کلاه مردانه لبه دار

کلاه ها در مد امروزی یکی از اکسسوری های مهم و جذابی هستند که اکثر مرد ها دوست دارند حداقل یک بار از آن در استایل خود استفاده کنند. کلاه مردانه لبه دار مدل های بسیار متنوعی دارد و انتخاب آن ها نیز بستگی به ظاهر شما دارد. از کلاه های کلاسیک در استایل های سنتی انگلیسی استفاده می شود و از کلاه های آفتابی یا به اصطلاح کلاه کپ بیشتر در استایل های ورزشی استفاده می شود.

کلاهی که ما امروز قصد معرفی آن را داریم، کلاه مردانه لبه دار است که برای اکثر استایل ها مناسب است.

 

تاریخچه استفاده از کلاه

 کلاه مردانه لبه دار

اینکه کلاه ها از چه زمانی اختراع شده اند و مورد استفاده قرار گرفته اند مشخص نیست؛ اما طبق برخی از مدارک، سابقه اولین استفاده از کلاه به مصر باستان بر می گردد. طبق مدارک موجود، حدود 3200 سال پیش در شهر تبس برای اولین بار از کلاه استفاده شده است. همان طور که می دانید مصر هوای بسیار گرم و خشکی دارد و به خاطر اینکه اغلب مصریان نیز سر های خود را می تراشیدند، برای خنک نگه داشتن سر خود از کلاه استفاده می کردند. اولین کلاه ها بسیار ساده و ابتدایی بودند.

البته رومیان باستان نیز از کلاه های جمجمه مانند استفاده می کردند. بیشترین کلاهی که رومیان باستان استفاده می کردند کلاهی به نام پیلئوس بود. کلاه دیگری نیز در آن زمان به نام کلاه فریگیایی استفاده می شد که اغلب یونانیان و رومیان از آن استفاده می کرند. این کلاه مدت ها بعد در انقلاب آمریکا و فرانسه به عنوان نمادی برای آزادی شناخته شد.

 

انواع کلاه Cap

کلاه مردانه لبه دار مدل Cap یکی از محبوب ترین مدل ها در اکثر استایل ها است. این کلاه ها در طول سال های طولانی در صنعت مد مورد استفاده قرار گرفته اند و به عنوان یک وسیله کاربردی برای جلوگیری از تابش گرمای خورشید همیشه مفید بوده اند. به طور کلی کلاه ها نقش بسیار مهمی در فرهنگ ها و گرایش ها و نسل های مختلف داشته اند.

یکی از معروف ترین کلاه ها، کلاه Cap یا همان کلاه آفتابی است. برخی از معروف ترین مدل های آن عبارت هستند از:

  1. Baseball cap

 کلاه مردانه لبه دار

این مدل یکی از مدل های محبوب در بین اکثر افراد است و برای آب و هوای معمولی مناسب است. این کلاه مردانه لبه دار، لبه گشاد تری برای پوشاندن صورت دارد و نماد های گلدوزی شده ای بر روی خود دارد.

  1. Fedora cap

 کلاه مردانه لبه دار

از کلاه فدورا نیز در صنعت مد استفاده زیادی می شود. این کلاه یک روبان ابریشمی با رنگ مشابه خود کلاه یا متضاد رنگ کلاه دارد. این مدل اکثر اوقات با کت و شلوار پوشیده می شود و ظاهری رسمی دارد.

  1. Sun cap

 کلاه مردانه لبه دار

همان طور که از اسمش مشخص است، این کلاه برای جلوگیری برخورد نور آفتاب استفاده می شود و ظاهری غیر رسمی دارد. این کلاه لبه دار مردانه در اندازه های مختلف تولید می شود و یک نخ در پایین آن قرار دارد تا بتوانید آن را محکم کنید.

  1. Porkpie cap

 کلاه مردانه لبه دار

این کلاه ظاهری شبیه به کلاه فدورا دارد؛ اما لبه های آن تا شده است. همچنین لبه ای کوچک و برجسته در بالای خود دارد. این کلاه ها با سنجاق, پر و یا سایر چیز های تزئینی همراه هستند.

  1. Beret cap

 Beret cap

این مدل از کلاه مردانه لبه دار را می توان هم به صورت کژوال و هم به صورت حرفه ای استفاده کرد. این کلاه ها تاجی مسطح دارند. کلاه برت نرم و گرد طراحی شده است و در اکثر اوقات از پشم تولید می شود. همچنین در بسیاری از یگان های نظامی کشور ها در لباس مخصوص آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چگونه می توان با کلاه لبه دار یک استایل خوب ساخت؟

  • استایل مینیمال و لوکس

 استایل مینیمال و لوکس

برای ساخت یک استایل مینیمال و لوکس می توانید از کلاه های ساده ای که از جنس جیر، پشم و یا پارچه های مخملی تولید شده اند استفاده کنید. یک کلاه مردانه لبه دار که از این جنس باشد، بیشترین هماهنگی را با لباس های کلاسیک مانند ژاکت های سبک خواهد داشت.

  • استایل تابستانه با کلاه لبه دار

 استایل تابستانه با کلاه لبه دار

وقتی صحبت از تابستان می شود، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر گرفته شود این است که کلاه بتواند به خوبی از صورت شما در برابر نور خورشید محافظت کند.معمولا در استایل های تابستانی از یک شلوارک و تی شرت استفاده می شود.

البته دقت داشته باشید که برای داشتن یک استایل خوب مهم است که پیراهن، تی شرت و یا لباس مد نظر شما با صندل و کلاه شما هماهنگ باشد.

  • استایل کت و شلوار با کلاه لبه دار

 استایل کت و شلوار با کلاه لبه دار

اگر بیست سال پیش به کسی می گفتید که مردم آینده احتمالا در کنار کت و شلوار از کلاه لبه دار مردانه Cap استفاده خواهند کرد حرفتان را جدی نمی گرفت و می خندید؛ اما این استایل امروزه واقعا استفاده می شود و بسیار محبوب است.

به راحتی می توانید از یک کت تک و کتانی استفاده کنید. در زیر کت یک تی شرت بپوشید. رنگ کتانی را نیز بهتر است که روشن اتنخاب کنید. در آخر برای تکمیل کار نیز از یک کلاه لبه دار استفاده کنید.

  • استایل خیابانی

 استایل خیابانی

هنوز هم بسیاری از افراد استایل خیابانی را دوست دارند و خواهان آن هستند. کلاه لبه دار مردانه یکی از اجزایی است که در استایل خیابانی از آن استفاده زیادی می شود.

می توانید برای این استایل از یک کلاه 5 پنل استفاده کنید. در کنار کلاه از یک تی شرت یا هودی استفاده کنید و یک شلوار کوتاه یا جین را برای تکمیل کار در نظر بگیرید. بدین ترتیب می توانید به راحتی یک استایل خیابانی شیک و ساده داشته باشید.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد کلاه مردانه لبه دار توضیح دادیم. اول از همه به سراغ تاریخچه کلاه رفتیم و متوجه شدیم که کلاه تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و حتی در مصر باستان نیز از آن استفاده می شده است. همین موضوع اهیمت کلاه را نشان می دهد.

البته باید گفت به خاطر سابقه آن نیز مدل های بسیار زیادی از کلاه در طول تاریخ به وجود آمده اند و هر کدام از آن ها یک ویژگی خاص دارند. به همین دلیل نیز ما مدل های مختلف کلاه را برای شما نام بردیم و نحوه ست کردن یک استایل مناسب با آن ها را نیز توضیح دادیم.