چگونه ورزیده‌تر دیده شویم؟

افراد لاغراندام معمولا به دنبال راهی برای ورزیده‌تر شدن می‌گردند. از ورزش‌های مختلف گرفته تا رژیم‌های غذایی گوناگون، راه‌های زیادی برای داشتن اندامی درشت وجود دارد.
اما شاید بد نباشد که بدانید با انتخاب صحیح پوشاک هم می‌توانید ورزیده‌تر دیده شوید. در ادامه چند راه‌کار برای‌تان آورده‌ایم که با انجام آن‌ها می‌توانید هیکل خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان بدهید. پس با مدمن همراه باشید.


سایز مناسب و فیت 

صحبت درباره‌ی اندازه‌ی مناسب لباس‌ها، عضو جداناپذیر مطالب مد و فشن محسوب می‌شود، پس از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه‌ ویژه‌ای داشته باشید.
اگر به افراد مشهور دقت کنید می‌بینید که همه‌ی آن‌ها اندام ورزشکاری ندارند، اما با اینحال ظاهرشان شیک و ورزیده‌ است. دلیل این موضوع، انتخاب درست سایز لباس‌ها به شمار می‌رود. هدف شما باید این باشد تا لباسی مناسب، که به خوبی رو تن‌تان می‌نشیند، انتخاب کنید. لباس‌های گشاد و آزاد را کنار بگذارید و سعی داشته باشید همیشه لباس‌های‌تان را به یک خیاط بدهید تا اندازه آن را متناسب با بدن‌ شما تغییر بدهد.


 لباس‌هایی که شانه و سینه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند

همه‌ی مردها بدن ورزیده و شکم عضلانی ندارند، اما با تمرکز بر روی قسمت بالایی بدن و برجسته نشان دادن آن، ظاهری ورزشکاری برای خود به ارمغان می‌آورند. باید سعی داشته باشید از پوشاکی استفاده کنید که سینه و شانه‌های شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
بهترین گزینه‌ها لباس‌ها و ژاکت‌های ورزشی که دارای یقه‌ی دکمه‌دار و یا بخش‌های جداگانه روی شانه‌ها هستند، محسوب می‌شوند. همچنین ژاکت‌هایی که قسمت پایینی تنگ‌تری، برای کوچک نشان دادن شکم، دارند و شانه‌ها را بزرگ‌تر نمایش می دهند هم انتخاب خوبی خواهند بود.


اکسسوری‌هایی که با اندام‌تان تناسب دارند 

اکسسوری‌هایی مثل ساعت‌مچی و دستبند‌ها می‌توانند دستان شما را بزرگ‌ و سنگین‌تر نشان دهند، البته نباید زیادی بزرگ و یا پرزرق‌وبرق باشند. شما نباید هر ساعتی را دست کنید، چون کوچک یا بزرگ بودن آن تاثیر زیادی در لاغر یا چاق دیده شدن شما دارد.
بهترین انتخاب، ساعت‌های ساده، شیک، ظریف و بدون سروصدای عقربه‌ها است. شما با استفاده از دست‌بندها و ساعت‌مچی می‌توانید لاغری دست‌های‌تان را بپوشانید، اما اگر این اکسسوری‌ها زیادی بزرگ باشند، باعث می‌شوند دست شما لاغرتر از قبل دیده شود و همچنین کل اندام‌تان را هم تحت‌شعاع قرار خواهند داد.


 پیراهن‌های آستین‌بلند

اگر بازوهای لاغری دارید، بهتر است که آن‌ها را به نمایش نگذارید. آستین‌های کوتاه دشمن افراد لاغراندام به شمار می‌روند، چون با نشان دادن بازوها باعث می‌شوند لاغری این افراد بیشتر به چشم بیاید. همچنین اگر رنگ آن‌ها با رنگ پوست در تضاد باشد، این لاغری بیش از پیش خواهد شد.
آستین‌های بلند با پوشاندن بازوها فرم بد و یا لاغر آن‌ها را مخفی می‌کنند و شما را ورزیده‌تر نشان می‌دهند. علاوه بر این، با تا زدن آن‌ها تا آرنج می‌توانید استایل شیک‌تری برای خود به نمایش بگذارید. البته دقت داشته باشید که زیادی تا نزنید و بازوها را به نمایش نگذارید.


یقه‌هایی که گردن را می‌پوشانند 

یقه‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در بزرگ‌تر دیده شدن گردن، و در نتیجه ورزیده‌تر شدن شما داشته باشند.
خوشبختانه انواع زیادی از پوشاک با یقه‌های مناسب وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به کار بگیرید. پولوشرت‌ها، پیراهن‌های یقه دکمه‌دار، پلیورهای یقه اسکی و... انتخاب‌های کاملا مناسبی برای بزرگ‌تر نشان دادن گردن خواهند بود.


لباس‌های ضخیم

چرم و کتان، جنس ضخیم و سنگینی دارند و موارد خوبی برای افراد لاغر هستند. علاوه بر این، جنس‌های دیگری از جمله پشم، فلانل و مخمل هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. تمامی این موارد، ظاهری سنگین به شما می‌دهند و بدون تاثیر در فرم صورت‌تان، کاری می‌کنند تا بالاتنه‌ی شما بزرگ‌تر به نظر برسد.
هر زمان که خواستید لباس بخرید، به دنبال این جنس‌ها بگردید و آن‌ها را امتحان کنید و ببینید که آیا بدن شما ورزیده‌تر دیده می‌شود یا نه. اگر این اتفاق افتاد، حتما آن‌ها را خریداری کنید!


 طرح‌های مختلف

استفاده از طرح‌های راه‌راه، تاثیر زیادی برای افراد لاغر به دنبال خواهد داشت. پیراهن، تی‌شرت و ژاکت‌هایی که خط‌های افقی دارند، سینه و شانه‌های شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. این خطوط حتی باعث می‌شوند که سنگین‌وزن‌تر هم دیده شوید، چون باعث می‌شوند بالاتنه‌ شما وسیع و پهن‌تر به نمایش گذاشته شود.


چندلایه پوشیدن

منظور از چندلایه، استفاده از چندین لباس فیت و اندازه، که باعث می‌شود بالاتنه‌ی شما بزرگ‌تر به نظر برسد، است. برای مثال ابتدا یک زیرپیراهنی با سایز مناسب تن کنید. سپس یک تی‌شرت آستین‌بلند یا یک پیراهن ساده روی آن بپوشید و در آخر از پلیورهای سبک، بافتنی‌ها و یا ژاکت اسپورت استفاده کنید.
دقت داشته باشید که هر لایه باید کاملا فیت و اندازه باشد. اگر تنها یکی از آن‌ها بزرگ و گشاد باشد، ظاهر شما به کلی خراب خواهد شد. همچنین اگر اندام بزرگی دارید، بهتر است لایه‌های نازک و سبک‌تر را به کار ببرید.


امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد.