نکاتی که قبل از خرید شلوار مردانه باید بدانید

قبل از خرید شلوار مردانه باید به این نکته توجه کنید که این شلوار را برای پوشیدن در چه مکان هایی خریداری می کنید. آیا قصد شما این است که آن را در مهمانی بپوشید یا محل کار؟ آیا برای تفریح و گردش در طبیعت به یک شلوار مناسب نیاز دارید؟‌ به یک برنامه تلوزیونی دعوت شده اید و قصد دارید بهترین لباس خود را بپوشید؟ دورهمی دوستانه ای را ترتیب داده اید و می خواهید لباسی راحت و در عین حال برازنده بر تن کنید؟هر کدام از این موقعیت ها نیازمند پوشش خاص مربوط به خود است. برای بهترین انتخاب بهتر است ابتدا با انواع مدل شلوار مردانه آشنا شویم و بعد مدل مناسب را انتخاب کنیم.

شلوار یکی از مهم‌ترین المان‌های استایل‌های مردانه است و برای شیک‌پوش بودن حتما باید در انتخاب شلوار دقت کرد. انتخاب شلوار می‌تواند بسته به اینکه چه استایلی دوست دارید و همچنین برای چه موقعیتی می‌خواهید لباس بپوشید، متفاوت باشد. بنابراین برای خاص بودن، بهتر است برخی نکات را به ذهن بسپارید و هنگام خرید شلوار مردانه آن‌ها را رعایت کنید. 

انواع شلوار مردانه:

شلوار جین:

شلوار جین که در بین ایرانی‌ها بیشتر با نام برند آن به عنوان شلوار لی شناخته شده است، یکی از محبوب‌ترین نوع شلوار در بین آقایان و خانم‌ها است. این نوع شلوارها به دلیل راحتی، ظاهر خوب، کیفیت خوب پارچه، رنگ‌بندی زیاد و قابل ست شدن با بیشتر لباس‌ها مورد توجه هستند.
جنس پارچه جین در اصل پارچه کتان است که بافت آن ضخیم و راه راه است و این پارچه به نام دنیم نیز شناخته شده است.

شما می توانید شلوار جین را با انواع تیشرت و حتی پیراهن به خوبی ست کنید. در فصول مختلف از آن استفاده کنید و با اینکه مدام آن را بر تن دارید همچنان ظاهر اولیه اش حفظ شده باشد.

شلوار لی بیشتر برای استفاده روزمره، در محل‌های کاری غیر اداری، دورهمی‌ها، طبیعت گردی و... پوشیده می شود. شلوار جین در رنگ‌های آبی تیره، آبی روشن، ذغالی، سفید، طوسی بیشترین میزان تولید را دارند. بیشتر این رنگ ها با هر رنگی به راحتی ترکیب می شود و بنابراین در ست کردن آن ها مشکلی وجود ندارد. بنابراین اگر زمان زیادی برای انتخاب لباس و ست کردن آن ندارید، انتخاب شلوار جین می‌تواند به کمک‌تان بیاید.

                                                                                                                     شلوار جین مردانه

شلوار کتان:

شلوار کتان هم بعد از شلوار جین از محبوب ترین شلوارها در بین آقایان هستند. این شلوارها علاوه بر کیفیت پارچه و عمر طولانی مدت، نسبتا راحت هستند و می توان آن را با لباس های زیادی ست کرد. یکی از نکات در مورد شلوارهای کتان این است که بسته به انتخاب نوع کفش و پیراهن و یا تیشرت نوع استایل شما رسمی و یا اسپورت خواهد شد. در واقع نقش کلیدی در تعیین نوع استایل شما ندارد و به همین دلیل می تواند یکی از محبوب ترین لباس های کمد شما باشد. این شلوار را هم برای مراسم‌های رسمی و هم به‌عنوان استایل روزانه خود می‌توانید انتخاب کنید. 

رنگ بندی شلوارهای کتان به طور معمول کرمی، شیری، طوسی، سبز سدری، قهوه ای هستند.

                                                                                                                    شلوار کتان

 

شلوار پارچه ای کلاسیک:

اگر قرار باشد بهترین نوع پوشش رسمی را انتخاب کنید، قطعا شلوارهای پارچه ای جزئی از انتخاب شما خواهد بود. شلوارهای پارچه ای در بین بعضی از جوانان شاید هرگز محبوب نباشد و آن را مخصوص مردان مسن بدانند، اما اگر در انتخاب سایز دقیق آن و نوع پارچه و رنگ آن سلیقه خوبی داشته باشید پوشیدن آن همراه یک پیراهن، شما را بسیار برازنده خواهد کرد. این شلوارها هیچ وقت از مد نمی‌افتد و در هر مراسم رسمی می‌تواند از شما یک جنتلمن خوش‌پوش تمام عیار بسازد!

