5 چیزی که ارزش هزینه کردن را دارند

به طور حتم همه می‌دانیم که صرفه‌جویی کار درستی است، اما چیزهایی هم وجود دارند که باید هزینه‌ی زیادی برای‌شان شود. قیمت بالا همیشه کیفیت بالا را تضمین نمی‌کند، اما مواردی که در این مقاله معرفی می‌کنیم واقعا ارزش هزینه کردن زیاد را داشته و کیفیت بالا را به دنبال دارند.
5 موردی که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم از ارزش بالایی برخوردار هستند و هزینه‌ی مناسب برای آن‌ها، یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. پس با مدمن همراه باشید تا آن‌ها را بررسی کنیم.


پوشاک ورزشی

اگر اهل ورزش باشید، قطعا می‌دانید که پوشاک نامناسب می‌تواند به بدن شما آسیب برساند. برای مثال استفاده از کفش‌هایی که مناسب دویدن نیستند (از جمله اسنیکرهای بدون انعطاف‌پذیری بالا) به پاهای شما صدمه خواهند زد.
همچنین اگر بدن‌ساز هستید، باید از کفش‌هایی استفاده کنید که کف آن‌ها باریک و ظریف‌تر هستند (برعکس کفش‌های مناسب دویدن)، چون این‌ نوع کفش‌ها بهترین گزینه برای بلند کردن وزنه‌های مختلف بوده و از آسیب‌ دیدن پاهای شما حین تمرین جلوگیری می‌کنند.


ریش‌تراش

صورت از جایگاه بالایی برخوردار است، پس هزینه کردن برای آن کاری منطقی محسوب می‌شود. مردها معمولا به دنبال اصلاحی صاف و راحت هستند و اگر همیشه ارتباط نزدیکی با افراد مختلف داشته باشند، قطعا نمی‌خواهند با صورتی زخمی و اصلاحی نامرتب دیده شوند. وقتی بحث اصلاح صورت مطرح باشد، شما به ریش‌تراشی نیاز دارید که بتوانید با خیال راحت از آن‌ استفاده کنید و نگرانی نداشته باشید.
بهتر است همیشه از ریش‌تراش‌های باکیفیت استفاده کرده و اصلاح صورت را به یک عادت جذاب و سرگرم‌کننده تبدیل کنید. البته این کیفیت بالا، نتیجه‌ی هزینه‌ی بالاست و همان‌طور که همیشه شنیده شده، «به دست آوردن بهترین‌های زندگی، ارزان یا آسان نخواهد بود.»


ساعت‌مچی

اگر مطالب مدمن را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که چه مقدار به ساعت‌مچی و تاثیر آن در یک استایل شیک و زیبا اشاره کرده‌ایم. ساعت‌مچی وظایفی فراتر از اطلاع دادن زمان به شما دارد و یکی از تاثیرگذارترین اکسسوری‌ها در خوش‌پوشی به شمار می‌رود. ساعت‌مچی نشان می‌دهد که شما فردی زمان‌شناس هستید و به استایل خود هم اهمیت می‌دهید.
ساعت‌مچی باید معنی خاصی برای شما داشته باشد. برای مثال زمانی که اولین حقوق بالای خود را دریافت کردید، ساعت‌مچی گران‌قیمتی بخرید تا همیشه یادآور آن لحظه باشد. ساعت‌مچی هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود و به دست داشتن آن برای مدتی زیاد، اصلا اشکالی ندارد. پس با هزینه‌ی بالا و مناسب، می‌توانید ساعت‌مچی باکیفیتی داشته باشید که علاوه بر ظاهری زیبا، دوام بالایی هم داشته باشد.


کت‌وشلوار

کت‌وشلوار می‌تواند سطح استایل شما را چند مرحله بالا ببرد و از لحاظ مالی و تجاری آدمی موفق نشان دهد؛ البته اگر از کیفیت بالای دوخت و جنس بهره برده باشد، که این مورد هم نیازمند هزینه‌ی بالا است.
سعی کنید کت‌وشلوارهای کلاسیک بخرید و استایل و مدهای روز را کنار بگذارید تا مجبور نباشید همیشه کت‌وشلواری جدید خریداری کنید. یک کت‌وشلوار که جنس و دوخت مرغوب دارد، می‌تواند چندین سال مورد استفاده قرار بگیرد و زیبایی خود را حفظ کند.
پارچه‌های کتان مناسب‌ترین گزینه هستند و بهتر است از کت‌های پلی‌استر دوری کنید، چون این نوع کت‌ها ظاهر گران‌قیمتی نداشته و ارزش هزینه‌ی بالا را ندارند. علاوه بر این، دوخت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید خرید یک کت نسبتا خوب به‌جای یک کت گران‌قیمت، و صرف هزینه‌ی باقی‌مانده برای یک خیاطی، بهترین کار برای داشتن کتی مناسب، زیبا و باکیفیت باشد.


کفش

بعضی از افراد اهمیت زیادی برای کفش قائل نمی‌شوند، اما زمانی که به خوبی‌های یک کفش باکیفیت پی ببرید، می‌فهمید که هزینه‌ی بالا برای آن، یک سرمایه گذاری خواهد بود. کفش‌ یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پوشاک محسوب می‌‌شود و با یک هزینه‌ی مناسب می‌تواند چندین سال نیاز شما را رفع کند. با نگه‌داری مناسب و مقداری هزینه‌ی بیشتر می‌توانید بهترین و زیباترین کفش‌ها را داشته باشید و با ست کردن آن با دیگر اکسسوری‌ها (مثل کمربند) ظاهری شیک را به نمایش بگذارید. پیش از این در مقاله‌ی «قوانین ست کردن کمربند و کفش» درباره‌ی ست‌ کردن این دو اکسسوری صحبت کرده‌ایم. حتما آن را مطالعه کنید.
سعی داشته باشید همیشه از کفش‌های چرمی استفاده کنید. کفش‌های چرمی علاوه بر ظاهری شیک و زیبا، همچنین به مرور زمان فرم پای‌ شما را به خود می‌گیرند، در حالی که احساس راحتی هم خواهند داشت و پای‌تان اذیت نمی‌شود. چرم اگر به خوبی نگه‌داری شود، انعطاف‌پذیر و بادوام باقی می‌ماند و طول عمر بیشتری نسبت به جنس‌های پلاستیکی خواهد داشت.


5 پوشاکی که معرفی کردیم، هرگز نباید ارزان خریداری شوند. پوشاک ورزشی، ریش‌تراش، ساعت‌مچی، کت‌وشلوار و کفش ارزش پول اضافه‌ای که برای آن‌ها پرداخت می‌کنید را دارند و با طول عمر و تاثیری که در ظاهر شما می‌گذارند، به این ارزش پی خواهید برد. پس از این به بعد به این موارد اهمیت بیشتری بدهید تا پول خود را دور نریزید!

امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.