10 اشتباهی که شما را قدکوتاه نشان می‌دهند

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستیدکه قد کوتاهی دارند و به دنبال راهی برای بلندتر دیده‌شدن می‌گردند؟
نوع پوشش می‌تواند تاثیر زیادی روی قد شما داشته باشد. با رعایت درست لباس پوشیدن، می‌توانید کاری کنید تا بلند‌تر و یا کوتاه‌تر دیده شوید. در ادامه به معرفی و بررسی 10 اشتباهی که باعث می‌شوند قدتان کوتاه‌تر به نظر برسد خواهیم پرداخت. اگر بلندتر دیده‌شدن برای‌تان مهم است، در ادامه با مدمن همراه باشید و این اشتباهات را برای همیشه کنار بگذارید.


 اندازه‌ی نامناسب

اندازه‌ی مناسب لباس‌ها، موضوعی است که همیشه در همه‌ی مقالات مرتبط با پوشاک به آن اشاره می‌شود. لباس‌های آزاد و گشاد می‌توانند به راحتی شما را فردی قدکوتاه نشان دهند، پس از این به بعد باید در خرید پوشاک‌تان به سایز مناسب خود دقت کنید.
اگر لباس گشاد به تن کنید، درون لباس گم می‌شوید و این جلوه‌ی بدی خواهد داشت. سعی کنید با انتخاب دقیق، و یا با استفاده از یک خیاط، لباس و شلواری که کاملا اندازه‌تان است را خریداری کرده و از کوتاه نشان دادن خود جلوگیری کنید.


کوتاه نشان دادن پاها

افراد قدبلند دارای پاهای کشیده‌تری هستند و این موضوع به راحتی قابل تشخیص است؛ پس اگر می‌خواهید قدبلندتر دیده شوید، باید دور پوشاکی که پاهای شما را کوتاه نشان می‌دهند خط بکشید.
لباس‌های گشاد و بلندی که از کمرتان پایین‌تر می‌آیند و خط کمربند شما را کامل می‌پوشانند، از این دست موارد هستند. علاوه‌براین، شلوار‌های فاق‌بلند را هم به کلی کنار بگذارید. اگر فاق‌های متوسط برای‌تان بلند به نظر می‌رسند، به دنبال شلوارهای فاق‌کوتاهی که برای افراد قدکوتاه ساخته شده‌اند، باشید.


پارچه‌های سبک، روشن و براق

رنگ‌های سیاه و تیره شما را لاغر نشان می‌دهند. پس اگر فردی لاغر هستید، احتمالا با خود می‌گویید که رنگ‌های روشن و براق چاره‌ی این مشکل هستند. اما باید به این نکته دقت کنید که اگر چیزی شما را پهن‌تر نشان دهد، شما را قدکوتاه هم خواهد کرد.
رنگ‌های تیره همچنین علاوه بر برطرف کردن سایز و فرم نامناسب، می‌توانند توجه افراد را از قدتان دور کنند و نگذارند که آن‌ها متوجه قد کوتاه شما بشوند.


تضادهای رنگی 

استفاده از پوشاک‌های تک‌رنگ، ظاهری ساده به شما می‌دهد و در مقابل آن، تضادهای رنگی موجب می‌شود قدتان کوتاه دیده شود.
البته ست کردن تمامی‌ لباس‌ها با یک رنگ، شاید خیلی طرف‌دار نداشته باشد. اگر نمی‌خواهید تک‌رنگ بپوشید، می‌توانید از رنگ‌های مشابه استفاده کنید. برای مثال پوشیدن یک پیراهن تیره با شلوار نیلی، یا پیراهن رنگ‌روشن با شلوار خاکی‌ نمونه خوبی خواهد بود.
همچنین کفش و جوراب‌ها را فراموش نکنید. ست‌کردن آن‌ها با شلوار یا استفاده از رنگ‌های مشابه، گزینه‌ی خوبی برای بلندتر نشان دادن پاها خواهد بود.


خطوط افقی

خطوط و راه‌راه‌های افقی شما را کوتاه‌تر نشان خواهند داد و لباس‌های دارای این طرح، خطای دید را به دنبال دارند که نتیجه‌اش کوتاه دیده‌شدن شما است. البته هر چه این خطوط باریک‌تر باشند، مشکل شما کمتر خواهد بود. پس اگر به این مدل از پوشاک علاقه دارید، حداقل سعی کنید به دنبال خطوط ضخیم و بزرگ نروید.
همچنین نوع تا زدن شلوارها هم می‌توانند کاری کنند تا کوتاه‌تر دیده شوید. شما باید سعی کنید شلوارتان را متناسب با قدتان تا بزنید و تاهای بزرگ (برای مثال پاکتی) را کنار بگذارید. پیش از این در مقاله‌ی «5 راه ساده برای تا زدن شلوار جین» درباره انواع تا زدن شلوار صحبت کرده‌ایم. حتما نگاهی به آن بیاندازید.


