استایل با کلاه مردانه

کلاه یکی از پوشاک بسیار مهم در بین بقیه پوشاک ها برای درست کردن یک استایل است. در دنیای امروز استایل های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید؛ اما این انتخاب اصلا ساده نیست؛ زیرا داشتن یک استایل مناسب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. پیدا کردن یک کلاه متناسب با استایل شما که هم ظاهر خوبی داشته باشد و هم با لباس های شما هماهنگ باشد کار نستبا سختی است. به همین دلیل ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا یک استایل با کلاه مردانه مناسب را انتخاب کنید.

 

انواع استایل کلاه مردانه

  • Fedora

استایل با کلاه مردانه

چه از این استایل متنفر باشید و چه آن را دوست داشته باشید باید گفت که این استایل در زمان خود بسیار محبوب بوده است. این کلاه در دهه 1920 تا 1950 کلاه منتخب گانگستر ها بود و بعد از آن نیز به عنوان یکی از اجزای اصلی استایل هیپستر استفاده می شد. کلاه فدورا به عنوان یکی از مهم ترین کلاه ها برای ساختن استایل به کار می رود. هر چند این کلاه در رنگ های مختلف وجود دارد؛ اما برای داشتن یک استایل شیک پیشنهاد می کنیم که از رنگ های خنثی استفاده کنید.

  • Trilby

استایل با کلاه مردانه

ساخت استایل با کلاه مردانه کار سختی است؛ اما کلاه تریبلی از آن دسته کلاه هایی است که می تواند با لباس ها به راحتی سازگار شود. این کلاه در اکثر اوقات با کلاه فدورا اشتباه گرفته می شود؛ اما تریبلی تفاوت زیادی با فدورا دارد. تریبلی با توید یا نی ساخته می شود و لبه ای کوچک تر و تاجی بلند تر از فدورا دارد؛ این باعث می شود کلاه را بتوان چه در بهار و چه در پاییز استفاده کرد.

  • Panama Hat

استایل با کلاه مردانه

کلاه پانامایی در یک استایل با کلاه مردانه ، می تواند گزینه ای جذاب باشد. این کلاه زمانی جذاب می شود که با پیراهن کتان سفید ست شود. این کلاه حصیری لبه دار سنتی معمولا در اکوادور تولید می شود و به بقیه دنیا صادر می شود. این کلاه برای آب و هوای گرم و آفتابی طراحی شده است؛ زیرا این کلاه به شکلی است که هوا در آن جریان دارد. همچنین از کلاه پاناما در استایل های ساحلی نیز استفاده می شود.

  • Bowler

Bowler

کلاه بولر یکی از نماد های کشور بریتانیا است که بازیگران برجسته ای مانند چارلی چاپلین و کرلی هاوارد و جان کلینز از آن استفاده کرده اند. اگر قصد دارید یک استایل با کلاه مردانه داشته باشید، این مدل می تواند مناسب باشد. این کلاه جنسی سخت و نمدی به همراه یک لبه باریک دارد. کلاه بولر را می توانید با کت و شلوار های دو سینه، شلوار های دوخته شده و کفش های مجلسی استفاده کنید و نتیجه جالبی بگیرید.

 

چگونه با کلاه یک استایل مردانه درست کنیم؟

چگونه با کلاه یک استایل مردانه درست کنیم؟

همان طور که گفتیم، درست کردن یک استایل با کلاه مردانه کار نسبتا سختی است؛ اما اگر بتوانید یک سری نکات ساده را رعایت کنید، به راحتی می توانید کلاه مناسب خودتان را پیدا کنید و از استایل زیبا و هماهنگ خود لذت ببرید. برخی از مهم ترین نکات هنگام انتخاب کلاه عبارت هستند از:

  1. کلاهی را انتخاب کنید که با فرم صورت شما هماهنگ است.

کلاه هماهنگ با فرم صورت

کلاه ها یکسان ساخته نشده اند و مدل های بسیار زیادی دارند. به همین خاطر ما چند مورد از معروف ترین مدل های کلاه را برای شما نام بردیم. اولین نکته ای که در انتخاب کلاه باید به آن دقت کنید این است که کلاهی پیدا کنید که با فرم طبیعی صورت شما هم خوانی دارد؛ زیرا کلاه به صورت شما بسیار نزدیک است. این نزدیک بودن باعث می شود تا توجه افراد ناخودآگاه به کلاه و چشم های شما جلب شود.

در استایل با کلاه مردانه ، فرم صورت شما بسیار اهیمت دارد. در کنار فرم صورت نیز به اندازه کلاه دقت کنید.

  1. کلاهی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگ است.

بعد از این که مدل کلاهی را که دوست داشتید پیدا کردید، نوبت به این می رسد که رنگ مناسب را انتخاب کنید. باز هم به همان نکته اول اشاره می کنیم. از آن جایی که کلاه به صورت شما نزدیک است بسیار مهم است که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

برای مردانی که پوست روشن و سفید دارند، بهترین انتخاب رنگ های تیره مانند زغالی، خاکستری، قهوه ای تیره و آبی سرمه ای است. به عبارت دیگر، کلاه های مردانه با پوست شما تضاد دارند و می تواند برای پوست شما گرما و رنگ را به ارمغان بیاورند. اگر این رنگ ها را دوست نداشتید و به دنبال چیز جدیدی بودید، می توانید از رنگ هایی مانند سبز تیره استفاده کنید.

اما خبر خوب در استایل با کلاه مردانه این است که مردانی که پوست تیره دارند در انتخاب رنگ کلاه آزاد هستند و هر رنگی را می توانند انتخاب کنند. فقط حواستان باشد که تضاد رنگ کلاه با پوست را تا حدودی حفظ کنید و آن را از یاد نبرید.

  1. هماهنگ بودن رنگ کلاه با رنگ لباس

هماهنگ بودن رنگ کلاه با رنگ لباس

پس از هماهنگ بودن رنگ کلاه با رنگ پوست صورتتان، باید به این نکته مهم دقت کنید که آیا رنگ کلاه شما با رنگ لباستان هماهنگ است یا خیر. عمدتا رنگ کلاه ها در یک استایل مردانه ، با رنگ لباس هماهنگ است. برای مثال در یک استایل که از لباس قهوه ای و آبی استفاده شده است، یک کلاه با رنگ قهوه ای می تواند مناسب باشد یا اگر لباسی دارید که به رنگ خاکستری است، یک کلاه خاکستری می تواند بسیار خوب باشد.

یکی دیگر از نکاتی که در این مورد وجود دارد این است که در زمستان باید رنگ کلاه شما با رنگ دستکش و شال گردن شما نیز هماهنگ باشد. در فصل گرما یعنی تابستان عمدتا از کلاه های غیر رسمی مانند کلاه حصیری استفاده می شود. در تابستان زیاد لازم نیست که بر هماهنگ بودن کلاه خود با بقیه لباس ها دقت کنید؛ زیرا اکثر افراد در تابستان یا از کلاه استفاده نمی کنند و یا در صورت استفاده نیز از کلاه های رسمی استفاده نمی کنند.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد استایل با کلاه مردانه صحبت کردیم. متوجه شدیم که کلاه ها مدل های بسیار مختلف و متنوعی دارند. برخی از معروف ترین مدل های آن را معرفی کردیم. همچنین متوجه شدیم انتخاب کلاه در یک استایل با این که کار سختی است؛ اما اگر بتوانید یک سری نکات ساده که در مقاله به آن اشاره کردیم را رعایت کنید به راحتی می توانید کلاه مناسب خود را پیدا کنید.