اگر می خواهید شلوار پارچه ای را انتخاب کنید و همچنین بیشتر طبق مد روز پیش بروید، می توانید از شلوار پارچه ای کلاسیک کوتاه استفاده کنید.

                                                                                                                   شلوار پارچه ای کلاسیک

                                                                                                                    شلوار پارچه ای کوتاه

شلوار اسلش:

شلوار اسلش، شلوار پرطرفدار پسران جوان است. این شلوار به دلیل گشاد بودن، انقدر راحت است که حتی در خانه هم از آن استفاده می شود. برای مردان و پسرانی که طرفدار پوشش اسپرت هستند، می تواند انتخاب خوبی باشد، هرچند که این نوع پوشش از نظر بعضی، پوشش سبکی به نظر می آید و تنها مخصوص نوجوانان است.

جنس این شلوارها از نوع کشباف هست و دارای بند هستند. قسمت دمپای شلوار اسلش  به صورت پاچه کش است. 

قسمت زانو تا ساق پا شلوار اسلش معمولا تنگ تر از قسمت بالایی آن است و همچنین فاق بلندی دارد.

این شلوار را می توان با أنواع تیشرت، پلیور و سویشرت ست کرد.

                                                                                                                    شلوار اسلش

شلوار شش جیب:

 من نام این شلوار مردانه را شلوار دهه پنجاهی ها می گذارم:) . شاید شما هم  از همان جوانان دهه پنجاهی باشید که در عکس های ۲۰ سالگی تان شلوار شش جیب بر تن دارید. شاید آن روزها شلوار شش جیب برای جوانان مانند شلوارهای اسلش امروزی بود. راحت و پرکاربرد.

اما در سال های ۲۰۱۹ و۲۰۲۰هم شلوارهای شش جیب با کمی تغییر در ظاهر، جزو ترندها شد. این شلوارها با کتانی ترکیب خوبی می سازد و برای پوشش اسپورت یکی از بهترین انتخاب هاست.

جیب های زیاد آن، خود به خود آن را به بهترین گزینه برای پوشیدن در طبیعت و کوهنوردی می کند و می شود از جیب ها برای حمل چیزهای کوچک استفاده کرد. بنابراین اگر اهل کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستید، با انتخاب این شلوار پرکاربرد، راحتی را برای خود به ارمغان آورید.


                                                                                                                  شلوار شش جیب

شلوار پارچه ای ورزشی:

شلوار پارچه ای ورزشی هم از آن نوع شلوارهایی است که هم در خانه و هم محیط بیرون و هم در محیط های ورزشی از آن استفاده می شود. جنس این نوع شلوارها از پنبه و پلی استر است. البته پوشیدن این شلوار در مهمانی‌های رسمی توصیه نمی‌شود.

                                                                                                                  شلوار ورزشی

 

در خرید اینترنتی شلوار مردانه چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

شاید برای برخی افراد خرید اینترنتی لباس کمی دشوار به نظر برسد؛ آن هم به دلیل ترس از اندازه نشدن لباس است. در خرید اینترنتی شلوار مردانه، باید به انتخاب سایز دقیق خود دقت نمایید. اگر شما سایز دقیق خود را نمی دانید و در خرید حضوری با پرو کردن، از اندازه دقیق لباس خود مطمئن می شوید راهنمایی زیر شاید برای شما مفید باشد.

اندازه گیری شلوار:

 ابتدا دور کمر خود را اندازه بگیرید. یکی از شلوارهای خود را که کاملا اندازه تان است را روی سطح صافی پهن کنید. یک متر خیاطی بردارید و با آن کمر شلوار خود را اندازه گیری کنید.

برای اندازه گیری قد شلوار، از درز کمر تا اندازه ای که مایلید روی کفشتان قرار بگیرد را اندازه گیری نمایید.

فاق شلوار را نیز اندازه گیری نمایید. فاق شلوارها سه نوع کوتاه، متوسط و بلند هستند.

از جدول زیر شما می توانید سایز خود را به دست آورید.
راهنمای سایز

فروشگاه اینترنتی پوشاک مدمن برای سهولت بیشتر، در بخش راهنمای سایز خود و همچنین در پروفایل مشتریان، اطلاعات اندازه های فرد را گرفته و لباس های متناسب با سایز ایشان را نمایش می دهد. بنابراین شما می توانید بدون محاسبه سایز خود و تنها با وارد کردن اندازه های خود، لباس های مناسبتان را پیدا کنید.