نکاتی برای خرید پیراهن مناسب افراد کوچک‌اندام

افراد لاغر، قدکوتاه و کوچک‌اندام معمولا با مشکلاتی برای خرید پوشاک‌شان سروکله می‌زنند. خیلی از لباس‌ها باعث می‌شوند تا اندام این افراد کوچک‌تر و قدشان هم کوتاه‌تر دیده شود.
امروز در مدمن می‌خواهیم نکاتی را برای خرید و پوشیدن پیراهن معرفی کنیم که به افراد لاغر و قدکوتاه کمک می‌کنند تا ظاهر بهتری داشته باشند. پس در ادامه با ما همراه باشید.


 پیراهن‌های مناسب افراد لاغر

منظور از سایز مناسب، سایزهای کوچک «S» یا «XS» نیست. لباس‌های سایز S همان حالت سایزهای بزرگی مثل L را دارا هستند، و تنها فرق‌شان این است که نسبت اندازه‌ی آن‌ها کوچک‌تر شده.
یک فرد لاغر به لباسی نیاز دارد که نسبت اندازه‌ی بخش‌های آن، برخلاف با استانداردها است. برای مثال یک پیراهن را تصور کنید که آستین‌های بزرگی نسبت به بقیه‌ی بخش‌هایش دارد. این پیراهن در هر سایزی، باز هم آستین‌های بزرگی خواهد داشت و جلوه‌ی بدی به افراد لاغر می‌دهد.
باید سعی داشته باشید برندهایی را خریداری کنید که مناسب افراد لاغر و کوچک‌اندام هستند. برای مثال برندهای کشورهای ژاپن، ایتالیا و اسپانیا، با توجه به مشتریان خود، معمولا مناسب افرادی هستند که دنبال لباس‌هایی با سایز کوچک و تناسب موردانتظار خود می‌گردند.


پیراهن‌هایی که یقه‌ی کوچک دارند

کسانی که اندام کوچکی دارند، باید پوشاک نسبتا کوچی هم داشته باشند. یقه‌های بزرگ و عریض، شما را لاغرتر و کوچک‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهند. یقه‌های باریکی که نوک آن‌ها رو به پایین است، توجه‌ها را به سمت صورت شما جلب کرده و باعث می‌شود اندام‌تان بزرگ‌تر دیده شود.
همچنین اگر می‌خواهید از اکسسوری‌هایی قبیل کراوات با دستمال‌گردن استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که جزئیات آن‌ها، از جمله گره، کوچک بوده و با یقه در تناسب باشد.


پیراهن‌هایی با طرح‌های راه‌راه عمودی 

این مورد بهترین گزینه برای افراد قدکوتاهی است که به دنبال راهی برای قدبلندتر دیده شدن هستند. طرح‌های راه‌راه عمودی که معمولا ترکیبی از رنگ سفید به همراه دو رنگ دیگر هستند، می‌توانند ظاهری شیک و مناسب به شما بدهند، با هر لباس و موقعیتی هم‌خوانی داشته باشند و همچنین افراد کوتاه‌قد را بلندتر نشان دهند.
دقت داشته باشید از طرح‌های ناهماهنگ، که رنگ‌های مختلف و سایزهای گوناگون دارند استفاده نکنید.این موارد باعث جلب توجه به بالاتنه شما و در نتیجه کوتاه دیده‌شدن‌تان می‌شوند. بهترین راه، استفاده از راه‌راه‌های باریک و ساده است.


حال که با نکات گفته‌شده آشنا شدید، باید به موارد جزئی دیگری هم توجه کنید. در ادامه دو نکته را معرفی می‌کنیم که حتما باید به آن‌ها دقت داشته باشید:

1- از جزئیات غیرضروری پرهیز کنید

پیراهن شما باید ظاهر ساده‌ای داشته باشد. سعی کنید پیراهن‌های دارای جیب را کنار بگذارید. البته این پیراهن‌ها به وفور یافت می‌شوند و شاید سخت باشد که پیراهنی بدون جیب پیدا کرد، پس حداقل باید از جیب‌های لبه‌دار و آن‌هایی که دوخت‌های تزئینی دارند دوری کنید.

2- پیراهن‌ را درون شلوارتان قرار دهید

آخرین نکته برای افراد کوتاه‌قد، این است که همیشه پیراهن خود را درون شلوار قرار دهند. پیراهنی که روی شلوار قرار گرفته باشد، باعث می‌شود پاها کوتاه‌تر دیده شوند. حتی اگر بلندی پیراهن تنها به قدری باشد که کمربند را بپوشاند، باز هم کار خود را خواهد کرد و شما را قدکوتاه‌تر نشان خواهند داد. پس همیشه سعی کنید خط کمر خود را نپوشانید و پیراهن‌تان را درون شلوار بگذارید.


امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.