10 اشتباه هنگام خرید کفش‌های رسمی (بخش اول)

کفش‌های رسمی و باکیفیت، با وجود این‌که معمولا قیمت بالایی دارند اما تقریبا همه‌ی مردها باید حداقل چند جفت از آن‌ها را در کنار دیگر پوشاک شیک و رسمی‌شان داشته باشند.

کفش‌ها، پایه‌ی اصلی یک استایل زیبا و مناسب محسوب می‌‌شوند. آن‌ها در پایین‌ترین بخش از بدن قرار دارند و شاید نسبت به بالاتنه خیلی در معرض دید نباشند، اما اگر ظاهر خوبی نداشته باشند به راحتی استایل شما را خراب خواهند کرد. توجه کردن به جزئیات باعث می‌‌شود فردی به نظر برسید که همیشه خوش‌تیپ است و به استایل خود اهمیت می‌دهد.

اگر کفش مناسبی به پا نداشته باشید، حتی با پوشیدن لباس‌های گران‌قیمت باز هم جلوه‌ی بدی پیدا خواهید کرد و کاری می‌کنید تا آن‌ لباس‌ها ارزان‌قیمت تلقی شوند. البته خرید کفش‌های باکیفیت و مناسب اصولی هم دارد که باید از آن‌ها پیروی کنید. رعایت نکردن این اصول، به همان اندازه‌ که یک جفت کفش بی‌کیفیت برای یک استایل شیک ضرر دارد، مضر خواهد بود.

در این مقاله می‌خواهیم به اشتباهاتی که ممکن است هنگام خرید کفش‌های رسمی و یا حتی بعد از خرید آن‌ها انجام بدهید اشاره کنیم. پس اگر به استایل خود اهمیت می‌دهید، در ادامه با مدمن و بخش اول از 10 اشتباه هنگام خرید کفش‌های رسمی همراه باشید.

 

  1. یکی دانستن ارزش و قیمت

این بزرگ‌ترین اشتباهی است که هنگام خرید یک کفش می‌توان مرتکب شد. ارزش و قیمت با یکدیگر برابر نیستند.

برای خرید یک کفش باید به قیمت و حسی که به آن دارید دقت کنید. بعد از خرید هم تعدادی که آن‌ها را به پا داشته‌اید مهم خواهد بود. اگر پول کمی برای یک کفش بدهید و از آن‌جایی که حس خوبی به آن ندارید، آن را نپوشید یا دور بیندازید، در اصل پول خود را به آتش کشیده‌اید.

اما اگر برای مثال دو یا سه برابر هزینه‌ی کفش قبلی را برای یک جفت کفش باکیفیت و مرغوب بکنید، و آن‌ها را به دفعات زیاد بپوشید، متوجه‌ی ارزش بالای آن خواهید شد. البته منظورمان این نیست که هزینه‌ی بسیار بالایی برای یک کفش بکنید، ولی اگر حس خوبی به کفش ارزان‌قیمت ندارید و مثلا پاهای‌تان را اذیت می‌کنند، دلیلی برای خرید آن‌ها نخواهید داشت. در نتیجه بهتر است هزینه‌ی بیشتری بکنید و کفشی را که راه رافتن را به یک عادت شیرین تبدیل می‌کند بخرید.

اگر کفش‌های‌تان را دوست داشته باشید، همیشه به بهانه‌های مختلف آن‌ها را پا می‌کنید و علاقه‌ی شما و تعداد دفعاتی که آن‌ها را پوشیده‌اید، ارزش‌شان را بالاتر می‌برند و دیگر رقم قیمت برای‌تان مهم نخواهد بود. هدف استایل همین است: حس خوبی نسبت به خود و پوشاک‌تان پیدا کنید و با اعتمادبه‌نفس در جامعه و در معرض دید دیگران قرار بگیرید.

 

  1. هزینه‌ی زیاد برای کفش‌های گران‌قیمت

کفش‌های رسمی به دو روش می‌توانند پول و سرمایه‌ی شما را درو کنند. یکی خرید برندهای معروف دنیای مد و فشن است که تنها برای نام‌شان پول اضافه می‌دهید. دیگری هم برندهای باکیفیتی هستند که بعضی از محصولات‌شان قیمت گزافی دارند.

با وجود اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین، و حتی دسترسی اینترنتی به خود کمپانی‌های تولیدکننده، می‌توانید بهترین کفش‌ها را با کم‌ترین قیمت پیدا کرده و با هزینه‌های زیاد و بیهوده برای همیشه خداحافظی کنید.

اگرچه بعضی کفش‌ها با توجه به قیمت بالایی که دارند، خوب و بسیار با کیفیت هم به حساب می‌آیند، اما گاهی بهتر است به‌جای خرید آن‌ها، چند جفت کفش باکیفیت دیگر را که قیمت کم‌تری دارند بخرید و علاوه بر کارآمد بودن‌شان و صرفه‌جویی کردن، همچنین بتوانید به استایل خود تنوع بدهید و کفش‌های گوناگون را با پوشاک مختلف بپوشید.

پس فراموش نکنید که هزینه‌ی زیاد همیشه هم خوب نیست و باید از پرداخت‌های اضافی و الکی دوری کنید.

 

  1. شروع نکردن با خرید کفش‌های کلاسیک

استایل‌های جدید و متنوع زیادی را که این روزها در دنیای مد و فشن پیدا می‌شوند کنار بگذارید. شما کلکسیون‌ کفش‌های‌تان را باید با خرید کفش‌های کلاسیک شروع کنید. این کفش‌ها همیشه تازگی دارند و هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند، و همچنین با اکثر لباس‌های رسمی هم‌خوانی دارند. البته به انتخاب رنگ آن‌ها باید دقت داشته باشید؛ رنگ مشکی معمولا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

کفش‌های جدید و مدرن هم موارد واقعا خوبی هستند. اما در هر صورت باید اول با کلاسیک‌ها شروع کنید. کلاسیک همیشه باقی می‌مانند و می‌توانند سال‌های سال برای شما خوش‌تیپی و شیک‌پوشی به دنبال داشته باشند.

 

  1. ندانستن نحوه‌ی تشخیص کیفیت کفش‌های مردانه

تابه‌حال پیش‌ آمده که کفشی را خریده باشید و با خیال این‌که انتخاب مناسبی کرده‌اید، متوجه مواردی از جمله چسب‌کاری یا از پلاستیک ساخته شده بودن آن شوید؟

مشکلی که کفش‌های چسب‌کاری‌شده دارند، خود چسب‌ها نیستند (اگرچه این به معنای خراب شدن و از بین رفتن چسب‌ها، و در نتیجه جدا شدن بخش‌های کفش است) بلکه این موضوع نشان‌دهنده‌ کیفیت پایین کفش به شمار می‌رود. اگر آن‌ها به قدری ارزان هستند که از چسب برای وصل کردن قسمت‌های‌شان استفاده شده باشد، پس مطمئن باشید آن قسمت‌ها هم از مواد مرغوبی ساخته نشده‌اند.

در عوض، کفش‌هایی را بخرید که از طریق دوختن شکل گرفته‌اند. البته این دوخت‌ها هم انواع مختلفی دارند، ولی خیلی فرقی نداشته و مهم این است که همه‌ی آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اکثر این‌ کفش‌ها دارای یک کفی چرم یا لاستیک هستند که به زیر کفش دوخته شده است و اگر لایه‌ی رویی آن را بردارید و داخل کفش را مشاهده کنید، دوخت‌ها قابل دیدن هستند.

با توجه داشتن به این موارد، می‌توانید از کیفیت کفش اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت آن‌ را بخرید.

 

  1. خرید تنها یک جفش کفش رسمی

شما نباید تنها یک کفش رسمی داشته باشید و هر روز آن‌ها را بپوشید، بلکه باید چندین کفش داشته باشید و هر کدام را در روزهای مختلف پا کنید. این کار همان‌طور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم نه تنها به تنوع در استایل شما کمک می‌کند، بلکه زمانی را به کفش‌ها اختصاص می‌دهد تا نفس بکشند.

اگر نمی‌خواهید استایل‌های گوناگون را امتحان کنید و فقط به یک مدل علاقه دارید، می‌توانید رنگ‌های دیگر آن را بخرید و یا از موارد دیگری مثل چرم مخمل به‌جای چرم معمولی استفاده کنید.

شما هم باید به استایل خود تنوع بدهید و هم بگذارید کفش‌های‌تان استراحت کنند. با خرید چند جفت کفش، برای مدت زیادی می‌توانید کفش‌های زیبا و نو داشته باشید و همیشه خوش‌تیپ و چشم‌گیر دیده بشوید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منتظر ادامه‌ی این مقاله و 5 اشتباه دیگر باشید. ممنون از همراهی شما.