10 چیزی که استایل روی‌شان تاثیر ندارد

تیپ و ظاهر از قدرت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند نظر افراد مختلف را نسبت به شما عوض کنند. همیشه در هر جمعی که وارد می شوید، این استایل شماست که پیامی مخفی به سوی دیگران ارسال و آن‌ها را جذب‌تان می‌کند.

اما استایل تا حدی می‌تواند تاثیرگذار باشد و چیزهایی وجود دارند که تیپ و پوشاک گوناکون نمی‌توانند آن‌ها را تغییر دهند. در ادامه چند مورد را برای‌تان آورده‌ایم که در جایی فراتر از مد و فشن قرار دارند و برای تغییر دادن‌شان نیاز به تلاش بیشتری خواهید داشت. با مدمن و 10 چیزی که استایل روی‌شان تاثیر ندارد همراه باشید.

 

1. میمیک صورت

 

هیچ ایرادی ندارد اگر احساسات‌تان را از طریق صورت خود بروز ندهید، اما اگر هنگام سلام و ارتباط برقرار کردن با دیگران حتی لبخند کوچکی هم نزنید، این می‌تواند نشان دهد که شما فردی غیردوستانه و بدخلق هستید. لبخند زدن فواید زیاد دیگری هم دارد. برای مثال باعث می‌شود مغز شما اندورفین (مسکن‌های طبیعی) ترشح کند، استرس‌تان پایین بیاید و همچنین خلق‌وخوی کلی شما بهتر شود. اگر هیچ دلیلی برای خندیدن پیدا نمی‌کنید، حداقل لبخند به لب داشته باشید. این کار باعث می‌شود تمامی مشکلات مختلف قابل کنترل به نظر برسند.

یک لبخند واقعی، در هر جای دنیا جذاب خواهد بود و شما هنگامی که در یک گروه از افراد گوناگون قرار می‌گیرید، لبخندتان می‌تواند مسری شود و دیگران را هم وادار به خندیدن کند. اگر به دنبال این هستید که به یک عده انرژی بدهید تا آماده انجام کاری شوند، یا اگر می‌خواهید یخ‌تان آب شود، یک لبخند ساده و مکالمه‌ای کوتاه بهترین گزینه خواهند بود.

 

2. طرزفکر

 

اگر همیشه منفی‌گرا باشید و فکر کنید که زندگی خوبی ندارید، واقعا زندگی خوبی نخواهید داشت. سعی کنید قدردان زندگی‌تان باشید و هر روز خود را به چالش بکشید. انسان به نوعی خلق شده که برای تکامل به تعادلی میان سختی کشیدن و قدردانی کردن چیزهایی که در اطرافش وجود دارد نیاز داشته باشد. حتی اگر تنها دارایی شما یک روز دیگر برای بیدار شدن است، قدردان آن باشید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید و طرز رفتارتان را نسبت به آن تغییر دهید، این است که با رد شدن و نه شنیدن راحت‌تر کنار بیایید. یاد بگیرید که به خودتان بخندید، از شکست‌های‌تان برای بهبود مهارت‌های خود کمک بگیرید و کارهای‌تان را بدون تمرکز کردن و امید داشتن روی نتیجه‌ی آن انجام دهید. اگر در طول زندگی هرگز شکست نخورید، پس همانند یک فرد ترسو که هیچ‌وقت ریسک نمی‌کند زندگی کرده‌اید.

 

3. تاثیری که روی دیگران می‌گذارید

 

مهم نیست چه قصد و هدفی از زندگی دارید، تاثیری که شما روی دیگران می‌گذارید در اصل رد پای شما در جهان هستی خواهد بود. به همین دلیل توجه کردن به شادی دیگران و همچنین خودتان، بالاخره در طول زندگی به خود شما بازخواهد گشت.

