ده اشتباهی که جوانان با استایل خود می‌کنند (بخش دوم)

شکل دادن یک استایل شیک و زیبا در دوران جوانی، کار سختی محسوب می‌شود. بیشتر مواردی که در دسترس جوانان هستند، یا آن‌ها را زیادی بالغ، یا به طرز نامناسبی نوجوان و خام نشان می‌دهند.

در این دوره، ممکن است اشتباهات زیادی مرتکب شوید و استایل خود را خراب کنید. یکی از بزرگ‌ترین دلایل انجام این اشتباهات، نداشتن تجربه است. مورد دیگر هم پوشاک و برندهای مختلفی که این روزها دنیای مد و فشن را احاطه کرده‌اند، به شمار می‌رود.

در بخش این مقاله 5 مورد از این اشتباهات را معرفی و بررسی کردیم، و همچنین دیدیم چطور می‌توان از انجام آن‌ها اجتناب کرد. اگر شما هم تابه‌حال این موارد را انجام داده‌اید، دیگر حواس‌تان را جمع کنید تا استایل خود را در سنین جوانی فدا نکنید و همیشه شیک‌پوش و خوش‌استایل دیده شوید. حال در ادامه‌ی این مقاله، می‌خواهیم به 5 مورد دیگر نگاه بیندازیم. اگر قسمت اول را خوانده‌اید، در ادامه با مدمن و 5 اشتباه دیگری که جوانان با استایل خود می‌کنند همراه باشید.

 

  1. خرید بیش‌ازحد

به طور حتم خیلی از افراد جوان، درآمد زیادی ندارند و از آن‌طرف، خرج‌شان هم به دلیل تحصیل، ازدواج و... بسیار بالاست. ممکن است درآمد شغلی که تازه به‌دست آورده‌اند، نصف هزینه‌های‌شان هم نشود و نیازشان را رفع نکند. به همین دلیل، این افراد به سراغ خریدهای ارزان‌قیمت و لباس‌های معمولی با کیفیت پایین می‌روند.

اما چیزی که نصیب‌شان می‌شود، یک جالباسی پر از لباس‌های نامناسب و بدریختی است که هیچ علاقه‌ای به پوشیدن آن‌ها ندارند. اگر شما هم با این مشکل سروکله می‌زنید، ممکن است به خریدهای خود ادامه بدهید و به‌جای بالا بردن سطح استایل لباس‌های‌تان، تنها تعداد آن‌ها را بیشتر کنید و هیچ پیشرفتی در ظاهر خود به‌وجود نیاورید. با این کار، همچنین باعث می‌شوید لبا‌س‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید هم دیده نشده و در میان حجم انبوهی از لباس‌های گوناگون گم شوند.

برای رفع این مشکل، تمرین کنید تا با وجود علاقه‌ی زیاد به خرید کردن و شکل دادن یک مجموعه لباس پروپیمان، خودتان را کنترل کنید و هر چیزی را نخرید. دور ژاکت‌های چرم مصنوعی، کت و شلوارهای پلی‌استر و کفش‌هایی را که برای ساخت‌شان از چسب به‌جای دوخت استفاده شده کاملا خط بکشید. درباره‌ی ویژگی‌هایی که یک جنس را مرغوب و باکیفیت می‌کنند تحقیق و بهترین مکان برای خرید آن‌ها را پیدا کنید. از خرید لباس‌های ارزان، که فقط باعث خراب شدن استایل‌تان می‌شوند، دوری کنید و وارد مرحله‌ی جدیدی از استایل و شیک‌پوشی شوید.

 

  1. زیاده‌روی در ست کردن

ترکیب درست و حرفه‌ای طرح‌ها، پارچه‌ها و استایل‌های مختلف لباس‌ها، کاری نیست که یک شبه بتوان آن را یاد گرفت. این موضوع باعث می‌شود تا خیلی از جوان‌ها بخش‌های گوناگون تیپ‌شان را دقیقا مثل یکدیگر ست کنند.

فکر کردن به این‌که اجزای پوشش‌تان چگونه یکدیگر را به نمایش می‌گذارند و از هم تعریف می‌کنند، چیزی است که باید مدنظر قرار بدهید. اما به این معنا نیست که کراوات، دستمال جیبی و جوراب‌تان باید دقیقا یک طرح یا رنگ یکسان و مشابه داشته باشند. مخصوصا اگر رنگ پیراهن‌تان هم کاملا شبیه به اکسسوری‌های شما باشد.

