اصول ست کردن پلوشرت

اصول ست کردن پلوشرت موضوعی است که ما می‌خواهیم در ادامه این مطلب به آن بپردازیم. شاید در ابتدا این سوال برای شما پیش بیاید که پلوشرت دقیقاً چه نوع لباسی است. در پاسخ به این مورد باید بگوییم که پلوشرت همان تیشرت یقه دار است که معمولاً چندین دکمه نیز در زیر یقه آن وجود دارد. به علاوه ممکن است یک جیب نیز روی سینه داشته باشد. هم خانم ها و هم آقایان می‌ توانند از پلوشرت استفاده کنند. آنچه اهمیت دارد، اصول ست کردن پلوشرت است که ما در ادامه به آن می‌ پردازیم.

 

پلوشرت چه مدل لباسی است؟

پلوشرت چه مدل لباسی است؟

پلوشرت همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، در دسته تیشرت ‌ها قرار می‌ گیرد. از آنجایی که به فصل بهار و آب و هوای گرم نزدیک می‌ شویم، کم کم افراد بسیاری برای استفاده از این نوع لباس ترغیب می ‌شوند. ما در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با این پوشش در اختیار شما قرار دهیم.

یکی از بهترین ایده‌ ها برای استفاده از پلوشرت، استفاده از آن به عنوان مکمل لباس‌ های رسمی است.

پلوشرت یک تیشرت ساده است و می ‌تواند کاربرد های بسیاری داشته باشد.

احتمالاً بارز ترین تفاوت تیشرت‌ های یقه دار با پلوشرت در نوع یقه آن است. تیشرت معمولا یقه گرد ساده دارد، در حالی که تیشرت پولو یقه ایستاده با بند و دکمه دارد. یکی دیگر از تفاوت‌ های عمده، در متریال تولید است. در حالی که هر دو پیراهن معمولا از پنبه ساخته می‌شوند، پیراهن یقه دار از پنبه بافتنی (پیکه) و تیشرت‌ ها از پنبه بافته شده (جرسی) ساخته شده اند.

 

تاریخچه پلوشرت

تاریخچه پلوشرت

پیراهن یقه ‌دار یک عنصر اصلی در کمد لباس هر مردی است. این  لباس سبک غیر رسمی را با ظاهری هوشمندانه و مرتب ترکیب می ‌کند.

در قرن نوزدهم، سربازان بریتانیایی که در مانیپور، ایالتی در شمال غربی هند، مستقر بودند، ورزش چوگان را از بومیان محلی پذیرفتند و پس از انجام وظیفه، آن را به انگلستان بازگرداندند. پس از بازگشت به بریتانیا، چوگان به سرعت با طبقه بالا و خانواده سلطنتی بریتانیا پیوند خورد.

در قرن نوزدهم، لباس چوگان اصلی شامل یک پیراهن آستین بلند، شلوار جودپور و چکمه‌ های اسب سواری تمام قد بود. با این حال، بازیکنان در آن زمان یقه‌ های پیراهن خود را با استفاده از سنجاق یا دکمه به پایین می ‌بستند تا در حین بازی از تکان خوردن آن ها جلوگیری شود. هنگام بازدید از بریتانیا، جان ای. بروکس از شهرت لباس مردانه Brooks Brothers متوجه آخرین روند مد شد و آن را به ایالات متحده آورد تا اولین لباس چوگان را به بازار انبوه، بیاورد.

نفر بعدی که طراحی پیراهن پولو را بیشتر کرد، ژان رنه لاکوست بود. در اوایل قرن بیستم، مانند بازیکنان چوگان، بازیکنان تنیس نیز از پیراهن ‌های آستین بلند نخی ضخیم استفاده می‌ کردند. پس از سال‌ ها بازی در پیراهن ‌های ناراحت کننده، لاکوست تصمیم گرفت پیراهن آستین کوتاه و سه دکمه خود را که از پنبه قابل تنفس ساخته شده بود، طراحی کند. طرح جدید پیراهن به دلیل راحتی و آزادی حرکت به سرعت توسط بازیکنان دیگر پذیرفته شد.

پس از بازنشستگی لاکوست در اوایل دهه 1930، او تصمیم گرفت با André Gillier، طراح برجسته لباس بافتنی فرانسوی همکاری کند تا پیراهن آستین کوتاه معروف خود را برای عموم بازتولید کند. در سال‌ های بعد، محبوبیت پیراهن چوگان به ‌ویژه در بین ورزشکاران و به عنوان بخشی از سبک‌ های جدید آماده ‌سازی به شدت افزایش یافت. زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده دوایت آیزنهاور با پیراهن چوگان در سال 1953 دیده شد، محبوبیت آن افزایش یافت.

اگرچه از زمان عرضه لاکوست، این پیراهن چوگان توسط طراحان از سراسر جهان دوباره طراحی و بهبود یافته است؛ اما همچنان سبکی اسپرت و جاودانه را عرضه می کند.

 

اصول ست کردن پلوشرت

اصول ست کردن پلوشرت

اگر هنوز نمی ‌دانید اصول ست کردن پلوشرت چگونه است، در این قسمت همراه ما باشید تا راهکار های ویژه را به شما عرضه کنیم.

با پر کردن فاصله بین یک تیشرت غیر رسمی و یک پیراهن آستین کوتاه کمی رسمی ‌تر، یک پلوشرت را می ‌توان به راحتی برای موقعیت‌ های غیر رسمی و هوشمندانه استفاده کرد.

 

اصول ست کردن پلوشرت در فصل‌های مختلف

اصول ست کردن پلوشرت در فصل‌های مختلف

پلوشرت را می‌ توان به راحتی برای هر موقعیت غیر رسمی ای پوشید. آن ها به راحتی با شلوارک ‌های معمولی در تابستان یا شلوار جین و کفش ‌های کتانی در زمستان هماهنگ می‌ شوند. در ماه ‌های خنک ‌تر، می ‌توانید به راحتی پولوی خود را با یک ژاکت معمولی لایه‌ بندی کنید تا ظاهری هوشمندانه داشته باشید.

 

اصول ست کردن پلوشرت به صورت هوشمندانه

اصول ست کردن پلوشرت به صورت هوشمندانه

بسته به موقعیت، یک پلوشرت راهی عالی برای ایجاد ظاهری راحت و اسپرت است. پولو های تیره ‌تر در رنگ ‌های سرمه ‌ای، خاکستری، مشکی و سفید برای ایجاد ظاهری عالی در کنار یک جفت کفش یا شلوار راحت عالی هستند. برای داشتن ظاهری هوشمندانه، می ‌توانید پلوشرت خود را با پوشیدن یک ژاکت ورزشی یا بافتنی برای گرمای بیشتر چند لایه کنید.

 

اصول ست کردن پلوشرت

اصول ست کردن پلوشرت

  • تیشرت یا پولوی دیگری را زیر تیشرت یقه دار خود نپوشید؛ زیرا باعث حجیم شدن بیش از حد لباس های زیری خواهد شد.
  • از بیرون زدن یقه پلوشرت خود بپرهیزید، مگر اینکه از آن برای محافظت موقت از گردن خود در برابر نور خورشید استفاده می کنید.
  • بستن دکمه‌ های یقه پلوشرت ظاهری رسمی‌ تر به شما خواهد داد.

 

جمع بندی

اصول ست کردن پلوشرت موضوعی بود که ما در این مطلب به آن پرداختیم. پلوشرت در میان انواع لباس ‌های مردانه محبوبیت خاصی دارد؛ زیرا در هر موقعیتی و با هر سلیقه‌ ای سازگار است. از طرفی مدل آن ساده است و در انواع رنگ ‌ها و طرح ‌ها تولید می ‌شود. اگرچه خانم‌ ها نیز می ‌توانند از آن استفاده کنند، اما بیشتر به عنوان لباسی مردانه شناخته می‌ شود. در این مطلب تاریخچه پلوشرت به همراه یک سری نکات برای ست کردن آن نیز مورد بررسی قرار گرفت. این نوع پوشش از سال ‌های دور مورد استفاده قرار می‌ گرفته است؛ اما در سال‌ های اخیر بیشتر دیده شده و در انواع مختلف رنگ و طرح ‌های متنوع موجود است.