چگونه تیپی ساده اما شیک داشته باشیم؟

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که خیلی علاقه‌ای به لباس‌های رسمی ندارند، اما با این‌حال می‌خواهند استایل خاص و شیکی داشته باشند؟
در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را برای داشتن ظاهری خوب و آراسته، با به تن داشتن پوشاک‌های غیررسمی و راحت، به شما معرفی کنیم. پس اگر می‌خواهید بدانید چگونه تیپی غیررسمی اما شیک داشته باشید، در ادامه مدمن را همراهی کنید.


مطمئن شوید که لباس‌تان کاملا اندازه است

اگر دقت کرده باشید، در اکثر مطالب مرتبط با پوشاک و استایل، درباره‌ی اندازه و فیت بودن لباس‌ها بحث شده است. اندازه‌ی مناسب خیلی مهم بوده و اصلی‌ترین بخش یک تیپ شیک و زیبا به حساب می‌آید. اگر لباس گشاد به تن کنید، طوری به نظر می‌رسد که انگار در اصل این لباس است که شما را پوشیده و جلوه‌ی خیلی بدی خواهد داشت.
شما در زمینه‌ی سایز باید خیلی وسواس به ‌خرج دهید و هر سایزی را خریداری نکنید. همچنین موقع پرو لباس باید به مواردی از قبیل بازوها و آزاد بودن‌شان؛ شانه‌ها و افتاده نبودن لباس؛ آستین‌ها و کوتاه یا بلند نبودن‌شان؛ یقه و آزاد بودن گردن؛ و قد لباس و زیادی کوتاه یا بلند نبودنش دقت کنید.
لباس‌تان نباید زیادی گشاد باشد و همچنین آنقدر هم تنگ نباشد که نگذارد آزادانه حرکت کنید. مواردی که گفته شد برای انواع پوشاک از جمله پیراهن، تی‌شرت، شلوار و... صدق می‌کنند و باید رعایت شوند.


به رنگ توجه ویژه‌ای کنید

یکی دیگر از مواردی که یک لباس ساده را بسیار شیک نشان می‌دهد، رنگ آن است. زمانی که بحث لباس‌های راحت و غیررسمی مطرح باشد، رنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید با دقت انتخاب شود؛ به این دلیل که پوشاک‌تان شامل مواردی مثل کت‌وشلوار گران‌قیمت، کراوات شیک و... نیست و تنها چیزی که می‌تواند آن را خاص جلوه دهد، رنگش است. رنگ بیشتر از طرح و مدل می‌تواند توجه بقیه را جلب کند و شما را فردی خوش‌پوش نشان دهد.
از ترکیب رنگ‌های مختلف می‌توانید تیپ‌ و ظاهری زیبا را برای خود به ارمغان بیاورید. برای مثال ترکیب رنگ‌های تیره با جزئیات روشن، می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. اما حتما باید به قوانین ست کردن رنگ‌ها دقت کنید. قبلا در مدمن و با مقاله‌ی «چگونه رنگ‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنیم؟» درباره‌ی این قوانین صحبت کرده‌ایم. اگر این مقاله را نخوانده‌اید، حتما نگاهی به آن بیاندازید.


به روی جزئیاتی که تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند تمرکز کنید

اگر موارد بالا را انجام دادید و لباسی فیت و اندازه با رنگی مناسب را تن کردید، اکنون نوبت آن می‌رسد تا با اضافه کردن یک سری جزئیات، سطح استایل خود را از بقیه بالاتر ببرید.
برای مثال اگر تی‌شرت سفید به همراه شلوار جین پوشیده‌اید، با تا زدن شلوار و اضافه کردن یک عینک دودی خلبانی می‌توانید تفاوت بزرگی ایجاد کنید. هر زمان که نخواستید عینک به چشم بزنید، می‌توانید همانند عکس آن را روی یقه تی‌شرت خود قرار دهید.
از موارد دیگر می‌توان به بالا دادن آستین‌ها اشاره کرد. بالا دادن آستین پلیور و تی‌شرت‌های آستین بلند، و یا تا زدن آستین‌های یک پیراهن می‌تواند ظاهر خیلی خوبی به شما داده و شما را خوش‌تیپ‌تر نشان بدهد.
مواردی که ذکر شدند، ممکن است در ابتدا احساس راحتی به شما ندهند و مدتی طول بکشد تا به آن‌ها عادت کنید. پس بهترین راه این است که در خانه آن‌ها را امتحان کرده تا به مرور زمان به آن‌ها عادت کنید و سبک و استایل خود را تغییر دهید.


هر فردی که تصمیم می‌گیرد تا استایل خود را تغییر دهد، معمولا با واکنش بقیه افراد روبه‌رو می‌شود. مهم‌ترین نکته در این مرحله این است که اعتمادبه‌نفس داشته باشید و هیچ اهمیتی به حرف و قضاوت دیگران ندهید. سعی کنید پوشاک و تیپی را انتخاب کنید که خودتان دوست دارید و همین موضوع به تنهایی می‌تواند سطح ظاهر شما چند پله بالاتر ببرد.


اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید.