بهترین روش‌های پوشیدن یک کاپشن

کاپشن‌ها یکی از محبوب‌ترین لباس‌‌های زمستانی هستند. این شگفتی‌های پف‌دار می‌توانند دمای بدن را حتی در سردترین شرایط هم حفظ کنند و این موضوع باعث محبوبیت آنها بین کوهنوردان و افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند شده است.
جدا از توانایی آنها در گرم نگه داشتن بدن، کاپشن‌ها زیبا و جذاب هم هستند، چیزی که از چشم طراحان مد و لباس دور نمانده!
در بسیاری از فشن‌شوهای اخیر، طراحان مد از کاپشن در طرح‌های خود استفاده کرده‌اند که توجه‌های زیادی را به این نوع پوشاک جلب کرده. برای زیبا به نظر رسیدن هنگام پوشیدن یک کاپشن، نیازی نیست که کاپشنی گران‌‌قیمت داشته باشید، تنها لازم است شیوه درست پوشیدن آن را بلد باشید و اینجاست که ما به کمک شما می‌آییم! در ادامه با مدمن همراه باشید.

 


مدل‌های قابل ملاحظه


سبک‌ وزن


پوشیدن یک کاپشن گرم به معنی پف کردن و چاق به نظر رسیدن نیست! با کاپشن‌های سبک وزن می‌توانید به خوبی بدن خود را گرم نگه دارید و در عین حال خوش‌ اندام به‌نظر برسید. شما حتی می‌توانید در روزهای بسیار سرد این کاپشن‌ها را در زیر یک پالتو یا یک کت تن کنید. کاپشن‌های سبک وزن برای افرادی که مشتاقان سفر کردن در زمستان هستند هم بسیار مناسب است، زیرا برخلاف کاپشن‌های پف دار معمولی، کاپشن‌های سبک وزن جای اندکی را اشغال می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید آنها را با خود به مسافرت ببرید.


عایق سرما


اینکه بدانید کاپشن شما می‌تواند بدن‌تان را حتی در نوک قله دماوند هم گرم نگه دارد، حس خوشایندی به همراه دارد، حتی اگر شما از این کاپشن تنها برای رفتن به محل کار استفاده کنید!
کاپشن‌های عایق سرما، این حس خوشایند را با خود به همراه دارند؛ اما اگر چندکاره بودن برای شما مهم است و همچنین می‌خواهید از کاپشن خود در فصل‌های دیگر سال مانند پاییز هم استفاده کنید، این نوع کاپشن‌ها گزینه مناسبی برای شما نیستند.
ولی اگر هدف شما گرم نگه داشتن بدن‌تان در هوای بسیار سرد است و به دنبال چیزی هستید که حتی هنگام به تن داشتن تنها یک تی‌شرت شما را گرم نگه دارد، این مدل کاپشن مناسب شما خواهد بود.


کاپشن‌های رنگی و طرح‌دار


زمستان بهترین فصل سال برای پوشیدن لباس‌های طرح‌دار، رنگ‌های روشن و طرح‌های چشم نواز، است. شما با این کاپشن‌های طرح‌دار می‌توانید به راحتی بدن خود را گرم نگه دارید و در عین‌حال بسیار زیبا و جذاب به نظر برسید.
فقط به خاطر داشته باشید در کنار این نوع کاپشن‌ها از لباس‌های ساده و بدون طرح استفاده کنید تا طرح و رنگ کاپشن بیشتر به چشم بیاید.


پنج روش پوشیدن کاپشن


مرد کوهستان


فرقی نمی‌کند که شما قصد رفتن به کوه هیمالیا را دارید یا که می‌خواهید به فروشگاه نزدیک خانه خود بروید، پوشیدن کاپشن با دیگر پوشاک زمستانی راه مناسبی برای اطمینان از گرم ماندن بدن در سرما به حساب می‌آید.
برای مثال شما می‌توانید یک کاپشن بلند بر روی هودی یا سویشرت خود بپوشید و آن‌ها را با یک جفت بوت زیبا کامل کنید.


شهری و غیررسمی


شاید برخی فکر کنند که کاپشن‌ها تنها برای استفاده در هوای سرد هستند و مناسب پوشیدن در شهر نیستند، اما ما با این عقیده مخالفیم!
پوشش مناسب برای گشت‌وگذار در هوای زمستانی شهر، جدا از زیبایی، باید بتواند شما را گرم نگه دارد و کاپشن‌ها جوابگوی این موارد هستند.
توصیه ما پوشیدن یک کاپشن سبک وزن بدون کلاه بر روی یک بلوز یقه‌دار و همراه کردن آن با کفش‌های کتانی است.


مدل اداره و محل ‌کار


رفتن به محل کار در روزهای سرد اذیت کننده است. رفتن از هوای سرد به اتوبوس‌های گرم و دوباره بازگشت به هوای سرد، باعث شده که بسیاری در انتخاب لباس برای چنین روزهایی به مشکل بربخورند، اما این مشکل را با یک راه‌حل ساده می‌توان برطرف کرد. با جایگزین کردن یک جلیقه به جای کاپشن، می‌توان سینه و پهلوها را گرم نگه داشت و در عین حال دست‌ها را در هوای آزاد قرار داد.
در این مدل بهتر است که از رنگ‌های تیره استفاده کنید. می‌توانید در زیر جلیقه خود از یک پیراهن پشمی یا یک بلوز با طرحی ساده استفاده و با یک کوله پشتی، تیپ خود را کامل کنید.


رسمی


بسیاری بر این باورند که با پوشیدن کاپشن نمی‌توان پوشش رسمی داشت و به همین دلیل در روزهای سرد زمستان به پوشیدن یک کت اکتفا می‌کنند، درحالی که می‌توان با انتخاب کاپشن مناسب، بدن خود را گرم نگه داشت و در عین حال پوشش رسمی خود هم را حفظ کرد.
برای این کار از یک کاپشن بلند، چیزی مشابه به یک کت پشمی یا یک پالتو، استفاده کنید. این نوع کاپشن‌ها معمولا سبک وزن هستند. بهتر است که این کاپشن بدون آستین باشد زیرا حرکات دست را محدود می‌کند و باعث حفظ رسمی بودن پوشش هم می‌شود. سعی کنید رنگ‌های ساده تن کنید، چون انتخاب رنگ نامناسب، رسمی بودن لباس را از بین می‌برد.


مدل خیابانی


بسیاری از مردم پوشش خیابانی را به عنوان خانه و خواستگاه کاپشن‌ها می‌دانند. تاریخچه کاپشن‌ها به دهه ۱۹۳۰ در آمریکا برمی‌گردد، اما اوج محبوبیت و فراگیر شدن آن‌ها در دهه ۱۹۹۰ بود، زمانی که رپرها و هنرمندان خیابانی در شهرهای سردتر آمریکا مانند شیکاگو و نیویورک از آن‌ها استفاده می‌کردند.
با این مدل می‌توانید پرسروصدا ظاهر شوید! از یک کاپشن کوتاه پف‌دار استفاده و هر طرح یا رنگ دلخواه‌تان را امتحان کنید، زیرا این مدل محدودیتی ندارد. همچنین می‌توانید در زیر کاپشن یک هودی بپوشید و در آخر یک جفت کفش کتانی برای کامل کردن این ترکیب به تیپ‌تان اضافه کنید.


امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.