بدون قیافه، جذاب به نظر برسید!  (بخش دوم)

دندان‌های بد فرم، وزن اضافه، و خیلی دیگر از موارد مشابه، باعث می‌شوند ظاهر خوبی نداشته باشید و خودتان را «زشت» و «بدقیافه» تصور کنید. اما بدترین نتیجه‌ی آن، این است که فکر می‌کنید نکات معمولی مد و استایل، که می‌تواند هر فردی را خوش‌تیپ و زیبا نشان دهد، مناسب شما نخواهند بود و هیچ‌وقت نمی‌توانید به عنوان یک فرد جذاب شناخته شوید.

مهم نیست چقدر زشت به نظر برسید (یا فکر کنید زشت به نظر می‌رسید!)، شما با رعایت نکاتی که در ادامه برای‌تان آورده‌ایم، می‌توانید جزو افراد خوش‌تیپ و جذاب قرار بگیرید و دیگر نگران ظاهر خود نباشید. نوع قیافه مردان، خیلی اهمیتی ندارد و این اعتمادبه‌نفس و نحوه‌ی مراقبت از خود و سلامتی‌ شما است که باعث جذاب دیده شدن‌تان می‌شود. در بخش اول این مقاله، 5 نکته را برای داشتن ظاهری بهتر معرفی کردیم. اگر آن را خوانده‌اید، پس بدون معطلی در ادامه با مدمن و 5 نکته‌ی دیگر برای افرادی که فکر می‌کنند خوش‌قیافه نیستند و می‌خواهند زیبا و خوش‌استایل به نظر برسند همراه باشید.

 

  1. کفش‌های بهتر یا بوت‌ها را امتحان کنید

کفش‌ها در طول تاریخ، یکی از گران‌قیمت‌ترین بخش‌های پوشاک مردانه به حساب آمده‌اند. شما هنگامی که برای کفش خود ارزش قائل شوید، در اصل نشان داده‌اید که جایگاه‌تان در جامعه برای‌تان مهم است.

بوت‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای داشتن ظاهری شیک و اعتمادبه‌نفس بالا باشند. همچنین اگر قد کوتاهی داشته باشید، پاشنه‌ی بوت‌ها به کمک‌تان می‌آیند و شما را چند سانتی‌متر بلندتر نشان می‌دهند.

کفش‌ها قادر هستند یک تیپ معمولی را به‌شدت شیک و دست‌بالا به تصویر بکشند و به شیک‌پوشی و خوش‌استایلی شما بیفزایند. فرقی نمی‌کند در یک مهمانی خودمانی هستید، یا در عروسی و حتی جلسات کاری حضور دارید، در هر صورت این کفش‌ها هستند که نیازمند توجه زیاد شما بوده و برای بالا بردن سطح استایل‌تان، به کار می‌آیند. انتخاب یک کفش نامناسب، استایل بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت، حتی اگر بهترین لباس‌ها را به تن داشته باشید. پس از این به بعد به کفش‌هایی که پا می‌کنید، بیشتر اهمیت بدهید.

 

  1. رفتار درست و مودبانه داشته باشید

مردم به طرز شگفت‌آوری متوجه نوع رفتارتان می‌شوند و اخلاق شما برای‌شان مهم است. خیلی از ما با افرادی که در سطح بالاتری از ما قرار دارند خوب رفتار می‌کنیم و برای مثال، به رییس خود احترام زیادی می‌گذاریم. اما مردم عادی که قدرتی روی ما ندارند چطور؟

خدمتکارها، پیش‌خدمت‌ها، نگهبانان و مامورهای پست، برق و...، تمامی این افراد در زندگی شما تاثیر دارند و باعث می‌شوند هر روزتان شکل بگیرد. هر دفعه که آن‌ها را می‌بینید، باید ازشان تشکر کنید و برای کاری که برای‌تان انجام می‌دهند، ارزش قائل شوید.

رفتار کردن با مردم، به گونه‌ای که انگار کارشان مهم است و بدون آن‌ها نمی‌توانید زندگی خود را بگذرانید، تغییر بزرگی در مسیر زندگی‌تان ایجاد خواهد کرد. این مورد شاید به طور عینی شما را جذاب‌تر نشان ندهد، اما باعث می‌شود مثل فردی که به مردم اهمیت می‌دهد به نظر می‌رسد و این موضوع هم می‌تواند در دوست‌داشتنی شدن شما موثر باشد. همه دوست دارند با آن‌ها خوب رفتار شود، پس اگر شما هم رفتار درستی داشته باشید، همه جذب‌تان خواهند شد.

 

  1. در جمع قرار بگیرید

تجربه ثابت کرده که هیچ‌کس نمی‌خواهد و نباید تنها باشد. اگر شما به تنهایی وارد یک کافه، رستوران و... بشوید، هیچ نشانه خاصی را از این‌که دیگران دوست دارند با شما وقت بگذرانند و می‌خواهند با شما باشند در مقابل دید مردم قرار نمی‌دهید.

