چگونه استایل مینیمال داشته باشیم

احتمالا تا به حال اصطلاح مینیمالیسم را بار ها شنیده اید. نوعی سبک زندگی که اصلش بر سادگی است؛ اما این اصطلاح تنها به سبک زندگی محدود نمی شود و در دنیای مد و لباس نیز طرفداران خاص خودش را دارد. به طور کلی در پاسخ به سوال « چگونه استایل مینیمال داشته باشیم » باید بگوییم که در این سبک تنها باید از بین تعداد محدودی رنگ، لباس هایمان را انتخاب کنیم، کمتر لباس بخریم و از همه مهم تر، لباس هایمان ساده باشند. اگر شما هم به این فکر افتاده اید که چگونه استایل مینیمال داشته باشیم ، این مقاله راهنمایتان خواهد بود. با ما همراه باشید.

 

مینیمال در مد

چگونه استایل مینیمال داشته باشیم

اگر اسم «ماری کوندو» را شنیده باشید، احتمالا از قبل ایده ای از مینیمالیسم در ذهنتان دارید. مینیمالیسم یعنی حذف مواد غیر ضروری و باقی گذاشتن چیز هایی که ارزش و لذت واقعی را برایتان فراهم می کنند. مد مینیمالیستی نیز به معنای داشتن حداقل لباس در کمد است و باعث شادی شما می شود.

در بازار جهانی امروز که می خواهد شما بیشتر و بیشتر مصرف کنید، مینیمالیسم می گوید: «هی! آیا تا به حال به این فکر کرده ‌اید که عمداً کمتر داشته باشید؟» بدهی کمتر، بهم ریختگی کمتر و در نتیجه استرس کمتر! می پرسید چگونه می توانم چنین رویکردی را عملی کنم؟ با لباس هایتان شروع کنید!

به جای خریدهای زیاد برای همرنگ شدن با دنیای مد و دور انداختن لباس‌ها بعد از یک بار پوشیدن، مینیمالیسم معتقد است: «کمتر بخر، خوب انتخاب کن، ماندگارش کن.»

برخی از معروف ترین برند های خارجی که از استایل مینیمال پیروی می کنند شامل موارد زیر می شوند:

 

Mila.Vert

چگونه استایل مینیمال داشته باشیم

Mila.Vert لباس های مینیمال و شیکی را عرضه می کند و با اضافه کردن جزئیات پیچیده، به آن ها حس مدرن بودن می دهد. این برند مستقر در اسلوونی می‌ خواهد لباس ‌های خوبی عرضه کند و از مسائل اخلاقی و زیست ‌محیطی که صنعت مد نشان می ‌دهد، دور باشد.

 

Armedangels

چگونه استایل مینیمال داشته باشیم

این برند مقرون به صرفه و ترند است. Armedangels آلمانی، تمامی لباس های مردانه، زنانه و بچگانه را عرضه می کند. لباس های این برند کیفیت بالا و ماندگاری عالی و گواهی استاندارد GOTS دارد.

 

Neu Nomads

Neu Nomads

Neu Nomads یک برند مد زنانه پایدار مستقر در بروکلین است که لباس ‌های استراحت و ملزومات سفر را عرضه می ‌کند. این برند متعلق به زنان است و توسط آن ها اداره می شود و هر روز برای عرضه لباس های زیبا، بدون بر جای گذاشتن ردپای منفی در محیط زیست تلاش می کند.

 

راهکار های داشتن استایل مینیمال

راهکار های داشتن استایل مینیمال

به عقیده مینیمالیسم، زیبایی در تفریق است. بهترین لباس های مینیمالیسمی رنگ های ثابت، الگو های ساده و طراحی های شیک را دنبال می کنند. در این سبک، عموما از پارچه ‌هایی با زمینه ساده و رنگ ‌های خنثی برای استایل مینیمال استفاده می شود؛ اما اگر می‌ خواهید از پارچه‌ های طرح‌ دار استفاده کنید، طرح ‌های نواری و یا چهارخانه‌ که در آن ‌ها تنها از دو رنگ استفاده شده، گزینه های مناسبی هستند.

برای پیروی از سبک « چگونه استایل مینیمال داشته باشیم » در مورد نوع پارچه، به سراغ پارچه هایی با الیاف طبیعی بروید. الیاف پنبه ‌ای نه چندان نازک، پارچه ‌های کتان، چیت، ابریشم دوپیونی، جین و چرم گزینه های دیگری هستند که می توانید انتخاب کنید.

این سبک از مد، بسیار شبیه به سبک دیگری به نام «کمد کپسولی» است. کمد کپسولی استایلی است که در آن فقط لباس های ضروری و مورد نیاز جای می گیرند. با پیروی از این سبک، اگر بخواهید به منزل دیگری نقل مکان کنید، کمد لباس شما آخرین استرس شما خواهد بود؛ زیرا می توانید هر چیزی را که نیاز دارید در یک چمدان کوچک قرار دهید و این در واقع همان هدف کمد لباس کپسولی است.

 

لیست اقلام کمد لباس کپسولی

لیست اقلام کمد لباس کپسولی

برای اینکه بدانیم چگونه استایل مینیمال داشته باشیم توجه به نکات زیر ضروری است:

  • تیشرت: تیشرت با کیفیت بالایی انتخاب کنید که بعد از چند بار شست و شو رنگ و ساختارش را از دست ندهد. در عین حال به رنگ های خنثی پایبند باشید.
  • پیراهن دکمه دار: برای روز هایی که می ‌خواهید استایل خود را به سمت چیزی رسمی‌ تر تغییر دهید، نمی ‌توانید از پیراهن های دکمه دار غافل شوید و آن ها را نادیده بگیرید.
  • بافت یقه گرد: در انتخاب این مورد، حداقل دوخت، رنگ های خنثی و تطبیق پذیری با 3 فصل را فراموش نکنید.
  • پالتو بلند و مناسب برای انواع آب و هوا: یقه ها را ساده انتخاب کنید و از افزودنی هایی مانند کمربند اجتناب کنید. به سراغ گزینه های پشمی یا کت های کلاسیک بروید. اگر پالتو ها مناسب سبک شما نیستند، یک کت بلیزر کژوال را انتخاب کنید.
  • شلوار سبک: شلوار کژوال، فرقی نمی ‌کند یک شلوار جین معمولی یا شلوار مجلسی را انتخاب کنید. تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که در انتخاب وزن و رنگ لباس ها محتاط باشید.
  • شلوار جین تیره: شلوار جین تیره بسیار تطبیق ‌پذیر تر از همتای جین روشن خود است و همین ویژگی، آن را تبدیل به یکی از اجزا اصلی کمد لباس کپسولی می‌ کند.
  • کفش کتانی چرم سفید: پایه و اساس هر کمد لباس مینیمالیستی، کتانی های کمرنگ با خطوط تمیز است. به سراغ یک کفش کتانی چرم سفید یا یک رنگ ثابت دیگر بروید.
  • پوتین: شما به پوتین هایی نیاز دارید که برای هر موقعیتی مناسب باشد؛ بنابراین به رنگ و سبک آن خیلی دقت کنید.

 

جمع بندی

نحوه لباس پوشیدن هر شخص نشانگر افکار و شخصیت و میزان توجه او به محیط اطرافش است. با انتخاب استایل مینیمال و توجه به اصول و قواعد آن، هم تیپ مورد علاقه تان را تن کرده اید و هم با انتخاب های درست و اصولی خود، به چهارچوب آن استایل عمل کرده اید. به نظر شما چگونه استایل مینیمال داشته باشیم؟ دیدگاه هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.