21 پوشاک ضروری که جوانان باید داشته باشند (بخش اول)

استایل مردهای جوان، نیازمند توجه و کار زیادی است تا خوب از آب دربیاید. در این دوره نباید همانند برادر کوچک‌تر خود لباس بپوشید، اما لباس پوشیدن مثل پدرتان هم مناسب نخواهد بود. شما دوست دارید مثل هم‌سن‌وسالان خود لباس بپوشید و تیپ بزنید، اما هم‌زمان تمایل دارید در یک مدرسه خوب تحصیل کنید، در شرکتی مناسب استخدام بشوید و...

شما می‌خواهید خودتان باشید، اما همچنین به دنبال این نیستید که با ظاهرتان خود را شرمنده کنید. این ویژگی‌های دوره‌ی جوانی، کار را برای داشتن استایلی شیک و مناسب سخت می‌کنند. اما جای هیچ نگرانی نیست، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین استایل را داشته باشید.

در این مقاله می‌خواهیم پوشاک‌هایی را که حتما باید آن‌ها را بخرید و در جالباسی خود قرار بدهید معرفی و بررسی کنیم. این لباس‌ها باید اجزای اصلی تیپ شما باشند تا بتوانید به یک ظاهر شیک و درخور دست پیدا کنید. پس اگر می‌خواهید در دوران جوانی، یک استایل منحصربه‌فرد، بالغ و سرسنگین داشته باشید، در ادامه مدمن و بخش اول پوشاک‌های ضروری که هر جوانی باید آن‌ها را دارا باشد را همراهی کنید.

 

  1. کراوات

چه نوع پوشاکی است؟

کراوات در انگلیسی «گره گردن» (necktie) نام دارد و دلیل آن هم بلند بودنش نسبت به پاپیون (گره کمانی : bow tie) است.

چرا آن را بپوشیم؟

شما بدون کراوات نمی‌توانید حقیقتا شیک و منحصربه‌فرد دیده شوید. استایل‌های رسمی و تجاری، نیازمند یک کراوات هستند.

چگونه آن را بپوشیم؟

سه یا چهار عدد کراوات در جالباسی خود داشته باشید که همچنین حداقل شامل دو عدد در رنگ‌های تیره و بدون طرح بشوند. چند مدل گره‌ی مختلف را فرا بگیرید و در مواقع مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

با کلیک روی لینک هر کدام از گره‌ها می‌توانید آن‌ها را ببینید و یاد بگیرید:

چه زمانی آن را بپوشیم؟

کراوات را در مواقعی از جمله مصاحبه کاری، محل کار، فارغ ‌التحصیلی، و مراسم‌های رسمی و مهم بپوشید. اگر می‌خواهید از کراوات برای یک استایل راحت و معمولی استفاده کنید، به سراغ کراوات‌های بافت بروید.

بهترین و مطمئن‌ترین نوع ترکیب کراوات و پیراهن، کراوات‌های طرح‌دار با پیراهن‌های ساده و یک‌دست است. مراقب باشید هر چیزی را با هم نپوشید و استایل‌تان را خراب نکنید.

 

  1. کت و شلوار

چه نوع پوشاکی است؟

به طور کلی، کت و شلوار ترکیبی از دو لباس هم‌رنگ و مشابه است، که گاهی با یک جلقه هم تطابق دارند و تبدیل به کت و شلوار سه‌تکه می‌شوند.

چرا آن را بپوشیم؟

فکر نکنید که کت و شلوار ربطی به استایل مردهای جوان ندارد. شما بالاخره به این نوع پوشاک احتیاج پیدا خواهید کرد، پس وقت تلف نکنید و نگذارید با عجله و بدون توجه‌ کافی برای خرید آن اقدام کنید!

چگونه آن را بپوشیم؟

یک کت و شلوار با مدل یک‌طرف دکمه‌دار، و به رنگ‌های خاکستری زغالی یا سرمه‌ای، بهترین گزینه خواهد بود. حتما مطمئن شوید که کاملا اندازه‌تان است، پس شاید به یک خیاط برای تغییر سایز آن نیاز پیدا کنید. هرگز کت و شلوار گشاد و آویزان، یا زیادی تنگ را تن نکنید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

کت و شلوار بهترین انتخاب برای موقعیت‌های رسمی و تجاری مثل مصاحبه کاری، و همچنین مراسم‌هایی از جمله عروسی به حساب می‌آید. در موقعیت‌های خودمانی و دوستانه، بهتر است کت و شلوار را کنار بگذارید.

