سطح استایل‌تان را بدون خرید لباس‌های جدید بالا ببرید! (بخش دوم)

شاید برای شما هم پیش آمده که لباس‌های تکراری خود را هر روز پوشیده‌اید و دیگر از آن‌ها خسته شده‌اید. یا برای مثال به یک مهمانی دعوت شده‌اید و در جالباسی خود چند هودی به همراه تنها یک کت که چندین سال پیش خریده‌اید قرار دارد. فرقی نمی‌کند در چه موقعیتی قرار دارید، شما همیشه باید در تلاش باشید تا سطح استایل خود را بالا ببرید.

متاسفانه نبود زمان و پول کافی، می‌تواند شما را روز به روز از مجموعه‌ی لباس‌های رویایی‌تان دور کند. اما شما هرگز نباید ناامید بشوید و جا بزنید. راه‌های زیادی وجود دارند که با همان لباس‌های قدیمی خود بتوانید تیپ و استایل بهتری را به تصویر بکشید. پیش از این در قسمت اول این مقاله، 5 روش برای بالا بردن سطح استایل خود به شما معرفی کردیم. حال در ادامه با مدمن و 5 مورد دیگر از این موارد همراه باشید.

 

  1. مدل موهای‌تان را عوض کنید

یک مدل موی زیبا و مناسب، به راحتی استایل شما را بهبود می‌بخشد. مدل‌ موهای مختلف را امتحان کنید تا بهترین و مناسب‌ترین‌شان را پیدا کرده و سطح استایل خود را بالا ببرید. در مقاله‌ی «بهترین مدل‌موهای سایه‌ای» درباره‌ی مدل موهای سایه‌ای، که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، مطالبی در اختیارتان گذاشته‌ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

علاوه بر مدل موی مناسب، انتخاب یک آرایشگر خوب و کاربلد هم نکته‌ی مهمی است. تنها برای چند هزار تومان هزینه‌ی کمتر، زیبایی موهای خود را با یک آرایشگر متوسط نابود نکنید! اگر از مدلی که مدنظرتان است عکسی دارید، آن را به آرایشگر نشان بدهید و بگویید به دنبال چه چیزی هستید. در حین کوتاه کردن موها، با آرایشگر خود صحبت کنید و اگر از کاری که می‌کند راضی نیستید، سریع به او بگویید تا موهای‌تان قربانی نشوند!

 

  1. مدل‌های گوناگون ریش و سبیل را امتحان کنید

کاری که با موهای صورت خود می‌کنید، ظاهر شما را تغییر می‌دهد و پیامی به سوی مخاطبین‌تان ارسال می‌کند؛ پس مطمئن شوید همان پیامی که می‌خواهید را به دنبال داشته باشد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده، داشتن سبیل نشان‌دهنده‌ی سخت‌کوشی، اهمیت دادن به سلامتی و اقتدار است. ریش هم نمایان‌گر مردانگی، بلوغ، تعصب، کنترل و سلطه محسوب می‌شود. در آخر، صورت کاملا اصلاح شده هم باعث می‌شود دوستانه، مهربان و مناسب برای کار و فعالیت‌های گروهی به نظر برسید.

موهای صورت می‌توانند تاثیر زیادی روی حرفه و کار داشته باشند و برای مثال در شغل‌های مرتبط با قانون یا بانکداری، تسلط و اقتدار شما را به نمایش بگذارند. علاوه بر این، باعث می‌شوند ظاهری مردانه‌تر داشته باشید که نتیجه‌ی آن، رفتاری قاطعانه‌ و متعصب خواهد بود و همچنین اعتمادبه‌نفس شما را بالا خواهد برد.

مطمئن شوید که مدل مناسبی را با توجه به فرم صورت خود انتخاب کنید. برای صورت‌های گرد، کناره‌ها باید کوتاه‌تر از چانه باشند. ته‌ریش برای صورت‌های مربعی و نشان دادن چانه مناسب است و در آخر برای صورت‌های مثلثی هم باید از ریشی با طول کوتاه و توپر در اطراف چانه استفاده بشود.

 

  1. بوی خوش = استایل بهتر!

بوی دل‌پذیر باعث می‌شود شما به عنوان فردی با سطح بالا دیده شوید و افراد گوناگون جذب شما شوند. افراد زیادی معمولا برای موقعیت‌های خاص ادوکلن می‌زنند و تنها عده‌ی کمی همیشه خوش‌بو هستند. شما حتی اگر بهترین لباس‌ها از بهترین برندها را هم به تن داشته باشید اما بوی نامطبوعی بدهید، هرگز نمی‌توانید به عنوان یک فرد خوش‌پوش و شیک شناخته شوید.

سعی کنید همیشه از ادوکلن استفاده کنید و حداقل دوتا، به طور مثال تابستانه یا زمستانه، در اختیار داشته باشید. هر چه تعداد بیشتری داشته باشید، بهتر خواهد بود. با در نظر گرفتن بودجه‌ی‌تان، یک کلکسیون از عطر و ادوکلن‌های متنوع برای خود بسازید و همیشه خوش‌بو و منحصربه‌فرد ظاهر شوید.

البته دقت داشته باشید که همه‌ی ادوکلن‌ها را قبل از خرید امتحان کنید و حتما آن‌ها را روی پوست خود زده و آزمایش کنید. هر عطر روی پوست‌های مختلف، بوی متفاوتی خواهد داشت. بهترین عطر را که مناسب ذائقه شما و به پوست‌تان سازگار است انتخاب کنید و سطح استایل خود را بدون خرید لباس‌های جدید بالا ببرید!

