برندهای معروف لباس

همیشه برندهایی وجود دارد که هیچ وقت در مورد کیفیت محصولات‌شان فروگذار نمی‌کنند و میلیون‌ها نفر از مشتری‌هایشان در سراسر جهان را راضی نگه می‌دارند. این برندها به دلیل سبک خاص‌شان و خلق جدیدترین ترندها بین مردم به محبوبیت رسیده‌اند. از آنجایی که در دنیا تولیدکننده‌های لباس متعددی وجود دارد، بهتر است کمی در مورد برندهای مشهور و سرشناس اطلاعات داشته باشیم؛ به این ترتیب می‌توانیم بهترین مدل‌ها را از میان برندهای معروف لباس انتخاب کنیم. در ادامه با مدمن همراه باشید تا معروف‌ترین برندهای لباس را به شما معرفی کنیم. 

۱.نایک (Nike)

نایک از برندهای معروف لباس

نایک یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در سال ۱۹۴۶ توسط فیل نایت و بیل بورمن تاسیس شد. دفتر مرکزی آن‌ها در ایالت اورگان آمریکا قرار دارد. اسم این شرکت را از الهه پیروزی یونان باستان گرفته‌اند و در لوگوی آن علامتی از بال این الهه که نمادی از صدای سرعت، حرکت، قدرت و انگیزه است، به کار گرفته شده است. «Just Do It» علامت تجاری دیگر شرکت نایک محسوب می‌شود.

نایک شرکت‌های تابعی مثل Converse و Hurley International دارد. این برند بزرگترین تولیدکننده کفش و لباس ورزشی است و نقش مهمی در تولید تجهیزات ورزشی ایفا می‌کند.

نایک اسپانسر شخصیت‌های مشهور ورزشی از جمله کریستین رونالدو و سایر تیم‌های ورزشی در سراسر دنیا است. این برند یکی از محبوب‌ترین مارک‌های پوشاک و پردرآمدترین تولیدکننده در دنیا به‌شمار می‌رود.

۲. ایندیتکس (زارا)

زارا از برندهای معروف لباس

ایندیتکس در سال ۱۹۸۵ توسط آمانسیو اورتگا و روزالیا مرا در اسپانیا تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آرتیکشو اسپانیا قرار دارد. برند برجسته این شرکت «زارا» است، اما برندهای دیگری نیز دارد.

زارا به خاطر طراحی محصولات جدید بر اساس بازخورد مشتری و تولید آن در مدت زمان کوتاه شهرت دارد. این محصولات در عرض یک ماه به فروشگاه‌ها می‌رسند و برای تغییر مد و ترند، منتظر تغییر فصل نمی‌مانند. این یک روش منحصر به فرد در میان برندهای معروف لباس در جهان است. این برند بیش از ۷ هزار فروشگاه در بیش از ۹۳ کشور جهان دارد.

۳. H&M

H&M از برندهای معروف لباس

Hennes & Mauritz AB یک شرکت تولید پوشاک جهانی است که در بیش از ۶۲ کشور جهان فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۴۷ توسط ارلینگ پرسون در سوئد تاسیس شد. در حال حاضر استفان پرسون، پسر ارلینگ، رئیس هیئت مدیره و پسرش، کارل‌ پرسون، مدیر عامل H&M هستند. پرسون خرده‌فروشی Mauritz Widforss را در سال ۱۹۶۸ خرید و با ترکیب حروف اول آن و Hennes، نام برند خود را H&M گذاشت.

۴. لویی ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتون (Louis Vuitton) از برندهای معروف لباس

برند لویی ویتون در سال ۱۸۵۴ تاسیس شده است؛ این شرکت خرده‌فروشی لوکس در پاریس قرار دارد. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ برند LV باارزش‌ترین برند لوکس لقب گرفت و در میان برندهای معروف لباس قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷ این برند ۹٫۹ میلیارد دلار درآمد داشت. مایکل بورک رئیس و مدیر عامل لویی ویتون است. LV در بیش از ۵۰ کشور ۴۶۰ فروشگاه دارد.

۵. آدیداس (Adidas)

آدیداس از برندهای معروف لباس

آدیداس برای همه علاقه‌مندان به ورزش نامی آشنا و شناخته‌شده است و همواره اسم آن در کنار نایک در تولیدات جهانی و بزرگترین تولیدکنندگان لباس ورزشی در اروپا آورده می‌شود. آدولف داسلر شرکتی را به همراه رودولف داسلر در سال ۱۹۲۴ تاسیس کرد که با نام «کارخانه کفش برادران داسلر» شناخته شد. بعدها به دلیل اختلاف بین دو برادر در سال ۱۹۴۷ آن‌ها از هم جدا شدند و رودولف برند جدیدی به نام «پوما» را راه‌اندازی کرد. و آدیداس در همان سال به‌طور قانونی و رسمی توسط آدولف به ثبت رسید. رقابت آن‌ها حتی کل شهر را درگیر کرد.

در حال حاضر مدیر عامل شرکت آدیداس کسپر رورستد است. این برند تاثیر بسزایی در حمایت از ورزش دارد، چه شخصیت‌های مشهور ورزشی و چه تیم‌های ورزشی. آدیداس همچنین به خاطر تولید توپ فوتبال جام‌های جهانی فیفا شهرت دارد.

۶. یونیکو (Uniqlo)

یونیکو از برندهای معروف لباس

یونیکو یک برند لباس ژاپنی است که یکی از پرطرفدارترین برندهای معروف لباس در کل دنیا شناخته می‌شود. تا چند سال پیش این برند زیاد معروف نبود، اما در حال حاضر در حال احداث فروشگاه‌های زیادی در سراسر جهان هستند. Fast Retailing CO. LTD مالک یونیکو است. تاداشی یانای مدیر عامل و رئیس یونیکو است. این برند در سال ۱۹۴۹ به تاسیس شد. تا سال ۲۰۱۷ حدود ۱۹۲۰ فروشگاه یونیکو در سراسر جهان وجود داشت و از آن زمان تاکنون فروشگاه‌های دیگری نیز شروع به کار کرده است.

۷. هرمس (Hermes)

هرمس از برندهای معروف لباس

هرمس یک خرده‌فروش لباس فرانسوی است که در سال ۱۸۳۷ توسط تیری هرمس تاسیس شده است. این برند تمرکز خود را بر لباس‌ها و اکسسوری لوکس گذاشته است. کالسکه دوک با اسب، لوگوی هرمس از دهه ۱۹۵۰ میلادی است. اکسل دوماس مدیر اجرایی و Nadege Vanhee-Cybulski مدیر نوآوری فعلی است. افراد مشهور زیادی در سراسر جهان این برند را انتخاب می‌کنند.

۸. گوچی (Gucci)

گوچی از برندهای معروف لباس

گوچی یک برند لوکس ایتالیایی است که در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی تاسیس شد. در حال حاضر مارکو بیزاری مدیر عامل  الساندرو میشل مدیر نوآوری گوچی است. کرینگ شرکت مادر گوچی است؛ این برند بیش از ۶۵۰ فروشگاه در سراسر جهان دارد.

گوچی در فشن شوهای مشهور و متعددی مورد توجه قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین برندهای لباس به‌شمار می‌رود.

۹. مایکل کورس (Michael Kors)

مایکل کورس از برندهای معروف لباس

مایکل کورس یک برند لباس چندملیتی است که در سال ۱۹۸۱ توسط مایکل کورس تاسیس شد. John D. Idol رئیس و مدیر عامل این شرکت است. مایکل کورس محصولات متعددی از جمله ساعت، کیف دستی، کفش و ... را تولید می‌کند.

کیف‌های مایکل کورس در بین نوجوانان بسیار پرطرفدار است. در سال ۲۰۱۸ درآمد این شرکت به ۴٫۷۱ میلیارد دلار رسید.

۱۰. رالف لورن (Ralph Lauren)

رالف لورن از برندهای معروف لباس

رالف لورن یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که برندهای زیرمجموعه زیادی از جمله پولو، لورن، Double RL و ... دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۷ توسط رالف لورن تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در نیویورک سیتی قرار دارد. پاتریک لووت در حال حاضر رئیس و مدیر عامل شرکت رالف لورن است. تمرکز این شرکت بیشتر بر تولید پوشاک، کفش، عطر، جواهرات و ... است. در سال ۲۰۱۷ درآمد این شرکت به ۶٫۶ میلیارد دلار رسید.

۱۱. پرادا (Prada)

پرادا از برندهای معروف لباس

پرادا یک برند ایتالیایی است که توسط ماریو پرادا در سال ۱۹۱۳ تاسیس شد. تخصص این برند تولید کیف‌های چرمی، عطر، لوازم سفر و ... است. دفتر مرکزی این شرکت در میلان ایتالیا قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین برندهای معروف لباس در جهان به‌شمار می‌رود. درآمد پرادا در سال ۲۰۱۴ کاهش داشت، اما از مارس ۲۰۱۸ قیمت سهام آن‌ها افزایش یافت.

۱۲. لیوای اشتراوس اند کو (Levi Strauss & Co)

لیوای اشتراوس اند کو از برندهای معروف لباس

این برند که با نام Levi’s شناخته می‌شود، در سال ۱۸۵۳ توسط لیوای اشتراوس به همراه دیوید استرن به‌عنوان مدیر تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو مستقر است و بیش از ۳ هزار فروشگاه در سراسر دنیا دارد. Levi’s از دهه ۱۹۷۰ میلادی با معرفی تکنیک‌هایی در تولید جین مثل تکنیک «سنگ‌شور کردن»، انقلابی در تولید جین ایجاد کرد و پوشیدن این شلوارها را راحت‌تر از قبل کرد.

در سال ۲۰۱۶ درآمد این شرکت۴٫۶ میلیارد دلار اعلام شد. در سال ۲۰۱۷ Levi’s به همراه گوگل ژاکت هوشمند طراحی و تولید کرد. این برند در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و جزو معروف‌ترین برندهای لباس در دنیا قرار دارد؛ جالب است بدانید که انیشتین نیز قبلا ژاکت Levi’s می‌پوشید که بعدها به حراج گذاشته شد.

۱۳. هوگو باس (Hugo Boss)

هوگو باس از برندهای معروف لباس

باس (Boss) یک برند آلمانی است که محصولات مختلفی مثل پوشاک، عطر و کفش به بازار عرضه می‌کند. هوگو باس این برند را در سال ۱۹۲۴ تاسیس کرد؛ در آن زمان تمرکز شرکت بیشتر بر تولید لباس فرم بود، اما بعد از فوت وی این برند تبدیل به تولیدکننده لباس مردانه شد. در سال ۲۰۰۶ بود که لباس بچه‌گانه به تولیدات این شرکت اضافه شد. در حال حاضر هوگو باس بیش از ۱۱۰ فروشگاه در سراسر جهان دارد.

۱۴. تامی هایلفیگر (Tommy Hilfiger)

تامی هایلفیگر از برندهای معروف لباس

یکی دیگر از برندهای معروف لباس تامی هایلفیگر است؛ این شرکت در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و لباس مردانه، زنانه و بچه‌گانه تولید می‌کند. دانیل گریدر در سال ۲۰۱۴ مدیر عامل این شرکت شد. این برند در اواسط دهه ۹۰ میلادی با تولید لباس‌های راحت و تاثیرگذاری بر سبک هیپ‌هاپ به شهرت رسید.

رپرهای معروف زیادی در آمریکا لباس‌های این برند را استفاده می‌کنند و همین امر سبب شده تا تامی هایلفیگر به یکی از پرطرفدارترین برندهای معروف لباس تبدیل شود. در مارس ۲۰۲۰ شرکت Philips-Van Heusen برند تامی هایلفیگر را به قیمت ۳ میلیون دلار خرید؛ از آن زمان تاکنون لباس ورزشی مردانه نیز به محصولات این شرکت اضافه شد.

۱۵. بربری (Burberry)

بربری از برندهای معروف لباس

بربری یک برند لباس لوکس بریتانیایی است که در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری تاسیس شد. این برند به‌خاطر تولید بارانی‌های نظامی کمردار و اکسسوری‌هایی مثل عطر و عینک آفتابی شهرت دارد. در جنگ جهانی اول سربازان بریتانیایی کت‌هایی که تولید این شرکت بودند را به تن می‌کردند. بربری بیش از ۵۵ فروشگاه در بیش از ۵۱ کشور در سراسر جهان دارد.

کل دارایی شرکت بربری در سال ۲۰۱۴، ۴۰ میلیارد دلار و درآمد آن ۲٫۵ میلیارد پوند بود. این شرکت بیش از ۵۰۳ فروشگاه در سراسر جهان دارد.

۱۶. کلوین کلاین (Calvin Klein)

کلوین کلاین از برندهای معروف لباس

کلوین کلاین بیش از ۴ دهه است که یکی از برندهای معروف لباس در دنیای مد محسوب می‌شود. این شرکت لباس‌های ورزشی مردانه و زنانه، شلوار جین، کفش، لباس زیر، عطر، اکسسوری و ... تولید می‌کند.

کلوین کلاین در سال ۱۹۶۸ با نام Calvin Klein Limited تاسیس و اولین کالکشن این برند با عنوان «لباس‌ها و کت‌های جوان‌پسند و ساده» عرضه شد. از آن پس برند CK به مجله‌های سطح بالای مد راه یافت. علاوه بر این، این برند به‌خاطر خط تولیدش جوایز زیادی را به دست آورده است.

