انتخاب درست یک گردن‌بند مناسب

بسیاری از ستاره‌های خوشتیپ سینمایی و خوانندگان، امروزه از گردن‌بند‌های مختلفی استفاده و توجه‌های زیادی را به خود جلب می‌کنند. گردن‌بند‌ها و زنجیر‌ها با ظرافت و زیباییِ محسورکننده‌شان، جذابیت و استایلی منحصربه‌فرد را برای شما به ارمغان می‌آورند و به خوشتیپی شما کمک بسیاری می‌کنند. گردن‌بند‌ها علاوه بر زیبایی‌شان می‌توانند بیان‌کننده یک معنی یا نشانی از چیز خاصی باشند؛ مثل گردن‌بند خواننده معروف، امینم، که نشانگر پاک و دور بودن از نوشیدنی‌های الکلی است. شما با کمک این مقاله می‌توانید با توجه به شخصیت‌ و پیامی که خواستار نمایش آن هستید، گردن‌بند خود را انتخاب کنید. در ادامه با مدمن در بررسی گردن‌بند‌ها همراه باشید.

تاریخچه گردن‌بند‌ها: از گذشته تا امروز


گردن‌بند‌ها همیشه مورد توجه نبوده‌ و جذابیت امروزه را نداشته‌اند. بسیاری از مصری‌های قدیم معتقد به پوشیدن گردن‌آویز‌های طلایی برای خوش‌شانسی و دور بودن از بلایا بودند و در آن زمان محبوبیت نه چندان زیادی را برای خود داشتند. در دوره رنسانس نیز به همین منوال، بسیاری از مردم گردن‌بند‌های گران‌قیمت را به دلیل عقایدشان استفاده می‌کردند. دوره گردن‌آویز‌ها در سال 1600 تقریبا از بین رفت و به ندرت در گردن افراد دیده می‌شدند؛ اما در اواسط قرن بیستم، گردن‌بند‌ها دوباره با محبوبیت بیشتری مواجه شدند و جذابیت خود را کسب کردند. در اوایل، آن‌ها را به عنوان نشانی از مراسمات دینی و مذهبی می‌دیدند و کمتر به شکل امروزی آن‌ها دقت می‌شد. با ظهور مد و استایل هیپ‌هاپ، گردن‌بند‌ها و زنجیر‌ها جایگاهی دور از جایگاه قبلی‌شان پیدا کردند. امروزه گردن‌بند‌ها جزو یکی از مهمترین بخش‌های مد و فشن محسوب می‌شوند و جایگاه قدیمی خود را از دست دادند و می‌توانیم آن‌ها را در اغلب مراسمات و مد و فشن مشاهده‌ کنیم.

انتخاب زنجیر


اولین قدم در خوشتیپی و زیبایی شما، انتخاب یک زنجیر مرغوب و زیبا است. با انتخاب زنجیر مناسب و سپس اضافه کردن یک پلاک زیبا، می‌توانید زیبایی قابل‌توجه‌ای را ایجاد کنید.
یک زنجیر نقره‌ای تمام‌عیار و اکسید‌شده می‌تواند گزینه مناسبی برای رنگ‌های پوشش‌تان، مثل خاکستری و آبی تیره و... در فصل‌های سرد سال باشد. زنجیر طلایی به دلیل روشن بودنش تضاد زیبایی را با لباس‌های مشکی و تیره ایجاد و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، در حالی که با رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای ترکیب جذابی ایجاد نمی‌کند و کمتر به چشم می‌آید.
فلزات گالوانیزه شده‌ای هم در بازار عرضه می‌شوند که طرفداران خود را دارند. اگر شما پوستی حساس دارید، مدمن به شما توصیه می‌کند از طلا و نقره‌های تمام عیار استفاده کنید. فلزات تمام عیار کاملا مناسب پوست شما هستند و حتی اگر آن را به مدت یک روز به دست کنید حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
شما هم به راحتی می‌توانید زنجیر خود را با دست‌بند یا اکسسوری‌های دیگرتان ست کنید و ظاهر شیکی برای خود به ارمغان بیاورید.

پلاک


البته که شما می‌توانید زنجیر را به تنهایی بپوشید و جذاب باشید، اما اضافه کردن یک پلاک می‌تواند نشان دهنده بخشی از اعتقاد و شخصیت شما باشد و با استفاده از آن خوشتیپ‌تر به نظر برسید. برای مثال رایان گاسلینگ، بازیگر مطرح سینما، پلاکی از سگ محبوبش که در سال 2017 مُرد را به گردن آویخته است.
اگرچه شما نیاز مبرمی به دنبال کردن ستاره‌ها و بازیگران ندارید و می‌توانید با توجه به شخصیت خود و آنچه که می‌خواهید به مخاطبان‌تان نشان دهید، پلاک شخصی خود را انتخاب کرده و استفاده کنید؛ و یا می‌توانید با الهام از ستاره‌های سینمایی‌تان، پلاکی با سلیقه خود بپوشید.
این را نیز در نظر داشته باشید که هر پلاکی نشانی خاص از چیزی است و معنی مشخصی را به تصویر می‌کشد. برای مثال پلاک جمجمه نشانی از میرا بودن و نشان‌دهنده مرگ است.
بعضی از پلاک‌ها بسیار بزرگ و سنگین هستند و شما نیاز دارید تا همسانی آن‌ها را با زنجیر و استایل‌تان درنظر بگیرید و در تمام گردن‌بند‌ها این همسانیِ پلاک و زنجیر باید رعایت شود تا زیبایی و جذابیت آن‌ها حفظ شوند.

طول زنجیر


اندازه معمول و مشترک بین زنجیر‌ها 46 الی 56 سانتیمتر است که زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد، در حالی که یک گردن‌بند بلند از 66 تا 76 سانتیمتر طول دارد و با پلاکی که به آن آویزان است، بر روی قفسه سینه شما قرار می‌گیرد. گردن‌بند‌های بلند توجه‌ها را به سمت سینه شما می‌کشاند، در حالی که گردن‌بند‌های کوتاه، به این دلیل که بر دور گردن شما قرار گرفته و پلاک آنها کمی پایین‌تر از گردنتان است، بیشتر به چشم می‌آیند.
توصیه ما به شما:
گردن‌بند‌های بلند را برای زمان‌های غیررسمی و دوستانه، و گردن‌بند‌های کوتاه را برای مهمانی‌های رسمی به گردن بیاویزید.

پوشش مناسب گردن‌بند


گردن‌بند‌های بلند را با تیشرت‌های یقه هفت بپوشید تا گردن‌بند نیز شکل هفت خود را داشته باشد و بدرستی نمایان شود. اگر برای مثال ساعتی نقره‌ای رنگ می‌پوشید، گردن‌بند خود را با آن ست کنید و نگاه‌ها را به سمت خود بکشانید. تی‌شرت با جلیقه چرم هم گزینه خوب و زیبایی است و می‌تواند استایل منحصربه‌فردی را ایجاد کند.
همچنین شما می‌توانید چند گردن‌بند یا زنجیر را با هم بپوشید و در عین معانی مختلف، زیبایی خاصی را نیز به تصویر بکشید.


امیدواریم از خوان این مطلب لذت برده باشید. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.