اگرچه این مدل از ست کردن ممکن است در مراسم‌های رسمی مثل عروسی زیاد به چشم بیاید و خیلی‌ها آن را قبول داشته باشند، اما باعث نمی‌شود که این استایل به عنوان بهترین روش برای لباس‌ پوشیدن و انتخاب بخش‌های یک تیپ زیبا و شیک شناخته شود.

راه‌حل شما این است که لباس‌های ساده به تن کنید و اصول صحیح ست کردن را یاد بگیرید. با انتخاب رنگ‌های خنثی به عنوان پایه‌ی استایل‌تان، و سپس استفاده از رنگ‌های مختلف در قسمت‌های گوناگون آن، دیگر نگران خراب شدن ظاهرتان نخواهید بود و یک استایل مناسب را به نمایش خواهید گذاشت. پس از این به بعد هنگام انتخاب اجزای لباس‌های‌تان، به رنگ و طرح‌های مکمل، به‌جای کاملا یکی بودن آن‌ها، توجه داشته باشید.

 

  1. پوشیدن پیراهن‌های رسمی مشکی

هیچ مشکل خاصی در پوشیدن پیراهن‌های رسمی تیره وجود ندارد، اما برای خوش‌تیپ بودن با این نوع پیراهن‌ها، به مهارت بیشتری نیاز خواهید داشت.

پیراهن‌های رسمی مشکی، با هر رنگ پوستی هم‌خوانی ندارند، ترکیب‌شان با کت و شلوار کار سختی خواهد بود، و در کل نسبت به پیراهن‌های رسمی رنگ روشن، از رسمیت کمتری برخوردار هستند.

اما زمانی استایل شما خراب می‌شود و از ظاهر می‌افتد که از کراوات با رنگی روشن‌تر از پیراهن استفاده کنید. البته این استایل را هم می‌توان با کمی تلاش به خوبی نشان داد، اما بهتر است برای استایل‌های فصلی و متفاوت استفاده شود، چون همیشه نمی‌تواند بهترین انتخاب به حساب بیاید.

بهتر است همیشه پیراهن‌های رسمی رنگ روشن را انتخاب کنید. این نوع پیراهن در سراسر دنیا شیک و زیبا شناخته می‌شود، برای تقریبا تمامی موقعیت‌ها مناسب است، و زمانی که با یک کت پوشیده می‌شود، تمامی نگاه‌ها را سمت صورت فرد جذب می‌کند.

سعی کنید یک جالباسی مملو از پیراهن‌های سفید و رنگ روشن ساده یا  با طرح‌های ریز و راه‌راه‌های رنگی داشته باشید و همیشه خود را شیک‌پوش و خوش‌استایل به تصویر بکشید.

 

  1. توجه نکردن به فصل و لباس‌های متناسب با آن

دارا بودن مجموعه لباسی از الیاف مختلف، برای مثال پارچه‌های سبک و نازک‌تر برای فصول گرم، و پارچه‌های ضحیمی مثل پشم و پنبه‌ی سنگین برای فصل‌های سرد سال، به خوبی شما را از بقیه هم‌سن‌وسالان‌تان جدا خواهد کرد و وارد سطج جدیدی از استایل می‌کند.

آیا تابه‌حال کسی را دیده‌اید که یک کت و شلوار پشمی مشکی را به همراه کفش‌های تاکسیدو را در یک مراسم عروسی تابستانه بپوشد؟ این ظاهری غیرطبیعی و نامناسب را به نمایش می‌گذارد. صرف نظر از میزان رسمی بودن، لباس‌ پوشیدن با توجه به فصل و آب‌وهوا است که سطح شما را بالا می‌برد.

راه‌حل برای این اشتباه و پیدا کردن یک تیپ زیبا و راحت، انتخاب الیاف کتان یا پنبه‌ی سبک و رنگ روشن برای تابستان، و همچنین پنبه‌ی سنگین یا پشم برای پاییز و زمستان است. پیراهن‌های کتان و آستین‌کوتاه می‌توانند ظاهر فوق‌العاده شیکی برای روزهای تابستانی شما به ارمغان بیاورند، و شلوارهای پنبه‌ای، پلیورهای گرم پشمی، و پیراهن‌های فلانل ضخیم هم بهترین انتخاب برای روزهای خنک و سرد خواهند بود.

