21 پوشاک ضروری که جوانان باید داشته باشند (بخش دوم)

استایل مردهای جوان، نیازمند توجه و کار زیادی است تا خوب از آب دربیاید. در این دوره نباید همانند برادر کوچک‌تر خود لباس بپوشید، اما لباس پوشیدن مثل پدرتان هم مناسب نخواهد بود. شما دوست دارید مثل هم‌سن‌وسالان خود لباس بپوشید و تیپ بزنید، اما هم‌زمان تمایل دارید در یک مدرسه خوب تحصیل کنید، در شرکتی مناسب استخدام بشوید و...

شما می‌خواهید خودتان باشید، اما همچنین به دنبال این نیستید که با ظاهرتان خود را شرمنده کنید. این ویژگی‌های دوره‌ی جوانی، کار را برای داشتن استایلی شیک و مناسب سخت می‌کنند. اما جای هیچ نگرانی نیست، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین استایل را داشته باشید.

در بخش اول این مقاله، ده پوشاکی را که حتما باید آن‌ها را بخرید و در جالباسی خود قرار بدهید معرفی و بررسی کردیم. این لباس‌ها باید اجزای اصلی تیپ شما باشند تا بتوانید به یک ظاهر شیک و درخور دست پیدا کنید. اگر بخش اول را خوانده‌اید و همچنان می‌خواهید در دوران جوانی، یک استایل منحصربه‌فرد، بالغ و سرسنگین داشته باشید، در ادامه مدمن و بخش دوم پوشاک‌های ضروری که هر جوانی باید آن‌ها را دارا باشد را همراهی کنید.

 

  1. لباس‌زیر باکسر

چه نوع پوشاکی است؟

لباس‌های زیر باکسر، به سه نوع «هفتی»، «پاچه‌بلند» و «بریف» (Brief) تقسیم می‌شوند. باکسر بریف چیزی میان هفتی و پاچه‌بلند است و قسمت کوچکی از ران را هم می‌پوشاند.

پاچه‌بلند‌ها، شل و گشاد هستند و شباهت زیادی به شلوارک دارند، درحالی که هفتی‌ها بسیار تنگ و سفت هستند. باکسر بریف‌ها هم مابین آن‌ها قرار می‌گیرند و با فرمی کاملا فیت و اندازه، احساس راحتی هم به شما می‌دهند.

چرا آن را بپوشیم؟

باکسر بریف برای همه با هر فرم بدنی مناسب است. لباس‌های زیر دیگری که به وفور پیدا می‌شوند، استایل خیلی خوبی ندارند و ممکن است شما را اذیت هم بکنند. اگر لاغر باشید، پارچه‌های اضافه پوست‌تان را تحریک کرده و حساس می‌کنند. اگر چاق باشید هم باعث می‌شوند بزرگ و‌ بداستایل‌تر دیده بشوید.

چگونه آن را بپوشیم؟

مطمئن شوید که لباس زیر‌تان کاملا از جنس پنبه خالص است. الیاف مصنوعی باعث عرق‌سوز شدن و آسیب دیدن پوست می‌شوند.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

هر روز!

 

  1. جوراب پنبه‌ای یا پشمی رسمی

چه نوع پوشاکی است؟

جوراب‌های رسمی، جوراب‌هایی هستند که می‌توانند با کت و شلوار، کفش و شلوارهای رسمی پوشیده شوند. آن‌ها نسبت به جوراب‌های معمولی، نازک‌تر و نرم‌تر هستند.

چرا آن را بپوشیم؟

پوشیدن جوراب‌های معمولی به همراه یک استایل رسمی، کار اشتباهی است و ظاهر شما را خراب می‌کند. پس در این مواقع باید به سراغ یک جوراب رسمی مناسب بروید.

چگونه آن را بپوشیم؟

هیچ ترسی از امتحان کردن رنگ و طرح‌های گوناگون نداشته باشید. اما زمانی که می‌خواهید ظاهری کاملا جدی پیدا کنید و در موقعیت‌های رسمی قرار بگیرید، جوراب‌های ساده و یک‌دست را، که هم‌رنگ شلوارتان هستند، مدنظر قرار بدهید. هم‌خوانی جوراب و شلوار علاوه بر استایلی زیبا، باعث می‌شود قدتان بلندتر هم دیده شود.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

هر وقت که کفش و شلوار رسمی به تن دارید می‌توانید این جوراب‌ها را پا کنید. اما پوشیدن‌شان به همراه شلوار جین و اسنیکر هم شدنی‌ است و می‌تواند ترکیب خوبی به دنبال داشته باشد.

