راهنمای محافظت از بوت‌ها در زمستان

بوت‌ها یکی از بهترین مواردی هستند که اگر به دنبال داشتن تیپی شیک و استایلی خاص می‌گردید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با اینکه قانون خاصی برای پوشیدن بوت‌ها وجود ندارد، ولی این نوع پاپوش بیشتر برای هوای سرد زمستان مناسب است. اما مهم‌ترین موردی که باید در نظر گرفته شود، حفاظت درست از بوت‌ها است.

بوت‌ها اگر در شرایط مناسبی قرار نگیرند و از آن‌ها به خوبی نگهداری نشود، به راحتی آسیب می‌بینند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. محافظت از بوت‌ها کار خیلی سختی نیست و ما در این مقاله به راحتی شما را راهنمایی خواهیم کرد. پس اگر به بوت و زیبایی ظاهرتان اهمیت می‌دهید، در ادامه با مدمن و راهنمای محافظت از بوت‌ها در زمستان همراه باشید.

1. بوت‌ها را پس از هربار پوشیدن در محلی برای نگهداری قرار دهید

الیاف درونی بوت‌های چرمی، دائما در حال خشک شدن هستند. به همین دلیل چرم نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود. چرم همچنین طی واکنش‌های شیمیایی، برای مثال قرار گرفتن در معرض پرتوی فرابنفش خورشید، کهنه و شکسته می‌شود.

گرما، نور مستقیم و اصطکاک مواردی هستند که سلامت بوت‌ها را در خطر قرار می‌دهند، و زمانی که بوت را به پا دارید، نمی‌توانید از این آسیب‌دیدگی‌ها پیشگیری کنید. پس هدف اصلی از نگه‌داری بوت‌ها در مکانی مناسب، کنترل این سه مورد برای محافظت از روغن درون چرم و جلوگیری از خشک شدن آن است.

مشکلی ندارد اگر بعد از قدم زدن در برف و باران به خانه بازگشتید و با استفاده از یک پارچه‌ی نرم و خشک، بوت‌ها را تمیز کردید، اما سعی کنید هرگز از گرما برای خشت کردن‌شان کمک نگیرید. شاید با اینکار سریع‌تر خشک شوند، اما عمر آن‌ها بسیار کم می‌شود. همچنین زمانی که بوت‌ها را پا نکرده‌اید، در نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

2. ضد آب کردن بوت‌ها

بیشتر تمیزکننده‌های چرم حاوی موادی هستند که رطوبت را از بین می‌برند، پس یک جفت بوت چرمی که به خوبی نگهداری شده‌، مشکلی برای قرار گرفتن در آب و هوای زمستانی و برفی ندارد. اگر شما بوت‌ها را به طور منظم برق می‌اندازید و از تمیزکننده‌های مناسب استفاده می‌کنید، هیچ نگرانی نخواهید داشت.

بعضی از کارخانه‌ها از موادی برای درزگیر و مهر و موم کردن بوت‌های خود استفاده می‌کنند، پس قبل از اینکه خودتان دست‌به‌کار شوید، حتما آن‌ها را بررسی کنید.

پیش از این که از موادی برای ضدآب و درزگیر کردن بوت‌ها کمک بگیرید، حتما آن‌ها را تمیز کنید. همچنین برای این که از این محصولات مطمئن شوید، آن‌ها را روی بخش کوچکی از بوت‌ها امتحان و سپس تمام آن را استفاده کنید. هر محصولی برای تمامی بوت‌ها مناسب نیست، پس حتما درباره‌ی تمامی برندها و شرایط مختلف تحقیق کنید تا بوت‌های‌تان آسیب نبینند.

3. محافظت و تمیز کردن بوت‌ها

طبیعتا می‌دانید که چرم، پوست حیوانات است. درست همانند پوست انسان، چرم هم در زمستان و در معرض گرما قرار گرفتن ممکن است خشک شود، پس باید به آن‌ها توجه زیادی داشته باشید.

بوت‌های چرمی باید زود به زود تمیز و واکس زده بشوند. اگر شما فقط از واکس‌های مایع استفاده می‌کنید، اکنون بهتر است به سراغ کرم‌های غلیط‌تر و موادی که حاوی عناصر نفتی هستند بروید. این مواد عمر طولانی‌تری به بوت‌ها می‌دهند و رطوبت بیشتری را از آن‌ها می‌گیرند. شما نیاز به هزینه‌های زیادی ندارید و هر نوع محافظت‌کننده‌ای که مناسب روزهای زمستان است، می‌تواند به کمک‌تان بیاید.

شما همچنین می‌توانید از وازلین هم استفاده کنید. مقدر کمی وازلین و یک پارچه‌ی نرم، ترکیب خوبی برای خراش‌ها و کثیفی‌های روی بوت‌ها خواهد بود و همچنین چرم را به خوبی چرب و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.  آخرین موردی که باید در نظر بگیرید، مراقبت از چرم‌های جیر و مخملی است. این نوع چرم آسیب‌پذیری بالایی در برابر لکه‌های آب دارد، پس حتما بعد از بازگشت به خانه، بوت‌ها را با حوله خشک کنید.

با رعایت نکاتی که گفته شد، می‌توانید از بوت‌های خود به خوبی محافظت کنید و با خیالی راحت فصل زمستان را پشت سر بگذارید.

از همراهی‌تان سپاس‌گذاریم. لطفا این مطلب را به اشتراک بگذارید.