فروشگاه اینترنتی لباس

طی سال‌های اخیر شاهد رشد روزافزون فروشگاه‌های اینترنتی هستیم که محصولات مختلفی از جمله لباس (مثل فروشگاه آنلاین مدمن) می‌فروشند. اوایل مردم تمایل زیادی به خرید از این فروشگاه‌ها نداشتند و نمی‌توانستند اعتماد کنند؛ اما این روزها خرید آنلاین جایش را در زندگی‌مان باز کرده است و بدون آن یک جای کار می‌لنگد! فروشگاه اینترنتی لباس هم این روزها پرطرفدارها است.

اگر زیاد اهل خرید آنلاین نیستید و میانه خوبی با فروشگاه اینترنتی لباس ندارید، بهتر است مواردی که در این مقاله ذکر می‌شود را مطالعه کنید تا با اطلاعات بیشتری میان خرید اینترنتی لباس یا خرید حضوری یکی را انتخاب کنید؛ با مزایا و معایب خرید اینترنتی آشنا شوید و بهترین فروشگاه های اینترنتی لباس در ایران را بشناسید. من هم سعی کرده‌ام تجربه سال‌ها خرید اینترنتی لباس را با شما به اشتراک بگذارم تا بتوانید با رعایت این نکات خرید خوبی داشته باشید.

 کسانی هم که خودشان سال‌ها است اینترنتی خرید می‌کنند، با رعایت این نکات می‌توانند خرید مطمئنی داشته باشند. در ادامه هم معتبرترین فروشگاه‌های لباس اینترنتی در ایران را به شما معرفی کرده‌ایم.

مزایا

سهولت و راحتی

خرید از فروشگاه اینترنتی لباس

سهولت و راحتی بزرگترین مزیت فروشگاه اینترنتی لباس است. کجای دنیا می‌توانید حتی نیمه‌شب در تخت خود با پیژامه لباس بخرید؟ برای خرید لباس دیگر لازم نیست ساعت‌ها در پاساژها و مراکز خرید بگردید یا در صف پرداخت منتظر بمانید؛ در عرض چند دقیقه می‌توانید خریدتان را انجام دهید. فروشگاه‌های آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که ۲۴ شبانه‌روز بتوانید خرید کنید. علاوه بر این مجبور نیستید در ترافیک به آن سوی شهر بروید و و پاداش شما «خرید بدون آلودگی» است؛ خرید خود را به‌صورت اینترنتی پیگیری می‌کنید و نیازی به حضور فیزیکی نیست؛ در نتیجه به پاک نگه داشتن محیط زیست کمک بسزایی می‌کنید!

فروش ویژه

اکثر فروشگاه‌های اینترنتی لباس در فروش ویژه تخفیف‌های ویژه به مشتریان‌شان می‌دهند. همچنین اگر عضو باشگاه مشتریان باشید، گاهی پیامک و ایمیل هایی دریافت می‌کنید که در آن کدهای تخفیفی به شما می‌دهند و با قیمت بهتری می‌توانید خرید کنید. فروشگاه‌های اینترنتی معمولا معاف از مالیات هستند و به همین دلیل در بعضی موراد قیمت‌ اجناس‌شان پایین‌تر است. حالا شما صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد و بنزین را نیز به قیمت ارزان‌تر اضافه کنید! فوق‌العاده نیست؟

تنوع بیشتر

تنوع انتخاب‌های آنلاین شگفت‌انگیز است. در فروشگاه اینترنتی لباس مثل مدمن تقریبا هر برند یا محصولی را که بخواهید، موجود است و بدون سفر به کشورهای دیگر می‌توانید محصولات باکیفیت خارجی و حتی ایرانی را بخرید. من به شخصه سال‌ها است که به‌صورت اینترنتی لباس می‌خرم و این مزیت را به خوبی درک کرده‌ام؛ وقتی لباسی را می‌خواهید که در هیچ یک از فروشگاه‌های شهرتان پیدا نمی‌شود و در شهری دیگر، مدل و تنوع دلخواه‌تان به وفور وجود دارد، بهترین راه حل همین خرید اینترنتی است.

