زمان و ارتباط با دنیای خارجی، روغن هایی را از دست خواهد داد، بنابراین برای محافظ از آن باید این روغن ها را به آن بدهیم. همچنین باید از برخورد نیم بوت نبوک با برخی از مواد، مانند نمک های موجود در جاده و آب نیز جلوگیری کنید. خیس شدن نیم بوت ها با گذشت زمان می تواند زیبایی و کیفیت آن ها را به خطر بیندازد.

  •  نیم بوت نبوک را در فضایی تاریک، خشک و خنک نگه داری کنید.
  •  آن را به صورت مرتب به وسیله روغن های مخصوص نبوک و با یک برس، روغن کاری کنید.
  •  اگر نیم بوت نبوک شما ضد آب نیست، بهتر است از اسپری نگه دارنده چرم بر روی آن ها استفاده شود.

 

نکاتی در رابطه با خرید نیم بوت مناسب

نکاتی در رابطه با خرید نیم بوت نبوک مناسب

در مطالب بالا، ویژگی های نیم بوت نبوک را به طور کامل برایتان توضیح دادیم تا هنگام انتخاب کفش، این متریال را از دست ندهید. حال می خواهیم چند نکته مهم و کلیدی جهت انتخاب بهترین نیم بوت را برایتان بررسی کنیم.

  1.  سعی کنید، روز ها به خرید نیم بوت بروید، زیرا پا های شما در روز به حداکثر اندازه خود می رسند، اما شب ها پا هایتان کوچک تر از حد معمول هستند.
  2. از آن جایی که در فصل زمستان هوا سرد است و اغلب مردم با نیم بوت های زمستانی، جوراب به پا می کنند، لازم است تا هنگام خرید نیز یک جوراب نازک به پا داشته باشید. اگر برای خرید نیم بوت های کوهستانی یا مدل های مناسب برای کار (نیم بوت ایمنی) می روید، بهتر است جوراب ضخیم تری را به همراه داشته باشید.
  3. هنگام امتحان نیم بوت، بهتر است به اندازه یک انگشت فضای خالی بین پای شما و کفش وجود داشته باشد. از طرفی هم مراقب باشید که کفش نباید هنگام راه رفتن بلغزد و تعادل شما را به هم بزند.
  4. اگر اندازه پای شما میان دو سایز قرار دارد، بهتر است سایز بزرگ تر را انتخاب کنید.
  5. توجه داشته باشید که برند های مختلف دارای سایز های متفاوتی هستند. پس بهتر است هر برند را به طور جداگانه امتحان کنید و تنها به سایز آن ها اکتفا نکنید.
  6. اگر پا های شما همیشه سرد است و با خرید نیم بوت، به دنبال گرم کردن آن ها هستید، بهتر است از نمونه های آستر دار بهره ببرید.
  7.  با سرد شدن هوا برف، باران و یخ زدگی زمین نیز افزایش می یابد. برای جلوگیری از زمین خوردن، بهتر است یک کفی محکم انتخاب کنید که لیز نباشد و به خوبی به زمین بچسبد.

انتخاب نیم بوت مناسب در فصل زمستان بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از زیبا ترین بخش های استایل شما است. علاوه بر گرم بودن و کیفیت بالا، کمی نیز به زیبایی آن توجه کنید و هنگام خرید، نمونه های مختلفی مانند نیم بوت های کش دار، رسمی و چلسی را نیز در نظر داشته باشید. همچنین متریال نبوک، که در بالا ذکر کردیم نیز فراموش نکنید تا در عین زیبایی، کیفیت و مقاومت خوبی را نیز داشته باشید.