نکاتی جالب برای اصلاح و زیبایی مردان

ظاهر برخی‌ از مردها به‌قدری آراسته است که انگار خوشتیپ متولد شده‌اند!

موی مرتب.

پوست صاف.

آیا آن‌ها بهتر از شما هستند؟!

البته که نه، تنها فرق آن‌ها این‌ است که نکات خاصی درباره اصلاح و زیبایی مردان می‌دانند و شما از این نکات اطلاعی ندارید. اصلاح خوب یکی از مهم‌ترین بخش‌های استایل مردانه است، پس ساده از کنار آن نگذرید و با استفاده از نکاتی که ما در اختیار شما قرار می‌دهیم، در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کرده و جذاب‌تر به‌نظر برسید.

در ادامه با مدمن و نکاتی جالب برای اصلاح و زیبایی مردان همراه باشید.

 

1. بهترین زمان برای کوتاه‌کردن ناخن‌ها

نمی‌توان گفت که تنها یک زمان مناسب برای کوتاه‌کردن ناخن‌ها وجود دارد، بلکه این موضوع بستگی به روش مورد استفاده شما برای کوتاه‌کردن ناخن‌های‌تان خواهد داشت. اگر از ناخن‌گیر یا سوهان ناخن استفاده می‌کنید و می‌خواهید ناخن‌هایی سخت داشته ‌باشید، آن‌ها را قبل از حمام رفتن کوتاه کنید. از نظر ما، بهترین ابزار برای کوتاه‌کردن ناخن‌، قیچی‌های ناخن هستند و زمان مناسب برای استفاده از آن‌ها، بعد از حمام است.

 

2. دوش آب‌ سرد بگیرید

دوش گرفتن با آب‌ سرد عمل چندان لذت‌بخشی نیست، به‌خصوص در فصول خنک‌تر سال، اما این‌کار کمتر به پوست آسیب می‌رساند و باعث طراوت آن می‌شود. پس بهتر است که برای سلامت و زیبایی پوست خود، از دوش آب‌ سرد کمک بگیرید.

 

3. مو‌های خود را به ‌صورت مداوم و روزانه نشویید

شست‌وشوی مداوم سر با شامپو برای بسیاری از مردان الزامی است، چراکه مو‌ها، عرق و گرد و خاک را به ‌خود جذب می‌کنند و برخی افراد هم موهای بسیار چربی دارند؛ اما مواد شوینده‌ی درون شامپو باعث خشک‌ و بدحالت شدن مو می‌شود. پس اگر مو‌های‌تان به سختی حالت می‌گیرند، بهتر است که از شست‌وشوی مداوم آن‌ها خودداری کنید.

 

4. مو‌های پشت ‌گردن خود را بتراشید

تراشیدن مو‌های پشت‌گردن‌تان به‌صورت هفتگی، کاری می‌کند که مرتب به‌نظر برسید و علاوه بر این باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ شما نیز می‌شود. توصیه‌ی ما این ‌است که برای این‌کار از یک ماشین اصلاح کوچک استفاده‌ کنید. اگر می‌خواهید از تیغ برای تراشیدن پشت‌ گردن خود استفاده‌ کنید، حتما از کف اصلاح برای جلوگیری از آسیب‌دیدن پوست خود کمک بگیرید. یک آینه‌ی دستی را هم برای دقت بهتر به‌کار بگیرید و از خط موی طبیعی خود پیروی کرده تا به نتیجه‌ی دل‌خواه و بهتری دست پیدا کنید.

 

5. رهایی از خارش ریش‌

بسیاری از کسانی‌که برای اولین‌بار ریش خود را بلند می‌کنند، با مو‌هایی زبر و خشک روبه‌رو می‌شوند که خارش ناخوشایندی نیز به‌ همراه دارند. خارشی که باعث می‌شود خیلی‌ها از بلند ‌کردن ریش خود دست ‌بکشند. برای حل این مشکل، در حمام از نرم‌کننده مو برای ریش‌های خود استفاده کنید و بعد از حمام نیز از روغن‌ها و لوشن‌های نرم‌کننده برای جلوگیری از خشک‌شدن ریش‌تان بهره بگیرید.

