استایل مونوکروم؛ روش ست کردن لباس های تک رنگ با یکدیگر

 قبل از هرچیز مهم است که درباره اصطلاح مونوکروماتیک" بیشتر بدانیم. مونو به معنای واحد شمارش و به معنی یک و کروماتیک نیز به معنی رنگ است. انتخاب لباس با یک رنگ و ست کردن آن با رنگ های مشابه را استال تک رنگ یا مونوکروم" می نامند.البته استفاده از لباس های تک رنگ به معنای ایجاد یک ست یکنواخت و بی روح نیست بلکه تکنیک هایی وجود دارد که این انتخاب ساده را به یک استایل هوشمندانه تبدیل می کند. ما در ان مقاله به روش های ست کردن لباس های تک رنگ با یکدیگر و انتخاب رنگ مناسب، اهمیت انتخاب اکسسوری مناسب و آرایش  گریم مناسب با استایل مونوکروم می پردازیم. 

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم چیست؟

مونوکروم یکی از شیوه های تنظیم و ترکیب لباس ها برای دستیابی به یک پوشش زیبا و شیک، از طریق انتخاب یک رنگ واحد در اجزای مختلف لباس در کنار اکسسوری مناسب است. در استایل مونوکروم شما می توانید به کمک ته رنگ ها، سایه ها و تنالیته های مختلف یک رنگ و هارمونی در تکه های مختلف یک لباس نوآوری خلاقانه در پوششتان ایجاد کنید. در استایل مونوکروم هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ ها وجود ندارد و شما باید بتوانید رنگ ها را طوری انتخاب کنید که با رنگ پوست صورت شما همخوانی داشته باشند.

استایل مونوکروم با رنگ صورتی

چطور یک استایل مونوکروم بسازیم؟

اگر بار اولی است که تصمیم به ست کردن لباس به روش تک رنگ گرفته اید سراغ رنگ های تند نروید بهتراست ابتدا با رنگ ها خننثی مانند مشگی، کرم، خاکستری و سفید شروع کنید. کم کم یاد می گیرید چطور اجزای مختلف لباس را کنار یکدیگر در چرخه رنگ مونوکروم قرار دهید. در واقع ساده ترین راه برای انتخاب ترکیب مونوکروم این است که ابتدا رنگ اصلی را انتخاب کنید و سپس با استفاده از رنگ ها ی مشتق شده در چرخه رنگ ثانویه به ترکیب و چیدمان ست خود بپردازید. مرحله بعدی اضافه کردن رنگ سفید، سیاه یا خاکستری به رنگ اصلی است. بنابراین شما می توانید از ترکیب 5 رنگ در استایل خود استفاده کنید. و این باعث ایجاد یک ارتباط بصری موثر، جلب توجه و افزایش تمرکز در چشم بیننده شوید. شاید جالب باشد که بدانید از لحاظ روانشناسیاز  اشخاصی که از استایل مونوکروم استفاده می کنند افرادی قابل اعتماد، انعطاف پذیر و با روحیه ای عمیق هستند.

چطور یک استایل مونوکروم بسازیم؟

ترکیب سیاه و سفید مونوکروم یا آکروماتیک؟

بسیاری از کارشناسان م معتقدند ترکیب سیاه و سفید کنار یکدیگر مونوکروم تعریف می شود اما ترکیب مونوکروم به پوشیدن رنگ های طیف های مختلف تیره و روشن از یک رنگ اطلاق می شود. گروه های دیگراز متخصصان مد در عین حال اعتقاد دارند که ترکیب سیاه و سفید در کنار هم آکروماتیک نامیده می شود و آنها را جزء چرخه رنگ به حساب نمی آورند.

در نظریه رنگ کاهشی: سیاه را حاصل از سه رنگ اصلی قرمز،آبی و زرد می دانند در حالی که سفید را جزء رنگ ها به حساب نمی آورند.

استایل مونوکروم با رنگ سیاه

در علم فیزیک: رنگ سیاه و سفید را در زمره رنگ ها به شمار نمی آورند. فیزیکدانان معتقدند هیچ یک از این رنگ ها طول موج مشخصی ندارند. آنها سفید را ترکیبی از طول موج نورهای مرئی و سیاه را ترکیبی از طول موج نورهای نامرئی می دانند. اما متخصصان مد به وفور از این دو رنگ در ترکیب بندی های بی نظیر خود استقبال و استفاده نموده اند. 

مزیت های استایل مونوکروم

  • انتخاب این استایل برای روزهای پر مشغله و شلوغ کاریتان می تواند بسیار مناسب باشد زیرا استایل مونوکروم سادگی و آرامش را تداعی می کند.
  • این سبک تا حد زیادی نیز سبک مینیمال را به ا یادآور می شود. اگر رنگ های اصلی در استایل مونوکروم در مقیاس بزرگتری نسبت به رنگ های ثانویه باشند جلب توجه بسیاری خواهد کرد و قدرت تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.
  • نکته جالب دیگر اینکه انتخاب رنگ به سبک مونوکروم برای افرادی که دچار کوررنگی هستند مناسب است زیرا به راحتی می توانند تنالیته رنگ ها را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • استایل مونوکروم برای افراد توپر و ریز نقش پیشنهاد می شود زیرا شما را باریک تر و بلندتر دیده می شوید. فقط یادتان باشد اگر ریز نقش هستید سرتاپا تیره نپوشید در عض رنگ های روشن را جایگزین کنید.
  • اگر اندامی توپر و کمی چاق دارید. بهترین انتخاب مشکی با ترکیب خاکستری و سفید برای شما مناسب است. اگر می خواهید به کمک این استایل بلندتر و کشیده تر دیده شوید حتما بالانیس آن را رعایت کنید مثلا می توانید با یک تکه براق و همرنگ در پایین تنه این تعادل را ایجاد کنید.

