ده اشتباهی که جوانان با استایل خود می‌کنند (بخش اول)

شکل دادن یک استایل شیک و زیبا در دوران جوانی، کار سختی محسوب می‌شود. بیشتر مواردی که در دسترس جوانان هستند، یا آن‌ها را زیادی بالغ، یا به طرز نامناسبی نوجوان و خام نشان می‌دهند.

در این دوره، ممکن است اشتباهات زیادی مرتکب شوید و استایل خود را خراب کنید. یکی از بزرگ‌ترین دلایل انجام این اشتباهات، نداشتن تجربه است. مورد دیگر هم پوشاک و برندهای مختلفی که این روزها دنیای مد و فشن را احاطه کرده‌اند، به شمار می‌رود.

در این مقاله می‌خواهیم این اشتباهات را معرفی و بررسی کنیم، و همچنین ببینیم چطور می‌توان از انجام آن‌ها اجتناب کرد. با دقت هر مورد را بخوانید و اگر شما هم تابه‌حال این موارد را انجام داده‌اید، دیگر حواس‌تان را جمع کنید تا استایل خود را در سنین جوانی فدا نکنید و همیشه شیک‌پوش و خوش‌استایل دیده شوید. البته پیش از خواندن این مقاله لازم است نکته‌ای را گوش‌زد کنیم. اگر مطالب قبلی مدمن را دنبال کرده باشید، باید با مواردی از جمله سایز کاملا اندازه، اتوی مناسب و عدم وجود لکه و کثیفی روی لباس‌ها آشنا باشید و بدانید که این‌ها استایل بد و نامناسبی برای شما به دنبال خواهند داشت. پس از این دست موارد را نام نمی‌بریم و روی مشکلات دیگری که استایل جوانان را تحت‌شعاع قرار داده‌اند تمرکز می‌کنیم. حال در ادامه با مدمن و بخش اول اشتباهی که جوانان با استایل خود می‌کنند همراه باشید.

 

  1. ندانستن موقعیت‌های مختلف و لباس‌های مناسب با آن‌ها

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که در استایل جوانان دیده می‌شود، گم کردن سطح رسمی بودن لباس‌ها و موقعیت‌های مختلف است. برای خیلی‌ها، دوران جوانی و زمانی که وارد بزرگسالی می‌شوند، اولین باری است که در معرض دید قرار می‌گیرند و باید برای شرایط مختلفی که سطح رسمی بودن آن‌ها متفاوت است آماده شوند.

بدون وجود تجربه‌ی قبلی، تشخیص مواقع گوناگون و انتخاب لباس‌های مناسب برای آن‌ها کار سختی خواهد بود. نبود تجربه، ممکن است باعث شود یک فرد لباسی رسمی مثل کت‌ و شلوار را در یک جمع خودمانی بپوشد، در حالی که یک دست شلوار و پیراهن رسمی ساده می‌توانست انتخاب بهتری باشد. این مورد می‌تواند برعکس‌اش هم رخ بدهد و برای مثال فردی را ببینیم که با یک تی‌شرت و شلوار جین در یک جلسه کاری مهم حضور پیدا می‌کند.

زمانی که نمی‌دانید برای هر موقعیت چه لباسی باید بپوشید، می‌توانید از استایلی استفاده کنید که تقریبا برای هر زمانی مناسب باشد. مثلا پوشیدن یک پلیور یقه‌هفت روی یک پیراهن، می‌تواند بهترین گزینه برای مواقعی که 100 درصد از کد پوشش مناسب مطمئن نیستید، باشد. پیش از این در مطلب «کد پوشش» انواع آن‌ها را به شکل اینفوگرافیک برای‌ شما معرفی کرده‌ایم. حتما نگاهی به آن بیندازید و کد پوشش‌های مختلف را یاد بگیرید.

این پوششی که پیشنهاد کردیم را همچنین می‌توانید با شلوار جین و کفش چرم برای زمانی که احتمال می‌دهید موقعیت خودمانی باشد بپوشید، و اگر هم فکر می‌کنید بهتر است استایل رسمی‌تری داشته باشید، شلوار پشمی و کفش رسمی انتخاب شیک و عاقلانه‌ای خواهد بود. در هر صورت همیشه سعی کنید شرایط را در نظر گرفته و لباس‌های مناسب با آن‌ها را بشناسید.

 

  1. کورکورانه مدهای جدید را دنبال کردن

معمولا از جوانان انتظار می‌رود که لباس‌های مدرن و مدهای روز را بپوشند، اما شما بهتر است به یک استایل همیشگی که قدیمی‌ نمی‌شود فکر کنید و زمانی که وارد دوران جوانی به بزرگسالی می‌شوید، لباس‌های خود را طبق این سبک خریداری کنید.

مدهای جدید روز به روز در حال تغییر هستند و دنبال کردن همه‌ی آن‌ها، استایل بد و بچه‌گانه‌ای برای‌تان به دنبال خواهد داشت. استایل‌های مختلف برای هر فردی مناسب نیستند و این مورد برای سایز و فرم بدن هم صدق می‌کند. هر چیزی که افراد مشهور به تن دارند، با شما هم‌خوانی نخواهد داشت. شما باید به مواردی از جمله فرم بدن‌تان، شرایط آب‌وهوا و همچنین تفاوت‌های فرهنگی دقت داشته باشید و براساس آن‌ها لباس‌های‌تان را انتخاب کنید، نه به این دلیل که یک خواننده یا بازیگر آن را به تن دارد و خوش‌تیپ دیده می‌شود!

