ست کمربند مردانه

استفاده از از رنگ ها، الگو ها و بافت ها مهم ترین بخش هایی هستند که در هنگام ست کردن چند لباس با هم در نظر گفته می شوند. اگر به یک سری نکات ریز و ساده دقت کنید، همیشه می توانید به راحتی لباس های خود را ست کنید و زیبا و جذاب به نظر برسید. ما در این مقاله سعی داریم تا نحوه ست کمربند مردانه را نشان دهیم تا شما بتوانید با استفاده از آن کمربند خود را با دیگر لباس هایتان هماهنگ کنید.

ست کمربند مردانه

چگونه می توان کفش، کمربند و سایر اجزا را با کمربند ست کرد؟

اولین چیزی باید بیشترین تمرکز را بر روی آن داشته باشید، رنگ چرم کفش شما است. بعد از بافت چرم و در آخر نیز سگک فلزی کفش. همیشه سعی کنید که رنگ، بافت چرم و رنگ فلزی کمربند و کفش با سایر لوازم جانبی شما مطابقت داشته باشد.

در ابتدا درست کردن ست کمربند مردانه آسان به نظر می رسد؛ اما وقتی کمی دقت کنید متوجه می شوید که امر چندان ساده ای هم نیست. زیرا در هنگام ست کردن باید به تمامی اجزا دقت داشته باشید. برای مثال کیف، ساعت، سنجاق یقه، میله کراوات یا خیلی موارد دیگر هستند که در هنگام ست کردن باید به آن ها دقت داشته باشید. نگران نباشید ما در اینجا با چند مرحله ساده نحوه انجام این کار را به شما آموزش می دهیم.

 

پیش نیاز

لباس هایتان را کنار هم بگذارید

لباس هایتان را کنار هم بگذارید

اول کاری باید انجام دهید، این است که لباس هایتان را کنار هم بگذارید. اجزای اصلی لباس یعنی شلوار، ژاکت و پیراهن.

لباس های کوچکی را که استفاده می کنید هم کنار هم قرار دهید.

لباس های کوچکی را که استفاده می کنید هم کنار هم قرار دهید.

قسمت بعدی برای ایجاد یک ست کمربند مردانه، گذاشتن لباس های کوچک مانند شال گردن و جوراب و امثال آن ها در کنار هم دیگر است.

 

جفت کردن کفش، کمربند و بقیه لوازم جانبی

ست کمربند مردانه

بعد از اینکه لباس های خود را کنار هم گذاشتید و آن ها را انتخاب کردید، نوبت کفش ها می رسد. در هنگام انتخاب کفش باید دقت کنید که با کمربند هماهنگ باشد. سه جزء اصلی که باید هماهنگی را بر اساس آن ها انجام دهید، رنگ چرم، بافت چرم و رنگ فلز کمربند است.

رنگ چرم

همیشه سعی کنید که تا حد ممکن رنگ کفش و کمربند شما با هم یکسان باشد. البته در یک ست کمربند مردانه ، به علت فاصله بصری بین کفش و کمربند، نیازی به مطابقت صددرصدی بین رنگ کفش و کمربند نیست. فقط سعی کنید تا حد امکان رنگ آن ها به هم نزدیک باشد. البته در مورد رنگ هم بگوییم که هر چه مراسمی که قصد شرکت در آن دارید رسمی تر باشد، رنگ اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای مثال اگر کمربند مشکی با سگک نقره ای دارید، باید آن را با یک کفش مشکی با سگک نقره ای ست کنید. البته این را هم بگوییم که ست کردن در رنگ مشکی یکی از آسان ترین گزینه ها است. زیرا در رنگ مشکی هیچگونه سایه ای وجود ندارد که در رنگ کفش و کمربند تداخل ایجاد کند.

اما در رنگ های دیگر مانند قهوه یا سبز، کار بسیار دشوار می شود. می پرسید چرا؟ چون در این گونه رنگ ها، طیف های رنگی بسیاری وجود دارند که امکان تطبیق دقیق آن ها غیر ممکن است. مگر اینکه خودتان سفارش ساخت کفش و کمربند را بدهید و بگویید که در هر دو آن ها از یک نوع چرم با یک رنگ استفاده شود.

ست کمربند مردانه

بافت چرم

دومین موردی که باید هنگام ست کمربند مردانه به آن دقت کرد، هماهنگ بودن بافت چرم با کمربند است. برای مثال اگر شما کمربندی دارید که  طرح ساده و یک دستی دارد و صاحب کفشی هستید که طرح دار است، نمی توان گفت دقیقا بافت یکسانی دارند. آن ها تقریبا با هم تناسب دارند و می توان از آن ها برای ست کردن کمربند و کفش استفاده کرد. یا اگر کمربندی با چرم قهوه ای و کفشی جیر دارید، امکان ست کردن آن ها از لحاظ بافت وجود ندارد. زیرا تقریبا نمی توان کمربندی را پیدا کرد که با کفش های جیر بافت یکسانی داشته باشد. مگر این که شما صد ها مدل کمربند در کمد لباس های خود داشته باشید. در مواردی مانند کفش جیر، اگر بافت یکسانی پیدا نکردید، تمام سعی خود را بر روی هماهنگ کردن رنگ آن ها بگذارید. زیرا در یک ست کمربند مردانه، رنگ در اولویت قرار دارد.

علت اولویت بودن رنگ این است که مردم تا فاصله دو فوتی شما به کمربند شما نگاه می کنند و متوجه بافت کفش و کمربند شما نمی شوند. به همین خاطر سعی کنید دقت بیشتری را بر روی رنگ بگذارید. مثلا اگر یک کفش قهوه ای تیره از جنس جیر دارید، می توانید آن را با یک کمربند قهوه ای تیره ست کنید. به همین خاطر اگر یک کفش جدید با بافت غیر معمول و رنگ غیر معمول خریدید، سعی کنید که از همان مکان برای خرید کمربند با رنگ و بافت مشابه اقدام کنید. در غیر این صورت، امکان پیدا کردن یک کمربند هماهنگ با آن کفش تقریبا غیر ممکن است و پیدا کردن چیزی که بتواند با آن تطبیق پیدا کند، بسیار سخت خواهد بود.

رنگ فلز

بعد از رنگ و بافت چرم، این رنگ فلز است که در ست کمربند اهمیت دارد. به طور معمول، در لباس های رسمی، از رنگ های کمتری استفاده می شود و به همین خاطر تطابق داشتن رنگ اجزای فلزی لباس و وسایل شما اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اگر بخواهید همه چیز را ایده آل کنید، باید تمام وسایل و اجزای فلزی لباس های شما رنگ یکسانی داشته باشند. برای مثال اگر لباس شما یک سگک طلایی دارد، باید دکمه سرآستین لباس شما نیز به رنگ طلایی، ساعت نیز به رنگ طلایی و یا حتی گیره کراوات نیز به رنگ طلایی باشد.

 

جمع بندی

در این مقاله راجع به ست کمربند مردانه پرداختیم و در مورد آن صحبت کردیم. پس از خواندن مقاله باید متوجه شده باشید که درست کردن یک ست کمربند اصلا کار سختی نیست. زیرا با رعایت یک سری قوانین ساده در هنگام خرید می توان یک ست زیبا را درست کرد و از استفاده آن لذت برد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و به شما در ایجاد یک ست کمربند کمک کرده باشد.