بهترین مدل‌موهای سایه‌ای

در طول تاریخ مد و فشن، مدل مو‌های متنوع زیادی پا به این عرصه گذاشته‌اند. مدل مو‌ها از گذشته تا به امروز به دلایلی از جمله فرهنگ، لباس و آداب و رسوم تغییرات زیادی کرده‌اند. امروزه یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها، سایه‌ای محسوب می‌شود. این مدل سالیان زیادی نیست که به دنیای مد و فشن پا گذاشته، با این حال طرفداران زیاد و گسترده‌ای را در سراسر جهان برای خود به دنبال داشته و باقی مدل‌ها را به حاشیه کشانده است.

این مدل خود بر اساس میزان سایه مو‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود. ما در مقاله زیر به بررسی این مدل می‌پردازیم. شما می‌توانید با توجه به صورت و استایل خود، از مدل‌های زیر بهترین را انتخاب کنید و شبیه یک ستاره‌ی معروف و مشهور بدرخشید. در ادامه با مدمن و بهترین مدل‌‌موهای سایه‌ای همراه باشید.

 

1. مدل مخروطی

 

مرتب، کلاسیک و متنوع. مدل مخروطی، از آن جهت که سایه بسیار پر رنگ نبوده و از جهتی دیگر نیز بسیار بلند نیست و مرتب شده به حساب می‌آید، یک مدل متعادل در مدل سایه‌ای محسوب می‌شود. در این مدل، سایه از پایین گردن شروع شده و هر چه بالاتر می‌رود تیره‌تر می‌شود.

این مدل مناسب افرادی که نیاز به یک مدل دقیق و کمی طبیعی دارند خواهد بود و به دلیل مرتب بودنش بسیار مناسب افرادی با استایل کلاسیک و رسمی است.

 

2. مدل سایه کم

 

این مدل گیراتر از مدل مخروطی است و پوست بیشتری از سر را نمایش می‌دهد. این مدل موی بسیار کوتاه، از گردن شروع می‌شود به صورتی که در پایین‌ترین نقطه سایه می‌توانیم پوست را مشاهده کنیم، و هر چه بالاتر می‌رود مقدار کمی به موها افزوده می‌شود و اغلب مو باقی مانده در قسمت بالایی سر بسیار بلند‌تر است.

این مدل گزینه‌ای بسیار عالی برای افرادی با سر‌های مستطیلی یا الماسی یا مثلثی شکل است. مدل سایه کم با یک ردیف ریش کم‌پشت، به دلیل تضادی که بین مو و ریش شما ایجاد می‌کند، استایل جذابی از شما می‌سازد و باعث می‌شود خوش‌تیپ به چشم بیایید.

 

3. مدل سایه متوسط

 

این مدل یکی از پرطرفدارترین شاخه بین مدل سایه‌ای به حساب می‌آید و ایده آل برای یک خط ترکیبی از مو و پوست است که جذابیت خاصی را ایجاد می‌کند.

مدل سایه متوسط از بالای گوش‌ها شروع می‌شود و تا قسمت بالای سر، که مو‌ها بلند هستند، مقدار بسیار کمی به آن افزوده می‌شود. این مدل یکی از جذاب‌ترین مدل‌ها برای تمام سنین به حساب می‌آید. این مدل با داشتن ریش به یک استایل منحصربه‌فرد تبدیل می‌شود و جذابیت خاصی را به دنبال دارد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای مو‌های قسمت فوقانی سر از ژل یا تافت استفاده کنید و آن‌ها را مرتب نگه دارید.

 

4. مدل سایه زیاد یا تیغ

 

این مدل بیش از هر مدل دیگری کوتاه شده، به طوری که تمام پوست سر به نمایش گذاشته می‌شود. مدل سایه زیاد همان‌طور که از اسمش پیداست، بیشتر مو‌های پشت و بغل سر با تیغ تراشیده می‌شوند و هر چه بالاتر می‌رود، مو‌های بسیار کمی به آن افزوده و دیده می‌شود. برای این مدل، شکل طبیعی سر به حساب نمی‌آید و یک خط پایه جدید در اطراف سر، پایین تر از قسمت فوقانی که مو‌ها قرار دارند، و اواسط دور سر ایجاد می‌شود.

این مدل مناسب افرادی است که علاقه به مو‌های بسیار کوتاه دارند. از نظر شکل سر هم مدل سایه تیغ برای افرادی با سر‌های مربعی شکل گزینه مناسبی خواهد بود.

 

5. مدل سایه قیچی

 

این مدل بر خلاف تمام مدل‌های پیشین، سایه‌ی بلندی محسوب شود، به صورتی که به راحتی نمی‌توان پوست سر را مشاهده نمود. همان‌طور که از اسم این مدل پیدا است، دور یا سایه مو توسط قیچی کوتاه شده و از هیچ‌گونه ماشین اصلاحی در این مدل استفاده نمی‌شود. این مدل از پایین گردن و بالای گوش‌ها شروع می‌شود و تا جای ممکن مو‌ها کوتاه می‌شوند. مدل سایه قیچی معمولا برای استایل و شکل خاصی از سر استفاده می‌شود. به دلیل اینکه در این مدل از قیچی استفاده می‌شود و احتمال زود پر شدن سایه نسبت به بقیه مدل‌ها بیشتر است، شما نیاز دارید تا به صورت پیوسته آن را مرتب کنید تا سایه شکل خود را از دست ندهد. علاوه بر این، شما نیاز دارید تا قسمت فوقانی سر را نیز به مانند بعضی از مدل‌های قبل، توسط ژل یا تافت مرتب کنید و به آن حالت دهید. این مدل جزء مدل‌های کلاسیک و رسمی محسوب می‌شود و بسیاری آن را برای محل کار یا جلسات مهم ترجیح می‌دهند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.