سطح استایل‌تان را بدون خرید لباس‌های جدید بالا ببرید! (بخش اول)

شاید برای شما هم پیش آمده که لباس‌های تکراری خود را هر روز پوشیده‌اید و دیگر از آن‌ها خسته شده‌اید. یا برای مثال به یک مهمانی دعوت شده‌اید و در جالباسی خود چند هودی به همراه تنها یک کت که چندین سال پیش خریده‌اید قرار دارد. فرقی نمی‌کند در چه موقعیتی قرار دارید، شما همیشه باید در تلاش باشید تا سطح استایل خود را بالا ببرید.

متاسفانه نبود زمان و پول کافی، می‌تواند شما را روز به روز از مجموعه‌ی لباس‌های رویایی‌تان دور کند. اما شما هرگز نباید ناامید بشوید و جا بزنید. راه‌های زیادی وجود دارند که با همان لباس‌های قدیمی خود بتوانید تیپ و استایل بهتری را به تصویر بکشید. امروز در این مقاله می‌خواهیم این راه‌ها به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با مدمن و بخش اول از 10 روش برای بالا بردن سطح استایل خود بدون خرید لباس‌های جدید همراه باشید.

 

  1. لباس‌های اضافه را دور بیاندازید

نتیجه‌ی خلاص شدن از دست لباس‌های به‌دردنخور، فقط نپوشیدن لباس‌های قدیمی، بدریخت یا ازمدافتاده نیست. زمانی که به سراغ دور انداختن لباس‌ها کهنه بروید، فرصتی هم برای پیدا کردن لباس‌های زیبایی که فراموش‌شان کرده بودید، به دست می‌آورید.

هر پوشاکی را که نمی‌تواند استایل مناسبی برای شما به دنبال داشته باشد حذف کنید. کنار گذاشتن لباس‌های تکراری هم فکر خوبی است، اما توجه داشته باشید که پیراهن‌ها، شلوارها و ژاکت‌ها مواردی هستند که در کنار جزئیات کوچک و جدید می‌توانند تیپ‌های گوناگون و متنوعی را خلق کنند. پس داستان برای این دسته از پوشاک‌ها، که بخش اصلی یک استایل را شکل می‌دهند، متفاوت خواهد بود.

 

  1. لباس‌های‌تان را پیش یک خیاط ماهر ببرید

خیاطی کردن و تغییر سایز لباس‌هایی که دارید، به راحتی و به طرز چشم‌گیری سطح استایل شما ارتقا می‌دهد. اگر مقالات مدمن را دنبال کرده باشید، به خصوص مطالب اینفوگرافیک‌مان، می‌دانید که سایز لباس‌های مختلف باید چگونه باشد؛ اما اگر آن‌ها را نخوانده‌اید، حتما نگاهی به‌شان بیندازید. علاوه بر این، باید بدانید که یک خیاط از پس چه کارهایی برخواهد آمد. برای مثال پهلو و آستین‌ها را می‌توان با خیاطی به اندازه‌ی دل‌خواه درآورد، اما سایز شانه‌ی ژاکت‌ها و یا یقه‌ی پیراهن‌ها را نمی‌توان تغییر داد.

خیاط‌تان را بادقت انتخاب کنید. اگر فردی خوش‌پوش در بین دوست یا فامیل می‌شناسید، از او درباره‌ی خیاط‌اش بپرسید. همچنین بودجه‌ی کافی برای این موضوع در نظر بگیرید. هر ارزانی بی‌دلیل و هر گرانی بی‌حکمت نیست!

برای اولین باری که پیش یک خیاط می‌روید، تنها یک لباس با خود ببرید تا او را امتحان کنید. کاری که انجام می‌دهد را با در نظر گرفتن قیمتی که دریافت می‌کند بررسی کنید و کیفیت کار او را بسنجید. هنگامی که به کار او اعتماد پیدا کردید، بودجه‌ای ماهانه مدنظر قرار بدهید و هر ماه لباس‌های‌تان را به دستان او بسپارید. با انجام این کار و با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به خرید لباس‌های جدید، استایل بهتری را برای خود به دنبال خواهید داشت.

 

  1. یک برنامه برای نگهداری از لباس‌های‌ خود ترتیب ببینید

هر زمان که لباس‌های خوب‌تان نیاز به تمیز شدن داشتند، آن‌ها را بشویید. بعد از 2 الی 3 بار پوشیدن هر کدام، زمان شست‌وشوی آن‌ها فرا رسیده، اما دقت داشته باشید که زود به زود شستن آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود و همچنین باید به اندازه‌ای باشد که همیشه تمیز به نظر برسند. علاوه بر این، بهتر است با قرار دادن لباس‌ها در معرض هوا آن‌ها را خشک کنید.