 

  1. بلیزر یا ژاکت اسپرت

چه نوع پوشاکی است؟

تفاوت بین کت تک، بلیزر و ژاکت اسپرت کاملا ساده است: اگر کت به همراه یک شلوار مطابق با آن باشد، همان کت و شلواری است که همه می‌شناسیم. بلیزر از رسمیت کمتری نسبت به کت برخوردار است و مدل دو دکمه‌دار و سرمه‌ای آن هم بسیار محبوب است. ژاکت  اسپرت هم غیررسمی‌ و راحت‌ترین‌شان محسوب می‌شود، فرم آزادتری دارد و با الیاف زمخت‌تری مثل هرینگبون، پشم راه‌راه، مخمل کبریتی و همچنین در طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود.

چرا آن را بپوشیم؟

بلیزر و ژاکت اسپرت ظاهری مردانه و سنگین به شما می‌دهند و برای انواع استایل‌ها، از رسمی تا خودمانی و معمولی، مناسب است.

چگونه آن را بپوشیم؟

بهترین انتخاب، بلیزر سرمه‌ای و ژاکت اسپرت با رنگ‌های خنثی و روشن محسوب می‌شود. بلیزرهای بافت هم مورد خوبی خواهند بود و می‌توانند استایلی خاص و جدید را به دنبال داشته باشند. این مدل از بلیزر، ظاهر خودمانی‌تری داشته و با استایل‌ مردانه و جوان کاملا تناسب دارد. شما می‌توانید آن را با یک تی‌شرت و شلوار جین بپوشید و خو‌ش‌تیپ دیده شوید. در آخر، حتما حواس‌تان باشد که شلوارتان رنگ متفاوتی با ژاکت و بلیزر داشته باشد، وگرنه این‌طور به نظر می‌رسد که تلاش کرده‌اید یک کت و شلوار را جعل کنید!

چه زمانی آن را بپوشیم؟

هر زمان که بخواهید خوش‌استایل و شیک‌پوش دیده شوید اما تمایلی به پوشیدن کت و شلوار ندارید، بلیزر و ژاکت اسپرت می‌توانند به کمک‌تان بیایند.

 

  1. شال زمستانی باکیفیت

چه نوع پوشاکی است؟

یک شال بافت به حساب می‌آید که به اندازه‌ای بلند، عریض و ضخیم است تا شما را گرم کند.

چرا آن را بپوشیم؟

شال‌ها ظاهری ورزیده و مردانه به شما می‌دهند. آن‌ها در ابتدا برای خلبان‌ها ساخته شدند تا در هنگام پرواز و باز کردن کابین، سردشان نشود. خلبان‌های جنگی ظاهری خشن و سنگینی داشتند و شال‌ها می‌توانند این ویژگی‌ها را به استایل شما اضافه کنند.

چگونه آن را بپوشیم؟

به سراغ شالی کاملا پشمی و با رنگی خنثی بروید، تا هم گرم‌تان نگه دارد و هم با انواع لباس‌ها هم‌خوانی داشته باشد. اگر نسبتا نازک و نرم باشد، برای استایل‌های غیررسمی و معمولی مناسب خواهد بود. در مقاله‌ی «10 روش برای بستن شال‌گردن» روش‌های مختلفی را به صورت اینفوگرافیک برای‌تان آورده‌ایم. حتما آن را ببینید و این روش‌های شیک را یاد بگیرید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

در فصل‌های سرد و هر وقت که احساس سرما کردید.

 

  1. پلوشرت پشمی

چه نوع پوشاکی است؟

یک لباس بافت‌پنبه‌ای بوده که دارای یقه و چند دکمه در قسمت گردن است.

چرا آن را بپوشیم؟     

پلوشرت‌ها هم جزو لباس‌های تطبیق‌پذیر قرار می‌گیرند و با بیشتر استایل‌ها هم‌خوانی دارند و می‌توانند تیپ‌های متنوعی را شکل بدهند. شما با پلوشرت‌ها قادر خواهید بود استایل‌تان را بهبود ببخشید و برای مثال از یک پلوشرت آستین‌کوتاه به‌جای تی‌شرت، پلوشرت آستین‌بلند به‌جای پلیور، و حتی با پوشیدن یک ژاکت روی پلوشرت، از آن به‌جای پیراهن استفاده کنید.

چگونه آن را بپوشیم؟

پلوشرت را می‌توانید به همراه شلوار جین، خاکی و یا پنبه‌ای بپوشید. به تن داشتن ژاکت به همراه این ترکیب، اختیاری است.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

در هر موقعیت غیررسمی و معمولی می‌توان آن را بپوشید. پلوشرت، شلوار جین و ژاکت اسپرت، استایلی شیک و راحت را برای شما به ارمغان می‌آورند.

