لباس آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم

رنگ آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها بین مردان و زنان است؛ این رنگ با لطافت و زیباییش، به استایل شما جذابیت خاصی می‌بخشد. اما می‌دانید که آبی را با چه رنگ‌هایی می‌توان ست کرد؟ در این مقاله از مدمن به این سوال پاسخ می‌دهیم.

وقتی حرف از رنگ مورد علاقه به میان می‌آید، بی‌شک آبی جزو پرطرفدارترین‌ها است. در کمد لباس هر کسی حداقل چند دست لباس به رنگ آبی وجود دارد. وقتی صحبت از لباس آبی می‌شود، اکثر افراد به یاد شلوارهای جین می‌افتند. رنگ آبی نماد قابلیت اعتماد، ثبات، اطمینان، اقتدار و قدرت است. به همین دلیل است که در لوگوی اکثر شرکت‌ها از رنگ آبی استفاده می‌شود.

ست لباس آبی

معمولا هر رنگی با طیف‌های مختلف آبی مثل آبی پاستیلی، سرمه‌ای و آبی روشن هارمونی دارد و کمتر رنگی پیدا می‌شود که در کنار این رنگ، زشت دیده شود. با این حال رنگ‌هایی وجود دارد که در کنار آبی جلوهٔ بسیار زیبایی دارد و عاشق ترکیب رنگ‌شان می‌شوید. اگر شما هم دوست دارید در استایل خود از رنگ آبی استفاده کنید، حتما رنگ‌های مکملی که در اینجا معرفی می‌کنیم را به کار ببرید.

آبی و نارنجی

ست آبی و نارنجی

بیشتر مردم از پوشیدن لباس نارنجی ترس دارند! اما اگر بتوانید این رنگ را به درستی با رنگ‌های دیگر ست کنید، نتیجه شاهکار می‌شود. وقتی صحبت از پوشیدن لباس نارنجی در کنار لباس آبی می‌شود، نتیجه یا صفر است یا ۱۰۰! براقی و درخشش این دو رنگ باعث زیبایی‌شان شده و در کنار هم قرار گرفتن‌شان می‌تواند به این زیبایی بیفزاید. با این حال کسانی که به دنبال گزینه‌های ظریف‌تری هستند، می‌توانند آبی لاجوردی را با نارنجی ست کنند یا اینکه آبی پررنگ یا سرمه‌ای را با درخشش رنگ نارنجی تلطیف کنند.

آبی و سفید

ست آبی و سفید

وقتی مردد هستید و نمی‌دانید آبی را با چه رنگ‌هایی می‌توانید ست کنید، راحت‌ترین راه حل رنگ سفید است. لباس سفید در کنار طیف‌های روشن آبی ترکیب فوق‌العاده زیبا و شیک است. در کنار رنگ آبی و سفید، می‌توانید المان‌های دیگری مثل کفش یا کیف را به رنگ‌های دیگری انتخاب کنید، اما لباس سفید و آبی یکدست جذاب بیشتری دارد.

آبی و مشکی

ست آبی و مشکی

شاید به نظر خیلی‌ها آبی یا سرمه‌ای در کنار رنگ مشکی زشت دیده شود و از پوشیدن چنین ترکیب رنگی می‌ترسند. اما دنیای مد این اجازه را به شما می‌دهد که مرزها و محدودیت‌ها را بشکنید و از انجام آن لذت ببرید! رنگ آبی در کنار مشکی واقعا می‌تواند زیبا باشد، به‌خصوص آبی سرخ‌فام، آبی مایل به خاکستری یا آبی لاجوردی. همچنین تضاد بین آبی آسمانی و مشکی، جذابیت زیادی دارد.

آبی و قرمز

ست آبی و قرمز

منظور ما از قرمز، تمامی تناژها و طیف‌های این رنگ است، به‌خصوص به این دلیل که برای ترکیب این دو رنگ باید مهارت زیادی داشته باشید، بنابراین برای هر تناژ از رنگ آبی، باید تناژی از رنگ قرمز را پیدا کنید که با آن هارمونی داشته باشد. آبی آسمانی در کنار قرمز براق و روشن بسیار زیبا دیده می‌شود، اما می‌توانید روی خلاقیت خودتان هم حساب کنید. برای داشتن ظاهری ظریف‌تر می‌توان به سراغ تناژهای قرمزی به رنگ تمشک یا قرمز شرابی رفت. علاوه بر این امکان هم وجود دارد که از قرمز فقط در اکسسوری‌هایی مثل کیف یا کفش استفاده کرد.

آبی و زرد

ست آبی و زرد

زرد از رنگ‌های گرم است و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند؛ این رنگ یادآور شادی، خوش‌بینی، روشن‌فکری، خلاقیت، نور آفتاب و بهار است. اگر جزو افرادی هستید که دوست ندارید راه ساده‌ای انتخاب کرده و همه چیز را با سیاه یا سفید ست کنید، رنگ زرد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. زرد در کنار آبی ترکیبی فوق‌العاده و در عین حال مرسوم است.

آبی و سبز

ست آبی و سبز

تاکنون این جمله را شنیده‌اید که «آبی و سبز را هرگز نباید کنار هم پوشید»؟ ما ثابت می‌کنیم که این جمله اشتباه است! اگر از ترکیب رنگی دارای کنتراست خسته شده‌اید و می‌خواهید چیزهای جدیدی امتحان کنید، می‌توانید روی این ترکیب رنگ حساب کنید.

در چرخهٔ رنگ آبی و سبز کنار هم قرار دارد و پیدا کردن سایهٔ مناسب رنگ سبز در کنار آبی برگ برندهٔ شما است.

آبی و بژ یا قهوه‌ای

ست آبی و قهوه ای

رنگ‌های خنثی و قهوه‌ای معمولا گزینه‌های مطمئنی برای اکثر افراد است؛ این رنگ‌ها در کنار آبی تیره یا سرمه‌ای ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند، بنابراین اگر دوست دارید از قهوه‌ای یا رنگ‌های خنثی مثل بژ در استایل خود استفاده کنید، بهتر است آبی تیره یا آبی آسمانی (که براق نباشد و قدری کدر باشد) را انتخاب کنید. اگر رنگ‌های براق را دوست دارید، می‌توانید آبی روشن را با قهوه‌ای براق ست کنید.

آبی لاجوردی و خردلی

ست آبی و خردلی

از ترکیب دو رنگ روشن نترسید. برعکس، با ترکیب آبی لاجوردی و خردلی استایلی جذاب و روشن خواهید داشت.

تناژها و سایه‌های مختلف آبی

استایل تک رنگ آبی

گاهی اوقات آنقدر جذب رنگ آبی می‌شویم که نمی‌توانیم در برابر آن مقاومت کنیم. شما می‌توانید تناژها و سایه‌های مختلف رنگ آبی را در استایل‌تان به کار بگیرید و ظاهری شیک خلق کنید. سایه‌ها و تناژهای یک رنگ همواره با یکدیگر مطابقت دارند. همان‌طور که قبلا هم گفته شد، رنگ آبی نشان‌دهنده اعتماد به نفس، وفاداری، حقیقت و درستی است، بنابراین با پوشیدن این رنگ چنین نکات مثبت و احساس خوب را در شما تقویت خواهد کرد.

آبی و صورتی

ست آبی و صورتی

معمولا دختر خانم‌ها عاشق رنگ صورتی هستند؛ این رنگ در کنار آبی خیره‌کننده و زیبا دیده می‌شود. ترکیب رنگ پاستیلی آبی و صورتی ظاهر شما را با ظرافت و شیک نشان می‌دهد. این ترکیب یادآور رنگ و بوی لطیف یاس و نسیم گرم بهاری است.

آبی و طلایی

طلایی یکی دیگر از رنگ‌هایی است که در کنار آبی جلوهٔ زیبایی دارد. رنگ طلایی اقتدار و کیفیت کلاسیک رنگ آبی را چندبرابر می‌کند. این ترکیب رنگ رواج زیادی ندارد، اما قول می‌دهیم که از امتحان کردنش پشیمان نشوید.

 

منابع: fustany ـ keepmestylish ـ whowhatwear