علاوه بر این، برای جلوگیری از تبدیل شدن به فردی که با شرایط تناسب ندارد و قبل از بیرون زدن از خانه، آب‌وهوا را چک نکرده، همیشه نسبت به انتخاب لباس‌های‌تان دقت زیادی به خرج بدهید. کت، کلاه، بوت، عینک دودی، ژاکت سبک و یا حتی یک چتر می‌توانند کمک زیادی به کاربردی بودن استایل شما در کنار زیبایی آن کنند.

 

  1. استفاده زیادی از اکسسوری‌ها

همان‌طور که بیشتر درباره‌ی استایل مردانه یاد می‌گیرید، اطلاعات بیشتری جذب کرده و برای به‌کار گرفتن آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنید. نتیجه‌ی آن هم استفاده‌ی هم‌زمان و بیش‌ازحد از مواردی مثل ساعت مچی، دستبند، دستمال جیبی، سنجاق سینه، کراوات، دکمه یقه، ساس‌بند، کمربند و یا هر چیز دیگری که توجه‌تان را جلب می‌کند خواهد بود!

بهترین نامی که می‌توان به این استایل داد، «درخت کریسمس» است!

یک استایل واقعی، به معنای استفاده از تمامی یا تعداد زیادی اکسسوری در یک تیپ نیست، بلکه به‌گونه‌ای باید مورداستفاده قرار بگیرند که بخش‌های مختلف یک استایل را به هم وصل کنند و تناسب بیشتری به آن بدهند، و همچنین باعث بشوند ظاهر آن رنگ و روح بیشتری داشته باشد.

حواس‌تان باشد، هنگامی که بحث استایل وسط است، هر چه تعداد کمتر و ظاهر خلوت‌تر باشد، بهتر خواهد بود. یک الی دو اکسسوری را انتخاب کرده و به سبک خاص خودتان تبدیل کنید. اگر به دکمه سرآستین فرانسوی علاقه دارید، از آن‌ها استفاده کنید اما دیگر به سراغ سنجاق سینه و گیره کراوات نروید. اگر می‌خواهید همیشه ساعت مچی به دست داشته باشید، دیگر نیازی به انگشتر و دستبند نخواهد بود. البته دستبند و انگشتر می‌توانند در کنار ساعت مچی ترکیب خیلی زیبایی را به وجود بیاورند، اما این ترکیب برای استایل‌های غیررسمی مناسب است و همچنین باید توجه بالایی به انتخاب درست آن‌ها، با توجه به رنگ، جنس و تناسب‌شان، بشود.

از این به بعد با تمرین و انتخاب درست پوشاک‌تان، سعی کنید از این اشتباهات دوری کرده و از بد جلوه دادن استایل‌تان دوری کنید. دوران جوانی، سخت‌ترین دوره برای کشف کردن یک استایل شیک و درخور است. مدهای گوناگون روزبه‌روز عوض می‌شوند و جمعیت کثیری هم آن‌ها را بدون چون‌وچرا دنبال می‌کنند. شما اگر نمی‌خواهید جزو این افراد باشید و برای ظاهر و استایل خود ارزش قائل هستید، باید اشتباهاتی که نام بردیم را مدنظر قرار بدهید و هیچ‌وقت مرتکب آن‌ها نشوید.

 

در آخر نگاهی دوباره به ده اشتباهی که جوانان با استایل خود می‌کنند می‌اندازیم:

  1. ندانستن موقعیت‌های مختلف و لباس‌های مناسب با آن‌ها
  2. کورکورانه مدهای جدید را دنبال کردن
  3. ترکیب نادرست کفش رسمی و شلوار دنیم
  4. درون شلوار قرار ندادن پیراهن‌های رسمی
  5. ندانستن تفاوت بین خرید چند دست لباس و ایجاد یک مجموعه لباس برای ترکیب کردن آن‌ها
  6. خرید بیش‌ازحد
  7. زیاده‌روی در ست کردن
  8. پوشیدن پیراهن‌های رسمی مشکی
  9. توجه نکردن به فصل و لباس‌های متناسب با آن
  10. استفاده زیادی از اکسسوری‌ها

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

با تشکر از همراهی شما، لطفا این مقاله را به اشتراک بگذارید و مدمن را هم به دوستان خود معرفی کنید.