یک دست بپشوید و خاص دیده شوید!

یک دست پوشیدن یا ست کردن به ترکیب منظم و مناسبی از پوشش و استایل گفته شده که باعث جلوه‌ای منحصربه‌فرد می‌شود. این کار فقط محدود به ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر نمی‌شود؛ شما علاوه بر رنگ، نیاز دارید تا تناسبی میان جنس پوشش‌تان هم برقرار کنید. امروزه، یک دست پوشیدن یکی از بهترین گزینه‌ها در استایل و مد محسوب می‌شود. اگر تاکنون لباس‌های یک رنگ یا با تشابه رنگی پوشیده‌اید، تقریبا نصف راه یک دست پوشیدن را طی کرده‌اید و فقط نیاز دارید تا چند نکته‌ی کوچک ولی مهم را در نظر داشته باشید. یک دست پوشیدن صرفا یک رنگ پوشیدن نیست و به عنوان یک استایل مهم و محبوب شناخته می‌شود. همچنین این کار ممکن است بر خلاف تصورتان از زیبایی و جذابیت‌تان بکاهد. در ادامه با بررسی نکات یک دست پوشیدن و ست کردن، همراه مدمن باشید.

 


قوانین یک دست پوشی


رنگ پوشش‌تان را با دقت انتخاب کنید


شاید فکر کنید که در ست کردن انتخاب رنگ زیاد اهمیت ندارد و مهم یک دست بودن آن است. ولی انتخاب رنگ یکی از مهمترین نکات یک دست پوشیدن به حساب می‌آید. درست است که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و شخصیت‌تان رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را بپوشید، ولی بهتر است نکته‌ای مهم را، یعنی تناسب داشتن رنگ با پوست‌تان، در نظر داشته باشید. این تناسب رنگ تاثیر بسزایی در استایل و جذابیت‌تان می‌گذارد. ما به شما قهوه‌ای سوخته، آبی نفتی یا سرمه‌ای را توصیه می‌کنیم؛ علاوه بر این سعی کنید در حد امکان از رنگ‌های روشن بپرهیزید.


از تناسب یک رنگ استفاده کنید


یک دست پوشیدن صرفا استفاده از یک رنگ در تمام پوشش‌تان نیست. شما نیاز دارید تا تناسب یک رنگ را رعایت کرده و آن را در یک تم خاص استفاده کنید. برای مثال طیف تیره و روشن یک رنگ خاص را در پوشش‌تان به‌کار بگیرید. این کار علاوه بر یک دست بودن، تفاوت‌های کوچکی را ایجاد کرده و از خسته‌کننده شدن‌‌ تیپ‌تان جلوگیری می‌کند و همچنین جذابیت خاصی را هم به تصویر می‌کشد.


تفاوت‌های جزیی به شما کمک می‌کنند


اگر از استفاده یک رنگ دل‌زده می‌شوید و فکر می‌کنید استایل جالبی برای شما نمی‌تواند باشد، نگران نباشید. شما نیاز ندارید تا سرتاسر ظاهرتان را با یک رنگ بپوشانید و اگر فکر می‌کنید از زیبایی شما می‌کاهد، از تفاوت‌های جزیی در پوشش‌تان استفاده کنید؛ برای مثال می‌توانید یک تی شرت یا پیراهنی با رنگی متفاوت را تن کنید. این کار نه تنها یک دست پوشیدن شما را حفظ می‌کند بلکه به زیبایی و جذابیت شما هم می‌افزاید. برای مثال یک دست مشکی پوشیدن ممکن است حالتی از غم را به تصویر بکشد؛ در نتیجه شما با افزودن یک رنگ دیگر به آن، می‌توانید از این تصور جلوگیری کنید.

 


بافت‌های متفاوت بپوشید


در بسیاری موارد یک بافت پوشیدن باعث از بین رفتن زیبایی و جذابیت پوشش و استایل‌تان می‌شود. از الگو‌ها و بافت‌های متفاوت استفاده کنید، این کار باعث تنوع در لباس‌تان می‌شود و پوشش شما شکل یونیفرم به خود نمی‌گیرد. شما باید جنس و بافت‌های غیر منتظره بپوشید؛ برای نمونه، لباس‌های کاموایی را با کاپشنی چرم بپوشید یا نخ‌های پشمی را با پوشش ابریشمی خود ست کنید.
شما می‌توانید رنگ‌های پوشش‌تان را با یکدیگر ست و در بافت‌شان تفاوت ایجاد کنید، شما با این کار علاوه بر استایلی یک دست، تفاوت‌هایی را ایجاد کرده‌اید که به زیبایی و خوشتیپ‌شدن‌تان می‌افزایند.
همچنین اگر مایل به داشتن رنگ‌هایی متفاوت نیز هستید می‌توانید از کفش یا اکسسوری‌های خود کمک بگیرید و آن‌ها را متفاوت با استایل اصلی‌تان بپوشید.


تنوع در کفش‌ها و اکسسوری‌ها


همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، برای یک دست پوشیدن نیازی به پوشیدن لباس‌ها و کفش‌های یک رنگ و یک دست نیست و بر خلاف تصور، این کار باعث خسته‌کننده‌دیدن شما می‌شود و جذابیت شما را از بین می‌برد. شما می‌توانید با ایجاد تفاوت در کفش‌ها و اکسسوری‌ها، تصویری جذاب را در چشم مخاطبان‌تان ایجاد کنید. اگر مایل به تفاوت فاحش در استایل‌تان نیستید، می‌توانید در محدوده رنگ اصلی پوشش‌تان آن‌ها را انتخاب کرده و ست کنید. بسیاری علاوه بر کفش‌ها و اکسسوری‌ها به فکر ایجاد تفاوت جزئی در تیشرت یا پیراهن خود می‌افتند، شما هم می‌توانید از این ایده استفاده کرده و با توجه به سلیقه خود پوششی یک دست و جذاب ایجاد کنید.

 


رنگ‌ها


رنگ‌ها نقشی اساسی را در یک دست پوشیدن ایفا می‌کنند و تاثیر بسزایی بر استایل شما می‌گذارند. در بخش زیر ما به بررسی بهترین رنگ‌ها در زمینه یک دست پوشیدن می‌پردازیم:

 


سیاه


در بیشتر رنگ‌ها شما نیاز دارید تا نکاتی از قبیل رنگ پوست‌تان و... را در نظر بگیرید، اما سیاه بر خلاف دیگر رنگ‌ها، برای تمام پوست‌ها مناسب است. شما می‌توانید سیاه را به عنوان رنگ اصلی پوشش‌تان استفاده کنید و برای تفاوت‌تان، بافت‌های مختلف را به کار بگیرید. این استایل یکی از بهترین‌های سال‌های اخیر بوده و طرفداران زیادی را برای خود به دنبال داشته است.

 


آبی


آبی از آن دسته رنگ‌هایی است که برای استفاده از آن باید به رنگ پوست‌تان دقت داشته باشید. اگر‌چه آبی هم در طیف‌های روشن و تیره به بازار عرضه می‌شود، ولی این رنگ بیشتر به پوست‌های روشن و سفید می‌آید و ترکیب زیبایی با این رنگ پوست می‌سازد. آبی از دسته رنگ‌هایی است که زود به چشم می‌آید و جذابیت خاصی برای شما ایجاد می‌کند. این رنگ در سال‌های گذشته در رده دوم رنگ‌ها قرار گرفته است و محبوبیت زیادی را برای خود به دست آورده. اگر در جلوی کمد لباس خود دودل هستید و نمی‌دانید چه رنگی را تن کنید، آبی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 


سبز


زمانی که از رنگ سبز در مد و فشن حرف می‌زنیم، بیشتر سبز تیره و یا سبز لجنی به چشم می‌آید. سبز روشن یا لیمویی در مد طرفداران زیادی ندارد و جذابیتی برای مخاطبان به دنبال نداشته است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، سبز هم از رنگ‌هایی است که برای آن باید رنگ پوست‌تان را در نظر بگیرید. پس زمانی که به خرید می‌روید به این نکته دقت داشته باشید. سبز در رده سوم در بین رنگ‌ها از نظر جذابیت و محبوبیت قرار می‌گیرد و زمانی که پای مهمانی به وسط می‌آید، رنگ لجنی و تیره می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب برای یک استایل زیبا باشد.

 


رنگ‌های خنثی


رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری، کرمی و... از گونه رنگ‌هایی‌اند که مناسب همه افراد در هر استایل و سنی هستند. این رنگ‌ها همانطور که از اسم‌شان پیداست، به دلیل خنثی بودنشان، ظاهر بسیار زیبا و جذابی را در یک دست و یک رنگ پوشیدن شکل می‌دهند. شما می‌توانید از جنس‌ها و دوخت‌های مختلف این رنگ نیز استفاده کنید و در کنار یک دست بودن‌تان، تفاوت‌های کوچکی را در پوشش‌تان به تصویر بکشید. اگر احساس خوبی نسبت به رنگ‌های طبیعی یا بسیار تیره ندارید، این گروه رنگ‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.