راه‌های جلوگیری از ریزش مو

داشتن موهایی زیبا و پرپشت، اعتمادبه‌نفس هر فردی را بالا می برد و در مقابل آن، ریزش و شکسته شدن موها هم علاوه بر خراب کردن ظاهر، اعتمادبه‌نفس‌ را نیز پایین می‌آورد. اما این اتفاق عجیبی نیست و خیلی‌ها دچار این مشکل هستند. راه‌های زیادی برای کاهش سرعت ریزش موها وجود دارد که انجام روزانه‌ی آن‌ها می‌تواند تغییر قابل‌توجه‌ای را در موهای‌تان ایجاد کند و اعتمادبه‌نفس‌ شما را دوباره بالا ببرد. در ادامه با مدمن و معرفی این راه‌کارها همراه باشید.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

اگر می‌خواهید تغییر بزرگی در بدن خود ایجاد کنید، اول باید با غذاهایی که می‌خورید شروع کنید. اگر موهای‌تان در حال ریزش هستند، یکی از دلایل آن می‌تواند کمبود ویتامین‌های مختلف و همچنین پروتئین در برنامه غذایی شما باشد. پروتئین بخش اصلی فولیکول‌های مو را شکل می‌دهد و بدون آن، موهای‌تان نمی‌توانند رشدی سالم و فرمی ضخیم داشته باشند. سعی کنید در رژیم غذایی‌تان ترکیبی از لوبیا سیاه، ماهی قزل‌آلا و بادام زمینی قرار بدهید. این خوراکی‌ها دارای پروتئین زیادی هستند و همچنین برای کاهش وزن هم مناسب خواهند بود. علاوه‌براین با یک جستوجوی ساده می‌توانید با انواع مواد غذایی حاوی پروتئین آشنا شوید و آن‌ها را مصرف کنید.

پوست سرتان را ماساژ دهید

ماساژ پوست سر به خون‌رسانی فولیکول‌ها کمک می‌کند و محرکی برای رشد موها به حساب می‌آید؛ علاوه‌براین برای تامین اکسیژن و مواد مورد نیاز پوست سر هم مناسب است. شما روزانه به راحتی و در خانه می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این‌ کار تنها کافی‌ست مقداری روغن زیتون یا اسطخودوس را در دستان‌تان ریخته و سپس با نوک انگشت، کف سرتان را به مدت 3 دقیقه ماساژ دهید. با انجام این کار به مدت دو بار در روز، علاوه بر رایحه‌ای خوب به رشد موها هم کمک خواهید کرد.

از خانه بیرون بروید

دریافت روزانه 2000 واحد ویتامین «دی» (D) می‌تواند یکی از بهترین‌ راه‌ها برای مراقبت پوست و مو باشد، چون به رشد و سلامت‌ موهای‌تان کمک زیادی می‌کند. نور خورشید منبع ویتامین دی است و بهترین گزینه برای دریافت این ویتامین محسوب می‌شود. پیاده‌روی در نور گرم آفتاب علاوه بر کمک به سلامت بدن، برای رشد و مقاومت موها هم مناسب است. در روزهای زمستانی هم که معمولا نور خورشید در دسترس نیست، می‌توانید از مکمل‌ها استفاده کنید تا دچار کمبود ویتامین دی نشوید.

از داروها کمک بگیرید

در کنار موارد بالا راه‌های دیگری برای درمان ریزش مو وجود دارد که به راحتی در اینترنت می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. برای مثال سایت‌های زیادی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید به دنبال راه‌هایی برای درمان مشکل‌ خود بگردید و یا حتی به صورت آنلاین با انواع دکترها در ارتباط باشید و سوال‌های‌تان را در این زمینه بپرسید و جواب بگیرید. البته بهترین راه مراجعه حضوری به دکترهاست؛ اما اگر وقتش را ندارید و یا به هر دلیلی نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، خیلی راحت و از طریق اینترنت می‌توانید ریزش موی خود را درمان کنید.

ریزش مو چیزی است که خیلی‌ها امیدوار هستند تا درگیرش نشده و این مشکل سراغ‌شان نیاید، اما اگر شما دچار آن هستید مطمئن باشید که تنها نیستید و بیشتر افراد به دنبال جلوگیری و درمان ریزش مو هستند. با انجام دادن مواردی که گفته شد به راحتی می‌توانید ریزش موهای‌تان را به تعویق بیاندازید؛ اما اگر باز هم جوابی نگرفتید، بهتر است به سراغ متخصص‌های مختلف رفته و این مشکل را رفع کنید.
امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.