مزیت های استایل مونوکروم

به رنگ مو و پوست خود توجه کنید!

در استایل ونوکروم انتخاب رنگ رابطه مستقیمی با رنگ پوست و موی شما دارد زیرا عدم انتخاب رنگ مناسب، که قالب لباس شما را در بر می گیرد می تواند شما را پیرتر یا البته جوان تر، چاق تر یا لاغرتر، بلندتر یا کوتاهتر از حد واقعی نشان دهد. کسانی که رنگ پوست تیره دارند می توانند از رنگ های زرد، نارنجی و قرمز استفاده کنند و کسانی که رنگ پوستشان به سردی می گراید می توانند رنگ سبز، بنفش و ارغوانی را انتخاب کنند. انتخاب رنگ درست در استایل مونوکروم دانش ترکیب و هارمونی رنگ ها را می خواهد تا به استایلتان جلوه زیباتری ببخشد. همچنین رنگ موی بلوند یا رنگ های تیره بهتر است در چره رنگی که برای استایل مونوکروم تانتخاب می کنید با یکدیگر همسو باشد. 

استایل مونوکروم

تاثیر نقش و نگار پارچه بر استایل مونوکروم

بازی با بافت پارچه ها و نقش و نگار متفاوت روی آنها می تواند جلوه ای متفاوت در استایل مونوکروم بیافریند. مونوکروم های مشکی دستتان را در این کار باز می گذارد. می توانید پارچه ها را با طرح ها و نقش های تنوع انتخاب کنید. و ست های متنوع بی شمار داشته باشید. همچنین وجود نقش و طرح ها بر روی لباس می تواند بر دید بصری ببیننده از لحاظ فرم اندام و ایجاد احساس صمیمیت و ارتباط گیری تاثیر فرراوان داشته باشد. 

استایل مونوکروم

رنگ های اصلی در استایل مونوکروم

تک رنگ های آبی" گزینه همیشگی افراد شیک پوش است. آبی یک رنگ سلطنتی است و در بسیاری مواقع گزینه اول انتخاب هنرمندان مشهور در عرصه سینما و موسیقی بوده است. در استایل های سبک کژوال نیز رنگ آبی یک انتخاب اصیل و درخشان به شمار می رود رنگ آبی برای هر تیپ، اندام و جنسیتی که باشید یک انتخاب عالی است و همیشه ایده های خلاقانه ای در ترکیب لباس برایتان ایجاد خواهد کرد.

 

استایل تک رنگ سبز" نیز می تواند مانند آبی دست شما را در انتخاب انواع لباس ها باز بگذارد. رنگ های خنثی در ترکیب با سبز به شما رنگ های سبز زیتونی، سبز خاکی و لیمویی می دهد و آزادی عمل شما را برای ست کردن با این رنگ باز می گذارد.

استایل مونوکروم با تک رنگ سبز

رنگ های سفید، کرم و عاجی رنگ های مناسب فصل بهار، تابستان و زمستان هستند. اگرچه برف و باران روی لباس ها با این رنگ لکه ایجاد می کنند و پاک کردن این لکه براینتان هزینه بر خواهد بود. بنابراین باید نسبت کمتری از آن استفاده کرده و با اکسسوری مناسب مانند کمربند، کوله پشتی و توربان، دستمال گردن و زیورآلات  استفاده کنید.

استفاده از تک رنگ خاکستری همیشه جذاب، شیک و کاربردی به شمار می رود. استفاده از رنگ ذغالی و نقره ای را در ترکیب با خاکستری در تکمیل کردن ستتان فراموش نکنید.

اهمیت اکسسوری در استایل مونوکروم

اکسسوری ها همیشه برای جذاب تر شدن استایلتان به عنوان جزئیات مهم و کاربردی به شمار می روند. استفاده از اکسسوری خاص و مناسب در این سبک بستگی به انتخاب استایلتان دارد که در کدام دسته قرار بگیرد . کاربرد اکسسوری ها در استایل کلاسیک با استایل کژوال یا استایل مینیمال متفاوت است. مونوکروم استایل مناسبی برای معرف اکسسوری ها است. یکی از کاربردهای جذاب استایل مونوکروم برای زمانی است که بخواهید اکسسوری خاصی را در مرکز توجه قرار دهید. فقط باید از رنگ های شارپ و متضاد برای این اکسسوری ها استفاده کنید.

اهمیت اکسسوری در استایل مونوکروم

آرایش و گریم به سبک مونوکروم

آرایش و گریم در استایل مونوکروم بسیار متفاوت از حالت عادی است. به یاد داشته باشید که لباس های شما سرتاپا از یک رنگ اصلی ترکیب شده با رنگ خنثی است و باید گریم شما کمرنگ تر از رنگ اصلی لباستان باشد. اگر آرایشتان را پررنگ انتخاب کنید توجه ها را از روی لباس به سمت صورت خواهید کشید. سعی کنید رنگ آرایشتان از کمرنگ ترین رنگ لباستان الگو بردارد در آرایش به سبک مونوکروم می توانید از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید. اما همیشه استثنا هم وجود دارد. گاهی رنگ تیره در آرایش مونوکروم بالانس بیشتری در استایلتان ایجاد خواهد کرد.

گریم و آرایش در استایل مونوکروم

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی مدمن مفتخر است که با ارائه انواع پوشاک با کیفیت، زنانه و مردانه گامی نو در عرصه مد و لباس در ایران بردارد. امید است که بتوانیم تجربه یک خرید آسان و امن را برای شما مشتریان گرامی رقم بزنیم. پیشاپیش از حسن اعتماد و خرید شما نیز متشکریم.