اشتباهاتی که ممکن است هنگام خرید ساعت ‌مچی مرتکب شوید (بخش دوم)

پیش از این در این مطلب درباره‌ی 5 مورد از اشتباهات خرید ساعت مچی صحبت کردیم. اگر این مقاله را مطالعه نکرده‌اید، حتما نگاهی به آن بیاندازید.
اما اگر بخش اول این مقاله را خوانده‌اید، در ادامه با مدمن و بخش دوم اشتباهاتی که ممکن است هنگام خرید ساعت مچی مرتکب شوید همراه باشید.


6. عدم توجه به نوع بند ساعت 

بندهای مختلف می‌توانند ظاهر سنگین یا سبک‌تری به یک ساعت بدهند، پس یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که هنگام خرید ساعت باید در نظر گرفته شوند. بندهای ساعت ‌مچی انواع گوناگونی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:
چرم: ظاهر شیک و سبکی به ساعت می‌دهد. بهتر است که رنگ آن با رنگ کمربند و کفش‌تان یکی باشد. چرم همچنین رسمی‌ترین انتخاب برای بند ساعت‌ مچی است.
فلز (طلا، نقره، تیتانیوم و...): باعث می‌شود که ساعت شما بزرگ‌ و سنگین‌تر به نظر برسد. دقت داشته باشید که این نوع بند مناسب افرادی است که مچ بزرگی دارند.
پلاستیک: اگرچه همانند چرم و فلز، ظاهر و استایل شیکی ندارد، اما با توجه به سبک و محکم بودن، مناسب افراد پرتحرکی است که به دنبال ساعت‌های ورزشی هستند.


7. هزینه‌ی زیاد برای یک ساعت

در هر صورت باید این را بدانید که ساعت مچی تنها یک ساعت است و نباید هزینه‌ی زیادی برای آن شود. ساعت مچی مهم‌تر از کرایه خانه و خرج‌های این چنین نیست. هیچ دلیلی ندارد که قیمت غیرمنطقی و زیادی برای یک ساعت پرداخت کنید.
اگر می‌خواهید ساعت جدیدی بخرید، از قبل بودجه‌ی خود را تعیین کنید و فراتر از آن نروید. البته این شاید باعث شود که نتوانید به سرعت یک ساعت (حداقل آن‌هایی که باکلاس هستند) را خریداری کنید؛ اما هیچ اشکالی ندارد که قیمت ساعت‌ها را بررسی کرده و مناسب‌ترین را، با توجه به بودجه‌ی خود، بخرید.


 8. خرید ساعت به عنوان یک سرمایه‌گذاری (نه به این دلیل که از آن خوش‌تان آمده)

ساعت‌ها یکی از خطرناک‌ترین موارد برای سرمایه‌گذاری هستند، چون آینده‌ی آن‌ها اصلا مشخص نیست. هیچ‌کس کاملا از آینده‌ی ساعت‌ها و مدل‌های جدیدشان مطمئن نیست و نمی‌توان گفت که مدهای جدید تا چه مدت در بازار خواهند ماند.
شما باید ساعتی بخرید که همیشه بخواهید آن را دست کنید و نگران از مد افتادن و... نباشید. پس همان‌طور که در مقاله اول هم گفتیم، به ساعت‌های شیک و کلاسیک توجه زیادی داشته باشید.


9. دست نکردن ساعتی که خریداری کرده‌اید

اگر این اتفاق، یعنی دست نکردن ساعتی که خریداری کرده‌اید، برای‌تان افتاد، دو دلیل پشت آن است:
• یا عادت ندارید که ساعت دست کنید و در نتیجه بیشتر اوقات فراموشش می‌کنید
• یا دیگر همانند روزهای اولی که ساعت را خریده‌اید، علاقه‌‌ای به آن ندارید
اگر مورد دوم درباره‌ی شما صدق می‌کند، متاسفانه هیچ کاری نمی‌شود کرد و احتمالا اشتباهات 1 و 8ام را مرتکب شده‌اید. اما مورد اول را می‌شود با تمرین کردن حل کرد. برای مثال می‌توانید یادداشتی روی در اتاق یا میزتان، و یا حتی درون گوشی همراه‌تان قرار دهید و به خودتان یادآورد شوید که ساعت‌تان را دست کنید. حتی با قرار دادن ساعت مچی در کنار دیگر لباس‌های‌تان می‌توانید از فراموش کردن آن جلوگیری کرده و همیشه آن را به دست داشته باشید. با گذشت مدت زمان کمی، دیگر همیشه ساعت مچی را دست خواهید کرد!


10. بی‌توجه‌ای نسبت به ساعت‌های کوارتز 

ساعت‌ها انواع گوناگونی از جمله مکانیکی (براساس چرخ‌دنده‌ها و فنرها) یا کوارتز (تامین از طریق باتری) دارند.
ساعت‌های کوارتز دارای یک نوسان‌ساز برای تنظیم و نگه‌داشتن زمان هستند، در حالی که ساعت‌های مکانیکی از یک حرکت متحرکت پایدار استفاده می‌کنند. مکانیکی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:
دستی: که باید به صورت دستی شاه‌فنر را بچرخانید
اتوماتیک: که برای چرخاندن شاه فنر به حرکت مچ دست نیاز دارد.
نوع نوسان‌سازی که در ساعت‌های کوارتز استفاده شده، باعث ایجاد یک سیگنال با بسامد بسیار دقیق می‌شود و‌ به همین دلیل ساعت‌های کوارتز از ساعت‌های مکانیکی دقیق‌تر هستند. ساعت‌های مکانیکی، چه دستی و چه اتوماتیک، طرفداران زیادی دارند، اما به این معنا نیست که نباید توجه‌ای به ساعت‌های کوارتز داشته باشید. کوارتز همچنان یک انتخاب کلاسیک است و می‌تواند ویژگی خوبی برای خرید یک ساعت باشد. پس سعی کنید از هر دو نوع استفاده کرده و آن‌ها را تجربه کنید.


در آخر لازم است یادآور بشویم که ساعت یک اکسسوری است که سطح استایل‌تان را بالا می‌برد و شما را نسبت به دیگر افرادی که ساعت به دست ندارند بیشتر به چشم می‌آورد. شما باید با ساعت خود توجه دیگران را جلب کنید و در عین حال خود را فردی افاده‌ای،که تنها می‌خواهد پز بدهد، نشان ندهید.
پس فرقی ندارد که می خواهید اولین یا بیستمین ساعت خود را بخرید. حتما به مواردی که گفته شد دقت کنید و ساعت‌ها را با اعتمادبه‌نفس و همیشه به دست داشته باشید.
اگر این مطلب را دوست داشتید، آن را به اشتراک بگذارید.