 

  1. پیراهن رسمی سفید و ساده

چه نوع پوشاکی است؟

پیراهن رسمی، پیراهنی‌ محسوب می‌شود که برای مواقع رسمی طراحی شده است. آن‌ها رنگ و طرح محافظه‌کارانه‌تری دارند و یقه‌شان هم سفت‌تر به حساب می‌آید (تا برای استفاده از کراوات مناسب باشد).

چرا آن را بپوشیم؟

هنگام مصاحبه کاری یا حضور پیدا کردن در شرکت تجاری، به تن داشتن یک پیراهن سفید رسمی، از رسمیت بالایی برخوردار است و نشان می‌دهد شما با شرایط محیطی کار آشنا هستید و می‌دانید به دنبال چه هستید و می‌خواهید چه کاری انجام بدهید.

چگونه آن را بپوشیم؟

به سراغ یک پیراهن با یقه باز و لبه‌دار بروید. یقه‌های دکمه‌پایین (که در انتهای آن‌ها دکمه وجود دارد و به بخش جلویی پیراهن وصل می‌شوند) انتخاب خوبی نیستند چون زیادی غیررسمی محسوب می‌شوند. برای این‌که یک ظاهر کاملا جدی و رسمی پیدا کنید، آن را به همراه یک کت و شلوار، دستمال جیبی سفید، کراوات تیره‌ی ساده یا با طرح‌های ریز، و کفش‌های مشکی آکسفورد بپوشید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

این پیراهن برای مصاحبه‌ها و جلسات کاری رسمی مناسب خواهد بود.

 

  1. پیراهن رسمی رنگی

چه نوع پوشاکی است؟

پیراهن‌های رسمی رنگی، از ساده‌ترین، سبک‌ترین و مناسب‌ترین پوشاک برای شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ شروع شده و تا پیراهن‌های پر از طرح و مناسب برای مهمانی‌های گوناگون را شامل می‌شوند.

چرا آن را بپوشیم؟

پیراهن‌های رسمی، اصلی‌ترین بخش از یک تیپ شیک و مناسب کد پوشش رسمی به شمار می‌روند. اما نوع طرح‌دار و رنگی آن‌ها، تنوع زیادی دارند و می‌توانند با شلوار جین هم پوشیده شوند. در نتیجه برای موقعی که دنبال رسمیت کم‌تری هستید هم مناسب خواهند بود.

چگونه آن را بپوشیم؟

روی پیراهن‌های ساده‌ی آبی یا سفید، و یا با طرح‌های ریزی مثل «هرینگبون» (herringbone) برای محل کارتان تمرکز کنید. طرح‌های درشت‌ و شاداب‌تر هم در مهمانی‌ها چشمگیر ظاهر می‌شوند و توجه همه را جلب می‌کنند.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

برای حضور پیدا کردن در مراسم‌های کاری یا اجتماعی مثل انواع مهمانی‌ها، می‌توانید از این نوع پیراهن در استایل خود کمک بگیرید.

 

  1. پیراهن آکسفورد دکمه‌پایین

چه نوع پوشاکی است؟

این نوع پیراهن که به آن در انگلیسی به طور خلاصه «آکسفورد» یا «OCBD» (خلاصه‌ی Oxford Cloth Button Down) هم می‌گویند، یک پیراهن کلاسیک و غیررسمی به حساب می‌آید. لباس‌های آکسفورد به‌گونه‌ای هستند که از پنبه تولید شده‌اند و در طراحی آن‌ هم از بافت‌های سفید در یک جهت، و یک رنگ متفاوت در جهتی دیگر استفاده شده است. دکمه‌پایین، به یقه‌هایی اشاره دارد که در انتهای آن‌ها دکمه وجود داشته و به پیراهن وصل شده‌‌اند. دلیل آن، این است که یقه‌ها هنگامی که از کراوات استفاده نمی‌کنید، تکان نخورند و ثابت بمانند.

چرا آن را بپوشیم؟

این پیراهن تقریبا با هر پوشاکی هم‌خوانی دارد و ظاهر اصلی استایل مردانه را شکل می‌دهد.

چگونه آن را بپوشیم؟

رنگ‌های آبی و سفید، بهترین انتخاب هستند چون برای ترکیب با اکثر رنگ و مدل‌های متنوع، مناسب محسوب می‌شوند. ولی ترسی از رنگ‌های دیگر مثل صورتی نداشته باشید. این رنگ ظاهری کلاسیک دارد و یادآور مدرسه‌های قدیمی آمریکایی است. پیراهن‌های آکسفورد دکمه‌پایین، به نوعی طراحی شده‌اند که نیازی به کراوات نداشته باشند، اما شما همچنان می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان، از یک کراوات استفاده کنید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

این نوع پیراهن برای هر موقعیتی، غیر از محل کار و مصاحبه‌های مختلف، مناسب است. پوشیدن این پیراهن یک پیام ناخودآگاه از رفتاری خوب و دوستانه ارسال می‌کند و برای اکثر مواقع انتخاب خوب و عاقلانه‌ای خواهد بود.

