نحوه‌ی صحیح پوشش شلوار جین با دیگر پوشاک‌ها

شلوارهای جین از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و تقریبا همه‌ی مردم آن‌ها را به تن دارند. این نوع شلوار معمولا با بیشتر لباس‌ها هم‌خوانی دارند و می‌توانند ظاهر و تیپ خوبی برای شما شکل بدهند.
اما همانطور که می‌دانید، برای ترکیب لباس‌ها و ست کردن، همیشه قوانینی وجود دارد که بهتر است رعایت شوند. امروز در مدمن نحوه‌ی صحیح پوشش شلوار جین با دیگر پوشاک‌ها را برای‌تان آماده کرده‌ایم. در ابتدا درباره‌ی انتخاب درست شلوار جین صحبت می‌کنیم، سپس به سراغ قوانین ترکیب لباس‌ها می‌رویم. پس در ادامه با ما همراه باشید.


1. شلوارهای ساده را انتخاب کنید 

از مدل‌های پرزرق‌وبرق، پررنگ و طرح‌های پاره دوری کنید. شلوار جین همانند بوم نقاشی برای دیگر لباس‌ها محسوب می‌شود، پس باید ساده باشد و دیگر لباس‌ها را تحت‌ شعاع قرار ندهد.
نیلی‌ تیره به عنوان محبوب‌ترین رنگ شلوار جین شناخته می‌شود، اما رنگ‌های آبی تیره، خاکستری و مشکی هم گزینه‌های خوبی خواهند بود.


2. سایز مناسب فراموش نشود

برندهای مختلف را امتحان کنید تا بهترین و مناسب‌ترین شلوار جین، که با فرم بدن‌تان هم‌خوانی دارد، بخرید. شلوار جین باید اندازه باشد، یعنی آزاد و شلخته نباشد و همچنین زیادی تنگ هم به شمار نرود.


3. هزینه‌ی مناسب

شلوارهای جین پوشاکی کلاسیک هستند و اگر رنگ، جنس، سایز و کیفیت مناسب داشته باشند، تقریبا با هر پوشاکی تناسب خواهند داشت.
از هزینه‌ی اضافی برای این پوشاک ترسی نداشته باشید، زیرا اگر شلوار ارزان‌قیمتی به تن کنید، لباس‌های‌ دیگرتان هم ارزان دیده خواهند شد.


راهنمای ترکیب لباس‌ها:

1. هم‌خوانی لباس‌ها و تناسب با موقعیت‌های مختلف

هنگام ترکیب لباس‌ها باید سعی کنید به دنبال تعادل بین انواع لباس‌ها و تناسب‌ آن‌ها بایکدیگر و همچنین با موقعیت‌های مختلف باشید.
برای مثال اگر به دنبال تیپی شیک و نسبتا رسمی هستید، یک شلوار جین رسمی بپوشید و سپس کفش‌هایی چرمی را به همراه یک پیراهن که هم با کفش و هم با جین تناسب دارد، به تن کنید.


2. تناسب سایز لباس‌ها

مطمئن شوید که سایز تمامی اجزای پوشاک‌تان بایکدیگر هم‌خوانی داشته باشند.
مثلا اگر ژاکت و پیراهن فیت و اندازه‌ای دارید، نباید از جین‌های گشاد و آزاد استفاده کنید. برعکس این مورد، یعنی شلوار فیت به همراه پیراهن گشاد هم انتخاب خوبی نخواهد بود.

قوانین ترکیب لباس‌ها:

1. کفش

کفش‌های ورزشی و باشگاهی را کنار بگذارید!
شاید کتانی‌های رنگی خیلی بد نباشند، اما بهترین انتخاب برای شلوار جین، کفش‌های چرمی و راحت هستند.


2. تی‌شرت و پیراهن

تی‌شرت: تی‌شرتی فیت و اندامی انتخاب کنید. این نوع تی‌شرت معمولا در قفسه سینه تنگ است و از کمربند هم پایین‌تر نمی‌رود. برای ظاهری بهتر، به همراه این تی‌شرت از کمربند و کفش‌های چرمی یا بوت استفاده کنید.
پولوشرت: پولوشرت‌ها جایگزین‌های کلاسیک‌تری برای تی‌شرت هستند، برای همین بهتر است به همراه کفش و بوت‌های کلاسیک پوشیده شوند. اگر پولوشرت را به تنهایی با جین می پوشید باید دکمه‌های آن را باز بگذارید، اما اگر می‌خواهید آن را با ژاکت تن کنید، بهتر است دکمه‌های آن را ببندید.
پیراهن: پیراهن‌های آستین‌بلند و آستین‌کوتاه هم موارد خوبی برای شلوار جین هستند. اگر می‌خواهید ظاهر سرسخت و خوش‌استایل‌تری داشته باشید، می‌توانید دکمه‌های یقه‌ی پیراهن را باز بگذارید. رنگ‌هایی نظیر سفید، آبی روشن و خاکستری روشن گزینه‌های خوبی هستند و مواردی از جمله تا زدن آستین‌ها و بازگذاشتن دکمه‌های یقه، سطح استایل شما را بالاتر خواهند برد.
حتما دقت داشته باشید که از پیراهن‌های هم‌رنگ شلوار جین، طرح‌دار و دارای لوگوی برند سازنده دوری کنید.
پلیور: بهتر است از پلیورهای ساده با رنگ‌های خاکستری، زغالی، سفید، قهوه‌ای، آبی تیره یا سبز استفاده کنید. این رنگ‌ها تقریبا با انواع شلوار جین تناسب دارند. همچنین سایز پلیور هم مهم است و برای مثال باید با جین‌های باریک، پلیورهای تنگ و چسبان به تن داشته باشید.


3. ژاکت

ژاکت ورزشی: ژاکت‌های ورزشی معمولا دارای ظاهری بافتی یا طرح‌های رنگی هستند. هر کدام را می‌توانید به همراه یک شلوار جین تیره و پیراهن ساده بپوشید.
کت تک: همه کت‌ها با شلوار جین تطابق ندارند، پس بهتر است انواع مختلف را امتحان کنید و بهترین گزینه را بخرید. کت شاید ظاهری رسمی به شما بدهد، پس شلوار جین نباید تنها عضو راحت و معمولی پوشاک‌تان محسوب شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از تی‌شرت به همراه اسنیکرهای رنگ روشن استفاده کنید.


4. اکسسوری‌ها 

کمربند: کمربندهای زیادی وجود دارند که ظاهر خوبی با انواع شلوار جین‌ها خواهند داشت، اما کمربندهای چرمی تک‌رنگ را می‌توان بهترین انتخاب دانست.
ساعت‌ مچی: ساعت‌ مچی‌های ارزان و پلاستیکی ظاهر شما را خراب می‌کنند و بهتر است که آن‌ها را کنار بگذارید. ساعت‌ مچی‌هایی که بندهای چرمی یا فلزی دارند، به خوبی با شلوار جین ست می‌شوند، اما باید بدانید که بندهای چرمی ظاهر رسمی‌تری دارند و بهتر است با شلوارهای شیک و رسمی به همراه پیراهن‌های ساده پوشیده شوند. علاوه بر این، ساعت‌های چوپی هم موردهای خوبی هستند و به همراه ساعت‌های فلزی می‌توانند با انواع شلوار جین، کت تک و جلیقه هم‌خوانی داشته باشند.


امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.