 

6. جایگزینی برای کف ‌اصلاح

درحالت عادی می‌توانید از کف‌ صابون برای اصلاح صورت خود استفاده‌کنید، اما استفاده از موادی مانند روغن‌ زیتون یا روغن‌ کنجد، از خشکی پوست ‌شما جلوگیری می‌کند. برای این‌کار تنها به ‌اندازه یک قاشق چای‌خوری به یکی از این موارد نیاز خواهید داشت. فقط کافی‌است آن‌ را به صورت خود مالیده و سپس شروع به تراشیدن کنید، بعد از آن هم صورت خود را بشویید تا مواد باقی ‌مانده از صورت شما پاک‌ شوند.

 

7. جایگزینی برای نرم‌کننده و لوشن‌های مو

نرم‌کننده‌ها و لوشن‌های مو اهمیت بسیار بالایی برای اصلاح شما دارند، چون همانطور که پیش ‌از این اشاره‌کردیم، این مواد از خشک و بدحالت شدن مو‌های‌تان جلوگیری می‌کنند، اما زمان‌هایی هم وجود دارد که شما هیچ نرم‌کننده یا لوشنی در اختیار ندارید، مانند زمان‌هایی که در حال مسافرت هستید، در چنین شرایطی می‌توانید از کرم‌ دست‌وصورت استفاده‌کنید، زیرا مواد تشکیل‌دهنده این کرم‌ها مشابه مواد‌ اصلی نرم‌کننده‌ها هستند.

 

8. زمان‌هایی که خمیردندان ندارید!

هیچ‌گاه مسواک‌ زدن را فراموش‌نکنید! به ‌خصوص در صبح و پیش ‌از خروج از خانه. حتی تمام‌ شدن خمیردندان هم نباید از مسواک ‌زدن شما جلوگیری‌کند! جالب ‌است بدانید جوش‌شیرین دندان‌های شما را سفید می‌کند و دهان شما را به‌ خوبی یک خمیردندان، تمیز می‌کند. نصف‌قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با اندکی آب ترکیب‌کرده و سپس آن ‌را بر روی مسواک خود قرار داده و دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید. برای سفید‌ترشدن دندان‌ها، اجازه‌ بدهید تا جوش‌شیرین یک الی دو دقیقه بر روی دندان‌های‌تان بماند و سپس آن‌ها را به آرامی با مسواک پاک‌ کنید. جوش‌شیرین همانند خمیردندان عطر و رایحه‌ای خوش مثل نعنایی و... ندارد، اما باعث تمیزی‌ دهان و دندان شما می‌شود و بوی بد آن‌‌‌ها را از بین می‌برد.

 

9. اصلاح و منظم‌ کردن ابرو

ابرو‌های نامنظم باعث به‌هم ‌ریختن و شلختگی ظاهر و در نتیجه کاهش زیبایی چهره‌ی شما می‌شود، پس بهتر ‌است که آن‌ها را منظم و مرتب نگه ‌دارید. شما می‌توانید از ژل ‌مو یا روغن ‌زیتون برای این‌کار استفاده کنید، تنها کافی ‌است انگشت خود را به این مواد آغشته‌کرده و ‌روی ابروی‌های خود بکشید.

نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، موارد خاصی هستند که هر کسی با آن‌ها آشنا نیست. با به‌کارگیری این روش‌ها، می‌توانید ظاهر و استایلی خاص و ویژه برای خود به ارمغان بیاورید و در هر جمعی منحصربه‌فرد دیده شوید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را به اشتراک بگذارید و مدمن را به دوستان خود معرفی کنید.

با تشکر از همراهی شما.