شما اول از همه باید لباس‌های پایه‌ی کلاسیک، مثل یک دست کت و شلوار، کفش رسمی و لباس‌های درخور و مناسب را بخرید و زمانی که فرم اصلی استایل‌تان را شکل دادید، به سراغ تجربه‌های جدید بروید و موارد دیگری مثل اکسسوری‌ها، تی‌شرت، اسنیکر و دیگر لباس‌های مدرن و گران‌قیمت را امتحان کنید.

 

  1. ترکیب نادرست کفش رسمی و شلوار دنیم

دنیم یک پارچه پنبه‌ای محکم و ضخیم است که معمولاً به آن رنگ نیلی زده می‌شود. شلوارهای دنیم، می‌توانند به همراه کفش‌های رسمی پوشیده شوند، فقط یک تعادلی میان آن‌ها وجود دارد که اگر به درستی رعایت نشود، به استایل بد و نامناسبی تبدیل خواهد شد.

مشکلی که گریبان‌گیر افراد جوان و شلوارهای دنیم شده، این است که آن‌ها معمولا شلوارهای گشاد، پاره و رنگ روشن را با یک کفش رسمی شیک می‌پوشند و توقع دارند خوش‌تیپ به نظر برسند. این نوع شلوار تنها باعث می‌شود که کفش‌ها ظاهر خود را از دست بدهند و بی‌کیفیت یا ارزان‌قیمت دیده شوند.

برای رفع کردن این مشکل، به سراغ دنیم‌های جذب و تیره‌رنگ بروید. برای کفش‌ هم می‌توانید از کفش‌های رسمی زمخت با رنگ یک‌دست استفاده کنید. رنگ قهوه‌ای تیره بهترین انتخاب برای کفش‌های رسمی چرمی خواهد بود. با به تن داشتن یک شلوار دنیم تیره و کفش رسمی قهوه‌ای، ظاهر جذابی برای خود به ارمغان می‌آورید و به راحتی راه خود را از استایل‌های بچه‌گانه جدا می‌کنید.

 

  1. درون شلوار قرار ندادن پیراهن‌های رسمی

به تن داشتن یک پیراهن معمولی و بیرون گذاشتن آن از شلوار در یک موقعیت معمولی، بهترین کار برای داشتن تعادلی میان استایل زیادی راحت و تیپ‌زدن بیش‌ازحد محسوب می‌شود. اما درست مثل مورد قبلی، شما باید تعادل درست میان لباس‌های رسمی و غیررسمی و موقعیت‌های مختلف متناسب با آن‌ها را پیدا کنید.

از پوشیدن پیراهن‌های رسمی بدون قرار دادن آن‌‌ها درون شلوار، دوری کنید. این نوع پیراهن‌ها با طول بلندشان، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که درون شلوار قرار بگیرند. همچنین جزئیات دیگری مثل الیاف براق‌تر، یقه و آستین‌هایی با ساختار خاص، باعث شده که این نوع پیراهن‌ها ظاهری رسمی به شما بدهند و هرگز برای کسانی که به دنبال یک استایل معمولی و خودمانی می‌گردند، مناسب نباشند.

اگر می‌خواهید یک ظاهر غیررسمی برای موقعیت‌های خودمانی داشته باشید، یک پیراهن معمولی با یقه‌های دکمه‌پایین، آستین‌های ساده، طول کوتاه‌تر و الیافی که برای لباس‌های رسمی به‌کار گرفته نمی‌شوند، انتخاب کنید و پیراهن‌های کاملا رسمی را برای مواقع و شرایطی که با آن‌ها هم‌خوانی دارند نگه‌ دارید.

 

  1. ندانستن تفاوت بین خرید چند دست لباس و ایجاد یک مجموعه لباس برای ترکیب کردن آن‌ها

معمولا به دلیل مراسم‌های مختلفی مثل عروسی و...، جوانان به سراغ خرید لباس‌هایی از جمله پیراهن، کت و شلوار و کراوات می‌روند. این لباس‌ها شاید ترکیب خوبی را ارائه بدهند و برای مراسم مناسب باشند، اما مشکلی که وجود دارد این است که قابل ترکیب کردن با لباس‌های دیگر نیستند و تنها می‌توان یک استایل را با آن‌ها به‌وجود آورد.

شما باید لباس‌هایی را بخرید که با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند تا بتوانند با هم ترکیب شوند و تیپ‌های مختلف بسازند. شما ممکن است پنج پیراهن، پنج شلوار و پنج کراوات بخرید، اما تنها بتوانید پنج استایل متنوع ایجاد کنید. چون این لباس‌ها نمی‌توانند با هم پوشیده شوند و ظاهری شیک برای شما به دنبال داشته باشند.

راه حل این است که در ابتدا به فکر خرید بخش‌های اصلی یک استایل باشید و سپس به سراغ موارد خاص‌تر بروید. سعی داشته باشید با رنگ‌های خنثی و همه‌گیر، طرح‌ و بافت‌های ملایم، لباس‌های مشابه از نظر میزان رسمی یا غیررسمی بودن، و همچنین مواردی که می‌توانند به ترکیب اجزای رسمی و خودمانی کمک کنند، شروع کنید. با انتخاب این لباس‌ها و ترکیب‌شان، می‌توانید تیپ‌های متنوع و زیادی بسازید و هیچ‌وقت تکراری دیده نشوید. تمامی لباس‌های‌تان باید با یکدیگر تناسب داشته باشند، پس یک پیراهن فلانل را به همراه پلیور ابریشمی و شلوار مشکی نخرید و توقع نداشته باشید که بتوانید آن‌ها را با هم بپوشید و همچنان خوش‌استایل دیده شوید!

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را به اشتراک بگذارید و مدمن را هم به دوستان خود معرفی کنید.

منتظر ادامه‌ی این مقاله باشید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.