 

  1. پلیور پشم یا ترمه

چه نوع پوشاکی است؟

یک پلیور باکیفیت از الیاف طبیعی مثل پشم، ترمه و پنبه ساخته شده، فرمی کاملا فیت و اندازه دارد و روی بدن آویزان نمی‌شود. پشم یا ترمه، بهترین جنس برای پلیورها به شمار می‌روند.

چرا آن را بپوشیم؟

این نوع پلیور گرم است و هنگام پوشیدن احساس خوبی به شما می‌دهد. علاوه بر این، نظر مردم را جلب شما می‌کند و همچنین گزینه‌ی خوبی برای چندلایه پوشیدن محسوب می‌شود.

چگونه آن را بپوشیم؟

مدل‌های یقه‌هفت به همراه پیراهن‌های یقه‌دار ترکیب شیک و خوبی ارائه می‌دهند؛ اما مدل‌های یقه‌گرد تطابق بیشتری با لباس‌های مختلف دارند. برای زمستان از پلیورهای ضخیم با بافت زمخت‌تر استفاده کنید و پلیورهای نازک و سبک‌تر را هم برای روزهای گرم تابستانی نگه دارید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

تقریبا هر زمانی می‌توانید آن را بپوشید. پلیورها ظاهر خوبی با پیراهن، بلیزر و ژاکت اسپرت دارند و در هر موقعیتی می‌توانند شما را خوش‌تیپ و شیک‌پوش نشان بدهند.

 

  1. پالتو

چه نوع پوشاکی است؟

پالتوها، کت‌های کلاسیکی هستند که توسط دریانوردان پوشیده می‌شدند. این نوع پوشاک معمولا در رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای تیره یافت می‌شوند و دارای یقه برگردان بزرگ و مدل دوطرف دکمه‌دار هستند.

چرا آن را بپوشیم؟

این یادگاری به‌ جا مانده از نیروهای دریایی، ظاهری سنگین و ورزیده به شما می‌بخشد و نسبت به هودی یا کاپشن‌های بادی، شیک و خوش‌استایل‌تر به حساب می‌آید.

چگونه آن را بپوشیم؟

پالتو به همراه شلوار جین، تیپ زیبایی را شکل می‌دهد. شما همچنین می‌توانید آن را روی کت و شلوارتان هم بپوشید و استایلی شیک را به تصویر بکشید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

روزهای سرد سال، بهترین موقع برای تن کردن پالتو خواهند بود.

 

  1. کت چرم یا دنیم

چه نوع پوشاکی است؟

این دو نوع کت، راحت‌ترین و غیررسمی‌ترین ژاکت‌ها برای استایل مردانه و جوان هستند.

چرا آن را بپوشیم؟     

کت چرم یا دنیم، که استایل سنگین و خشنی دارند، باعث می‌شوند شانه‌های‌تان بزرگ‌تر به نظر برسند و همچنین ظاهری ورزیده‌تر پیدا کنید. کت‌های چرم علاوه بر این بسیار زیبا و جذاب هستند و سطح استایل‌تان را به طرز شگفت‌انگیزی بالا می‌برند.

چگونه آن را بپوشیم؟

کت دنیم را می‌توانید به همراه شلوار جین بپوشید، فقط باید دقت داشته باشید که رنگ‌های‌شان متفاوت باشند. برای چرم هم بهترین کتی که توان خریدش را دارید تهیه کنید. اگر نمی‌توانید هزینه‌ی زیادی کنید، حداقل به سراغ جنس‌های ارزان و بی‌کیفیت نروید. چون به سرعت از بین می‌روند و استایل بدی را هم به دنبال خواهند داشت.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

هر وقت خواستید ظاهری جذاب و خشن داشته باشید، به سراغ چرم بروید. اگر هم نمی‌خواهید خیلی سرسخت و سنگین دیده شوید، دنیم برای‌تان مناسب خواهد بود.

 

  1. دستمال جیبی ابریشمی یا پنبه‌ای

چه نوع پوشاکی است؟

دستمال جیبی، یک دستمال است که در جیب کت قرار می‌گیرد. این وسیله فقط جنبه‌ی تزئینی دارد و برای پاک کردن صورت و... استفاده نمی‌شود!

