ترفندهای یک خرید باصرفه که نباید نادیده گرفته شوند

به طور حتم خیلی از مردم نمی‌خواهند پول زیادی را برای خرید اجناس مختلف، مخصوصا پوشاک، خرج کنند. هیچ چیزی بدتر از این نیست که بعد از خریدتان، متوجه شوید می‌توانستید همان لباس‌ها را با قیمتی کم‌تر از یک فروشگاه دیگر خریداری کنید. همه به دنبال یک خرید ارزان باکیفیت هستند و می‌خواهند هر طور شده، بهترین لباس‌ها را با کمترین قیمت خریداری کنند.

در این مقاله می‌خواهیم چند روش را به شما معرفی کنیم که با  رعایت آن‌ها می‌توانید از هزینه‌های بیهوده جلوگیری کنید و همچنان سطح تیپ و استایل خود را بالا ببرید.‌ در ادامه با مدمن و ترفندهای یک خرید باصرفه که نباید نادیده گرفته شوند همراه باشید.

 

1. از فروشنده تقاضای تخفیف کنید

 

آیا تا به حال این جمله که می‌گوید: «اگه درخواست نکنی، به‌دست نمی‌آوری؟» به گوش‌تان خورده است؟

بسیاری از ما وقتی به خرید می‌رویم، هر قیمتی که جلوی‌مان بگذارند را بدون چون و چرا قبول و از هر تلاشی برای گرفتن تخفیف دریغ می‌کنیم. خیلی‌ها تقاضای تخفیف نمی‌کنند و با این فکر که «چانه‌زدن کار زشت و ناپسندی است» به خرید می‌روند.

اگر شما با رعایت ادب و احترام از فروشنده تخفیف بخواهید، هیچ کار زشتی انجام نداده‌اید و تنها سعی داشته‌اید تا هزینه‌ی کمتری برای پوشاک خود کنید. اگر مجبور نیستید، هیچ اجباری در پرداخت هزینه‌های زیاد و بیهوده نیست!

سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف را چک کنید و به دنبال بیشترین تخفیف باشید. اگر فروشنده‌ای تخفیفی در نظر نگرفته، با رعایت احترام از او بخواهید که تخفیفی برای خریدتان قائل شود. با این کار یا تخفیف می‌گیرید، یا هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و شما هم چیزی برای از دست دادن نداشته‌اید!

در آخر به یاد داشته باشید که نقدی پرداخت کردن، قدرت بیشتری به شما برای به دست آوردن تخفیف می‌دهد. با کم‌کم پرداخت کردن و دادن پیشنهاد کمتر، شاید بتوانید تخفیف بگیرید. اما اگر کارت‌بانکی‌تان را به فروشنده بدهید، احتمال تخفیف گرفتن بسیار پایین می‌آید!

 

2. به دنبال پیدا کردن لباس‌های رایگان باشید!

 

بهترین راه برای جلوگیری از اسراف و هزینه‌های گزاف چیست؟ پیدا کردن لباس‌های رایگان

مردم لباس‌هایی که نمی‌خواهند را کنار می‌گذارند و دیگر نمی‌پوشند. شما باید از دوستان، اقوام، خانواده و همکاران خود صحبت کنید و بگویید که می‌خواهید در استایل‌تان تغییر بدهید و لباس‌های جدیدی تهیه کنید. نتیجه‌ی این کار معمولا شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

آشنایان شما به احتمال لباس‌هایی که دیگر لازم ندارند را در اختیارتان می‌گذارند و شما هم می‌توانید بهترین آن‌ها را بپوشید و با دیگر لباس‌های‌تان ترکیب کنید تا تیپ‌های مختلف و جدیدی برای خود شکل بدهید.

 

3. از برندهای جدید خرید کنید

 

برندهای شناخته‌شده، بسیار خوب و عالی هستند. شما به آن‌ها اطمینان دارید و می‌دانید که محصولات‌شان چه ظاهر و فرمی روی بدن شما خواهند داشت. اما این برندها، قیمت‌های بالایی هم دارند و می‌توانند شما را به سمت زیاده‌روی در هزینه کردن بکشانند.

پس شروع به بررسی و برندهای جدید و ناآشنا را پیدا کنید. این کمپانی‌ها می‌دانند که مجبورند برای محصولات‌شان تخفیف قائل شوند یا حداقل از دیگر برندها ارزان‌تر بفروشند، تا بتوانند در دنیای مد و فشن سروصدایی به پا کنند. بیشتر اوقات محصولاتی را از برندهای جدید پیدا می‌کنید که دارای کیفیتی هم‌سان با برندهای شناخته‌شده هستند اما قیمتی بسیار کمتر نسبت به آن‌ها دارند.

 

4. لباس‌هایی را که از مد نمی‌افتند و با دیگر لباس‌ها هم‌خوانی دارند بخرید

 

مدهای جدید و نوظهور، به سرعت می‌آیند و به راحتی از یاد می‌روند. به احتمال زیاد این نوع مدها را در سال‌های اخیر به دفعات زیادی دیده‌اید. شما اکنون دیگر به سراغ آن پوشاک نمی‌روید چون شما را ازمدافتاده و بدلباس نشان می‌دهند.

