چرا باید ساعت مچی دست کنید؟

ساعت مچی چیزی فراتر از وسیله‌ای برای چک کردن زمان است و استایل خاص یک شیک‌پوش را شکل می‌دهد. خیلی از افراد علاقه‌ای به ساعت مچی ندارند و می‌گویند بجای آن می‌توانند از تلفن همراه خود برای دیدن ساعت استفاده کنند، اما این باور غلطی است.
در ادامه به بررسی موضوعاتی درباره‌ی ساعت مچی‌ها و دلایل مختلفی برای به‌دست‌کردن‌شان می‌پردازیم. پس با مدمن همراه باشید و ببینید چرا همیشه درباره‌ی اهمیت ساعت مچی و استفاده از آن‌ها تاکید شده است.


 ساعت مچی‌ها معانی خاصی دارند

ساعت‌های مچی می‌توانند یادآور خاطرات زیادی باشند. برای مثال ممکن است بعد از دریافت اولین حقوق‌تان تصمیم گرفته باشید که ساعت مچی گران‌قیمتی بخرید تا همیشه آن لحظه را در خاطر داشته باشید. یا ممکن است از کسی آن را هدیه گرفته و به عنوان یادگاری نگه دارید.
با به دست داشتن ساعت مچی، که یادآور موضوعات و خاطرات خاصی برای‌تان است، علاوه بر چک کردن زمان می‌توانید از آن‌ به عنوان یک نماد برای تاریخ و گذشته‌تان استفاده کنید.


ساعت مچی‌ها شما را آدم وقت‌شناسی نشان می‌دهند

این مسئله، که افراد دارای ساعت مچی معمولا دیر نمی‌کنند، تقریبا برای همه روشن است و حتی دانشمندان هم آن را تایید کرده‌اند.
شما اگر می‌خواهید آدم وقت‌شناسی باشد و همیشه به موقع در موقعیت‌های مختلف حاضر شوید، باید از همین الان ساعت مچی را به عضو جدایی‌ناپذیر پوشاک‌تان تبدیل کنید. دقت داشته باشید که حتما ساعتی شیک با ظاهری خلوت را بخرید و تا جایی که می‌توانید برای‌اش هزینه کنید؛ چون ساعت مچی را می‌توان برای مدت‌ها استفاده کرد و برخلاف لباس، تکراری بودن آن مشکلی ندارد. پس با یک هزینه‌ی مناسب، علاوه بر داشتن ساعتی شیک و باکیفیت، از خراب شدن و تعویض آن هم جلوگیری خواهید کرد.


ساعت مچی‌ها از حواس‌پرتی‌ شما جلوگیری می‌کنند 

زمانی که به ساعت مچی خود نگاه می‌کنید، تنها زمان را می‌بینید و چیز دیگری حواس شما را پرت نمی‌کند. اما زمانی که گوشی خود را چک می‌کنید، علاوه بر زمان، موارد دیگری مثل پیامک، تماس‌ها، تلگرام و... را هم می‌بینید و همین می‌تواند به راحتی حواس شما را پرت کند و وقت و زمان‌تان را هدر بدهد؛ همان زمانی که آنقدر برای‌تان اهمیت داشت تا آن را چک کنید!
در موقعیت‌های مختلفی از جمله جلسات کاری و... چک کردن گوشی می‌تواند جلوه‌ی بدی داشته باشد و نشان دهد که شما به صحبت‌های طرف مقابل‌تان اهمیتی نمی‌دهید و حوصله‌تان سر رفته است. پس برای جلوگیری از این کار، که تقریبا بی‌ادبی محسوب می‌شود، حتما باید ساعت مچی به دست داشته باشید و با یه نگاه ساده، زمان‌ دقیق را ببینید.


 ساعت مچی‌ها استایل خاص شما را به تصویر می‌کشند

ساعت مچی می‌تواند استایل شما را از بقیه افراد جدا کرده و نگاه‌های اطرافیان‌تان را به سوی‌تان جذب کند. آن‌ها می‌توانند نشان دهند که شما فردی قوی و موفق هستید و همچنین به ظاهر و تیپ خود اهمیت می‌دهید. ساعت‌های مچی انواع مختلفی دارند که می‌توانند پاسخ‌گوی هر نوع سلیقه‌ای باشند. برای مثال می‌توان مدل‌های کلاسیک، ورزشی، ضدآب (غواصی)، جیبی و هوشمند را نام برد.
همچنین شما می‌توانید ساعت خود را به همراه دستبند‌های گوناگون دست کنید تا استایل خاص‌تری به آن بدهید. مثلا دستبندهای چرمی و یا مهره‌ای را، که با رنگ ساعت تناسب دارند، می‌توانید در یک دست و کنار یکدیگر قرار دهید تا علاوه بر ظاهری چشم‌گیر، مچ و دست‌های‌تان را هم بزرگ‌ و عضلانی‌تر نشان دهید.


ساعت مچی‌ها تعریف و تحسین بقیه را به دنبال دارند 

مردم همیشه نگاه‌شان جذب یک ساعت مچی شیک می‌شود و از آن تعریف می‌کنند. اگر فردی ساعت مچی شما را ببیند، پیش خود می‌گوید «آره... اون یارو تیپ و استایل داره و آدم باکلاسی‌ـه». معمولا بیشتر مواقع چیزهای ساده‌تری مثل «چه ساعت قشنگی» را با خود می‌گویند؛ اما در هر صورت مهم این است که شما با ساعت مچی‌تان توانسته‌اید توجه آن‌ها را جلب کنید و تحسین آن‌ها را به دنبال داشته باشید.
ساعت‌ها همچنین می‌توانند باعث ارتباط با بقیه افراد، مخصوصا آن‌هایی که خودشان ساعت به دست دارند، بشود. برای مثال صحبت‌هایی از جمله «چه ساعت قشنگی»، «از کجا خریدیش؟»، «قیمتش چنده؟» و یا «مارکش چیه؟» می‌توانند باعث شروع گفت‌وگوهای مختلف و ارتباط‌های اجتماعی بشوند.

اگر مواردی که گفته شد، از جمله اهمیت دادن به ظاهر و استایل و...، برای‌تان مهم است، پس از همین الان به سراغ ساعت مچی بروید و همیشه آن‌ها را به دست داشته باشید. فقط همان‌طور که گفتیم، باید هزینه‌ی مناسبی برای آن بشود؛ چون خیلی از ماها آن‌قدر پول‌دار نیستیم که جنس ارزان بخریم!