 

  1. از ابزارهای مخفی برای بهتر کردن ظاهر لباس‌ها استفاده کنید

موارد کوچکی وجود دارند که افراد خوش‌پوش از آن‌ها استفاده می‌کنند و با اینکه قیمتی کمی دارند، تاثیر زیادی روی استایل می‌گذارند و فرد را به طرز چشم‌گیری که از بقیه‌ی افراد حاضر در جمع جدا می‌کنند. زمانی که بحث استایل مطرح باشد، موضوع اصلی همیشه درباره‌ی پوشاک نیست و ظاهر آن در تن شماست که مهم محسوب می‌شود. افراد خوش‌پوش این موضوع را می‌دانند، برای همین از ابزاری مخفی استفاده می‌کنند که تاثیر زیادی روی ظاهر پوشاک‌شان دارند. این نوع ابزار مخفی شامل مواردی از جمله «پد شانه» (shoulder pad)، «بند شلوار» (suspender) و «نگه‌دارنده پیراهن» (shirt stay) می‌شوند.

نگه‌دارنده پیراهن، ابزاری است که انتهای پیراهن را به بالای جوراب وصل می‌کند و باعث می‌شود هرگز از شلوار خارج نشود. بند شلوار هم برای افرادی که نمی‌خواهند از کمربند استفاده کنند، چون آن‌ها را چاق‌تر نشان می‌دهد، مناسب خواهد بود. موارد دیگری نظیر نگه‌دارنده‌های یقه، برای جلوگیری از کج شدن و به‌هم‌ریختگی یقه، و زیرپیراهنی، برای خشک نگه‌داشتن پیراهن در برابر عرق بدن هم وجود دارند که واقعا کاربردی خواهند بود.

البته تمامی این موارد ضروری نیستند و برای مثال اگر شانه‌های عریضی دارید، دیگر نیازی به پد شانه نخواهید داشت، اما ابزار دیگری که معرفی شدند، انتخاب‌های بسیار مناسبی برای داشتن استایلی بهتر به شمار می‌آیند.

 

  1. از اکسسوری‌ها کمک بگیرید

عینک‌ها، مهم‌ترین نوع اکسسوری به شمار می‌روند، زیرا کاملا در معرض دید هستند و از آن‌جایی مردم حدود 30 درصد از گفت‌وگو را به چشمان شما خیره می‌شوند، یک عینک مناسب می‌تواند استایل خاص و شیک شما را به نمایش بگذارد. هزینه کردن برای خرید یک عینک جدید، بیشتر از خرید لباس‌های نو به سطح استایل شما کمک خواهد کرد. در انتخاب عینک، با توجه به فرم صورت‌تان، دقت داشته باشید و بدانید که مدل‌های خلبانی و روزمره بهترین انتخاب هستند.

مورد دیگر، دستمال‌جیبی‌ها هستند. چند دستمال، یا حداقل یک عدد دستمال‌جیبی سفید، بخرید و تا زدن‌های گوناگون را یاد بگیرید. کراوات هم انتخاب خوبی خواهد بود و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در مطالب اینفوگرافیک مدمن، می‌توانید انواع گره کراوات و تا زدن دستمال‌جیبی را یاد بگیرید.

علاوه بر این، ساعت مچی‌ها را فراموش نکنید. ساعتی شیک با قیمتی مناسب بخرید تا باعث شود کیفیت لباس‌های‌تان بالاتر بروند. البته در نظر داشته باشید که از ساعت‌های فیک و تقلبی دوری کنید، چون تنها کارشان خراب کردن ظاهر شما و ارزان‌ نشان دادن لباس‌های‌تان خواهد بود.

در آخر به سراغ دستبندها بروید. دستبندهای فلزی مناسب استایل رسمی، و بند و چرم هم برای استایل راحت و معمولی پیشنهاد می‌شود. در مقاله‌های «7 اشتباه هنگام استفاده از جواهرات مردانه»، «ده اکسسوری مردانه که هیچ‌گاه از مد نخواهند افتاد» و «5 اکسسوری که از شما یک فرد خوش‌استایل می‌سازند» نکاتی درباره‌ی اکسسوری‌ها برای‌تان آورده‌ایم. حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

در آخر مروری دوباره بر 10 روش برای بالا بردن سطح استایل خود می‌کنیم:

  • لباس‌های اضافه را دور بیاندازید
  • لباس‌های‌تان را پیش یک خیاط ماهر ببرید
  • یک برنامه برای نگهداری از لباس‌های‌ خود ترتیب ببینید
  • ترکیب‌‌کردن‌های جدیدی را با پوشاک‌تان امتحان کنید
  • از بدن خود بهتر مراقبت کنید
  • مدل موهای‌تان را عوض کنید
  • مدل‌های گوناگون موهای صورت را امتحان کنید
  • بوی خوش = استایل بهتر!
  • از ابزارهای مخفی برای بهتر کردن ظاهر لباس‌ها استفاده کنید
  • از اکسسوری‌ها کمک بگیرید

با به‌کارگیری این روش‌ها، بدون هزینه کردن برای پوشاک جدید، می‌توانید استایل بهتری برای خود شکل بدهید و لباس‌های قدیمی‌تان را با اعتمادبه‌نفس بیشتر و حس بهتری بپوشید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

لطفا این مقاله را به اشتراک بگذارید.