قوانین ست‌ کردن کمربند و کفش

ست کردن اکسسوری‌های مردانه می‌تواند تاثیر زیادی در خوش‌پوشی داشته باشد. مهم‌ترین نوع این هماهنگی در رنگ‌ها، ست کردن کمربند با کفش است.
در این مقاله سعی کرده‌ایم که قوانین مختلف برای این کار را به شما معرفی کنیم و همچنین به سوالاتی که ممکن است برای‌تان پیش بیاید پاسخ بدهیم. اگر می‌خواهید ظاهر شیک و استایل زیبایی داشته باشید، مدمن را همراهی کنید تا نحوه‌ی صحیح ست کردن رنگ‌های کمربند و کفش را یاد بگیرید.


 ست کردن رنگ بند کمربند و کفش

این ساده‌ترین قانون برای هم‌خوانی کمربند و کفش محسوب می‌شود. به طور کلی هر چقدر تضاد رنگی میان بند کمربند و کفش شما (یا حتی کیف و...) وجود داشته باشد، استایل شما جلوه‌ی بدتری خواهد داشت و خوش‌تیپ دیده نمی‌شوید.
محبوب‌ترین رنگ‌ کمربندها معمولا قهوه‌ای و مشکی هستند، پس بهترین گزینه برای کفش‌ها هم همین رنگ‌ها به حساب می‌آیند. البته خیلی مهم نیست که این دو پوشاک دقیقا هم‌رنگ باشند و تنها شبیه بودن آن‌ها کافی است. پس نگران تیره‌ یا روشن‌تر بودن رنگ کفش یا کمربندتان نسبت به دیگری نباشید.


ست کردن رنگ سگک کمربند و کفش 

این مورد نیز همانند مورد قبلی است، تنها با این تفاوت که باید رنگ سگک کمربند را با فلز روی کفش (اگر آن‌ را دارا است) ست کنید. منظور از فلز، همان سگک روی کفش‌های سگک‌دار مردانه است.
سگک‌های کفش‌ و کمربند رنگ‌های مختلفی از جمله طلایی و نقره‌ای دارند که علاوه بر هم‌خوانی آن‌ها، همچنین می‌توانید آن‌ها را با دیگر جواهراتی که دارید (ساعت، حلقه، دستبند و...) هم ست کنید. البته ایرادی ندارد اگر جواهراتی با رنگ‌های مختلف استفاده کنید. علاوه‌براین مهم‌ترین بخش ست کردن همان مورد اول، یعنی بند کمربند است، پس اشکالی ندارد اگر سگک کمربند و کفش هم‌خوانی نداشته باشند.


در ادامه به سوالاتی که ممکن است حین ست کردن برای‌تان پیش بیاید پاسخ می‌دهیم.

• آیا می‌شود کفش مشکی و کمربند قهوه‌ای را با هم پوشید؟

خیر. بهتر است که هرگز این مورد را امتحان نکنید. یکی از مهم‌ترین اشکال ترکیب قهوه‌ای و مشکی این است که مشکی رنگی سرد، و قهوه‌ای رنگی گرم بوده و هم‌خوانی ندارند. کفش‌های مشکی ظاهری براق و باکلاس دارند و درنتیجه لایق یک کمربند با بند مشکی هستند. کمربند و کفش مشکی، بهترین گزینه برای داشتن ظاهری شیک و زیبا بوده و اگر با یک کت‌وشلوار خاکستری تیره استفاده شوند، تمامی نگاه‌ها را به سوی‌تان جذب خواهند کرد.

• با کفش‌های خاکستری و مشکی، چه کمربندی بپوشیم؟

کمربند خاکستری + کفش مشکی
کمربند مشکی/خاکستری/آبی تیره + کفش خاکستری
از آن‌جایی که مشکی و خاکستری، طیف غیررنگی محسوب می‌شوند، با رنگ‌های سرد‌تر تناسب بهتری دارند تا رنگ‌هایی که دسته‌ی رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند.

• با کفش‌های دو رنگ، چه کمربندی بپوشیم؟ 

برای این مورد باید از کمربندی استفاده کنید که با رنگ قوی‌تری که بیشتر به چشم می‌آید، هم‌رنگ باشد. لازم نیست کمربندی را انتخاب کنید که با هر دورنگ تناسب داشته باشد، تنها کافی‌ است به حس کلی کفش توجه کرده و رنگ غالب آن را برای کمربندتان انتخاب کنید.
برای مثال، بهترین کمربند برای یک کفش که دارای مخمل آبی بوده و بقیه‌ی آن قهوه‌ای است (همانند تصویر) یک کمربند قهوه‌ای تیره خواهد بود.


در آخر باید بگوییم که مهم‌ترین نکته اعتمادبه‌نفس است و اگر تصمیم گرفتید که این نکات را گاهی رعایت نکنید و تصمیم خودتان را بگیرید، حتما با اعتمادبه‌نفس این کار را انجام دهید. این موضوع اصلی‌ترین بخش یک ظاهر و استایل شیک است. شما می‌توانید با اعتمادبه‌نفس، هر طور که دوست دارید لباس بپوشید، خودتان باشید و از آن لذت ببرید.
اگر این مطلب را دوست داشتید، آن را به اشتراک بگذارید.