اگر خودتان نفس‌نفس‌زنان به دنبال هوای تازه هستید، پس نمی‌توانید هوایی تازه برای دیگران باشید. به عبارت دیگر، اگر شما به دنبال خوشحال کردن دیگران هستید، پس اول باید از خودتان شروع کنید. چه چیزی شما را خوشحال می‌کند؟ چه چیزی برای‌تان شادی به ارمغان می‌آورد؟

یک لیست از زمان‌هایی در زندگی‌تان که خیلی خوشحال بودید تهیه کنید. اکنون یک اولویت برای تعیین زمانی مشخص و انجام آن کارهایی که خوشحال‌تان کرده بودند در نظر بگیرید. به زندگی‌تان نظم دهید؛ زمانی که بتوانید از پس مشکلات بربیایید، در موقعیتی مناسب قرار می‌گیرید که بتوانید به دیگران کمک کنید تا آن‌ها هم مثال شما در موقعیتی مناسب و زندگی خوبی قرار بگیرند.

مهربانی و دلسوزی باعث کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و علاوه بر این به کاهش تاثیرات حالت‌های ذهنی منفی مانند خشم، اضطراب و افسردگی کمک می‌کند. اما مهم‌تر از همه، کاری می‌کند تا همگی دنیایی بهتر و شادتر بسازیم.

 

4. برنامه‌ریزی و هدف‌مند بودن

 

به‌جای اینکه بنشینید و منتظر باشید زندگی برای‌تان اتفاق بیفتد، زمان بگذارید تا به آن نظم بدهید و برنامه‌ریزی و ارزیابی کنید. برای هر روزتان یک سری کارهای روزانه در نظر بگیرید تا شما را مجبور به طبق برنامه کار کردن کنند. تمرین کنید تا هر روزتان طبق لیست باشد و چیزی را از قلم نیندازید.

موارد کم‌اهمیت را از خانه، کامپیوتر، گوشی همراه و حتی ذهن‌تان خارج کنید. اهمیت دادن و فکر کردن به چیزهایی که جلوی پیشرفت‌تان را می‌گیرند متوقف کنید. کارهای بیهوده مثل تماشای زیاد تلویزیون را کنار بگذارید. به طور خلاصه، یک نگاه سخت‌گیرانه به زندگی‌‌تان بکنید و با خود بگویید «چه چیزی اضافی است و باید دور انداخته شود؟»

 

5. بوی بد دهان

 

معمولا بیشتر افراد دچار مشکل بوی بد دهان هستند، اما این مورد واقعا مشکلی زننده و زشت است. اگر دهان شما بوی نامطبوعی دارد، باید هرچه سریع‌تر برای رفع آن دست‌به‌کار بشوید.

آب زیاد بخورید و آب سرد در دهان خود بچرخانید. این کار به خصوص برای بوی بد صبحگاهی مناسب است. بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. مسواک‌تان را دو الی سه ماه یک‌بار عوض کنید و یک برنامه منظم برای بررسی دندان‌ها پیش دندان‌پزشک و جرم‌گیری داشته باشید.

اگر تمام این کارها را کردید و هنوز مشکل وجود داشت، هر روز زبان خود را با تمیزکننده‌های گوناگون تمیز کنید تا از جمع شدن باکتری‌ها، قارچ‌ها و سلول‌های مرده که باعث بوی بد دهان می‌شوند جلوگیری کنید. نوک زبان‌تان را با گاز پانسمان بگیرید و آن را بیرون بکشید تا حتی انتهای آن را هم کاملا تمیز کنید.

شما همچنین می‌توانید از دهان‌شویه‌های متنوع و بدون الکل استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از یک فنجان آب، یک قاشق‌ چای‌خوری جوش شیرین و چند قطره اسانس نعنایی و ضدمیکروبی هم کمک بگیرید.

 

6. بوی عرق بدن

 

اگر در تلاش هستید تا بوی بد بدن به سراغ‌تان نیاید، بهتر است با هر روز دوش گرفتن زیر آب گرم شروع کنید تا باکتری‌های روی پوست‌تان از بین بروند. اگر هوا بیش از حد گرم باشد، یا شما دارای فعالیت زیادی باشید، باید بیشتر از روزی یک‌بار حمام کنید. همیشه زیربغل خود را با صابون‌های ضدباکتری بشویید و موی آن را با تیغ کوتاه کنید. این کار باعث می‌شود عرق سریع‌تر تبخیر شود و در نتیجه وقت کمتری در اختیار باکتری‌ها برای تکثیر و ایجاد بوی بد قرار بگیرد.