۱۷. فرنچ کانکشن (French Connection)

فرنچ کانکشن از برندهای معروف لباس

برند لباس فرنچ کانکشن با نام تجاری FCUK معمولا طرح‌های خاص با کیفیت خوب و قیمت مقرون به صرفه عرضه می‌کند. این برند در سال ۱۹۷۲ توسط استفان مارکس تاسیس شد و هدف آن تولید لباس‌های شیک با طرح‌های مناسب بود که مورد توجه بازارهای جهانی قرار گیرد.

۱۸. لاکست (Lacoste)

لاکست از برندهای معروف لباس

لاکست یک برند فرانسوی است که لباس‌ها، کفش، عطر، کالاهای چرمی، ساعت، عینک و تی‌شرت‌های یقه‌دار (که شهرت زیادی دارد) تولید می‌کند. رنه لاکست به همراه آندره ژیلیه، مالک و رئیس بزرگترین شرکت تولیدی لباس بافتنی فرانسه در آن زمان، در سال ۱۹۳۳  شرکت Chemise Lacoste را تاسیس کردند. آن‌ها در ابتدا شروع به تولید پیراهن تنیس لاکست کردند که لوگوی تمساح روی آن حک شده بود. بعدا تی‌شرت‌های یقه‌دار به نمادی از این برند تبدیل شد.

۱۹. شنل (Chanel)

شنل از برندهای معروف لباس

شنل یکی از پیشتازان عرصه تولید اکسسوریی مثل عینک، عطر، جواهرات و همچنین ساعت است. شرکت فرانسوی Chanel S.A. توسط کوکو شنل تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۶٫۷ میلیارد یورو درآمد دارد. این برند یکی از گران‌ترین برندهای دنیا محسوب می‌شود.

۲۰. آرمانی (Armani)

آرمانی از برندهای معروف لباس

آرمانی یکی از برندهای معروف لباس است که ارزشی معادل ۳٫۱ میلیارد دلار دارد. ستارگان هالیوود از وفادارترین مشتری‌های این برند هستند. تخصص برند آرمانی تولید کت و شلوار است؛ آن‌ها این لباس را از بهترین و لوکس‌ترین پارچه‌ها تولید می‌کنند. این برند حتی عطر، کیف و کمربند چرمی، عینک، کفش و .. نیز عرضه می‌کند.

۲۱. فندی (Fendi)

فندی از برندهای معروف لباس

ارزش کلی برند فندی حدودا ۳٫۵ میلیارد دلار است. پائولا فندی این شرکت را در سال ۱۹۲۵ میلادی تاسیس کرد. تخصص فندی در زمینه تولید پوشاک باکیفیت و همچنین کیف و اکسسوری است. در سال ۱۹۹۷ مدلی از کیف‌های زنانه را به نام کیف باگتی عرضه کرد. برند فندی با به‌روزرسانی خلاق در دنیای مد توانسته است تا به امروز استانداردهای خود را حفظ کند.

۲۲. ورساچه (Versace)

ورساچه از برندهای معروف لباس

ورساچه برندی ایتالیایی است. ارزش کلی این برند ۵٫۵ میلیارد دلار و درآمد فعلی آن حدود ۱ میلیارد دلار است. ورساچه در سال ۱۹۷۸ توسط جانی ورساچه تاسیس شد. این برند یکی از پردرآمدترین برندهای لایف‌استایل در جهان به‌شمار می‌رود.

استایل ما منعکس‌کننده نگرش ما است و پیدا کردن لباس و اکسسوری باکیفیت برای تاثیرگذاری در افراد لازمه این امر است. کیفیت و حسی که لباس ما بر دیگران می‌گذارد، دلیل خاص بودن آن است؛ پس حتما در انتخاب استایل خود دقت کنید. شما می‌توانید بسته به استایل‌تان از میان برندهای معروف جهان لباس‌هایتان را انتخاب کنید و خاص باشید.

در فروشگاه اینترنتی مدمن می‌توانید لباس‌هایی با برندهای مشهور خارجی و برندهای لباس ایرانی را پیدا کرده و خرید کنید. ما در این مقاله برندهای معروف لباس خارجی را معرفی کردیم؛ نظر شما در مورد برندهای ایرانی چیست؟ کیفیت کدام برند لباس ایرانی را می‌پسندید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: airtract و cordmagazine وlist.ly