شما می‌توانید بهترین لباس‌های‌تان را بپوشید، بهترین تیپ و استایل را به نمایش بگذارید و بهترین رفتار را هم با مردم داشته باشید، اما زمانی که بخواهیم درباره‌ی جذاب بودن صحبت کنیم، این واکنش مردم نسبت به شما و تمایل آن‌ها به وقت‌گذرانی با شما است که مهم‌ترین ویژگی محسوب می‌شود. حال اگر شما در جمع قرار نگیرید و همیشه تنها باشید، مردم چگونه می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند و وقت بگذرانند؟

نکته‌ی جالب این‌جاست که این مورد خیلی هم کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را انجام بدهید. سعی کنید هیچ‌وقت تنهایی بیرون نروید و تنهایی غذا نخورید. با بهترین دوستان‌تان وقت بگذرانید و حتی در خانه خود یک مهمانی برای داشتن اوقاتی خوش ترتیب ببینید. شانس شما برای جذب کردن افراد مختلف به خودتان، هنگامی که آن‌ها را به بیرون و مهمانی دعوت می‌کنید، بسیار بیشتر می‌شود. با این کار، همیشه با افرادی که دوست دارید، هستید و اوقات خوشی را به ارمغان می‌آورید، و مهم‌تر از همه، جذاب‌تر دیده می‌شوید.

 

  1. از عینک دودی‌ها کمک بگیرید

چشم‌ها اولین بخش از بدن شما هستند که مردم متوجه آن می‌شوند و براساس‌شان، شما را قضاوت می‌کنند. شما هنگامی که اولین برخورد از خودتان را در مقابل افراد غریبه به نمایش می‌گذارید، عیب و نقص‌های ظاهرتان خیلی هم باعث پایان رابطه‌ی شما با دیگران نمی‌شوند. اما مشکلات و ایرادات ظاهر، مثل عدم وجود تقارن در صورت، یکی از مهم‌ترین عوامل برای قضاوت میزان زیبایی و جذابیت به شمار می‌روند. این‌جاست که عینک دودی به کمک شما می‌آید و تعادل سریع و مطلوبی در صورت‌تان ایجاد می‌کند.

عینک دودی‌ها همچنین کاری می‌کنند تا مرموزتر به نظر برسید. آن‌ها مردم را تحریک می‌کنند تا درباره‌ی‌تان فکر کرده و بخواهند بیشتر با شما آشنا بشوند. البته حواس‌تان باشد آن‌ها را درون خانه به چشم نزنید. از آن دوران که شاهد چنین چیزهایی بوده‌ایم، خیلی وقت است گذشته؛ پس با انجام این کار  از جذابیت خود کم‌ نکنید!

 

  1. اعتماد به نفس داشته باشید

همان‌طور که بالاتر و در بخش اول این مقاله اشاره کردیم، خیلی‌ها دارای نقص‌هایی هستند که حس خوبی به آن‌ها ندارند. هر فردی دارای رازهایی است که نمی‌خواهد کسی آن‌ها را بداند، و ایراداتی دارد که نمی‌خواهد در دیدگان کسی قرار بگیرند. هر موردی که درباره‌ی شماست و متفاوت، خاص و یا زشت به نظر می‌رسد، باید به آن غلبه کنید و به‌عنوان یک نکته‌ی مثبت درنظر بگیرید.

اگر به آن چیزی که هستید افتخار کنید و بدانید چه جایگاهی دارید، همه‌چیزتان به آن تصویر ذهنی که از خود دارید تبدیل می‌شود و شما را کامل می‌کند. شما می‌توانید به‌جای اجازه دادن به عیب‌ها برای پایین کشیدن‌تان، روی قدرت خود تمرکز کنید و نگذارید هیچ چیزی شما را از پا بیندازد.

اکثر مردم در پایان روز‌های‌شان روی دیگران و نظرات‌شان متمرکز می‌شوند. همه آن‌ها نگران هستند که دیگران چه فکری راجع‌به آن‌ها می‌کنند و چگونه جلوی‌شان ظاهر می‌شوند. این یک مشکل اساسی‌ است که تقریبا هر فرد حاضر در یک جامعه باید با آن سروکله بزند. موضوع جالب این است که تمام افرادی که خیال می‌کنید درباره‌ی دماغ بزرگ یا گو‌ش‌های بدفرم‌تان صحبت می‌کنند، در واقع نگران این هستند که شما چه فکری راجع‌به آن‌ها می‌کنید!

هیچ اهمیتی به دیگران و نظرات‌شان ندهید. تنها بهترین تلاش خود را بکنید و ارزش متقابل نسبت به دیگران ارائه بدهید. بدانید که شما خودتان بدترین منتقد خود هستید. و همچنین بدانید چیزهایی که درباره‌ی خودتان زشت و ناپسند می‌پندارید، شما را به وجود آورده‌اند. پس چیزی که هستید را قبول کنید و از این به بعد با اعتمادبه‌نفس در جامعه حضور پیدا کنید.

 

در آخر دوباره 10 نکته را برای داشتن ظاهری بهتر و جذاب‌تر مرور می‌کنیم:

  1. اگر از بدن‌ خود راضی نیستید، کاری دراین‌باره انجام بدهید!
  2. همیشه خوش‌بو باشید
  3. از پوست خود مراقبت کنید
  4. ریش بگذارید
  5. ژاکت‌های مردانه را مدنظر قرار بدهید
  6. کفش‌های بهتر یا بوت‌ها را امتحان کنید
  7. رفتار درست و مودبانه داشته باشید
  8. دوستان زیادی پیدا کنید
  9. از عینک دودی‌ها کمک بگیرید
  10. اعتماد به نفس داشته باشید

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

لطفا این مقاله را به اشتراگ بگذارید و مدمن را هم به دوستان خود معرفی کنید.

از همراهی شما سپاس‌گزاریم.