4 راه برای پوشیدن مخمل کبریتی

اگر از آنچه در دنیای مد می گذرد آگاهی دارید، حتما می‌دانید مخمل کبریتی که در گذشته یک از مدهای روز بوده با گذشت زمان به یک روند اصلی در صنعت مد و فشن تبدیل شده است. به این معنی که با در طی سال‌ها استفاده از مخمل به خصوص مخمل کبریتی کهنه نشد و چیزی شبیه به روند پارچه جین و چرم برای مخمل کبریتی هم اتفاق افتاد و فرآیند استفاده همیشگی به دست آورد.

مخمل کبریتی چیست؟

یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین نمونه پارچه، مخمل کبریتی است. مخمل کبریتی یک پارچه کلاسیک و زیباست که برای مصارف مختلف از آن استفاده می‌شود. این پارچه هیچ وقت از مد نیفتاد و اگر شما خود هنوز لباسی از مخمل کبریتی ندارید حتما در کمد قدیمی پدربزرگ و یا خانواده‌تان می‌توانید چند نمونه از پیراهن کبریتی پیدا کنید. این پارچه بخاطر مقاومت بالا، راحتی، گرما و سختی در برابر لکه‌ها به یکی از محبوب‌ترین نمونه پارچه‌ها تبدیل شده است.

از گذشته مخمل کبریتی جایگزین مقرون به صرفه‌ای برای مخمل بوده. هر دو نمونه پارچه بافته می‌شوند و دارای بافت و عمق بصری هستند. اما ویژگی‌های ظاهری پیراهن کبریتی و بازی زیبای نور در پستی بلندی این پارچه آن را به ویژگی منحصر به فرد در پوشش افراد تبدیل کرده است. " استفاده از پیراهن مخمل یک روش عالی برای ایجاد احساس، در لباس است" آن را امتحان کنید. به طور معمول پوشیدن لباس‌های بافت و مخمل را زیاد برای مردان توصیه نمی‌کنیم. اما مخمل کبریتی استثنا است. استفاده از یک تکه مخمل کبریتی در پوشش مردانه میتواند انتخابی عالی باشد. اما وقتی مخمل کبریتی را انتخاب می‌کنید آن را نقطه اصلی استایل خود قرار دهید و بقیه تکه‌ها را با آن هماهنگ کنید. در ادامه مخمل کبریتی را برای استفاده به عنوان پیراهن، شلوار، کلاه و ژاکت بررسی میکنیم.

                                                                            پیراهن مردانه کبریتی

شلوار کبریتی

نکته: استفاده از ضخیم‌ترین بافت برای شلوار بهترین راه تناسب در لباس است.

شلوار کبریتی کلاسیک‌ترین استفاده از مخمل کبریتی است. اما این انتخاب ممکن است قدیمی بنظر برسد. برای مدروز کردن آن باید از مدل شلوارهای با پاچه باریک و نه گشاد تا مچ پا استفاده کنید. طول شلوار کبریتی بسیار مهم است به آن دقت کنید. شلوار کبریتی باید کفش شما را لمس کند اما بدون چروک! به این معنی که شلوار کبریتی نباید روی مچ پای شما جمع شود.

رنگ :

رنگ های تجربی و ترکیبی بهترین راه برای ایجاد حس مدرن در شلوار کبریتی نیست. شلوار کبریتی باید تیره‌تر از دیگر لباس‌های به جنس مخمل کبریتی باشد. به پالت رنگی غنی از رنگ‌های پخته و کلاسیک بچسبید. یک پیراهن ساده و کتی به رنگ خنثی تمرکز را بر روی بافت شلوار حفظ می‌کند.

چطور آن را بپوشیم :

در استفاده از بافت زیاده روی نکنید. شلوار کبریتی به خودی خود بخش زیادی از پوشش شما را دارای بافت کرده است. پس انتخاب کفش چرمی بهتر از کفش جیر است. جلوی اشتباهات را بگیرید. چین و چروک بیش از حد ظاهرتان را شلوغ می‌کند. همراه شلوار مخمل کبریتی به کفش های ساده و شیک بچسبید و یا کفش های ورزشی مینیمال.

                                                                             پیراهن کبریتی مردانه  

پیراهن مردانه کبریتی

یکی از محبوبترین قسمت‌ها برای استفاده از مخمل کبریتی، پیراهن مردانه کبریتی است. اگر میخواهید لباسی گرم و راحت داشته باشید و در آن احساس آرامش کنید پیراهن مردانه کبریتی انتخاب مناسب‌تری از پشم و پنبه است. به دلیل ضخامتی که پیراهن مردانه کبریتی دارد شما می‌توانید مدل‌های گشادتری از آن را بپوشید. به این معنی که آن میتواند کمی آزادتر باشند. پیراهن مردانه کبریتی با دکمه‌های باز و تیشرتی به زیر آن نیز خیلی خوب جلوه می‌کند. به خاطر ضخامت و گرمایی که این پارچه تولید می‌کند آن را به عنوان سویتشرت نیز میتوانید استفاده کنید.

رنگ :

بافت در پیراهن مردانه کبریتی به خودی خود برجسته است. بنابراین با رنگ های پررنگ آن ها را دوبرابر نکنید. اگر می‌خواهید شیک تر بنظر برسید به خنثی‌های کلاسیک بچسبید مانند سورمه‌ای. و البته هر چقدر رنگ‌ها در لباس روشن‌تر شود احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

چطور آن را بپوشیم :

پیراهن مردانه کبریتی بیشتر از یک لباس متعارف و نسبتا رسمی یک پوشش راحت است. آن اصلا گزینه مناسبی برای پوشیدن با کت ، کروات و به طور کلی برای پوشیدن با ظاهری رسمی نیست. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید شیک به نظر برسید یا لباسی راحت به تن داشته باشید. پیراهنی از جنس مخمل کبریتی هم راحت است و هم ظاهر شما را آراسته می‌کند. همچنین پیراهن مردانه کبریتی میتونه انتخاب عالی با جیر تیره و بلیرز باشد.

                                                                            کلاه کبریتی  

کلاه کبریتی

اگر اهل استفاده از کلاه هستید کلاه بیس‌بال بخاطر سادگی انتخاب خوبی برای استفاده روزمره از کلاه است.اما اگر می‌خواهید کلاه کبریتی هم در مجموعه کلاه های خود داشته باشید به مدل‌های کلاسیک از کلاه کبریتی بچسبید چون پارچه کبریتی یک پارچه سنتی و قدیمی محسوب میشود و کلاه به جنس مخمل کبریتی هم باید کلاسیک بنظر برسد. این به معنای کلاهی با لبه کوتاه و یا بی لبه و بدون لوگو و جزییات دیگر است. کاملا ساده.

رنگ :

مانند سایر لوازم جانبی شما قدرت مانور رنگی بیشتری در کلاهدارید. این یک روش عالی برای افزودن عنصر جدید است بدون اینکه واقعا در بقیه لباس‌ تاثیر بگذارد.

چطور آن را بپوشیم:

این را بدانید کلاه همیشه یک پوشش غیررسمی است. بنابراین استفاده از کلاه کبریتی با بلوز و شلوار جین بهتر از بلیزر است. همچنین از پوشیدن پیراهن یا شلوار کبریتی همراه با کلاه کبریتی جلوگیری کنید. بخصوص در استفاده از شلوار چون با این کار انگار می‌خواهید بگویید، ببین من هم لباس‌هایی از جنس مخمل کبریتی دارم! که این زیاد از حد است.

                                                                            کلاه کبریتی

کت مخمل کبریتی

برای استفاده روزمره از کت شما میتوانید از کت‌های پشمی استفاده کنید ولی آن‌ها شما را بیشتر شبیه به سخنرانان می‌کند تا اینکه راحت باشند. کت‌های جین هم  راحت و مدرن هستند اما برای هر مکانی مناسب نیستند. اما کت مخمل کبریتی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. کت مخمل کبریتی خیلی راحت است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای روزهایی با دو دمای متفاوت است.

رنگ :

هر چقدر که استفاده از رنگ در اجزای دیگر لباس به جنس مخمل کبریتی حساسیت دارد اما کت مخمل کبریتی محلی عالی برای تجربه رنگ‌هاست. نور در کت مخمل کبریتی باعث ایجاد عمق و سایه می‌شود که این در پارچه‌های براق اتفاق نمی‌افتد. برای انتخاب رنگ در کت مخمل کبریتی، رنگ‌های پاییزی را امتحان کنید اگر بنظرتان رنگ زرد کمی زیاد است سایه‌های دیگر پاییزی را انتخاب کنید مثل سبز جنگلی و یا شرابی این رنگ‌ها هم نمونه‌های جالبی برای کت کبریتی هستند.

چطور آن را بپوشیم :

اگر از رنگ روشن استفاده کردید حواستان باشد مانند هر رنگ روشن دیگری باید آن را با بقیه لباس خود متناسب کنید. برای دیگر قسمت‌های لباس به رنگ‌های خنثی مانند سیاه، خاکستری یا سورمه‌ای بچسبید تا هیچ چیز با هم برخورد نکند. همچنین باید استفاده از بافت را در هر قسمت دیگر از پوشش به حداقل برسانید. کت مخمل کبریتی خودش به تنهایی بسیار جلوه خواهد کرد پس اجازه بدهید فقط همین آیتم چشم را به خود جلب کند.

                                                                             کت مردانه کبریتی