7 اشتباه استایل رسمی که مردان آن را تکرار می‌کنند

نسل قبل برای پوشیدن لباس رسمی نگرانی زیادی نداشتند و با به تن داشتن یک کت‌وشلوار مناسب و یک کراوات، آماده رفتن به دفتر و شرکت خود می‌شدند. شاید این استایل خسته‌کننده به حساب می‌آمد، ولی در آن زمان همه این استایل را به عنوان یک استایل رسمی پذیرفته بودند و آن را رعایت می‌کردند.
اما امروزه با رشد و تغییر مد و فشن، استایل‌های رسمی هم به تدریج عوض شدند و رنگ و شکل دیگری به خود گرفتند، به‌طوری‌که دیگر این استایل‌ها منحصر به یک کت‌وشلوار کلاسیک نمی‌شوند.
اگر به دنبال استایلی خاص و جذاب برای کار هستید، پس در ادامه با مدمن همراه باشید.

1. کوله‌پشتی‌ها

شما کوله‌پشتی‌ها را به عنوان یک کیف مدرن جایگزین کیف‌های کلاسیک دستی کرده‌اید، ولی بسیاری از شاخصه‌های مهم آن‌ مناسب برای استایل رسمی را نادیده گرفته‌اید. هر نوع کوله‌پشتی‌ای نمی‌تواند جایگزین بهتر و مناسب‌تری برای کیف‌های دستی باشد. به عنوان مثال استفاده از کوله‌پشتی که روی شانه‌های‌تان به خوبی نمی‌ایستد، از خوش‌تیپی شما می‌کاهد و نمی‌تواند ویژگی خوبی برای استایل‌تان باشد.
راه حل: کوله‌پشتی شما باید دارای ویژگی‌هایی نظیر پارچه‌ای عالی، رنگی تیره و طرحی به روز باشد. برای مثال کیفی چرم، با رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای یا آبی و فضایی مناسب، می‌تواند گزینه خوبی برای شما شیک‌پوشان باشد.


2. کفش‌های ورزشی

بسیاری از مردم برای زمان کار خود از کفش‌های اسپورت استفاده می‌کنند. کفش‌های اسپورت که معمولا رنگ‌های روشن دارند، مناسب فضای کار نیستند و ظاهری رسمی به شما نمی دهند.
راه حل: اگر کفش‌های‌تان نئون هستند یا آن‌ها در باشگاه ورزشی دیده می‌شوند، آن‌ها را نپوشید. از کفش‌هایی با رنگ‌های تیره مثل مشکی یا قهوه‌ای و ترجیحا چرم استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را با شلوار یا پیراهن خود ست کنید. بهتر است کفش‌هایی با طرح‌های ساده و در عین حال مدرن و امروزی بپوشید، این کار به شما کمک می‌کند تا در عین خوش‌تیپی، استایلی رسمی و مدرن هم داشته باشید.

3. کت‌و‌شلوار‌ها

با کت‌و‌شلواری که نمی‌خواهید آن را هر روز بپوشید چه می‌کنید؟ کت را جدا با شلوار‌های دیگری می‌پوشید؟ یا آن را به کلی کنار می‌گذارید؟ انجام این‌کار‌ها ممکن است گاهی به شما کمک کند و خوش‌تیپ به نظر برسید، ولی تضمینی دائم برای آن وجود ندارد.
راه حل: پوشیدن کت‌های تک، انتخاب خوبی است و شما را از استایلی تکراری دور کرده و به فردی با پوششی جذاب تبدیل می‌کند، ولی نیاز است که چند نکته را در نظر داشته باشید. فیت بودن و تناسب رنگ‌های آن‌ها یکی از مهمترین نکات در این ضمینه است. کت‌وشلوارتان در عین فیت بودن با بدن شما، باید بایکدیگر هم تناسب داشته باشند. این تناسب همچنین در رنگ‌ها هم باید رعایت شود؛ برای مثال کت‌های روشن را با شلوار‌های روشن و کت‌های تیره را با شلوار‌های تیره بپوشید.

4. شیک پوشی سر کار

قطعا کارآمد بودن در کار اهمیت بیشتری نسبت به خوش‌تیپی شما در نظر رئیس‌تان دارد و این مسئله شاید شما را به این فکر بیندازد که تمام هوش و حواس‌ خود را به کار دهید و پوشش‌تان را فراموش کنید.
راه حل: شیک‌پوشی ربط مستقیمی با کار شما ندارد، شما اگر پوششی مناسب و راحت داشته باشید می‌توانید در عین خوش‌تیپ بودن به کار خود هم برسید. تعادل یکی از اصل‌های مهم در استایل و پوشش مردانه است. شما با پیدا کردن لباسی مناسب و فیت بدن‌تان، برای مثال پیدا کردن پیراهن یا پلیور در فصل‌های سرد با یک شلوار مناسب و متناسب با رنگ آن، می‌توانید خوش‌تیبی را در کنار کارآمد بودن داشته باشید.


5. مراقبت از لباس‌ها

خیلی‌ها معمولا به لباس‌های رسمی و کاری خود مانند لباس‌های مهمانی‌‌شان توجه نمی‌کنند. این مسئله باعث اشتباه در خرید می‌شود و شما با عدم انتخاب لباس فیت و مناسب، از خوش‌تیپی و جذابیت خود می‌کاهید.
راه حل: با لباس‌های رسمی و کارتان، درست مثل لباس‌های مهم‌تان مثل لباس مهمانی،‌ رفتار کرده و از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید. برای مثال پیراهن‌هایی با رنگ و دوخت غنی بپوشید، این امر باعث بهتر و خوش‌تیپ دیده شدن شما شده و لباس‌های‌تان هم دیر‌تر فرسوده می‌شوند.

6. زیرپوش‌ها

زیرپوش‌ها اگر از روی پیراهن‌تان مشخص شوند، جلوه‌ی بدی به شما می‌دهند. این نوع پوشاک معمولا به دو دلیل نمایان می‌شوند:
• از یقه‌ی پیراهن‌تان بیرون زده‌اند
• رنگ‌شان با رنگ پیراهن تناسب ندارد
راه حل: از زیرپوش‌های یقه هفتی استفاده کنید؛ زیرا حتی اگر یک دکمه‌ی پیراهن‌تان هم باز باشد، به چشم نمی‌آیند و زیبایی ظاهر شما حفظ می‌شود. علاوه بر این، در ترکیب رنگ آن‌ها هم دقت داشته باشید. به عنوان مثال برای پیراهن‌های سفید و روشن از زیرپوش‌های خاکستری روشن استفاده کنید. این زیرپوش‌ها سبب پر دیده شدن پیراهن‌تان می‌شود و به چشم نمی‌آیند.


7. مراقبت از کفش‌ها

بر خلاف باور عمومی، کفش‌ها یکی از اولین و مهم‌ترین عامل خوش‌تیپی در شما هستند که سریع به چشم می‌آیند و توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. افراد زیادی به این نکته توجه‌ای ندارند و از رسیدن به کفش‌های خود غافل می‌شوند؛ این تاثیر زیادی روی استایل آن‌ها دارد و از زیبایی آن‌ها کم می‌کند.
راه حل: از هر نوع کفشی برای کار خود استفاده نکنید و زمان خرید به ویژگی‌های آن‌ها توجه داشته باشید، تا علاوه بر زیبایی، راحتی را هم برای شما ایجاد کرده و پاهای‌تان را خسته نکند. همچنین از کفش‌هایی مدرن با رنگ‌های تیره استفاده و هر روز آن‌ها را پولیش کنید.


امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.