 

  1. کفش چرمی آکسفورد مشکی

چه نوع پوشاکی است؟

کفش چرمی آکسفورد، شیک‌ترین نوع کفش‌های رسمی به حساب می‌آید. این نوع کفش، همان‌طور که در تصویر می‌بینید، دارای یک بخش اضافی چرمی در نوک آن است.

چرا آن را بپوشیم؟

کفش آکسفورد، کفش رسمی و تجاری است. شما برای تیپ‌هایی که از جلسات معمولی تجاری و موقعیت‌های کاری فراتر می‌روند، به این کفش‌ها نیاز دارید و باید از آن‌ها بهره بگیرید.

چگونه آن را بپوشیم؟

تا زمانی که بدانید چگونه آن‌ها را برق بیندازید و همیشه تمیز نگه دارید، نیازی به هیچ راهنمایی برای به پا کردن کفش‌های آکسفورد نخواهید داشت.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

اگر می‌خواهید یک کت و شلوار، یا بلیزر به همراه شلوار نخی به تن داشته باشید، حتما کفش‌های رسمی پا کنید. بدون هیچ استثنا!

 

  1. بوت‌های غیررسمی خوش‌استایل

چه نوع پوشاکی است؟

بوت‌های چرمی مردانه به دو نوع «بوت‌های رسمی» و «بوت‌های غیررسمی یا اصطلاحا بوت‌های کاری» تبدیل می‌شوند. بوت‌های رسمی را می‌توان به همراه کت و شلوار پوشید. بوت‌های راحت و غیررسمی، معمولا فضای بیشتری در قسمت نوک دارند، از چرم‌های ضخیم‌تر با براقی کم‌تر ساخته شده‌اند و قسمت زیره‌ی آن‌ها هم دارای دنده‌های لاستیکی برای انعظاف بیشتر است.

چرا آن را بپوشیم؟

بوت‌ها ظاهری ورزیده دارند، کارآمد هستند و باعث می‌شوند قدتان بلندتر دیده شود، البته اگر جوراب‌تان دیده نشود و بین شلوار و بوت قرار نگیرید! نمایان شدن جوراب با رنگی متضاد، حدفاصل میان بوت و شلوار را به نمایش می‌گذارد و قد را کوتاه‌تر به نظر می‌رساند. بوت‌های رسمی شاید برای‌تان مناسب نباشند و ظاهری پیر و سال‌خورده به شما بدهند، پس بوت‌های کاری جایگزین راحت‌تر و بهتری برای آن‌ها خواهند بود.

چگونه آن را بپوشیم؟

بوت‌های کاری به همراه شلوار جین و پیراهن‌های غیررسمی، ظاهر فوق‌العاده و شیکی برای‌ شما به دنبال خواهند داشت.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

هنگامی که می‌خواهید تیپ معمولی و راحتی داشته باشید. هر زمان که دوست دارید در خیابان قدم بزنید و از راه رفتن لذت ببرید، بوت‌های کاری به کمک شما خواهند آمد.

 

  1. کمربند یا ساس‌بند

چه نوع پوشاکی است؟

ساس‌بند جایگزینی برای کمربند است. این وسیله‌ که معمولا از پلاستیک یا چرم ساخته می‌شود، به قسمت بالایی شلوار وصل می‌شود و روی شانه‌های شما قرار می‌گیرد. در ابتدای پیدایش ساس‌بند، آن‌ها در زیر کت پنهان می‌‌شدند، اما امروزه خیلی‌ها دوست دارند آن‌ها را به نمایش بگذارند.

چرا آن را بپوشیم؟

کمربند و ساس‌بند جدا از کارایی‌شان، یک اکسسوری به حساب می‌آیند و با توجه به نوع انتخاب‌تان، می‌توانند تاثیر مثبت یا منفی روی استایل شما داشته باشند. کمربند در وسط بدن قرار دارد و ساس‌بند بخشی از ظاهر پیراهن را شکل می‌دهد، پس کاملا در معرض دید هستند و زیبایی یک استایل به آن‌ها بستگی پیدا می‌کند.

