10 نکته برای جوانانی که می‌خواهند خوش‌پوش باشند

در این مقاله روی صحبت‌مان با نوجوانان و جوانانی است که به دنبال استایل خاص و خوش‌پوش‌ بودن هستند. این قشر از جامعه همیشه مخاطب اصلی مد و فشن محسوب شده و بیشترین سهم را در این عرصه دارند. در ادامه به معرفی و بررسی 10 نکته که به استایل و تیپ شما کمک شایانی می‌کنند خواهیم پرداخت؛ پس هرگز این مطلب را از دست ندهید. با مدمن همراه باشید.


1- اعتمادبه‌نفس داشته باشید 

قبل از هر چیزی باید بدانید که مهم‌ترین بخش تیپ و استایل، اعتمادبه‌نفس است. اعتمادبه‌نفس است که شما را آدم مهمی نشان می‌دهد و کاری می‌کند تا بقیه به شما احترام بگذارند. این قضیه به افراد دیگر می‌فهماند که شما مشکلی با خود و ظاهرتان ندارید و در نتیجه باعث می‌شود قوی و خوش‌پوش دیده شوید.
برای داشتن اعتمادبه‌نفس بیشتر، باید تمرین کرد و برای اینکار می‌توانید با برقرار کردن رابطه چشمی کار خود را آغاز کنید. همچنین ترس و خجالت خود را کنار بگذارید و با افراد مختلف ارتباط داشته باشید و با اعتمادبه‌نفس بالای خود کاری کنید تا به خوش‌تیپ‌ترین فرد حاضر در جمع تبدیل شوید.


2- برای ظاهر و استایل خود ارزش قائل شوید

تابه‌حال شنیده‌اید که می‌گویند «یک کتاب را همیشه از روی جلدش قضاوت می‌کنند»؟
ظاهر از اهمیت بالایی برخوردار است مخصوصا زمانی که برای اولین‌بار با اشخاصی روبه‌رو می‌شوید و به آن‌ها این فرصت را می‌دهید که از روی ظاهر قضاوت‌تان کنند. البته درست است که یک شخصیت خوب خیلی مهم‌تر از ظاهر است؛ اما یک کتاب هرچقدر هم که خوب باشد، اگر جلد مناسبی نداشته باشد نمی‌تواند خواننده را به خود جذب کند.
باید دقت کنید که تیپ و استایل شما با موقعیتی که در آن قرار دارید تناسب داشته باشد و همچنین پاکیزگی و مرتب بودن هم خیلی مهم است. علاوه‌براین باید لباس‌های‌تان را طوری انتخاب کنید که بتوانید احترام بقیه را نسبت به خود به دست بیاورید. برای مثال اگر لباس‌هایی به تن کنید که فریاد بزنند «من یه نوجوونم!» یا «من یه بچه دبیرستانی‌ام!»، کاری می‌کنید که همه با شما مثل بچه‌ها رفتار کنند و جدی گرفته نشوید.
یکی از مواردی که می‌تواند شما را فردی بالغ و قابل‌احترام نشان دهد، ساعت مچی است. البته سعی کنید از ساعت‌ مچی‌های رنگی و ارزان‌قیمت، که تنها هدف‌شان خراب کردن استایل شماست، دوری کرده و به‌جای آن از یک ساعت شیک که ظاهر ساده و خلوتی دارد استفاده کنید.


 3- کفش‌های بهتری بپوشید

وظیفه‌ی اصلی کفش‌های راحتی و مناسب دویدن، این است که سن شما را پایین‌تر نشان دهند و کاری کنند تا همه شما را به چشم یک بچه‌ی مدرسه‌ای که اهمیتی به ظاهرش نمی‌دهد ببینند. کفش، یکی از اصلی‌ترین قسمت پوشاک محسوب می‌شود و وضعیت اقتصادی، حرفه و شغل، و موقعیت اجتماعی شما را نشان می‌دهد. پس بهترین کاری که‌ می‌توانید انجام دهید، هزینه کردن برای انتخاب یک کفش شیک به‌جای چندین کفش راحتی و ارزان‌قیمت است.
با خرید یک بوت یا نیم‌بوت گران‌قیمت، دیگر خیال‌تان برای چندین سال راحت است و نیازی ندارید تا کفش جدیدی بخرید و می‌توانید با استفاده از همان جفت کفش، سطح تیپ‌تان را چند پله بالا ببرید. انتخاب کفش مناسب همچنین نشان می‌دهد که شما علاوه بر ظاهر کلی، به جزئیات هم اهمیت می‌دهید.


4- به لباس‌های خود رسیدگی کنید

از کلمه‌ی «جوان» می‌توان فهمید که درآمد و مخارج شما با هم خیلی تناسبی ندارند و جواب‌گوی هزینه‌های پوشاک‌تان نخواهند بود. در نتیجه نگه‌داری درست از لباس‌های‌تان بهترین راه‌کار اقتصادی است. همچنین تنها با خرج کردن مقدار ناچیزی برای چوب‌لباسی، واکس، اتو و مواد شوینده می‌توانید از خراب شدن پوشاک‌تان و پرداخت هزینه‌های هنگفت برای جایگزین کردن آن‌ها جلوگیری کنید.
پس سعی کنید همیشه به بهترین شکل ممکن از لباس‌های‌تان مراقبت کرده و با هزینه‌های کوچک برای نگه‌داری از آن‌ها، صرفه‌جویی زیادی در این زمینه کنید.


5- لباس اندازه و فیت بپوشید 

شاید پوشیدن لباس گشاد و راحت احساس خوبی به شما بدهد، اما این نوع لباس‌ها را بهتر است در خانه بپوشید و اگر به‌دنبال خوش‌پوش بودن هستید، باید به سایز مناسب پوشاک‌تان دقت کنید. سایز مناسب، مهم‌ترین ویژگی یک لباس قبل از جنس، مدل و.. به شمار می‌رود.
پس قبل از خرید یک لباس حتما به اندازه‌ی آن توجه کرده و لباس‌های گشاد یا خیلی تنگ را خریداری نکنید.


6- یک کت‌و‌شلوار کاملا اندازه داشته باشید

چه طرف‌دار کت‌وشلوار باشید و چه نباشید، بالاخره روزی و باتوجه به شرایط (شغلی و...) باید آن را به تن کنید؛ پس زمانی که خواستید یک کت‌وشلوار بخرید، حتما دقت کنید که کلاسیک بوده و دارای یقه‌هایی شکاف‌دار، قد مناسب و دوخت دقیق باشد.
همچنین به رنگ آن هم باید توجه کرده و باتوجه به موقعیت‌های مختلف، رنگ مناسب را انتخاب کنید.


7- کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

فایده‌ی یک جالباسی پر از لباس‌هایی که نه بایکدیگر هم‌خوانی دارند و نه پوشیدن‌شان حس خوبی به شما می‌دهد چیست؟ اگر هر کدام از پوشاکی که به تن دارید جنس خوب و مناسبی داشته اما در میان اجناس ارزان‌قیمت دیگری گم شده باشند، قطعا نمی‌توانند ظاهر خوبی به شما داده و خود را نشان دهند.
سعی کنید مواردی همانند پیراهن‌های سفید و آبی باکیفیت؛ کراوات‌هایی با خط‌های تیره‌رنگ آبی، سبز و قرمز؛ ژاکت، شلوار و کفش‌هایی با رنگ و جنس‌های مناسب را استفاده کنید و دور لباس‌های اضافه و بی‌کفیت را که پیدا کردن رنگ و لباس‌های متناسب با آن‌ها کار سختی‌ است، خط بکشید.


 8- لباس‌های پاره را کنار بگذارید

شلوارهای جین پاره معمولا زیاد یافت می‌شوند و دنیای مد و استایل را تسخیر کرده‌اند؛ اما علاوه‌براین، ظاهر خیلی از افراد بخصوص جوان‌ها را هم خراب کرده و آن‌ها را بدتیپ نشان داده‌اند.
شما باید این نوع از لباس‌ها را کنار بگذارید و از ظاهر بچه‌گانه‌ای که به شما می‌دهند دوری کنید. بهترین گزینه، شلوارهای تمیز، فیت و نیلی‌رنگ جین هستند که این پارگی‌ها را ندارند. همچنین شلوارهای راحتی نخی و کتان هم موارد خوبی هستند که می‌توانید مدنظر قرار بدهید.


9- دیگر سراغ تی‌شرت و هودی نروید

تقریبا همه می‌دانند که تی‌شرت و هودی ظاهر نوجوانانه به شما می‌دهند و کاری می‌کنند که جدی گرفته نشوید. البته افرادی مانند «مارک زاکربرگ»، خالق فیسبوک، همیشه با این دست از لباس‌ها دیده شده؛ اما موضوع مهم این است که شما زاکربرگ نیستید و مردم ظاهر شما را دیده و از روی آن قضاوت می‌کنند که آدم مهمی هستید یا نه. تمامی تی‌شرت‌ و هودی‌ها، از جمله آن‌هایی که دارای تصاویر و متن‌های مختلف هستند، ظاهر نامناسبی به شما می‌دهند و بهتر است که در خانه و یا باشگاه پوشیده شوند.
بهترین جایگزین برای این نوع پوشاک؛ ‌پیراهن‌ها، پلیورها و پلوشرت‌ها هستند.


10- درگیر گرایش‌های مد و فشن نشوید

در آخر باید بگوییم که درگیر گرایش‌های مد و فشن نشوید و از هر کسی جهت نگیرید. این مدِروزها به سرعت در حال تغییر هستند و نمی‌توانند به استایل خاص و ثابت شما تبدیل شوند. علاوه‌براین مشتری پای ثابت بودن مدهای جدید هم کار هزینه‌بری است و به طور حتم خرج زیادی روی دست قشر نوجوان و جوان می‌گذارد. پس سعی کنید لباس‌ها و اکسسوری‌هایی را بخرید که به تازگی مد نشده‌اند و همچنین از مد هم نمی‌افتند.


اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید.