چهار راه برای کوچک کردن شلوار

تقریبا بارها برای همه ما پیش آمده که بعد از گذشت مدتی، اندازه‌ی شلوارهای‌مان بزرگ شده و دیگر به خوبی قبل در پای‌مان نمی‌ایستند. این ممکن است اسراف و پرداخت هزینه‌های  بیهوده باشد که شلوارها را بعد از مدتی به دلیل اندازه نبودن آن‌ها را دور بیندازید. امروزه می‌توانید آن‌ها را به خیاطی برده و اندازه خود کنید. علاوه بر این بسیاری از شرکت‌ها حتی گاهی برای جذب مشتری شلوار‌ها را طوری طراحی می‌کنند تا شما بتوانید به راحتی آن‌ها را در حد امکان کوچک و گاهی بزرگ کنید.

ما در مقاله زیر سعی داریم به چهار راه ساده برای کوچک کردن شلوار اشاره کرده و آن‌ها را بررسی کنیم. شما با انجام این کارها می‌توانید از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنید. در ادامه با مدمن و چهار راه کوچک کردن شلوار همراه باشید.

 

دما را بالا ببرید

 

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها، بالا بردن دما است. شاید همه‌تان این توصیه را شنیده باشید که برای لباس‌ها از دمای بالا دوری کرده و آن‌ها را با آب سرد بشویید. اما برای کوچک کردن شلوار، مجبور هستید تا از آن سرپیچی کنید.

شلوار را داخل ماشین لباس‌شویی قرار داده و آن را برای بالاترین دما تنظیم کرده و سپس ماشین را روشن نمایید. در این روش شما می‌توانید از پودر رخت‌شویی یا نرم‌کننده هم استفاده نمایید زیرا که تاثیری بر نتیجه کار نخواهد گذاشت.

بعد از اتمام کار شلوار را در خشک‌کن قرار داده و آن را به طور کامل خشک کنید. اگر در انتها به نتیجه مورد نظر خود نرسیدید می‌توانید مراحل کار را تا زمانی که نیاز دارید تکرار کنید، اما دقت داشته باشید که این روش نباید بیش از چند ساعت به طول بیانجامد زیرا ممکن است به بافت شلوار آسیب بزند.

 

روش حمام

 

روش حمام به احتمال زیاد از راحت‌ترین راه‌ها برای کوچک کردن شلوار است؛ اما ممکن است در ابتدا کمی عجیب و خنده‌دار به نظر برسد ولی در اغلب اوقات به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

بر خلاف روش بالا بردن دما، شما نمی‌توانید از صابون یا پودر رختشویی استفاده نمایید. ابتدا وانی را بدون کف یا صابون، پر از آب داغ کرده و شلوار گشاد را بپوشید و داخل وان شوید و تا زمانی که آب سرد نشده است از آن خارج نشوید.

به محض آنکه از وان خارج شدید، آب‌هایی که چکه می‌کنند را بچکانید تا مقداری آب از شلوار خارج شود، سپس وارد نور آفتاب شوید و تا زمان خشک شدن کامل شلوار آنجا بمانید. در حین خشک شدن شلوار شما باید مقداری راه بروید، بنشینید و بلند شوید تا شلوار کاملا به اندازه شما درآید.

اگر به آفتاب دسترسی نداشتید، نگران نباشید؛ می‌توانید با یک سشوار به این روند سرعت بخشید و بعد از راه رفتن و نشستن و بلند شدن با شلوار، می‌توانید آن را آویزان کنید. این روش علاوه بر نتایج بهتری که ممکن است نسبت به روش قبل داشته باشد، زمان کمتری را از شما می‌گیرد و زودتر به نتیجه دلخواه‌تان می‌رسید.

 

شلوار را بجوشانید

 

اگر با رفتن داخل یک وان آب داغ مشکل و حس بدی دارید و فکر می‌کنید کمی عجیب به نظر می‌رسد، می‌توانید از روش جوشاندن استفاده نمایید. اما دقت داشته باشید که جوشاندن شلوار به مدت زیاد یا با دمای بالا ممکن است مقداری رنگ شلوار را از بین ببرد و آن را کم‌رنگ کند؛ اما نگران رنگ پس دادن آن به پاهای‌تان نباشید زیرا بعد از اتمام کار رنگ شلوار مثل قبل ثابت می‌ماند.

دیگچه، قابلمه یا ظرفی که شلوار‌تان کامل در آن قرار می‌گیرد را تهیه و آن را با آب در حال جوش پر کنید. شلوار را در آن قرار دهید و آن را تا زمانی که مطمئن شوید تمام نقاط شلوار خیس شده‌اند جابه‌جا کنید. شلوار را به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید نیم‌جوش بخورد و در این حین آن را مدام جابه‌جا کنید. بعد از اتمام کار، آب شلوار را تا جای ممکن بگیرید و سپس آن را آویزان کنید.

 

کوچک کردن نقطه‌ای

 

ممکن است که شلوار شما کاملا اندازه شما باشد و فقط قسمتی از آن کمی گشاد به نظر برسد. در این صورت شما نمی‌توانید از روش‌های بالا برای کوچک کردن آن استفاده کنید، زیرا که باقی قسمت‌های‌اش هم کوچک می‌شوند و در نتیجه شلوار برای شما تنگ خواهد شد. در این صورت شما نیاز دارید تا از کوچک کردن نقطه‌ای استفاده کنید.

یک قوطی اسپری تهیه کنید و آن را با آب‌جوش و نرم‌کننده پارچه پر کنید. آن را تکان دهید تا زمانی که نرم کننده کامل حل شود. آن قسمت شلوار را که می‌خواهید کوچک کنید، تا زمانی که کاملا خیس شود، اسپری کنید. سپس آن را در خشک‌کن با بالا‌ترین درجه قرار دهید تا کاملا خشک شود. این روش را تا زمان رسیدن به نتیجه موردنظر تکرار کنید.

از همراهی‌تان سپاس گذاریم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.