چرا آن را بپوشیم؟

دستمال جیبی در استایل جوان‌ها اهمیت بالایی دارد، چون نشان می‌دهد آن‌ها بلدند چگونه لباس بپوشند. این پوشاک همچنین برای بالا بردن سطح استایل، زمانی که کراوات زیادی محسوب می‌شود، به کار می‌آید. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها و نوع تا زدن‌های مختلف دستمال جیبی، ظاهری جذاب و چشم‌گیری به دست بیاورید.

چگونه آن را بپوشیم؟

روش‌های متنوع تا زدن دستمال جیبی را یاد بگیرید و در تیپ‌های گوناگون خود به کار بگیرید. مدل مربعی، محبوب‌ترین نوع تا زدن به شمار می‌رود. پیش از این در مطلب «[اینفوگرافیک]: آموزش تا زدن دستمال جیبی» مدل دو گوشه‌ای، یا دو مثلثی را هم آموزش داده‌ایم. حتما آن را ببینید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

هر وقت که یک کت شیک و رسمی به تن داشتید، می‌توانید از دستمال جیبی استفاده کنید. رنگ سفید یک‌دست و تای مربعی، بهترین انتخاب برای استایل رسمی خواهند بود.

 

  1. عینک دودی خوش‌استایل

چه نوع پوشاکی است؟

عینک‌های دودی خوش‌استایل و باکیفیت، قیمت بیشتری نسبت به نوع معمولی آن‌ها دارند، اما زیبایی و شیک بودن‌شان ارزش بسیار بالاتری داشته و نسبت به قیمت‌شان می‌ارزد.

چرا آن را بپوشیم؟

آن‌ها شیک و جالب هستند و اگر به درستی استفاده شوند، تاثیر زیادی روی جذابیت شما و بهبود تیپ‌تان خواهند گذاشت.

چگونه آن را بپوشیم؟

تنها کافی است مناسب‌ترین عینک را با توجه به فرم صورت‌تان خریداری کنید. مدل‌های خلبانی و روزمره تقریبا برای همه مناسب هستند و می‌توانند بهترین گزینه باشند.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

تنها در بیرون از خانه و زمانی که هوا آفتابی است اجازه دارید از عینک دودی استفاده کنید. هرگز درون خانه و در تاریکی به سراغ آن‌ها نروید!

 

  1. ساعت مچی آنالوگ کلاسیک

چه نوع پوشاکی است؟

ساعت آنالوگ در مقابل نوع دیجیتال قرار می‌گیرد و دارای عقربه است.

چرا آن را بپوشیم؟

درست است که شما برای چک کردن زمان می‌توانید از گوشی تلفن خود استفاده کنید، اما استایل مردهای جوان باید شامل یک ساعت مچی زیبا شود. ساعت مچی، استایل شما را کامل می‌کند و چک کردن زمان از طریق آن، به‌جای دست بردن درون جیب و دیدن گوشی تلفن، بسیار جذاب‌تر و خوش‌استایل‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این با به دست داشتن ساعت مچی، به فردی وقت‌شناس که زمان خودش و بقیه افراد برای‌اش مهم است تبدیل می‌شوید.

چگونه آن را بپوشیم؟

برای اولین ساعت مچی که قصد خریدش را دارید، چیزی را انتخاب کنید که با هر تیپی تناسب داشته باشد. ساعت‌های ساده و رسمی، که دارای بند چرم هستند، تقریبا با هر نوع تیپی هم‌خوانی دارند.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

همیشه و در هر زمانی باید ساعت مچی‌تان را دست کنید.

 

در آخر دوباره نگاهی به 21 پوشاک ضروری برای مردهای جوان می‌اندازیم:

  1. کراوات
  2. کت و شلوار
  3. پیراهن رسمی سفید و ساده
  4. پیراهن رسمی رنگی
  5. پیراهن آکسفورد دکمه‌پایین
  6. کفش چرمی آکسفورد مشکی
  7. بوت‌های غیررسمی خوش‌استایل
  8. کمربند یا ساس‌بند
  9. شلوار جین هوش‌مندانه
  10. دستکش چرمی رسمی
  11. لباس‌زیر باکسر
  12. جوراب پنبه‌ای یا پشمی
  13. بلیزر یا ژاکت اسپرت
  14. شال زمستانی باکیفیت
  15. پلوشرت پشمی
  16. پلیور پشم یا ترمه
  17. پالتو
  18. کت چرم یا دنیم
  19. دستمال جیبی ابریشمی یا پنبه‌ای
  20. عینک دودی خوش‌استایل
  21. ساعت مچی آنالوگ کلاسیک

 

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

لطفا این مقاله را به اشتراک بگذارید و مدمن را هم به دوستان خود معرفی کنید.

با تشکر از همراهی شما.