تنوعی که در رنگ و سایز محصولات فروشگاه اینترنتی لباس وجود دارد، در فروشگاه‌های دیگر وجود ندارد. حتی برخی از فروشگاه‌های آنلاین کالاهایی که دیگر موجود ندارند را نیز سفارش می‌گیرند و برای مشتری وارد می‌کنند.

ارسال آسان هدیه

خرید از فروشگاه اینترنتی لباس

با خرید از فروشگاه اینترنتی لباس به راحتی می‌توانید برای اقوام و دوستان‌تان، هرجا که باشند، هدیه بخرید و ارسال کنید. کار بسته‌بندی و ارسال با سایت است و قرار نیست شما کاری انجام دهید. گاهی اوقات آن‌ها حتی بهتر از شما بسته شما را کادوپیچ می‌کنند! برای مناسبت‌های مختلف مثل روز مادر، روز پدر، کادوی تولد، ولنتاین و ... می‌توانید از فروشگاه اینترنتی لباس کادو بخرید. خب دیگر بهانه‌ای ندارید که چون دور بودید، نتوانستید هدیه‌ای برای عزیزان‌تان بفرستید!

مقایسه آسان قیمت

مقایسه و تحقیق درباره محصولات و قیمت آن‌ها به‌صورت آنلاین بسیار آسان‌تر است. در فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید نظرات مصرف‌کننده‌ها را نیز بخوانید و محصولات موجود در بازار را با هم مقایسه کنید. وقتی می‌خواهید محصولی را آنلاین خریداری کنید، نظر کسانی که از این محصول استفاده کرده‌اند را مطالعه می‌کنید و با سایر محصولات در بازار مقایسه می‌کنید.

خرید به دور از ازدحام جمعیت

این روزها که بحث کرونا داغ است، خرید آنلاین گزینه مناسبی برای تهیه مایحتاج زندگی محسوب می‌شود. بعضی افراد هم هستند که در هر شرایطی از رفتن به جاهای شلوغ و پرازدحام فراری‌اند؛ مخصوصا در مناسبت‌هایی مثل عید نوروز که بازار غلغله می‌شود. با خرید از فروشگاه اینترنتی لباس دیگر نیازی نیست به چنین مکان‌های شلوغی بروید و استرس امکان ابتلا به کرونا را نیز به جان بخرید!

خرید بدون فشار

بعضی وقت‌ها وقتی برای خرید به بیرون می‌رویم، در نهایت چیزهایی می‌خریم که اصلا به آن‌ها احتیاج نداریم؛ آن هم به این دلیل که فروشنده‌ها به ما فشار آورده‌اند و با اصرار اجناس دلخواه‌شان را به ما فروخته‌اند! به نظرم این اتفاق برای یک بار هم که شده، برای هر کسی پیش آمده است. فروشنده‌ها با استفاده از مهارت‌های خود در فروش، ما را مجبور به انجام این خریدها می‌کنند و در نهایت وقتی به خانه می‌رسیم و خریدهایمان را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم هیچ نیازی به آن‌ها نداشته‌ایم و فقط باعث شده حساب‌مان خالی شود!

خرید اشیای دست دوم یا آسیب‌دیده به قیمت پایین

در برخی سایت‌ها اشیای دست دوم یا آسیب‌دیده را نیز به فروش می‌گذارند؛ اگر مشکلی با این قضیه ندارید، می‌توانید چنین اجناسی را به قیمت پایین خریدارید کنید.

حفظ حریم شخصی

خرید از فروشگاه اینترنتی لباس

گاهی وقتی می‌خواهیم چیزهای مثل لباس زیر بخریم، احساس راحتی نداریم و شاید برخی افراد خجالت هم بکشند. به راحتی از خانه خود و بدون مواجهه با هیچ کسی می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید.