یک استایل واقعی، توسط زمان محدود نمی‌شود. یک کت و شلوار، طی 50 سال گذشته، هیچ تغییری نکرده و هنوز محبوبیت خود را دارد. در حقیقت شما می‌توانید یک کت و شلوار که در دهه40 تولید شده را بپوشید و همچنان خوش‌تیپ و شیک‌پوش دیده شوید. اگر شما برای یک کت و شلوار باکیفیت و زیبا هزینه کنید، مطمئن خواهید بود که سالیان سال می‌توانید آن را بپوشید و در جمع‌های مختلف بدرخشید.

همچنین لباس‌هایی که با دیگر لباس‌ها هم‌خوانی دارند را هم از یاد نبرید. پیش از این در مقاله‌های مدمن راجع‌به این گونه لباس‌ها و ترکیب‌شان با یکدیگر صحبت کرده‌ایم. این کار بسیار ساده است: شما چندین دست لباس را که قابلیت ترکیب با یکدیگر دارند می‌خرید و چندین تیپ و استایل گوناگون را با آن‌ها به تصویر می‌کشید. برای مثال شما 2 جفت کفش، 2 ژاکت، 5 پیراهن، 2 کراوات و 3 شلوار تهیه می‌کنید. با ترکیب این لباس‌ها می‌توانید 120 استایل مختلف برای خود به دنبال داشته باشید و 4 ماه را بدون اینکه تیپ تکراری داشته باشید، بگذرانید.

 

5. رسید خود را نگه دارید

 

تا به حال خریدی از روی هوس و ناگهانی داشته‌اید؟ مسلما خیلی‌ها این کار را کرده‌اند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در فروشگاه یک لباس را تن کرده باشید و فکر کنید که زیبا است، اما زمانی که به خانه رفته‌اید متوجه شده‌اید که از آن خوش‌تان نمی‌آید. تقریبا همه ما این حس را تجربه کرده‌ایم.

مطمئن شوید که رسید خود را نگه‌ داشته‌اید، مارک لباس‌ را جدا نکرده‌اید و لباس را دوباره درون پلاسیک قرار داده و به فروشگاه باز می‌گردید تا آن را پس داده یا تعویض کنید. گران‌قیمت‌ترین لباسی که دارید، آن دسته‌ای هستند که هیچ‌وقت تن‌شان نمی‌کنید!

البته شاید خیلی از فروشگاه‌ها لباس را پس نگیرند؛ اما سعی کنید با فروشنده صحبت کرده و او را راضی کنید. اگر نتوانستید لباس را پس بدهید، حداقل تلاش کنید آن را با یک لباس دیگر عوض کرده و محصول بهتری را که به آن علاقه دارید بخرید.

 

6. خرید الکی نکنید؛ یک لیست از خرید‌های مهم داشته باشید

 

پوشاکی وجود دارند که هر مردی باید آن‌ها را داشته باشد. شما همیشه باید یک لیست از این لباس‌ها و خریدهای مهم تهیه کنید. سعی داشته باشید به این لیست پایبند باشید تا از هزینه‌های الکی پیش‌گیری کنید. به هر فروشگاهی پا نگذارید و هر لباسی را، تنها به خاطر اینکه فکر می‌کنید زیباست، نخرید.

با این کار تنها فرصت خرید لباس‌های اساسی را از دست داده‌اید و در عوض پوشاکی را خریده‌اید که به احتمال هیچ‌وقت آن‌ها را نخواهید پوشید و فقط در جالباسی قرار می‌دهید تا خاک بخورند!

 

7. در فروشگاه‌های لباس کار کنید!

 

اگر می‌گوییم در فروشگاه‌های لباس مشغول به کار شوید، منظورمان این نیست که شغل و حرفه‌ی خود را رها و تنها برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه، در فروشگاه‌ها کار کنید. اما یک شغل پاره‌وقت در لباس‌فروشی‌ها هم می‌تواند کمک بزرگی به شما کند و تخفیف‌های متنوعی را برای‌تان به دنبال داشته باشد. در حرفه‌ی مد و فشن قرار داشتن، باعث می‌شود اطلاعات زیادی از لباس‌ها به دست بیاورید و به راحتی سطح استایل خود را بالا ببرید. پس این کار نه تنها به علم شما درباره‌ی دنیای پوشاک و لباس می‌افزاید، بلکه می‌تواند باعث شود هزینه‌ی کمتری برای خرید آن‌ها کنید. علاوه بر این، می‌توانید با افرادی که در این حرفه مشغول هستند آشنا بشوید و ارتباط برقرار کنید. جدا از موارد زیادی که می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید، ممکن است تخفیف‌های چشم‌گیری هم برای خود دست‌وپا کرده باشید.

پس این نکات را فراموش نکنید. با رعایت این موارد، از اینکه در هر خرید چه مقدار صرفه‌جویی خواهید کرد شگفت‌زده خواهید شد. با پولی که برای‌تان می‌ماند و پس‌انداز کردن آن‌ها، لباس‌های اساسی و واجب را بخرید و استایل منحصربه‌فرد و شیک خود را به رخ همه بکشید؛ از هزینه‌های بیهوده برای لباس‌هایی که مهم نیستند دوری کنید و استفاده‌ی بهتری از پول و سرمایه‌ی خود داشته باشید.

از همراهی‌تان سپاس‌گزاریم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.