شلوارهایی که پل کمربند دارند، اگر بدون کمربند پوشیده شوند ظاهر خوبی نخواهند داشت. ساس‌بند هم باتوجه به این‌که بدن را به دو بخش بالاتنه و پایین‌تنه تقسیم نکرده و نگاه‌ها را جذب کمر نمی‌کند، باعث می‌شود قدتان بلندتر دیده شود.

چگونه آن را بپوشیم؟

شما باید چند کمربند شامل کمربند چرمی رسمی (برای کت و شلوار) و غیررسمی (برای شلوار جین)، و همچنین کمربندهایی که از بافت پلاستیکی ساخته شده‌اند (برای تابستان، چون نسبت به چرم خنک‌تر هستند) داشته باشید. کمربندهای رسمی معمولا از چرم براق قهوه‌ای یا مشکی به همراه یک سگک ساده تشکیل شده‌اند و طرح و شکل‌های مختلف روی‌شان دیده نمی‌شود. کمربندهای غیررسمی و معمولی هم از چرم‌های زمخت و مات، و یا الیاف‌های دیگر در رنگ‌های زیاد و متنوع تولید می‌شوند.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

کمربند را هر زمان که می‌خواهید شلواری با پل کمربند به تن کنید، بپوشید. اگر پل کمربندی در کار نبود، می‌توانید به سراغ ساس‌بند بروید. شما می‌توانید با کمک یک خیاط، پل‌های کمربند را از شلوار حذف یا به آن اضافه کنید.

 

  1. شلوار جین هوش‌مندانه

چه نوع پوشاکی است؟

در انگلیسی، اصطلاحی به نام «شلوار جین هوش‌مندانه» (Smart Denim Jean) وجود دارد که معنی آن، جین‌هایی است که رنگ تیره و سایز کاملا مناسب و فیت دارند و همچنین هیچ پارگی و رنگ‌رفتی (واقعی یا نمایشی) روی آن‌ها دیده نمی‌شود. دنیم یک پارچه‌ی پنبه‌ای محکم و ضخیم است که معمولا به آن رنگ نیلی زده می‌شود؛ جین هم به لباس‌هایی گفته می‌شود که با پارچه دنیم دوخته شده باشند.

چرا آن را بپوشیم؟

بالا بردن سطح استایل و دور شدن از ظاهری پسرانه، به سمت یک استایل مردانه و مناسب، با انتخاب شلوار جین‌های بهتر شدنی است. پس اهمیت این نوع شلوار برای استایل‌های مردانه را دست‌کم نگیرید.

چگونه آن را بپوشیم؟

بهترین جین را با توجه به فرم بدن‌تان تهیه کنید. شلوارهای باریک و جذب، تقریبا برای بیشتر جوان‌ها مناسب است. ترکیب شلوار جین، پیراهن، ژاکت و در آخر کفش رسمی یا اسنیکر، تیپ خاص و چشمگیری را به نمایش می‌گذارد که می‌توانید از آن برای داشتن ظاهری بهتر کمک بگیرید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

در هر موقعیت غیررسمی و خودمانی می‌توانید این نوع شلوار را بپوشید. شلوار جین برای محیط کار یا مصاحبه‌های شغلی پیشنهاد نمی‌شوند.

 

  1. دستکش چرمی رسمی

چه نوع پوشاکی است؟

دستکش‌های رسمی، آن‌هایی هستند که می‌توانند به همراه کت و شلوار پوشیده شوند و معمولا از چر‌م‌های تیره‌رنگ ساخته شده‌اند.

چرا آن را بپوشیم؟

چرم هم استایلی رسمی دارد و هم می‌تواند ظاهری خشن و زمخت به شما بدهد. دستکش‌های چرمی تاثیر زیادی روی خوش‌تیپی و مردانه دیده شدن شما خواهند داشت.

چگونه آن را بپوشیم؟

حداقل یک جفت دستکش مشکی و کاملا اندازه تهیه کنید، و اگر خواستید یک دست دیگر با رنگی متفاوت بخرید تا در استایل‌تان تنوع هم ایجاد شود. به طور معمول رنگ قهوه‌ای پیشنهاد می‌شود، اما اگر می‌خواهید خاص و متفاوت دیده شوید، از رنگ‌های سرمه‌ای یا شرابی کمک بگیرید.

چه زمانی آن را بپوشیم؟

هر زمان که احساس سرما کردید و یا در فصول سرد سال می‌توانید آن‌ها را  با هر استایل‌های رسمی یا غیررسمی بپوشید.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را به اشتراک بگذارید و مدمن را هم به دوستان خود معرفی کنید.

از همراهی شما سپاس‌گزاریم. منتظر ادامه‌ی این مقاله بمانید.