معایب

تاثیر منفی بسته‌بندی بر محیط زیست

خرید اینترنتی لباس

وقتی اینترنتی خرید می‌کنید، خرید شما در چند لایه بسته‌بندی پلاستیکی و مقوایی درب منزل به شما تحویل داده می‌شود؛ اینکه بدون خروج از خانه خریدتان را دم در تحویل می‌گیرید، برای شما مزیت بزرگی است، اما برای محیط زیست این‌چنین نیست! حتی اگر بخواهید زباله‌های بسته‌بندی را بازیافت کنید، با هر خرید آنلاین زباله‌های غیرضروری ایجاد می‌شود.

مشکلات مربوط به حمل و نقل و تاخیر در ارسال

حتی بهترین شرکت‌های حمل و نقل و خرده‌فروشان آنلاین ممکن است بدقول شوند و این چیزی خارج از کنترل ما است، مخصوصا در ایران. گاهی شما حتی هزینه بیشتری بابت تحویل فوری پرداخت می‌کنید، اما مشکلاتی در حمل و نقل و ارسال به وجود می‌آید و باعث می‌شود چند روز دیرتر بسته‌تان را تحویل بگیرید. در نهایت ممکن است کسی هم پاسخگو نباشد. علاوه بر این شاید بسته‌تان گم شود، آسیب ببیند یا به آدرس اشتباه ارسال شود! اما تجربه چندین ساله خرید اینترنتی من نشان داده چنین اتفاقاتی به ندرت پیش می‌آید.

احتمال فریب و کلاهبرداری

کلاهبرداری اینترنتی

اگر می‌خواهید آنلاین لباس بخرید، خطر کلاهبرداری وجود دارد: هک اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب، فروش محصولات تقلبی، وب‌سایت‌های جعلی و ...

البته اگر از سایت‌های معتبر خرید کنید (که در ادامه فروشگاه‌های معتبر اینترنتی لباس را معرفی خواهیم کرد)، این خطرات به کمترین میزان خود می‌رسد. چندین سال قبل که تازه به خرید اینترنتی روی آورده بودم، چون آشنایی چندانی با فروشگاه‌های معتبر نداشتم، چند بار سرم کلاه رفت؛ اما در نهایت تجربه‌ای شد که از هر جایی خرید نکنم.

نکته: می‌خواهم یکی از تجربیاتم را در مورد خرید اینترنتی لباس با شما به اشتراک بگذارم؛ اگر از جایی خرید می‌کنید که زیاد شناخته‌شده نیست، از فروشنده بخواهید از محصول موجود از نزدیک عکس بگیرد و برایتان بفرستد. به این ترتیب می‌توانید جنس پارچه را نیز از نزدیک ببینید و از صحت اطلاعات نوشته‌شده مطمئن شوید. گاهی اوقات فروشگاه‌های نامعتبر عکس‌های ژورنالی از لباس می‌گذارند، در حالی که لباس‌هایی که می‌فروشند اصل نیست و جنس دیگری دارد. حتما به این نکته دقت کنید تا کلاه سرتان نرود.

اتلاف وقت در فضای مجازی

گاهی کنترل از دست‌مان خارج می‌شود و ساعت‌ها وب‌گردی می‌کنیم؛ مخصوصا اگر شغل‌مان چنین ایجاب کند که ساعت‌ها مجبور باشیم پای کامپیوتر بنشینیم. خرید آنلاین هم ممکن است بدون اینکه متوجه شوید به ماراتون اسکرول و کلیک کردن در سایت‌های مختلف تبدیل شود و باعث شود تمام طول روز آنلاین باشید.

ارتباط کمتر با جامعه

خرید از فروشگاه اینترنتی لباس

اگر تمام کارهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهید، دیگر مجبور به ترک خانه نخواهید بود؛ این ممکن است در ابتدا عالی به نظر برسد، ولی باید گاهی از خانه خارج شوید، هوای تازه تنفس کنید و با چند نفر صحبت کنید و بخشی از جامعه خود باشید. بعضی وقت‌ها گوشی، لپتاپ یا کامپیوتر، رابط خوبی برای اتصال به دنیای واقعی انسان‌ها نیست.