طرح‌های بزرگ

طرح‌های بزرگی که روی انواع لباس‌ها وجود دارند، بهترین گزینه برای کوتاه‌تر دیده شدن هستند!
این طرح‌ها در تن افراد قدکوتاه، بزرگ‌تر دیده می‌شوند و کاری می‌کنند تا کوتاهی قدشان توجه همه را جلب کند. اگر به دنبال طرح‌ و مدل‌هایی که مناسب افراد قدکوتاه هستند می‌گردید، می‌توانید طرح‌هایی مثل شطرنجی ریز، راه‌راه باریک، گل‌دار کوچک و خال‌خالی را درنظر بگیرید.


 اکسسوری‌های بزرگ

اکسسوری‌هایی نظیر کمربند، ساعت و... باید کوچک باشند و اگر فردی کوتاه و لاغر هستید، باید از اکسسوری‌های باریک‌تر هم استفاده کنید. افراد درشت‌اندام هیچ نگرانی درباره‌ی اندازه و بزرگی اکسسوری‌ها نخواهند داشت، اما باید به نکاتی نظیر پهنای آن‌ها دقت داشته باشند. در ادامه پهنای مناسب تعدادی از اکسسوری‌ها را برای‌تان نوشته‌ایم:

کمربند: حدود 2.5 الی 3.5 سانتی‌متر
قاب ساعت مچی: حدود 38 الی 42 میلی‌متر
برگردان یقه: حدود 7 الی 9 سانتی‌متر
کراوات: 7 الی 9 سانتی‌متر (از گره‌ دانش‌آموزی هم استفاده شود)


کت‌وشلوار نامناسب

خرید یک کت‌وشلوار دغدغه‌ بزرگی برای افراد قدکوتاه محسوب می‌شود، چون خیلی نکات است که باید به آن‌ها توجه شود.
برای مثال اصلا به سراغ کت‌هایی که دوطرف آن‌ها دکمه دارند نروید. بهترین گزینه کت‌هایی هستند که یک طرف‌شان دکمه دارد و تعداد آن‌ها 1 الی 2، به همراه یک دکمه‌ی پایینی است.
پدهای بزرگ شانه هم اشتباه است و به همان مورد پهن‌تر نشان دادن، که نتیجه‌اش کوتاه دیده شدن‌تان است، مربوط می‌شود. همچنین اندازه آستین‌ها هم باید طوری باشد که حدود 0.5 الی 1.5 سانتی‌متر از آستین پیراهن‌تان دیده شود و بلندی کت هم نباید خیلی از خط کمربند پایین‌تر باشد. علاوه‌براین، بلندی شلوار نیز باید کاملا مناسب بوده و نه به قدری کوتاه باشد که جوراب‌ها دیده شوند، و نه آنقدر بلند باشد که روی کفش جمع شده و شلخته به نظر برسد.


ژاکت‌های بزرگ

خیلی از ژاکت‌ها و کاپشن‌های زمستانی، ضخیم بوده و دارای جزئیات بزرگی (از جمله دکمه، یقه و...) هستند. این نوع پوشاک کاری می‌کنند تا همانند یک بچه دیده شوید.
برای گرم ماندن می‌توانید از چندلایه لباس پوشیدن استفاده کنید و شال‌های بزرگ و ژاکت‌های ضخیم و پف‌کرده را کنار بگذارید.


جلب کردن توجه افراد‌ به پاها

به پا داشتن کفش‌های نوک‌تیز و باریک که نگاه را جذب خود می‌کنند، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که می‌توانید مرتکب شوید. شما باید سعی کنید توجه‌ بقیه‌ی افراد را از پاهای‌ خود دور کنید تا موجب قدکوتاه دیده‌شدن‌تان نشوید. همچنین کفش‌های رنگی و براق هم به جلب‌توجه افراد کمک ویژه‌ای می‌کنند!
بهترین راه این است که با اکسسوری‌های دیگری مثل کلاه، حواس بقیه را پرت کنید. این روزها کلاه طرف‌داران زیادی دارد و به استایل خاصی تبدیل شده است. با استفاده از یک کلاه کلاسیک، علاوه بر خوش‌تیپی و استایلی زیبا، همچنین می‌توانید خود را قدبلندتر نشان دهید.

در آخر دوباره نکاتی را که به قدبلندتر دیده‌شدن‌تان کمک می‌کنند، مرور می‌کنیم:

• چیزهای بزرگ نپوشید
• چیزهایی که شما را پهن‌تر نشان می‌دهند نپوشید
• خطوط دورکمر و پاها را با لباس‌های بلند نپوشانید
• توجه‌ها را به پاهای‌تان جلب نکنید

امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد.