آیا شلوار جین آب می رود

یکی از نکات مهمی که می تواند عمر مفید لباس ها را افزایش دهد، شست و شوی درست و مناسب آن ها است. در صورتی که لباس به درستی شسته نشود می تواند آسیب ببیند و زیبایی سابق را نداشته باشد. یکی از لباس هایی که همه افراد حداقل یک دست از آن را در کمد خود دارند، شلوار جین است. بنابراین این سوال پیش می آید که آیا شلوار جین آب می رود یا خیر؟

جواب این سوال بله است. زیرا لباس جین نیز مانند لباس های دیگر در شرایط خاصی شروع به آب رفتن و جمع شدن می کند. ما در این مقاله به طور کامل علت آب رفتن لباس های جین را توضیح داده ایم تا بتوانید از آب رفتن لباس های جین خود جلوگیری کنید.

 

آب رفتن لباس های جین

آیا شلوار جین آب می رود

آیا شلوار جین آب می رود؟ آیا ممکن است مدلی وجود داشته باشد که این اتفاق برای آن نیفتد؟

تمامی لباس های جین در صورت شست و شوی نامناسب آب خواهند رفت. این در مورد شلوار های جین بیشتر صدق می کند. زیرا نسبت به بقیه لباس های جین سریع تر شروع به کوچک شدن می کند. به خصوص اگر شست و شوی لباس را در ماشین لباسشویی و یا خشک شویی انجام داده باشید.

 

علت آب رفتن لباس های جین

علت آب رفتن لباس های جین

جین به دلیل این که از پنبه ساخته شده است، به سرعت آب می رود. شاید باورتان نشود اما اکثر جین های بازار از 100 درصد پنبه ساخته شده اند. پنبه هم در صورتی که با آب داغ یا حرارت زیاد برخورد کند به سرعت چروک می شود و شروع به آب رفتن می کند.

 اما آیا شلوار جین آب می رود؟ آیا می توان از آب رفتن آن جلوگیری کرد؟

ما نمی توانیم به طور کامل از آب رفتن شلوار جین جلوگیری کنیم؛ زیرا شلوار جین و تمامی لباس های جین از پنبه تشکیل شده اند و وقتی در معرض گرما قرار می گیرند، جمع می شوند. این یکی از ویژگی های الیاف گیاهی است. لباس های جین می توانند پس از اولین شست و شو تا 10 درصد جمع شوند. بنابراین مهم است که لباس جین خود را بسیار با دقت بشویید.

  

کوچک شدن جین به مرور زمان

کوچک شدن جین به مرور زمان

اولین باری که جین را می شویید، چه بخواهید و چه نخواهید کوچک خواهد شد. اما یک سوال دیگر به وجود می آید که در شست و شو های بعدی نیز آیا شلوار جین آب می رود؟

بله در شست و شو های بعدی نیز جین آب می رود و چروک می شود. اما چروک ها و آب رفتگی های که از بعد شست و شوی اول اتفاق می افتند، همگی موقتی هستند و بعد از مدتی از بین می روند. علت روی دادن چنین فرایندی این است که لباس جین به گونه ای طراحی شده که همیشه متناسب با بدن شما باشد. هر چه بیشتر از یک لباس جین استفاده کنید، بیشتر با بدن شما فیت می شود. یعنی لباس های جین می توانند کشیده شوند و با بدن شما به تناسب برسند.

 

آب رفتن در صورت نپوشیدن لباس

آب رفتن در صورت نپوشیدن لباس

در صورتی که از لباس استفاده نکنیم هم آیا شلوار جین آب می رود؟

خیر. یک شلوار جین با کیفیت و استاندارد در صورت پوشیده نشدن کوچک نمی شود. زیرا شلوار جین فقط در صورت گرما و شست و شوی نامناسب آسیب می بیند. اگر بتوانید به درستی لباس جین را بشویید، می توانید کیفیت آن را مانند روز اول نگه دارید.

 

آب رفتن لباس جین در ماشین لباسشویی

آیا شلوار جین آب می رود

یکی از اصلی ترین دلایل آب رفتن لباس جین به خصوص شلوار، ماشین لباسشویی است. اما دلیل نمی شود که هرگز از ماشین لباسشویی برای شستن آن ها استفاده نکنید. زیرا عوامل زیادی هستند که بر آب رفتن شلوار جین شما تاثیر می گذارند. برای مثال در صورتی که شلوار با آب داغ تماس پیدا کند کوچک خواهد شد و هر چه آب داغ تر باشد، شلوار نیز کوچکتر خواهد شد به خصوص اگر برای بار اول است که آن را می شویید.

 اما آیا شلوار جین آب می رود؟ در چه دمایی ؟

هرگز نمی توان دمای دقیقی را برای چروک شدن شلوار های جین در نظر گرفت. زیرا به میزان پنبه ای که در شلوار استفاده شده است بستگی دارد. هر چه مقدار پنبه استفاده شده در لباس بیشتر باشد، بیشتر چروک می شود و آب می رود. دمای آب نیز چنین شرایطی دارد. هرچه قدر دمای آب بیشتر شود، لباس بیشتر چروک می شود و آب می رود.

 

آنچه برند levi's در رابطه با آب رفتن لباس می گوید

آیا شلوار جین آب می رود

حتی برند محبوب و جهانی levi's در این مورد صحبت کرده است. به گفته این شرکت، شلوار های جینی که قبلا شسته نشده اند و قرار است برای اولین بار شسته شوند، می توانند حتی تا دو سایز آب بروند. به خصوص وقتی که در آب داغ شسته شوند. شست و شو های بعد از آن می تواند لباس را کوچک کند اما همگی بسیار کم و موقتی هستند.

اگر بخواهیم پاسخ بدهیم آیا شلوار جین آب می رود طبق چیزی که گفته ایم، دمای دقیقی برای چروک شده لباس جین وجود ندارد. به طور تقریبی بسته به میزان پنبه استفاده شده در لباس، دمای 85 تا 90 درجه می تواند جین شما را کوچک کند و باعث آب رفتن آن شود. بهترین دما در صورتی که می خواهید لباس شما کوچک نشود و آب نرود، دمای 60 درجه و پایین تر از آن است. اما از آن جایی که آب سرد مانند آب داغ نمی تواند در کشتن باکتری ها و کثیفی ها موفق عمل کند، پیشنهاد می کنیم جین هایی را خریداری کنید که از قبل شسته شده اند و دیگر نگران آب رفتن آن ها و دمای بالای آب نباشید.

 

جمع بندی

در این مقاله توضیح دادیم که آیا شلوار جین آب می رود یا خیر. بعد از توضیح در این رابطه، عوامل مهمی را که در آب رفتن لباس نقش داشتند نام بردیم و کمی در مورد آن ها بحث کردیم و گفتیم چگونه می توان از آب رفتن لباس جلوگیری کرد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شلوار های جین تان اندازه تان بماند.