با پول کم بهترین خرید را بکنید!

خرید کردن به یکی از بخش‌های مهم و روزانه زندگی‌مان تبدیل شده و زمان زیادی را، به خصوص در روز‌های تعطیل، صرف آن می‌کنیم. با این اوصاف هنوز خیلی‌ها بهترین روش خرید کردن را نمی‌دانند و ممکن است برای هر خرید پول و زمان گزافی را صرف کنند. معمولا پیش می‌آید که بعد از خرید، به دلیل جنس نامرغوب و بهای زیادی که بابت آن داده‌ایم، پشیمان شده‌ایم. خرید کردن مانند بسیاری از کارهای دیگر‌، ترفند‌های خاص خودش را دارد. ما در این مقاله، 6 ترفند مهم و اصلی خرید کردن را برای‌تان آورده‌ایم. شما با یادگیری این ترفند‌ها می‌توانید با کمترین پول، بهترین خرید را داشته باشید و دیگر زمان‌های زیادی را صرف گشت‌وگذار در فروشگاه‌های مختلف نکنید. در ادامه با مدمن همراه باشید.

1. در روز‌های مناسب خرید کنید

زمان یکی از مهمترین عوامل در خرید محسوب می‌شود. مردم معمولا در روز‌های تعطیل، مثل پنجشنبه و جمعه، خرید‌های هفتگی یا ماهانه خود را انجام می‌دهند و از این بابت فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها بسیار شلوغ می‌شوند. آخر هفته زمانی پرفروش و پرسود برای فروشندگان به شمار می‌رود. به همین دلیل بیشتر فروشندگان در این دو روز تخیف‌های خود را برمی‌دارند تا بیشترین سود را کنند.
بهتر است در اواسط هفته به خرید بروید. در این زمان هم می‌توانید از تخفیف‌های فروشگاه‌ها بهره‌مند شوید، بهترین کالا خود را با خیالی آسوده خریداری کنید و همچنین به علت شلوغی، خیلی معطل نشوید.

2. زود به خرید بروید

این ترفند با ترفند قبلی مرتبط است. زود به خرید بروید؛ در زمان‌های خرید، زمان‌های خلوت را انتخاب کنید. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید کالا‌های زیادی را ببینید، آن‌ها را لمس کنید و از مرغوب و نامرغوب بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در زمان‌های شلوغی شما زمان کافی برای بررسی کالاها ندارید و ممکن است کالاهای مرغوب زودتر از رسیدن شما خریداری شوند. این ترفند علاوه بر کم کردن پشیمانی شما بعد از خرید، همچنین باعث می‌شود که شما لباس‌های درون فروشگاه را امتحان کرده و مناسب‌ و زیبا‌ترین آن‌ها را خریداری کنید.

3. بدانید دنبال چه هستید

اگر شما بدون برنامه وارد فروشگاه شوید، در‌آخر ممکن است بدون هیچ کالایی از آنجا بیرون بیایید و فقط وقت خود را هدر داده باشید.
در خرید‌های خود این دو نکته را رعایت کنید:

• بدانید به دنبال چه کالایی هستید و تصویری از آن در ذهن خود داشته باشید.
• بهترین فروشگاه آن کالا را بشناسید.

این دو نکته به شما کمک می‌کنند در عین یک خرید مناسب و مرغوب، زمان کمتری را برای پیدا کردن آن کالا صرف کنید؛ زیرا زمانی که شما به دنبال یک کالای مشخص هستید، صرفا به دنبال آن می‌گردید و وقت خود را با دیدن تمام اجناس داخل مغازه هدر نمی‌دهید. شما با این ترفند به کیفیت کالا توجه می‌کنید و کمیت کالا‌ها به چشم‌تان نمی‌آید، در نتیجه شما کالایی با کیفیت بالا خریداری خواهید کرد.

4. به فروشگاه‌های مشخص بروید

در شهرتان به دنبال فروشگاه‌های خاص برای خود بگردید و از آن‌ها خرید کنید. با این کار در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید و نیاز ندارید به تمام فروشگاه‌ها سر بزنید. علاوه بر این، شما با این ترفند با فروشندگان آن فروشگاه آشنا می‌شوید و می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید. از جهتی دیگر، زمانی که شما از اجناس چند فروشگاه خاص اطمینان حاصل کنید، دیگر نگرانی نامرغوب بودن آن کالا را ندارید و با خیال آسوده از خرید خود لذت می‌برید.

5. زمان تخفیف‌ فروشگاه‌ها را بدانید

معمولا فروشگاه‌ها پس از مدتی از آوردن کالا‌های خود، یک تخفیف کوتاه‌مدت برای جذب مشتری می‌گذارند، ولی پس از چند روز آن تخفیف را بر می‌دارند. شما با دانستن زمان این تخفیف‌ها می‌توانید کالاهای خوب و گران‌قیمت را با هزینه‌ای پایین خریداری کنید.
این ترفند به شما کمک می‌کند علاوه بر خرید یک کالای باارزش، پول خود را هم برای خریدهای بعدی ذخیره کنید.

6. تعهد داشته باشید

در آخر این مورد را فراموش نکنید:

به فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید تعهد داشته باشید.

سعی کنید در روز اول خریدتان از آن فروشگاه، با فروشندگان خوش‌برخورد باشید و با آن‌ها دوست شوید، این کار به شما کمک می‌کند تا در خاطر آن‌ها بمانید و در دفعات بعد بتوانید از این ترفند در تخفیف گرفتن و پرسیدن درباره‌ی کالا‌های ارزان قیمت و مناسب، استفاده کنید.


امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برد باشید.