به طور حتم با بوبرهای مختلف آشنایی دارید و می‌دانید که می‌توانند موثر باشند، اما اگر تابه‌حال از آن‌ها استفاده نمی‌کردید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ‌شان بروید. علاوه بر این، به تن داشتن الیاف طبیعی از جمله پشم، ابریشم و یا پنبه هم راه‌کارهای خوبی هستند چون باعث کاهش تعریق و ایجاد بوی بد می‌شوند. این الیاف به پوست‌تان اجازه‌ی تنفس می‌دهند که نتیجه‌ی آن تبخیر شدن سریع‌تر عروق است.

در آخر، حواس‌تان به وعده‌های غذایی و چیزی که می‌خورید باشد. غذاهای فلفلی و تند باعث تعریق بیشتر می‌شوند و طبق تحقیقات انجام شده، خوردن زیاد گوشت قرمز، بوی بسیار بد بدن را به دنبال دارد.

 

7. قسمت‌های کم‌پشت سر

 

در سن سی‌وپنج سالگی، تقریبا دو سوم مردها ریزش مو را تجربه می‌کنند. کچلی مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود، اما وجود قسمت‌های کم‌پشت، اصلا ظاهر خوبی نخواهد داشت. اگر حتی فکر کردن به این که دچار کچلی بشوید هم شما را آزار می‌دهد، پس به سراغ درمان‌های گوناگون برای ریزش مو بروید. اما این را هم به یاد داشته باشید که می‌توانید موهای سرتان را کاملا بزنید و خیال خود را راحت کنید.

سر تراشیده‌شده، نشان‌دهنده‌ی سلطه، اقتدار و همه‌چیز را تحت‌کنترل داشتن است، اگرچه باز هم به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما هرکاری که می‌کنید، ریختن موهای دور سر روی قسمت وسط و کم‌پشت آن را کلا کنار بگذارید!

 

8 . کمال و صداقت

 

اکثریت ما در تلاش هستیم تا مردم خوبی باشیم، اما تلاش کردن به تنهایی کافی نیست. دارا بودن کمال و صداقت، به معنای آگاه بودن از چیزی که برای آن ایستادگی می‌کنید است. تمام ویژگی‌های مثبت دیگر نظیر شجاعت، شفقت و مسئولیت‌پذیری، ریشه در این حقیقت دارند که شما مجبورید در دنیا و در کنار مردم زندگی کنید؛ و دستیابی به این ویژگی‌ها هم بستگی به طرزبرخورد و رفتار شما با دیگران، به صورتی که می‌خواهید با خودتان رفتار شود، دارد.

 

9. ادب

 

آداب معاشرت و قوانین خاص یک رفتار مودبانه، در فرهنگ‌های مختلف متفاوت هستند. اما تمایل به اولویت دادن راحتی و شادی دیگران، چیزی که به آن «ادب و احترام» می‌گویند، یک اصل جهانی است که از هر فرد بالغی انتظار می‌رود.

رفتار درست هنگام غذا خوردن، توجه کردن به افرادی که در اطراف‌مان حضور دارند، نگه‌داشتن در برای دیگران نه تنها برای خانوم‌ها بلکه برای همه، تشکر کردن و یا گفتن «لطف می‌کنید» و... همگی کارهایی هستند که نشان‌دهنده‌ی ادب و شخصیت ما محسوب می‌شوند.

به فردی تبدیل شوید که روز دیگران را شاداب‌تر می‌کند. به فردی تبدیل شوید که باعث می‌شود پدر و مادر و یا معلم‌های‌اش به او افتخار کنند.

 

10. روابط

 

یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی خوب می‌تواند تمام زندگی شما را بهبود ببخشد و کاری کند تا احساس کنید همیشه یک مکان امن برای پیدا کردن آرامش خواهید داشت. یک رابطه‌ی بد و منفی هم باعث می‌شود همیشه استرس داشته باشید، احساس شکست کرده و همچنین سال‌های زیادی از غم و اندوه را تجربه کنید.