دقیقا نمی‌دانید قرار است چه چیزی دریافت کنید

تا زمانی که با یک برند آشنا نباشید، خرید آنلاین آن محصول جسارت زیادی می‌خواهد! شما نمی‌دانید جنس محصول چه کیفیتی دارد، سایز آن با سایز شما مطابقت دارد و اینکه دوخت آن خوب و مناسب است یا نه. گاهی در عکس لباس خیلی زیبا و شیک دیده می‌شود، ولی محصولی که به دست‌تان می‌رسد، اصلا آن چیزی نیست که باید باشد! توصیه قبلی‌ام در مورد درخواست عکس بسیار نزدیک از پارچه لباس می‌تواند کارساز باشد.

نکته: تجربه دیگرم در مورد خرید لباس به‌صورت آنلاین این است که حتما سایز بدن‌تان را اندازه بگیرید (دور سینه، دور کمر، دور باسن و دور بازو) و موقع خرید از فروشنده اندازه تمام این موارد را بپرسید. در این صورت این مشکل هم رفع می‌شود و درصد خطا به پایین‌ترین میزان می‌رسد.

کسی نیست که کمک‌تان کند

وقتی حضوری خرید می‌کنیم، همیشه کسی در مغازه هست که به شما کمک کند لباس مورد نظرتان را پیدا کنید؛ ولی وقتی آنلاین خرید می‌کنید، تنها هستید.

معتبرترین فروشگاه های اینترنتی لباس

اگر مزایا و معایب خرید از فروشگاه اینترنتی لباس شما را متقاعد کرده است که آنلاین لباس بخرید، بهتر است سری به این فروشگاه‌ها بزنید که در زمینه فروش لباس فعال هستند؛ اعتبار فروشگاه در خرید لباس اهمیت زیادی دارد، چون دیگر خیال‌تان راحت است که در صورت بروز هرگونه مشکلی، کسی هست که پاسخگو باشد و شما متضرر نخواهید شد.

مدمن

وب‌سایت مدمن یک فروشگاه اینترنتی لباس است که تنوع اجناس گسترده‌ای دارد؛ در این فروشگاه محصولات برندهای مشهور خارجی و داخلی به فروش می‌رسد و هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند لباس دلخواهش را از مدمن خریداری کند. در مدمن لباس مردانه، زنانه، بچه‌گانه، کیف، کفش و اکسسوری در تنوع گسترده به فروش می‌رسد.

دیجی استایل

دیجی استایل یک فروشگاه اینترنتی لباس زیرمجموعه دیجی کالا است؛ این فروشگاه را شاید بتوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی لباس نامید.

بانی مد

بانی مد هم یکی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی لباس است که به جز لباس، لوازم آرایشی، لوازم‌التحریر، لوازم خانه و مواد غذایی هم می‌فروشد. این فروشگاه از سال ۹۳ شروع به فعالیت کرده است.

مدیسه

فروشگاه اینترنتی مدیسه اجناسی مثل لباس، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه، محصولات فرهنگی و مواد غذایی به فروش می‌رساند؛ اما تخصص اصلی آن در فروش لباس است.

سارابارا

فروشگاه اینترنتی سارابارا از سال ۹۶ در زمینه فروش لباس، کیف، کفش و اکسسوری فعال است و جزو فروشگاه‌های معتبر اینترنتی لباس محسوب می‌شود.

شیکسون

فروشگاه اینترنتی شیکسون نیز از فعالان در زمینه فروش اینترنتی لباس است که می‌توانید با خاطری آسوده از آن خرید کنید.

تگموند

فروشگاه اینترنتی تگموند هم در فهرست معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی لباس قرار دارد که می‌توانید بدون نگرانی از آن خرید کنید.

ما در این فهرست چند فروشگاه معتبر اینترنتی لباس را معرفی کردیم؛ شما چه فروشگاه‌های دیگری می‌شناسید؟ تجربه‌های خود را از خرید از فروشگاه های اینترنتی لباس با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: toughnickel