چگونه کت اسپورت را با شلوار جین ست کنیم؟

از گذشته‌ی دور تا به امروز، کت و شلوار‌های زیادی در انواع مختلف و طرح و رنگ‌های گوناگون به بازار عرضه شده‌اند و طرفدران خاص خودشان را پیدا کرده‌اند. اما امروزه علاوه بر کت و شلوار‌ها، کت‌های اسپورتی هم به بازار مد و فشن آمده‌اند که به گفته بسیاری از فروشندگان تاثیر بسزایی بر فروش کت وشلوار‌های کلاسیک گذاشته‌اند و تا مقداری آن‌ها را به حاشیه کشانده‌اند. با این‌حال به دلیل تک کت بودن این کت‌ها و فاقد شلوار بودن‌شان، یکی از مشکلاتی که بسیاری از خریداران را سردرگم می‌کند، انتخاب شلواری مناسب است. در این مقاله سعی بر این داشته‌ایم تا با بررسی نکاتی در این مورد، به شما کمک کنیم تا بتوانید یک استایل زیبا و جذاب برای خود طراحی کنید و خوش‌تیپ به نظر برسید. در ادامه با مدمن و چگونگی ست کردن کت اسپورت و شلوار جین همراه باشید.

 

1. انتخاب کت اسپورت مناسب

 

اولین قدم برای این استایل، انتخاب یک کت اسپورت مناسب است. امروزه کت‌های زیادی در طرح‌های متنوع پیدا می‌شوند و شما هنگام خرید، در مقابل محدوده زیادی از کت‌ها قرار می‌گیرید و این ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. اولین نکته در انتخاب کت مناسب، اندازه و فیت بودن آن است. کتی را خریداری کنید که سایزش کاملا مناسب بدن شما باشد، کوچک یا بزرگ بودن کت استایل شما را خراب می‌کند و کت به درستی بر بدن شما قرار نمی‌گیرد. در انتخاب سایز مناسب به شانه‌ها و آستین‌ها و دور کمر خود دقت کنید. شانه‌ها نباید افتاده به نظر برسند و دقیقا روی تن‌تان قرار بگیرند. آستین‌ها هم نباید کوتاه یا بلند باشند و تا روی دستان‌تان بیاید. کتی را انتخاب کنید که آستینش تا مچ‌ شما بیاید و آن‌ها را به طور کامل بپوشاند. به دور کمر خود دقت کنید که نه بزرگ باشد که بر بدن‌تان ننشیند و نه کوچک باشد که چروکی ایجاد شود.

نکته بعدی انتخاب رنگ مناسب است که تا حدودی سلیقه‌ای محسوب می‌شود. توصیه مدمن به شما این است که بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده کنید. شما هم می‌توانید با توجه به پوست خود بهترین رنگ را انتخاب کنید و یا می‌توانید آن را با شلوارتان ست کنید.

نکته بعد جنس کت شما است. این نکته بر خلاف نظر خیلی‌ها، دارای اهمیت زیادی است. شما می‌توانید با انتخاب جنس و بافت مناسب کت، رسمی یا غیررسمی بودن را به نمایش بگذارید. معمولا کت‌های پشمی رسمی‌تر از باقی بافت‌ها به نظر می‌رسند و مناسب کار، جلسات و مهمانی‌های مهم محسوب می‌شوند.

 

2. انتخاب شلوار جین مناسب

 

دومین لازمه‌ی این استایل، انتخاب شلوار جین است. نکته اول در مورد شلوار مناسب، سایز آن محسوب می‌شود. شلوار‌های جین نباید به مانند شلوار‌های جذب به پا‌های شما بچسبند، چون با پوشیدن کت روی آن‌ها ظاهری نه چندان جذابی به خود می‌گیرند. همچنین شلوار‌های جین‌تان نباید گشاد و بزرگ به نظر برسند و علاوه بر این، شما نیاز دارید تا شلوار‌های‌تان یک طرح مناسب و اندازه از بدن‌تان به تصویر بکشند. نکته‌ی دیگر در مورد شلوار‌های جین، قد شلوار‌ها است. قد شلوار‌های‌تان نباید بیش از اندازه بلند یا کوتاه باشند و کاملا باید اندازه پاهای‌تان باشند. اگر نتوانستید شلوار مناسب‌تان را پیدا کنید، نگران نباشید، شما می‌توانید با خریداری شلواری بلند، آن را پیش خیاط برده و به سایز خود تغییر دهید.

نکته بعدی در مورد شلوار‌های جین، رنگ‌ها آن‌ها است. همان‌طور که قبل اشاره کردیم، رنگ‌های تیره رسمی‌تر از باقی رنگ‌ها به نظر می‌رسند. همچنین شما می‌توانید آن را با رنگ کت‌تان ست کنید و منحصربه‌فرد دیده شوید.

مورد دیگر، انتخاب بافت و طرح مناسب است. از بافت‌های سنگین و پر استفاده کنید و کم‌تر به سراغ طرح‌های ساییده‌شده یا سوراخ بروید. این طرح‌ها به خودی خود اگر با پیراهن تک پوشیده شوند بسیار زیبا به نظر می‌رسند اما مناسب شلواری که قرار است با کت پوشیده شود نیست و از زیبایی و جذابیت استایل شما می‌کاهد؛ پس سعی داشته باشید بیش‌تر شلوار‌های ساده تن کنید تا شلوار‌هایی با طرح‌های شلوغ.

 

3. انتخاب اکسسوری مناسب با استایل‌تان

 

خوشبختانه یکی از ویژگی‌های خوب استایل کت اسپورت این است که شما می‌توانید گستره‌ی زیادی از اکسسوری‌ها را بپوشید. شما با توجه به سلیقه و رنگ پوشش‌ و در کل استایل‌ خود می‌توانید به راحتی اکسسوری‌های مورد علاقه‌تان را بپوشید و حتی آن‌ها را با کت و یا شلوارتان ست کنید و خاص دیده شوید.

یکی از بهترین اکسسوری‌ها برای این استایل، ساعت‌های مچی هستند که امروزه در انواع گوناگونی در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌گیرند و از پرطرفدار‌ترین اکسسوری‌ها محسوب می‌شوند.

از همراهی‌تان سپاس گذاریم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.