چه چیزی باعث تفاوت یک رابطه‌ی خوب با بد می‌شود؟ به طور حتم چیزهای واضحی مثل سازگاری و تفاهم. اما شما حتی اگر نیمه‌ی گم‌شده‌تان را هم پیدا کرده باشید، ساخت یک زندگی مشترک شاد و سالم، نیاز به وقت گذاشتن برای یکدیگر، فروتنی و همدلی دارد.

به حرف‌های شریک خود گوش کنید. پای‌تان را درون کفش او گذاشته و مثل او فکر کنید تا شناخت بیشتری پیدا کرده باشید. تحریک‌کننده‌های احساسات عاطفی خود را تشخیص دهید و یاد بگیرید خودتان با دغدغه‌های فکری‌تان سروکله بزنید و آن‌ها را سر فرد مقابل خود خالی نکنید.

هردوی‌تان را به عنوان یک تیم در نظر بگیرید، هرگز اجازه ندهید مشکلات تنها یکی از شما را از پا دربیاورند. با یکدیگر به جنگ مشکلات بروید و حتی از دوستان و خانواده، یعنی کسانی که احساسات‌تان را راحت با آن‌ها در میان می‌گذارید، کمک بگیرید. همه‌ی مشکلات را روی شانه‌ی شریک خود نگذارید تا تنها او زیر بار این فشار قرار بگیرد.

همیشه سعی داشته باشید چیزهای جدیدی را با هم تجربه کنید. یکی از دلایلی که زوج‌های جوان چیزی به نام «ماه عسل» دارند، این است که بیشتر بیرون بروند، یکدیگر را بشناسند و ماجراجویی‌های عاشقانه و عمیقی را دنبال کنند. البته بعد از گذشت مدت‌ها، بیشتر رابطه‌ها وارد یک برنامه‌ی تکراری و مشخص می‌شوند، اما شما باید همچنان طرزفکری مثل اوایل رابطه داشته و به دنبال خوش‌گذرانی و سرگرمی‌های جدید باشید و نشاط رابطه را حفظ کنید.

 

10+1. هوش و ذکاوت

 

هوش و ذکاوت، نامی است که به مجموعه‌ای از مهارت‌های ارزشمند از دید جامعه اختصاص داده می‌شود. شما اگر به عنوان فردی باهوش شناخته نمی‌شوید، هرگز نباید ارزش خودتان را پایین بدانید؛ و همچنین اگر همیشه به عنوان یک فرد باذکاوت از شما یاد شده، نباید جایزالخطا بودن انسان را فراموش کرده و با توجه به بعضی از اشتباهات، از خودتان ناامید شوید.

تیپ و استایل، شما را باهوش نمی‌کنند، همان‌طور که حل کردن معماهای مختلف و یادآوری چیزهای گوناگون، نمی‌توانند جای تلاش زیاد، بلوغ عاطفی و تمایل به بازگشت به سراغ کاری را که حتی ممکن است بسیار سخت باشد بگیرند.

با وجود تمام حرف‌هایی که زده شد، باید بدانید که سطح هوش و ذکاوتی که الان دارید، همیشگی نخواهد بود و همچنان فرصت ارتقای آن وجود دارد.

هر روز کارهای متفاوت انجام بدهید و استراحت کافی داشته باشید تا مغزتان از زیر استرس و فشارهای روزانه شانه خالی کند. علاوه بر این یادگیری مهارت‌ها و اطلاعات جدید به طرز شگفت‌انگیزی به شما کمک خواهند کرد. مطالعه کردن هم یکی دیگر از راه‌های مطمئن برای تقویت هوش است. اگر می‌خواهید چیزهای جدیدی را به خاطر بسپارید، به یاد داشته باشید که تکرار کردن، به خصوص فاصله انداختن بین هر تکرار، بهترین راه است. البته این فاصله نباید به قدری باشد که کاملا مطلب را فراموش کنید، بلکه باید به اندازه‌ی باشد که بتواند ذهن شما را به چالش بکشد.

این مواردی که به آن‌ها اشاره شد، هرگز با تیپ و استایل شیک و زیبا نمی‌توانند رفع شوند. پس از این به بعد همیشه توجه ویژه‌ای به چیزهایی که استایل روی‌شان تاثیر ندارد داشته باشید.

از همراهی شما ممنونیم. لطفا این مطلب را به اشتراک بگذارید.