اتو کردن را یاد بگیرید و آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. هر هفته لباس‌های خود را اتو کنید تا برای موقعت‌های مختلف مناسب پوشیدن باشند. همچنین از لباس‌های‌تان به درستی مراقبت کنید؛ اگر چوب‌لباسی یا آویز ندارید، حتما آن‌ها را بخرید!

در آخر کفش‌های‌ خود را فراموش نکنید. آن‌ها را در جای مناسب قرار بدهید و همیشه با واکس و روغن‌های گوناگون تمیز نگه‌ دارید. با این کار، علاوه بر به دنبال داشتن ظاهری زیبا برای کفش‌ها، کاری می‌کنید تا بیشتر عمر کنند و همیشه باعث خوش‌تیپ بودن شما بشوند.

 

  1. ترکیب‌‌های جدیدی را با پوشاک‌تان امتحان کنید

پیش از این در مقالات مدمن به دفعات زیاد درباره‌ی ترکیب رنگ‌ها و همچنین رنگ‌های مناسب پوست افراد مختلف صحبت کرده‌ایم. برای مثال می‌توانید به مقاله‌های «رنگ‌ لباس‌های مناسب برای رنگ پوست شما»، «10 رنگی که باید در پوشاک‌تان به‌کار بگیرید» و «چگونه رنگ‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنیم؟» مراجعه کنید و آن‌ها را بخوانید.

ترکیب رنگ‌های تازه و شادابی که مدت زیادی در جالباسی شما وجود دارند، می‌تواند جانی تازه به استایل شما ببخشد. شما همچنین می‌توانید با امتحان کردن لباس‌های رسمی در کنار غیررسمی، تیپ جدید و متفاوتی به تصویر بکشید. به طور مثال، ترکیب یک تی‌شرت شیک (بدون اشکال و نوشته‌های مختلف!)، شلوار جین تیره به همراه اسنیکرهای کلاسیک، و در آخر بلیزر، کت یا پیراهن‌های رسمی، می‌تواند استایل خوب و شیکی برای شما به ارمغان بیاورد.

 

  1. از بدن خود بهتر مراقبت کنید

ساده‌ترین و کوچک‌ترین بهبودی که در استایل خود به‌وجود می‌آورید، می‌تواند آن را به کلی زیرورو کرده و شیک‌تر کند. به طور مثال، تحقیقات ثابت کرده‌اند که دندان‌های زرد و خراب، شما را 10 سال پیرتر نشان می‌دهند و 20% درصد از جذابیت شما می‌کاهند. از سفیدکننده‌های گوناگون یا مسواک برقی استفاده کنید و یا حتی چای و قهوه را به کلی کنار بگذارید.

طرز صحیح کوتاه‌ کردن و سوهان کشیدن ناخن‌های‌تان را یاد بگیرید و به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. همچنین اگر دست‌های شما پینه بسته‌اند و ظاهر بدی دارند، آن‌ها را درون آب گرم قرار دهید تا آن‌ قسمت‌ها به رنگ سفید دربیایند. سپس می‌توانید به راحتی آن‌ها را سوهان کشیده یا جدا کنید. فقط مراقبت باشید که فراتر از سفیدی‌ها نروید و به پوست‌تان آسیب نرسانید.

به صورت خود نگاهی بیندازید. پوست آن براق است یا مات؟ اگر مات باشد به این معناست که دارای پوستی خشک هستید، پس باید از از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر براق باشد، به معنی چرب بودن آن است و همچنان باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید، اما باید مطمئن شوید که سبک و بدون روغن (مخصوص پوست‌های چرب) باشد تا آکنه نزنید.

طبق تحقیقاتی در دانشگاه آلاباما، بیش از 40 درصد مردان در سنین 20 تا 30 سالگی مبتلا به آکنه هستند، اما بیشتر آن‌ها می‌توانند به طور کامل درمان شوند. تنها کاری که لازم است انجام دهید، شستن صورت‌تان در صبح و شب با استفاده از شوینده‌های دارای 2 تا 3 درصد اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک (برای پوست‌های حساس) است.

با تشکر از همراهی شما، امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.

منتظر ادامه‌ی این مقاله بمانید.